Dopiero co wspominaliśmy na forum OCP 600 konną wersję Vipera ale to co firma tunningowa potrafi wykrzesać przechodzi najśmielsze oczekiwania.
Już seryjnie wyprodukowany model Dodge Viper dysponuje imponującą mocą. To jednak niezadowoliło amerykańskiego tunera, firmę Hennessey, która do dziesięciocylindrowego motoru dołożyła dwie turbosprężarki generujące moc 1000 koni mechanicznych.
Tym samym Venom 1000 Twin Turbo, bo tak został nazwany model Vipera opierający się na konstrukcji wersji SRT-10 dołączył do grona najmocniejszych sportowych aut świata. Samochód jest na tyle unikatowy, że zostanie sprzedany tylko w dwóch seriach: w 24 egzemplarzach o nadwoziu Coupe i 24 sztukach o nadwoziu Cabrio. Ceny rozpoczynają się od 225 tys. dolarów.
Ze względu na zastosowanie dwóch gigantycznych turbosprężarek, modyfikacjom został poddany cały układ chłodzenia powietrzem. Pojawiła się także nowa elektronika silnika. Silnik V10 o pojemności 8.6 l. dysponuje teraz maksymalnym momentem obrotowym, który spotkać można w zasadzie tylko w ciężarówkach. 1 492 Nm przy 3800 obr./min. daje kierowcy solidnego kopniaka przy starcie od 0 do 100 km/h Venom 1000 przyspiesza w niecałe 3 s. i osiąga prędkość maksymalną 410 km/h.
Aby przy szybkim starcie nie zostawić zbyt wiele gumy, konstruktorzy zamontowali na tylnej osi regulowany system kontroli trakcji i szperę tylnego dyferencjału. Możliwa jest również ingerencja w wysokość zawieszenia. Układ hamulcowy pozostał seryjny, jednak otrzymał kilka wzmacniających komponentów od firmy Brembo.
Poza nietuzinkowym silnikiem, również nietuzinkowa stylistyka. Nowe zderzaki z przodu i z tyłu, ogromnych rozmiarów spojler, dyfuzor i 20-calowe felgi tym charakteryzuje się podrasowany Dodge Viper Venom 1000 Twin Turbo. Wnętrze samochodu to mikstura sportu i komfortu. Obok kubełkowych foteli z pięciopunktowymi pasami znaleźć można system multimedialny DVD wraz z nawigacją i sporo skórzanej tapicerki.
1 492 Nm przy 3800 obr./min. daje kierowcy solidnego kopniaka
:haha: jak skromnie powiedziane :lol:
hehe, dokładnie, ciekawe czy ASR daje się wyłączyć :roll:
Myślę, że mimo szpery i walców z tyłu przy ostrym starcie nieźle można asfalt naznaczyć :twisted:
A już na mokrym to z gazem jak z jajkiem :diabelski_usmiech
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz