Ekologia a interesy koncernów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MarcinKanarek
    Classic
    • 2010
    • 25

    Ekologia a interesy koncernów

    Zamieszczone przez madx32
    ale drugi mam 1T0 959 702 R w prawych drzwiach
    teoretycznie powinien zatrybic, bo jest generacji 3
    ale na wszelki wypadek powinieneś sprawdzić 702 D testowo

    podłącz na szybko lewy sterownik do prawych drzwi i zobaczysz czy jest komunikacja z tyłem
  • r2r
    RS
    • 2008
    • 4721
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Ekologia a interesy koncernów



    Jakiś głos rozsądku, przedstawiający, jak może wyglądać za jakiś czas rynek motoryzacyjny, jeśli ktoś się nie opamięta z kolejnymi oderwanymi od rzeczywistości normami.
    Artur

    Komentarz

    • kylo76
      Rider
      • 2013
      • 743
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Parafrazując tekst z "Misia" (Parówkowym skrytożercom mówimy stanowcze nie) chciałoby się zakrzyknąć "Ekoterrorystom mówimy stanowcze nie". Nowe normy emisji spalin, ok bardzo ładnie - dostajemy w zamian coraz mniej dopracowane silniki (nie ma czasu na dojrzewanie konstrukcji, bo nowe normy gonią), coraz więcej elektroniki (metale ziem rzadkich, które są drogie i trudno dostępne) której się raczej nie naprawia, akumulatory do systemów SS (drogie i tak samo jak ołowiowe kłopotliwe w utylizacji), ogniwa elektryczne w hybrydach (drogie i w produkcji i utylizacji), karoserie ze stopów aluminium, magnezu itd. A dlaczego nie powstaną silniki na alternatywne źródła energii i nie chodzi tu o LPG czy CNG - to też powstaje z ropy naftowej, ale ogniwa wodorowe itd. Z jednej strony ekologia a z drugiej interesy szejków arabskich i koncernów naftowych, które mogą wyłożyć miliony dolarów na ratowanie pingwina, walenia czy innej pandy, żeby pokazać jak się troszczą o ochronę środowiska.
      O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

      Komentarz

      • r2r
        RS
        • 2008
        • 4721
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Czyżby w Ameryce też pierwsze symptomy nawrócenia :?: :?: :?:
        Artur

        Komentarz

        • kylo76
          Rider
          • 2013
          • 743
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Amen brothers.
          Amerykanie są pragmatyczni i prości, twierdzą że SS i inne pierdo... nijak się mają do ekologii i po części mają rację, a jednocześnie kupują samochody elektryczne - prąd i akumulatory też trzeba wyprodukować, a potem te akumulatory utylizować.
          W EU siądzie kilku oderwanych od rzeczywistości nawiedzonych urzędników i w zależności od tego kto więcej sypnie kasy (Ekoterroryści czy koncerny samochodowe) takie stworzą wytyczne dotyczące emisji.
          A kiedy założą katalizatory krowom, owcom, itd one też wytwarzają CO2 i metan
          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

          Komentarz

          • mrfazi
            • 2010
            • 3103
            • Superb III (3V3)
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Pamiętajmy, że turbodoładowane silniki małolitrażowe spalają mniej niż starsze konstrukcje tylko w testach spalania przeprowadzanych w specjalnych warunkach. W codziennej eksploatacji nie są ekonomiczne.
            ... nic z tego nie rozumiem, patrząc na dane które np. są podawane przez naszych forumowiczów.

            Komentarz

            • kylo76
              Rider
              • 2013
              • 743
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              "w samochodach z systemem Start/Stop jest ono niższe o kilka dziesiątych litra na 100 km" to jest cytat z artykułu z interii.
              Kilka dziesiątych to może być np 0,5 litra, czy to dużo czy to mało? Dla kogoś kto jeździ 500km miesięcznie to mało (2,5 litra, czyli jakieś 14zł), ale dla floty, która ma 100 samochodów, które robią po 5000km miesięcznie każdy to dużo (25 litrów razy 100 aut to jakieś 2500litrów itd).
              Jak dla mnie "niezależny ekspert motoryzacyjny, który prosił o zachowanie jego danych do wiadomości redakcji" coś chyba nie bardzo przetłumaczył i dodał parę przemyśleń od siebie. SS jest wkurzający, zwłaszcza jak się człowiek zapomni i go nie wyłączy. Jak się stoi 2-3 minuty w miejscu to logicznie jest skorzystać z niego albo zgasić silnik samodzielnie. Jak ze wszystkim tak i z tym trzeba obchodzić się z głową.

              [ Dodano: Pią 11 Paź, 13 17:15 ]
              Zamieszczone przez mrfazi
              nic z tego nie rozumiem, patrząc na dane które np. są podawane przez naszych forumowiczów
              Tzn. za mało czy za dużo podają. U mnie w porównaniu z poprzednim autem (Fiat Linea 1,4 77KM) spalanie jest mniejsze, mimo, że jeżdżę szybciej.
              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

              Komentarz

              • Waśka
                Rider
                • 2013
                • 552
                • Mitshibishi

                #8
                Re: Ekologia a interesy koncernów

                Zamieszczone przez r2r
                http://przyspieszenie.pl/459630/ekologia-a-interesy-koncernow-niemcy-wpadli-we-wlasne-sidla/

                Jakiś głos rozsądku, przedstawiający, jak może wyglądać za jakiś czas rynek motoryzacyjny, jeśli ktoś się nie opamięta z kolejnymi oderwanymi od rzeczywistości normami.
                nikt bo we władzach UE karty rozdają Zieloni, WWF i inni tacy
                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  #9
                  dla mnie powinno sie wziąć za stare auta. bo ci z tego ze ja mam dpf u rzeczywiście nie kopce jak jeden star wywali więcej syfu w godzinę jak moje auto przez caly okres eksploatacji.


                  a nie ma co ukrywać ze w dużych miastach otwierając okno czuc smród spalin a nieraz kłęby dymu widac

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8033
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    xtremesystems, takie są zalety mieszkania w Mieście. Wszystko masz pod ręką, szkole, przedszkole, sklepy i smród.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • yogi_at_pozen
                      Rider
                      • 2011
                      • 418

                      #11
                      Zamieszczone przez kylo76
                      "w samochodach z systemem Start/Stop jest ono niższe o kilka dziesiątych litra na 100 km" to jest cytat z artykułu z interii.
                      Kilka dziesiątych to może być np 0,5 litra, czy to dużo czy to mało? Dla kogoś kto jeździ 500km miesięcznie to mało (2,5 litra, czyli jakieś 14zł), ale dla floty, która ma 100 samochodów, które robią po 5000km miesięcznie każdy to dużo (25 litrów razy 100 aut to jakieś 2500litrów itd).
                      Jak dla mnie "niezależny ekspert motoryzacyjny, który prosił o zachowanie jego danych do wiadomości redakcji" coś chyba nie bardzo przetłumaczył i dodał parę przemyśleń od siebie. SS jest wkurzający, zwłaszcza jak się człowiek zapomni i go nie wyłączy. Jak się stoi 2-3 minuty w miejscu to logicznie jest skorzystać z niego albo zgasić silnik samodzielnie. Jak ze wszystkim tak i z tym trzeba obchodzić się z głową.

                      [ Dodano: Pią 11 Paź, 13 17:15 ]
                      Zamieszczone przez mrfazi
                      nic z tego nie rozumiem, patrząc na dane które np. są podawane przez naszych forumowiczów
                      Tzn. za mało czy za dużo podają. U mnie w porównaniu z poprzednim autem (Fiat Linea 1,4 77KM) spalanie jest mniejsze, mimo, że jeżdżę szybciej.
                      to teraz to wyliczone 14PLN/500km odnies do 1k. bo tyle system SS zdaje sie kosztuje, zacznie sie zwracac gdzies po 35-37kkm

                      tylko ze ja czytalem w jakims AMiS ze iszczednosc jest araczej na poziomie 0,1-0,3 w zaleznosci od marki

                      Komentarz

                      • r2r
                        RS
                        • 2008
                        • 4721
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Dla mnie osobiście sprawa jest jasna. Jak ktoś zamawia system SS, to jest pazernym gamoniem, który łaszczy się na cały ten bełkot, że niby będą oszczędności i inne takie. Nie wiem, czy to się zdąży odrobić, to czasu pierwszej awarii, którą spowoduje i która akurat spustoszy portfel z rzeczonych oszczędności.
                        Widocznie naprawdę dajemy sobie wciskać gówno bez własnego zdania i uważać, że jest spoko. Nie wiem, co przemawia przez będących tutaj jegomości, którzy bronią takich nowinek w imię ogolenia sobie jaj - ale widocznie Polak lubi być oszukiwany, jak nie na używce, że 10-12 letni diesel ma 170kkm przebiegu, to na nówce, że ze SS auto przejedzie setki tysięcy bez awarii - zwłaszcza jak się w jakimś korku o długości kilometra zgasi i zapali 21 razy. MYŚLCIE ludzie :!: ...bo nie długo dacie sobie wcisnąć 150-konne 0.4 TSI z trzema turbinami, dwoma DPFami, SS i gwarancją biodegradacji naturalnej po roku od kupna w salonie i też znajdą się magicy, którzy będą tego bronić.
                        Artur

