W miniony czwartek oraz sobotę miałem okazję zapoznać sie blizej z najnowszym modelem Mazdy 3 w najbogatszej wersji SkyPassion z najmocniejszym silnikiem 2.0 165 KM.
Oto moje wrażenia:
Nadwozie/Stylistyka
Sylwetka nadwozia Mazdy 3 jest bardzo ładna. Dynamicznie stylizowana, mocno zaznaczone nadkola. Ciekawe i agresywnie stylizowane przednie reflektory optycznie połaczone z grilem. Do tego drapieżna linia boczna i "mocny" tył sprawiaja naprawdę światne wrażenie !! Moim zdaniem najnowsza Mazdfa 3 to obecnie najładniejszy kompakt na rynku. Wnętrze/Wykonanie
Zasiadając w fotelu kierowcy pierwsze co się czuje, to wygoda jaka zapewnia fotel, oraz to że światnie obejmuje on ciało i nie pozwala na zbytnie jego przemieszczanie się. Podczas jazdy to wrażenie tylko sie potwierdza, bo przednie fotele Mazdy 3 są naprawdę klasą same dla siebie.
Tymczasem ręce same dązą do małej i zgrabnej kierownicy, która jest gruba i dobrz ewyprofilowana oraz wyposazona w bardzo intuicyjnie rozmieszczone przyciski do sterowania radiem, komputerem pokładowum oraz tempomatem.
Oczy natomiast kierują sie na dośc nietypowy zestaw wskaźników który skłąda się z sporej rozmiarów tuby z prędkościomierzem oraz przyklejonej do niej, po obu jej stronach dwóch ala prostokątów z których ten po lewej zawiera mały i słabo czyterlny elektroniczny obrotomierz wraz ze wskaźnikiem aktualnie zapiętego giegu. Natomiast ten po prawej też dośc słano czytelny elektroniczny wskaźnik poziomu paliwa, oraz wskazania komputera pokładowego, które są juzjak najbardziej czytelne. Po raz kolejny Mazda "zapomniała" o wskaźniku temp. cieczy chłodzacej, co uwazam za karygodne i nieprzystajace do wspólczesnych stdandardów !!!
Pozostała częśc deski rozdzielczej nowej Mazdy 3, to prawdziwy popis stylizatów tej marki. Świetny, dotykowy i bardzo czyteleny duży ekran który dumnie pręzy sie na środku deski odpowiada za pokazywanie wskazań , nawigacji, radia i ustawień auta. Co ważne steruje się nim, albo dotykowo (niestety tylko podczas postoju) albo bardzo intuicyjnym pokretłem z 4 przyciskami szybkiego dostępu i jednym przyciskiem powrotu do poprzedniej opcji. Sterowanie tym multimedialnym kombajnem podczas jazdy jest naprawdę bardzo łatwe i intuicyjne. Co ważne nawigacja zintegrowana z tym ekranem i sterowaniem kosztuje tylko 2 tys zł. i przez okres 3 lat dostaje się bezpłatna aktualizację map ,co jest naprawdę bardzo przystepną ceną za taki system.
Deska rozdzilcza Mazdy 3 wykonana jest z dobrych jakościowo materiałów. Cała jej góra jest miękka, dól niestety twardy ale plastik ma bardzo przyjemna fakturę. W kazdym razie wszystko zmontowane jest bardzo dobrze.
NIstety z wnetrzem wiąże się też kolejna wada o której nie tylko nalezy ale także powinno się wspomnieć. Mianowcie chodzi o zupełnie niepodświetlone przyciski do otwierania/zamykania szyb we wszystkich drzwiach, oraz regulacji lusterek !! Jest to naprawdę karygodne niedopatrzenie i powinno byc jak najszybciej usunięte.
Za to jeśli chodzi o ilośc miejsca i przestrzeń wewnętrz kabiny pasażereskiej to Mazda 3 nie ma sie czego wstydzić. Auto oferuje naprawadę sporo miajsca zarówno dla tych zs przodu, jak i tych z tyłu. W dopowidjniej iliści są też wszelskiego rodzaju schowki i miejsca na puszki i butelki. Chyba Mazda usłyszała moje utyskiwania w tym temacie w przypdku modelu 6 i sie do nich zastosowała 8) Jazda
Miałem okazje dosiadać auto z najmocniejszym dostepnym silnikiem 2.0 165 KM (silnik ten występuje jeszcze w słabszej wersji 120 KM) i powiem że jestm pod wrażeniem tej jednostki. Silnik jest niesamowicie wręcz elestyczny jak na wolnossącą dwulitrówkę. Zawdzięcza to przede wszystkim bardzo wysokiemu stopniowi spręzania wynoszacemu aż 14:1 i olbrzymienu jak na jednostkę wolnossącą o tej pojemności maksymalnemu momentowi obrotowanu wynoszącemu 210 Nm :shock:
Skutek tego jest taki, że auto praktycznie na każdym biegu bardzło ładnie przyśpiesza (choć oczywiście daleko mu to silnika z turbiną), a zuzycie paliwa jest na niesamowicie wręcz niskiem poziomie. Podczas jazdy testowej zrobiłem ok. 40 km głownie po miejskich ulicach (ok. 10 km) poza miastem) i nie oszczedzałem ani paliwa ani silnika . Po podjechaniu pod salon komputer pokładowy pozakał spalanie na poziomie, uwaga ! 7,8 l/100 km. Co uważam za światny wynik.
Jeśli chodzi o zachowanie sie podczas jazdy, to również niewiele mogę Maździe 3 zarzucić. Auto św3iatnie utrzymuje kierunek na wprost. Podczas przejeżdzania w szybkich łukach auto jest neutralne a ESP wchodzi do akcji dość późno i niezbyt nachalnie. Układ kierwniczy ma natomiast bardzo dobrz edobrawną progresję wspomagania i daje bardzo dobre poczucie tego co sie dzieje z kołami na ich styku z asfaltem.
Zmiana biegów w tym aucie to sama przyjemność. Skoki drązka są krótkie, a niegi niemal sam sie zapinają.
Bagaznik
cóż mozna napisać. Wystarczajacy - 364 l pojemności - ustawny i łatwo dostęopny dzięki nadwoziu typu hatchback. W sedanie bagaznik jest większy, ale niestety bardzo wąski jest otwór załadunkowy i jak to w Maździe, od sposdu widać gołą niczym nie osłoniętą blachę z cięgnami zawiasów.
Koszta/Wyposażenie
Ceny Mazdy 3 właśnie ... poszły do góry o 2 tys zł :shock: Podstawowa wersja SkyGo kosztuje juz 64 000 zł (do soboty było to 62 000 zł). Wersja która jeździłem a więc Hatchback SkyPassion 2.0 165KM do piątku kosztowała 88 400 zł a od soboty 01.03.2014 r. 90 400 zł. Co prawda jest to auto praktycznie w pełni wyposażone ale troche dogie jak na swoja klasę. No i coś co już nie raz pisałem, ale powtórzę jeszcze raz - jak to u japończyków i koreańczyków praktycznie brak możliwości indywidualnej konfiguracji auta.
Podsumowanie
Najnowsza Mazda 3 jest chyba najlepszym autem komakowym jakim ostatnio dane bylo mi jeździć, właczajac w to nawet najnowsze Audi a3. Auto jest pieknie wystylizowane, ma światne wnętrze z bardzo wygodnymi fotelami, dobre właściwości jezdne i bardzo fajny, mocny i elestyczny silnik.
Czy to auto ma jakieś wady? Oczywiście !! O paru, w postaci niepodświatlonych przycisków na drzwiach, nieczytelnym obrotomierzu i wskaźniku poziomu paliza oraz braku wskaźnika temp. cieczy chłodzacej pisałem powyżej. Kolejną jest .... awaria w nowiutkim aucie demonstracyjnym systemi i.stop oraz nimozliwośc skorzystania (nie wiem dlaczego??) z funkcji monitorującej martwe poza w lusterkach - właczałem ją, wyłączałem i za chorobę nie udało mi się jej uruchomić.
Ogólnie wróze Maździe 3 spory skukces na rynku, bo jest to naprawdę bardzo ciekawe i fajne auto. POwiem szczerze, że gdyby ktos dał mi dziś kasę na dowolne auto klasdy kompakt (włacznie z autami klasy Premium), to wybrałbym właśnie Mazdę 3 w wersji takiej jaka jeździłem.[/b]
Nie jeździłem tylko posiedziałem i pomacałem i generalnie odczucia podobne. Dobrze wszystko wykończone, fajne fotele, bardzo fajna kierownica, lewarek biegów. Wrażenia z miejsca kierowcy bardzo pozytywne. Generalnie samochód z zewnątrz i wewnątrz ładny. Nie zwróciłem rzecz oczywista na takie niuanse uwagi jak podświetlenie itd bo się nie dało nie jeżdżąc. Jak dla mnie miejsca z tyłu zbyt wiele nie ma. Nie jest źle ale po ustawieniu fotela pod siebie (176 cm) z tyłu kolanami "tarłem" o oparcie fotela.
