Moda na uterenowione auta zawitała także do fabryki Mlada Boleslaw. Skoda Octavia Scout 4x4 to oferta dla tych, którzy poszukują pakownego auta, dobrze radzącego sobie w mieście i na autostradzie, i którym nie strach będzie się zapuścić w nieco bardziej odludne tereny.
Skoda Octavia Scout jest tak naprawdę wersją w stylizacji off-road modelu Skoda Octavia Combi 4x4. Podstawowa różnica to zwiększony prześwit (180 mm) o 17 mm i o 40 mm w stosunku do standardowego kombi. Auto urosło także dość znacznie i jest teraz wyższe o 65 mm. Różnice w wyglądzie zewnętrznym to ponadto poszerzone nadkola, zmienione nieco zderzaki, plastikowe panele pod nimi czy tez ozdobna końcówka układu wydechowego.
Wnętrze, utrzymane w ciemnej stylistyce ze srebrnymi akcentami nie zaskoczy niczym właścicieli innych Octavii Combi, poza uchwytem na desce rozdzielczej. Ma on zapewnić poczucie bezpieczeństwa pasażerowi w przypadku jazdy po przeróżnych wertepach. Wsiadając nie sposób nie zauważyć listwy progowej z logo Scout.
Z ciekawszych elementów wyposażenia standardowego warto zwrócić uwagę na system ESP z DSR (driver steering recommendation). Układ ten ma podpowiadać kierowcy właściwe ruchy kierownicą, w przypadku kiedy auto zaczyna tracić przyczepność. Jeżeli będziemy chcieli obrócić kierownice w złą stronę, wyczujemy wyraźny opór. Dzięki temu droga hamowania w ekstremalnych warunkach skróci się nawet o 10%.
Wrażenia z jazdy
Górzyste okolice Turynu okazały się bardzo dobrym terenem dla przetestowania Octavii Scout. Na zwykłych drogach, w tym i autostradach, auto zachowywało się niemal identycznie, jak standardowe kombi napędzane na przednia os. Wyższe nadwozie, a wiec i wyżej położony punkt ciężkości, nie stanowiły jakiegoś zauważalnego problemu, auto nie wykazywało tendencji do przechyłów, nie było tez specjalnie podatne na boczny wiatr. Auto bardzo dobrze trzymało się drogi, jednak na krętych odcinkach dużo lepiej sprawowała się wersja wyposażona w dwulitrowy silnik TDI (140 KM). Również dwulitrowy benzynowiec (150 KM) wymagał nieustannego operowania biegami.
Ciężko było jednak sprawdzić w takich warunkach działanie samego napędu 4x4 opartego o sprzęgło Haldex. Normalnie 98-99% momentu trafia na przednia os. W momencie utraty przyczepności więcej mocy jest przekazywane na tylne koła. Dopiero wjechanie na szutrowe odcinki pozwoliło docenić tenże układ. Nawet po wyłączeniu systemu ESP auto prowadziło się niezwykle precyzyjnie, a zauważalne oznaki nad- i podsterowności były dość szybko korygowane.
Ceny
Podczas włoskiej prezentacji Skody Octavii Scout poznaliśmy także nieoficjalne, choć bardzo prawdopodobne ceny tego auta. Wersja z silnikiem benzynowym ma kosztować 105 tys. zł, zaś diesel będzie o 10 tys. droższy. Jednak przedstawiciele Skody zastrzegli, iż są to ceny, od których można spodziewać się pewnych rabatów. Oficjalna sprzedaż na naszym rynku rozpocznie się w kwietniu, a pod koniec marca poznamy dokładną specyfikacje Scouta i wówczas tez będzie można go już zamawiać.
[mojeauto.pl - link]
Już wcześniej oglądaliśmy "tapety" scouta i mężysko stwierdziło że będzie next...RODZINNE...choć nei wiem jak z montażem 3 fotelika z tyłu będzie :roll:
w sumie fajna
Dla mnie - marzenie - z jednym "ale" - opony 17" to w takim modelu pomyłka. I na zimę i na polne drogi powinny być 15 o możliwoe dużym profilu - inaczej co rok nowe fele... Automat też by się przydał.
To wyraznie mniej jest 91 tys za golego Forestera, taki co juz ma juz rece i nogi to 105 tys, a taki zeby jezdzil odpowiednio do posiadanego napedu to juz 136tys i wieczne problemu z serwisem, tego auta, bo u nas to sie wszyscy znaja na tym, tylko jak sie cos wysra to sa wielkie schody i worek pieniedzy trzeba przyniesc :diabelski_usmiech
Przecież ma 3 lata gwarancji.
A poza tym - przynajmniej tak pokazują statystyki - jest jednym z najmniej usterkowych aut.
No i ma lepszy napęd 4x4.
Przyspieszenie ma nawet minimalnie lepsze niż Scout.
Przecież za wyraźnie mniejsze pieniądze można kupić nowego Subaru Forestera.
Tylko Subaru nie ma dieasla :evil:
Już ciekawszą propozycją jest nowy Misuwisi Outlander. W podobnej cenie a jest zdecydowanie bardziej "terenowy". Scaut jest raczej terenowy tylko z nazwy.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Już ciekawszą propozycją jest nowy Misuwisi Outlander. W podobnej cenie a jest zdecydowanie bardziej "terenowy". Scaut jest raczej terenowy tylko z nazwy.
ale do Forysia to oba nie siegaja - pod wzgledem "terenowosci", jako alternatywa dla 2.0fsi jak najbardziej 2.0 subaru,
zreszta Masmo, jak upalasz Vitare to slowo "terenowy" ma zupelnie inny charakter
Obawiam się że Scaut wymięknię przy Pandzie 4x4, która ze względu na mały rozstaw osi i małe zwisy radziła sobie całkiem nieźle (jakieś 10 m-cy katowałem służbową na budowie :szeroki_usmiech )
[ Dodano: Pon 19 Mar, 07 18:28 ]
Zamieszczone przez Jabar1975
Zamieszczone przez Masmo
Już ciekawszą propozycją jest nowy Misuwisi Outlander. W podobnej cenie a jest zdecydowanie bardziej "terenowy". Scaut jest raczej terenowy tylko z nazwy.
ale do Forysia to oba nie siegaja - pod wzgledem "terenowosci", jako alternatywa dla 2.0fsi jak najbardziej 2.0 subaru,
zreszta Masmo, jak upalasz Vitare to slowo "terenowy" ma zupelnie inny charakter
No niebyłbym taki pewny czy NOWY Outlander nie dałby w skórę Foresterowi w terenie. Forester napewno biję Outlandera reduktorem, ale koła to Outlander ma wieksze.
Ale do tych dwóch Scaut raczej odstaje.
Jasne że do mojej Vitarki troszkę zmodyfikowanej te auta nie mają startu w terenie :szeroki_usmiech . Niestety na czarnym jest dokładnie odwrotnie.
Tak naprawdę trudno znaleść auto jakotako radzące sobie w terenie i nie będące dużo gorsze od osobówki na czarnym pod względem osiągów i zużycia paliwa.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
no ale chyba nikt nie mysli poważnie o scoucie jako terenówce :?: :!: :lol:
octa z nieco innym dizajnem + wspomagający naped 4x4 do jeżdzenia po normalnych drogach i tyle
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz