Nowy konkurent dla Octavii kombi - Seat Leon ST

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    Nowy konkurent dla Octavii kombi - Seat Leon ST

    Kris86, hitchhiker, Piszcie sobie co chcecie, ale sprawdzcie sobie doświadczalnie. U mnie zmiana opon z 185 na 14 calach na 195 na 15 calach skutkowało zwiększeniem czasu wyprzedzania o 1 sekundę. Wyraźnie. Podobnie, jak daje buta, to auto jest zrywniejsze, lepiej idzie.

    Wg. mojej wiedzy z czytania różnego rodzaju forów i prasy itp. + doświadczenia wynika, że zwiększenie felgi i szerokości opon dołuje słabe auto. Poczekajmy, może napisze ktoś nie związany z tematem i z wiekszym doświadczenie, niż wasze, czy moje.

    Kris86, Nawet negując moje porównanie osiągów F2 do O3, z w/w testów wynika, ze tak jak mówiłem wersja 105KM ma dużo lepsze osiągi od wersji O3 85KM, te 3 sekundy 60-100 to jest róznica jak dla dwóch różnych silników, a nie porównywalnych jak piszecie. 3 sekundy miażdżą wersje 85KM. Dla nich wg. mnie warto dopłacić, bo co byście nie pisali dostajemy zupełnie inne auto. Obie wersje są takie same jak jedziemy jak warzywo, ale wtedy nawet F1 64KM będzie tak jechać i inne auta, jadące jako tako w mieście.

    ,hitchhiker, A końcówki, ani naklejki nie mam, bo wykupili je urzytkownicy O3 85KM, którym wychodzi wtedy na hamowni 107KM (10KM z giftów, reszta końcówka i naklejka) :lol:
    Spritmonitor.de
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Nowy konkurent dla Octavii kombi - Seat Leon ST

    Seat Leon ST

    Seat Leon ST to pierwsze od dekad kompaktowe kombi w ofercie Seata – debiutuje właśnie na rynku polskim. Rodzinny Hiszpan kusi atrakcyjnym wyglądem i sprawdzoną techniką Grupy Volkswagena, ale czy to wystarczy aby stać się poważnym graczem segmentu C?

    Seat Leon ST ma w porównaniu z hatchbackiem o 27 cm dłuższe (453,5 cm) i 8 mm niższe nadwozie (145,4 cm). Nie zmienił się przy tym rozstaw osi (263,6 cm). Dodatkowe centymetry na tylnym zwisie, dzięki umiejętnym zabiegom stylistów, w sposób wyjątkowo udany zgrano z resztą nadwozia.

    Seat Leon ST prezentuje się bardzo dynamicznie i harmonijnie, dzięki i można go uznać jednym z najładniejszych aut kombi na rynku. Wnętrze w porównaniu ze zwykłym Leonem jest identyczne, podobnie jak ilość miejsca w kabinie.

    Nie można narzekać na jakość montażu, choć łatwo zauważyć różnice w jakości tworzyw z jakich wykonano poszczególne części wnętrza. Na przykład obicia drzwi z przodu wykonane są z miękkiego, przyjemnego w dotyku tworzywa, ale tworzywa na tylnych drzwiach są już z twardego jak skała plastiku.

    Bagażnik Leona ma pojemność 587 litrów, ale można go łatwo powiększyć do 1470 litrów, co nie jest najlepszym wynikiem w segmencie. Dla porównania Opel Astra Sports Tourer oferuje 500/1550 l, Kia Cee'd SW 528/1642 l, a rekordzistka w segmencie - Skoda Octavia Kombi - 610/1740 l.

    Braki w zakresie litrów bagażnika Seat rekompensuje dopracowaniem ładowni i wyposażeniem w bardzo użyteczne funkcjonalności. W odróżnieniu od hatchbacka w bagażniku kombi znajdziemy podwójną podłogę. Ma ona pojawić się w hatchbacku w późniejszym czasie. W wersji Style mamy możliwość złożyć oparcie fotela pasażera z przodu na płasko. Dzięki temu ładownia wydłuża się do 250 cm.

    Gama silników, w jakich możemy przebierać w Leonie ST, jest bogata – począwszy od dychawicznej jednostki benzynowej 1.2 TSI/86 KM, poprzez wyraźnie lepsze 1.2 TSI/105 KM, 1.4 TSI/122KM oraz 140 KM, aż do 1.8 TSI 180 KM. Spośród diesli mamy do wyboru motory 1.6 TDI o mocach 90 i 105 KM oraz 2.0 TDI CR o mocach 150 i 184 KM.

    W kwietniu br. dojdzie wersja z napędem na cztery koła 4Drive, jednak będzie ona dostępna tylko z motorami diesla 1.6 TDI/105 KM oraz 2.0 TDI/150 KM (4x4 nie będzie oferowany z nadwoziem hatchback). Podobnie jak w wielu innych modelach Grupy Volkswagena rodzaj zawieszenia tylnego zależy od wybranej wersji silnikowej. W wersjach z silnikami o mocach do 150 KM z tyłu znajdziemy belkę skrętną, a w mocniejszych wariantach zawieszenie wielowahaczowe.

    Aby wyjechać z salonu Seatem Leonem ST wystarczy 58 300 zł (1.2 TSI/86 KM Entry). Wyposażenie Leona ST Entry wygląda blado na tle segmentu, bo w wyposażeniu nie znajdziemy nawet radia i klimatyzacji. Lepszym wyborem będzie Leon ST Reference (ceny od 64 900 zł), na którego pokładzie są już wspomniane elementy.

    Od wersji Style (od 75 600 zł) mamy już do dyspozycji system multimedialny z 5-calowym ekranem dotykowym, bluetooth i USB, 16-calowe felgi aluminiowe oraz pełne światła LED. Aby wyjechać z salonu topową wersją kombi Seata, czyli FR, należy mieć 114 600 zł (2.0 TDI/184 KM).

    Wraz z modelem kombi w Leonie debiutuje aktywny tempomat z systemem kontroli odstępu od poprzedzającego pojazdu i funkcją awaryjnego hamowania (dostępny jako opcja od wersji Style za 2152 zł). Na liście opcji znajdziemy również m.in. aktywne zawieszenie DCC+ (od wersji FR: 2942 zł) czy asystentów pasa ruchu i świateł długich (1388 zł). Seat chce skusić dodatkowo nabywców przedłużoną czteroletnią gwarancją na wszystkie modele, jednak ograniczoną do przebiegu 120 tys. km.

    Seat daje teraz na kazdy model 4 lata gwarancji.

    Belka tak samo jak w Skodzie. Silniki w zasadzie te same.

    Najtanszy 1.2 TSI 86KM - 58.300zl
    Top wersja bez rabatu 154tys.

    Z ciekawostek, nie mozna zamowic haka holowniczego w calosci. Jest jedynie przygotowanie do montazu haka 590zl.

    Nawigacja duzo tansza - 3531zl, ale jako ze Seat ciagnie z Audi, to dostaniemy maly wyswietlacz niczym MMI z Audi 5,8"
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • lu5asz
      RS
      • 2011
      • 2006
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Ciekawy wyglad.Mialem kiedys Ibize ,zero problemow.Ciekawi fakt braku napedu 4x4 w benie.
      Kondziu

      OCP

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Jest jedynie przygotowanie do montazu haka 590zl
        to tak jak w Skodzie RS :P
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • Basik_
          Rider
          • 2013
          • 667

          #5
          Zamieszczone przez lu5asz
          Ciekawy wyglad.Mialem kiedys Ibize ,zero problemow.Ciekawi fakt braku napedu 4x4 w benie.
          Napęd 4x4 ma być od kwietnia, ale tylko z silnikiem 1.6CR 105 KM :? nie wiem skąd taka polityka przecież to się toczy nie jeździ. Może później będą mocniejsze silniki dostępne.
          Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            Basik_, przecież napisali ze równieżw 150konnym dieslu :wink:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Basik_
              Rider
              • 2013
              • 667

              #7
              Zamieszczone przez piramida
              Basik_, przecież napisali ze równieżw 150konnym dieslu :wink:
              Hmm, nie doczytałem tego, w cenniku jest tylko to co napisałem. Sprzedawca tez nie bardzo był poinformowany. Być może pojawią się później.
              Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

              Komentarz

              • Alonzo_
                RS
                • 2009
                • 2460
                • Hyundai

                #8
                "Na przykład obicia drzwi z przodu wykonane są z miękkiego, przyjemnego w dotyku tworzywa, ale tworzywa na tylnych drzwiach są już z twardego jak skała plastiku"

                Coś dla Marleja

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #9
                  no octavia chyba jednak ładniejsza , choć deska w seacie nie jest zła..
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Seat ciagnie z Audi i tego nie da sie zaprzeczyc. Od Exeo to sa dalej takie Audi A4
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • sangod
                      Classic
                      • 2013
                      • 38

                      #11
                      no i nie ma wersji 1.4 z automatem
                      O3 Combi Ambition Czarny 1.4 DSG + Amazing + kilka innych dodatków

                      Komentarz

                      Pracuję...