koja86, niwka -ale to je Sosnowiec
VW Touareg - pierwsza jazda
Zwiń
X
-
VW Touareg - pierwsza jazda
Odmłodzony Touareg to propozycja dla wymagających nabywców, których stać na auto naszpikowane nowinkami technicznymi. W Polsce nowy Volkswagen będzie jednak tańszy od poprzedniego modelu.
Terenowo-rekreacyjny Touareg przeszedł niewielki face-lifting, a paleta jego silników została wzbogacona o nowoczesną jednostkę 4.2 V8 FSI. Auto po raz pierwszy zostało zaprezentowane podczas jesiennego Mondial de l`Automobile w Paryżu, ale dopiero teraz wchodzi na światowe rynki.
Mimo niewielkich zmian zewnętrznych, według przedstawicieli niemieckiego koncernu, w samochodzie zastosowano ponad 2300 nowych elementów.
Volkswagen zwraca na siebie uwagę muskularną sylwetką i sporymi rozmiarami (475 cm długości, 192 szerokości i 172 wysokości). Nowego Touarega można rozpoznać m.in. po innym kształcie reflektorów oraz zmienionej osłonie chłodnicy. Nowy kształt zyskały także przedni i tylny zderzak oraz tylny spoiler. Wprowadzono nowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz aerodynamiczne lusterka.
Podobnie jak w poprzednim modelu samonośne nadwozie jest przestronne i bardzo dobrze wykończone. Wykonane z wysokiej jakości materiałów wnętrze pełne chromu i drewna sprawia, że czujemy się w tym aucie jak w klasycznej limuzynie. Nic dziwnego, bo sporo elementów zapożyczono z luksusowego Phaetona.
Do tego dochodzi bogate wyposażenie seryjne (patrz tabelka) z innowacyjnym systemem ABSplus, który skraca drogę hamowania na niestabilnym podłożu nawet do 20 proc.
Natomiast 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic jest standardem w wersjach z najmocniejszymi silnikami.
Trzeba jeszcze dodać, że Touareg jest pierwszym samochodem terenowym na świecie wyposażonym w wysokiej klasy system nagłośnieniowy duńskiej firmy Dynaudio.
Do napędu nowego Touarega posłużą benzynowe jednostki 3.6 V6 FSI/280 KM i 4.2 V8 FSI, oraz turbodiesle 2.5 R5 TDI/174 KM, 3.0 V6 TDI-CR/225 KM i 5.0 V10 TDI/313 KM.
Jedynie 4.2 V8 FSI jest całkowicie nowym silnikiem w ofercie tego modelu, wszystkie pozostałe jednostki napędowe pracowały pod maską poprzedniej wersji Touarega.
Tym samym terenowy Volkswagen jest pierwszym modelem tej firmy dostępnym z ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Motor ten zastąpił przestarzałą 310-konną jednostkę 4,2 l, która była o ponad 18 tys. droższa od nowego modelu!
Z tym silnikiem Touareg dostępny jest tylko ze skrzynią Tiptronic i jak można się domyślić do oszczędnych nie należy. Producent podaje średnie spalanie na poziomie 13,8 l, ale podczas pierwszych jazd testowych wskazania komputera pokładowego zapowiadały, że nie lada sztuką będzie utrzymanie zużycia paliwa poniżej 20 l /100 km.
O wrażeniach z jazdy można poczytać w dalszej części artykułu tego artykułu tutaj
[motofakty.pl]O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
Komentarz