                        Komentarz

                        • kylo76
                          Rider
                          • 2013
                          • 743
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez r2r
                          to jest pazernym gamoniem
                          Ja mam, dlatego, że był w aucie które brałem z placu.
                          Nie uogólniałbym z tymi pazernymi gamoniami, bo niektórzy są omamieni przez ekoterrorystów a inni w to święcie wierzą, bo tacy też są, ale oni raczej zasuwają na rowerach albo do drzew w Dolinie Rozdupy się przywiązują.
                          Temat jest nośny, panuje moda na bycie eko i firmy dają to co na rynku jest modne (mniejsza o to czy konieczne) i czego od nich wymagają urzędnicy.

                          Zamieszczone przez yogi_at_pozen
                          zacznie sie zwracac gdzies po 35-37kkm
                          To tak samo jak zwracają się diesle, tak uwielbiane w Polsce - najlepiej Paśnik kombi w tedeiku od starego Niemca (tylko do kościoła jeździł) do jeżdżenia po mieście. Zwracają się, ale raczej wcześniej zmieniają właściciela (po kosmetycznej naprawie używanymi częściami) albo lądują na złomie, bo są za drogie do naprawy.
                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                          Komentarz

                          • r2r
                            RS
                            • 2008
                            • 4721
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez kylo76
                            panuje moda na bycie eko
                            Tak jak panuje moda na bycie emo, hipsterem itd....ale moda przemija, a w tym wypadku zostają konsekwencje pieniężne.
                            PS: ...szkoda, że nie jest lansowana moda na myślenie, które ostatnio jest jakby passe i ten trend niestety się pogłębia. Podejście "biorę wszystko co nowe, wskakuje w każdy temat na czasie" bez żadnego rozeznania, mści się okrutnie.
                            Artur

                            Komentarz

                            • mac_aaron
                              Elegance
                              • 2012
                              • 984
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez r2r
                              Jak ktoś zamawia system SS, to jest pazernym gamoniem
                              A dla mnie sprawa wygląda tak, że jak nie chcesz to nie kupuj, po co oceniasz wydatki innych ludzi? Nie życzę sobie takich komentarzy m.in. pod moim adresem, tym bardziej, że w wersji 1.8TSI nie dostałem wyboru cennik . Za to dostałem możliwość przedłużenia gwarancji do 4 lat, z czego skorzystałem. A za 4 lata ktoś inny będzie martwił się silnikiem z systemem SS.
                              Zamieszczone przez r2r
                              widocznie Polak lubi być oszukiwany (...) że ze SS auto przejedzie setki tysięcy bez awarii
                              Ktoś komuś obiecuje takie przebiegi? Bo nie zauważyłem takich haseł reklamowych. To, że ty oczekujesz od auta przejechania setek tysięcy km nie oznacza, że tak będzie. Na zachodzie auto jeździ 3-4 lata do czasu spłaty a potem jest wymieniane na nowe. Tam mało kto przejmuje się żywotnością silnika. A już zupełnie nikt nie przejmuje się opinią Polaków :diabelski_usmiech

                              PS. Dopóki dają przycisk ON/OFF do SS to można powiedzieć, że jest OK

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                r2r, coś ostatnio nabuzowany jesteś :szeroki_usmiech
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • kylo76
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 743
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez mac_aaron
                                  Dopóki dają przycisk ON/OFF do SS to można powiedzieć, że jest OK
                                  Zgadzam się z tą opinią.
                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                  Komentarz

                                  • r2r
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 4721
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    r2r, coś ostatnio nabuzowany jesteś :szeroki_usmiech
                                    Drażni mnie nagromadzenie różnych zbędnych pierdół, które wkłada się obecnie do samochodów i opycha ludziom jak kota w worku, wciskając badziewia że "simply clever" itd....
                                    Artur

                                    Komentarz

                                    • dragster
                                      Elegance
                                      • 2009
                                      • 895
                                      • Honda

                                      #19
                                      Sporo ludzi drażnią różne na siłę wciskane pierdoły. Jest wielu klientów poszukujących prostych aut, trwałych i takich w których można prosto wymieniać części.
                                      Silnik R18A2.
                                      http://www.dadrl.org.uk
                                      http://www.lightmare.org

                                      Komentarz

                                      • Przem78
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 561

                                        #20
                                        Zamieszczone przez r2r
                                        Drażni mnie nagromadzenie różnych zbędnych pierdół, które wkłada się obecnie do samochodów i opycha ludziom jak kota w worku, wciskając badziewia że "simply clever" itd....
                                        Sporo ludzi 10 lat temu chciało mieć mieć klimę i "szyby w prądzie" więc producenci dali im to wszystko i jakoś ustał płacz, że klima jest be powoduje choroby i powiększa dziurę ozonową a elektryczne szyby mogą uciąć głowę :P 5 lat temu ludzie chcieli nawigacji, czytnika kart bluetootha i USB oraz lepszych osiągów i lepszej ekonomiki i to dostali :P (porównaj sobie spalanie auta z lat 80-90- i obecne) oczywiście przy zachowaniu tej samej dynamiki i elastyczności. Obecnie silnik 1.4 TSI objeżdża z palcem w nosie Mercedesy i BMW z silnikami 2.3-2.5 litra (z lat 90) przy spalaniu 12 litrów a nie jak w MB czy BMW 17-20l/100/km. IMO sami doprowadziliśmy do tego, że samochód za nas hamuje i przyspiesza (ACC) sam parkuje (bo niemoty mają z tym problem) sam się wyłączy jak potrzeba itp. Ale musisz przyznać, że fajnie jest wsiąść do auta gdzie telefon sam się przełączy na zestaw głośnomówiący, że sam zapali światła dzienne/mijania/drogowe gdzie przypomni o przerwie na kawę i do tego miły damski głos zaprowadzi nas do domu.
                                        Pozdr. Przemek

                                        Komentarz

                                        • r2r
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4721
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Owszem fajnie, nie mniej - jeśli ktoś nie chce tych wszystkich gadżetów, tylko chodzi mu o prosty, normalny, funkcjonalny samochód, to dziś kończą się alternatywy - tylko, że w tym miejscu znowu dochodzimy do punktu wyjścia, w którym każdy stwierdzi; "no ale co poradzić" "hmmm...co zrobić" "nic na to nie poradzimy" "tak już musi być". Wychodzi na to, że każdy wie o co chodzi, ale i tak idzie szukać samochodu, który wszystko zrobi za kierowcę, bo będzie mieć 200 systemów - a potem jest płacz, że coś się sknociło. Ja nie chcę beczeć za swoją niekonsekwencję, dlatego następny samochód, nie ważne jakiej marki, to będzie najprostsza jednostka silnikowa w palecie owego modelu i możliwie najmniej skomplikowane wyposażenie.
                                          Artur

                                          Komentarz

                                          • kylo76
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 743
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez r2r
                                            dlatego następny samochód, nie ważne jakiej marki, to będzie najprostsza jednostka silnikowa w palecie owego modelu i możliwie najmniej skomplikowane wyposażenie.
                                            To będziesz miał problem z wyborem (jeśli mówisz o nowym samochodzie), bo coraz trudniej z kupnem auta z normalnym silnikiem i bez fury elektroniki. A i jeszcze żeby miało przyzwoitą dynamikę.
                                            O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                            Komentarz

                                            • r2r
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4721
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              kylo76, gdy dochodzi do wyboru trwałość / dynamika, to nie mam wątpliwości. Niech będzie nawet słabsze, ale bez "ulepszeń". Wśród nowych się nie znajdzie, to poszuka się wśród używek - bez problemu.
                                              Artur

                                              Komentarz

                                              • elektrykprosty
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 311

                                                #24
                                                Generalnie system start-stop ma kilka zalet w sprzęcie (wzmocniony aku, rozrusznik, sterowanie, alternator, rekuperacja) i eksploatacji (0,1-0,5l mniej).
                                                Jeśli był w standardzie to się cieszyć. w TSI działa naprawde szybko i sprawnie.
                                                Jesli ktoś się boi szybszego zużycia rozrusznika i aku to można go wyłączyć.
                                                Żeby jeszcze pamiętał wyłaczenie po kolejnym uruchomieniu silnika...

                                                Komentarz

                                                • kylo76
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 743
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez elektrykprosty
                                                  TSI działa naprawde szybko i sprawnie.
                                                  To prawda.
                                                  Zamieszczone przez r2r
                                                  to poszuka się wśród używek
                                                  To też prawda, tylko potem ile płaczu jest jak się umoczy.
                                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...