Mimo wszystko też sądzę , że mimo takich dupereli mazda ma duże szanse na sukces. Cena w ok 60-70 tyś za ładnego kompakta nie jest szokująca. A wobec coraz uboższej oferty na auta z silnikami wolnossącymi 3-ka mając taką jednostkę, o takich parametrach , spalającą tyle co piszesz (jestem pod wrażeniem) ściągnie klientów. Mazda to mazda, zwłaszcza w benzynie. Tak wielu u nas myśli i to akurat wg mnie jest jeden z niewielu aktualnych stereotypów.
Hmm ja nie jeździłem Mazdą 3, i powiem wam, że po pierwszych informacjach, że ma wolnossącą benzynę ucieszyłem się, ale widząc cenę i ani ciuka bagażnika i małą ilość miejsca z tyłu odpuściłem ją sobie na przyszłość. Może i sprawdzi się jako drugie, trzecie auto w rodzinie, dla żony bogatego męża albo pary zakochanych bez dzieci.
Poza tym ma ciężki wizualnie przód. Ten grill dominuje. Patrząc z przodu, lekko z boku wydaje się, że przód jest od większego auta. Jak w BMW Z. Takie odnoszę wrażenie i mnie Mazda nie powaliła na kolana. Już w sedanie wygląda dla mnie lepiej, ten tył tonuje przód i całość wygląda fajnie dynamicznie jak Alfa 159 itp.
Jak miałbym kupować kompakt to wolałbym już nowego Leona. Ma swój styl i wyróżnia się z tłumu, powoduje, że oczy mi się szerzej otwierają :shock:, poza tym jest volkswagenowaty (technika) a to mi pasuje. :szeroki_usmiech
Bez przesady, bagażnik w hatchbcku masz taki jak w większosci aut tej klasy, a jak ci mało to jest jeszcze sedan który ma 419l
Co do miejsca z tyłu. Słuchajcie ja wysoki nie jestem to fakt - 170 cm, ale po ustawieniu fotela kierowcy i zajęcia miejsca z tyłu na kanapie mi zostawało jeszcze sporo miejsca na kolana.
Zamieszczone przez Dig Dug
Jak miałbym kupować kompakt to wolałbym już nowego Leona
Ja zdecydowanie nie. Nowy Leon jest ładny, to fakt, ale postawiony przy Maździe 3 wyglada jak gdyby był na rynku dobre 3-4 lata.
Też udało mi się trochę pojeździć 3 z silnikiem 2.0 165KM.
Podoba mi się wnętrze, szczególnie wysoki tunel środkowy i wajchę zmiany biegów dokładnie tam gdzie być powinna. Rekompensuje to choć trochę brak regulowanego podłokietnika. Kokpit generalnie bardzo ok. Bagażnik mały, ale to HB. Natomiast dopłata 2 tys za zapas to jakiś chory sen upitego sake menedżera.
A silnik? Hmm, jeździłem poza miastem i po autostradzie. Fakt, że jak na moje próby to spalił mało. Ale wrażenia na mnie specjalnego nie zrobił. Chyba za bardzo przyzwyczaiłem się do silników z turbiną.
Jak już ktoś myśli o tym aucie, to chyba lepiej zainwestować w 2.0 120KM - taki sam moment i chyba w tym samym zakresie obrotów.
Big, Dlatego napisałem, że dla żon lub pary narzeczonych :P
A przy długości 446 cm ma 364 litry, gdzie np. Golf ma odpowiednio 435 cm i 380 litrów. W teście na necie widać, że nie ma miejsca z tyłu. Gdzieś zaprzepaszczono te cm z długości. Może i wzorniczo podoba się ludziom, ale praktyczność ucierpiała.
Ja patrzę na auto przez pryzmat praktyczności ze względu na rodzinę, ale tu jej nie widzę czy to wewnątrz czy w bagażniku. Leon chyba lepiej pod tym względem wychodzi, bo w codziennym użytkowaniu liczy się praktyczność, a nie wrażenia wzrokowe. :| No i ta cena.
Do tego kolega ma poprzednią 6 i mu rdza bierze po paru latach. Więc nie wiem jak to jest z jakością.
W teście na necie widać, że nie ma miejsca z tyłu.
Nie wiem co to za test, ale powiem że w Maździe 3 JEST sporo miejsca z tyłu.
Jak pisałem autem jeździłem w czwartek i sobotę. W sobotę miałem do dyspozycji auto dla samego siebie, ale w czwartek jeździłem nim w towarzystwie mojej żony, pani z salonu oraz pana z Mazda Polska. Ja mam 170 cm i prowadziłem auto. Natomiast za mną siedział Pan z Mazda Polska o wzroście na oko ok. 185 cm. Siedział i nie miał kolan pod brodą, nogami nie uderzał w "mój" fotel, a żona, która siedziała z tyłu po prawej stronie mówiła że miał jeszcze trochę miejsca (ona oczywiście miała go sporo więcej bo siedziała za Panią z salonu Mazdy, a dziewczyny też niskie nie były bo miały bo żona ma 167 cm i mniej więcej tyle samo miała kobieta z salonu Mazdy).
Także sorry ale nie zgodzę się z tym ze w maździe 3 jest ciasno. Sprawdziłem to organoleptycznie jadąc tym autem wraz z 3 innymi osobami.
Dzięki temu że jeździłem z 3 osobami na pokładzie sprawdziłem też elastyczność i osiągi silnika gdy Mazda 3 jest w pełni załadowana pasażerami. Między innymi na podstawie tych doświadczeń pisze o elastyczności tego silnika.
W sobotę jeździłem Mazdą 3 już sam i było tylko lepiej :twisted:
[ Dodano: Pon 03 Mar, 14 17:30 ]
A i jeszcze jedno jesli chodzi o przestrzeń z tyłu Mazdy 3. W sobotę wpadłem tym autem na chwilę na nasze spotkanie z forum kosmetyka aut.. No i jak wpadłem to przewiozłem nią moich 2 kolegów. Nie było by w tym możne być nadzwyczajnego gdyby nie to, że na fotelu pasażera siedział kolega Staraoctavia (jest na naszym forum OCP) którego wzrost to ok. 175 cm a za nim siedział kolega Norbertoo, którego wzrost to .... jakieś 195 cm
Także chyba z tym miejscem w Maździe 3 nie jest tak źle, jak mówisz
Big, Az przy najbliższej wizycie w Krakowie postaram się podjechać do Mazdy sprawdzić. Ja oglądałem test tego wysokiego czarnego gościa z autocentrum czy coś. I on zawsze robi test przesiadając się przód tył i pomiar hałasu tym śmiesznym mikrofonikiem. Powinieneś kojarzyć i tam właśnie pokazywał wielkość i jakość mazdy z zwykłą gąbką na siedzisku bez usztywnień itp.
Ja mam 183 cm. A jak się ma ilość miejsca w Mazdzie 3 do Octavii 2 Fl bo tę mogę sprawdzić.
[ Dodano: Pon 03 Mar, 14 21:22 ]
I nie odbieraj, że neguję auto. Wyrażam tylko swoją opinię.
Big, Az przy najbliższej wizycie w Krakowie postaram się podjechać do Mazdy sprawdzić.
Dig Dug, podjedz i sprawdz, bo naprawdę zmiejscem nie jest w tym aucie źle.
Zamieszczone przez Dig Dug
I nie odbieraj, że neguję auto. Wyrażam tylko swoją opinię.
Nie dobieram tak tego. Odbieram to jako zwykłą dyskusję i wymianę zdań. A że akurat ja tym autem jeździłem i to w 4 osoby to po prostu w tym momencie mam jakaś tam przewagę.
Miałem do tej pory przyjemność jazdy poprzednią generacją Mazdy 3. Wspominam ją wspaniale, otulony fotelem, super układ kierowniczy, samochód nierówności wybierał mega przyjemnie. Sam układ kierowniczy sprawiał, że samochód wydawał się ultra przyjemny w prowadzeniu. Przyznam, że Octavia wypada tutaj na prawdę blado. Tylko ta ilość miejsca z tyłu i wielkość bagażnika :/
Zamieszczone przez Big
Także chyba z tym miejscem w Maździe 3 nie jest tak źle, jak mówisz
Jak się ma ~170cm wzrostu to może i tak... jak się ma np 195cm tak jak ja to realia wyglądają nieco inaczej
Przysiągłem sobie natomiast, że jak tylko nie będę potrzebował samochodu którym zabiorę ze sobą pół domu to będzie to mazda 3 Szczególnie teraz, kiedy stylistycznie bardzo trafia w moje gusta.
Jeśli nowa generacja jest lepsza od poprzedniej to na prawdę... ach...
Komentarz