Octavia na terenowo - pierwsza jazda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Masmo
    L&K
    • 2005
    • 1145

    #26
    Zamieszczone przez szkoda
    no ale chyba nikt nie mysli poważnie o scoucie jako terenówce :?: :!: :lol:
    O terenówce klasy Patrola czy Land Rovera to napewno nie. Ale wiele osób nie potrzebuje profesjonalnej terenówki ale potrzebuje auta którym sprawnie, wygodnie, szybko i ekonomicznie może pojechać na drugi koniec Polski lub w Alpy (a jachać tam terenówką to niezły koszmar) a na miejscu zajechać dalej w las niż plaskaczem czy dojechać pod domek w górach którego płaski nie osiągnie, albo tak jak ja pojechać po nowo budowanym nasypie i się nie zakopać. Zainteresowani tym autem mogą też być ludzie mieszkający w miejscach do których nie ma utwardzonego dojazdu a w zimie pługi nie docierają.
    Do tego potrzebny jest niezły prześwit, dobre kąty natarcia zejścia i rampowy i opony nie strikte szosowe (a takich w rozmiarze 17' się nie produkuje). Obawiam się że Octa Scaut nie spełni tych wymagań. Tak jak koledzy napisali, zastosowanie kół 17' wskazuje na tylko szosowe zastosowanie tego auta. Ponadto można by oczekiwać większego podcięcia zwisów, żeby nie zaryć w skarpę. Cena jest taka że możemy sobie wybierać wśród lepiej rokujących w terenie konkurentów: X-trail, Nowy Outlander. Co prawda pewnie Octa będzie je przewyższać osiągami na czarnym i ekonomią.
    Jak miałbym kupować to kupiłbym Octavię 4x4 1,9 TDI zrobiłbym chipsa i podłożył centymetrowe podkładki pod sprężyny, a za zaoszczędzoną kasę kupiłbym używaną Vitare lub Samuraja.
    P.S. Skoda mogłaby zrobić pokaz tych aut w jakiś cięższych warunkch.
    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Kaszana, A tarcze hamulcowe podlegaja gwarancji?? Raczej nie, a ich pad byl dosc szybko, ale na pocieszenie pakiet taroxa tez sie skonczyl, bo ASO zle go zalozylo czy jakos tak :lol: W sumie mamy tu kolege na forum co w tym temacie moze duzo powiedziec.

      Octa ma 2 lata gwarancji, wiec to juz tylko rok przewagi.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Jabar1975
        RS
        • 2006
        • 3331

        #28
        Maicroft, naprawde wierzysz w to co piszesz? czy to taki zarcik z tym brakiem roznic forester ver scout? (a nawet przewaga skody)
        nasza droga: www.wpzs.pl

        Komentarz


        • #29
          Tak trochę na marginesie: jeśli nie widzieliście filmiku stały napęd ( Subaru ) kontra
          Haldex ( jak w Octavii, tu na przykładzie Volvo ) to polecam:
          Link

          Coś nie wychodzi.
          Trzeba wpisać w google: subaru vs.volvo i chyba piąty link ( www.autospies.com )

          EDIT: Poprawilem link

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #30
            Zamieszczone przez Kaszana
            Tak trochę na marginesie: jeśli nie widzieliście filmiku stały napęd ( Subaru ) kontra
            Haldex ( jak w Octavii, tu na przykładzie Volvo ) to polecam:
            Link
            W takim błotku to najważniejsze są opony nie rodzaj napedu. Test miałby sens gdyby obóć auta w takie same opony a wątpię żeby testujący zadali sobie taki tród. Fakt że tylne koła z jednej strony stały ale nie widzieliśmy koła z drugiej trony. Przy tylnym dyfrze może być taka sytacja że kręci sie lewe przednie i prawe tylne. I gość nie potrafił jeździć. W błotku trzeba używać buta żeby oczyścić opony.
            Generalnie to może być tzw. test sponsorowany.
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz


            • #31
              Test pokazał po prostu co to jest napęd 4x4 w Subaru.

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #32
                Zamieszczone przez Kaszana
                Test pokazał po prostu co to jest napęd 4x4 w Subaru.
                Test niczego nie pokazał. Załóż opony MT do FWD i też podjedziesz na to wzniesienie. Dużo zależy też od kierowcy. Jak facet chciał udowodnić przewagę Subaru to wystarczy troszkę zwolnić jadąc Volvo i dodać mocniej gazu i stoisz każdym autem 4WD wyposażonym w opony szosowe. Nie wyciągałbym daleko idących wniosków z tego testu.
                Pewnie to fakt że Subaru ma lepszy napęd 4WD na śliskie, ale za to opory i zużycie paliwa już jest powalające. W autach które prętętędują do miana SUV powia być możliwość ręcznej ingerencji w napęd jak w SX4, nowej Grad Vitarze, Tuscanie czy X-trailu. Bo zwłoka w załączeniu tyłu może być w niekożystnych warunkach zabujcza (np luźny piasek).
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Jabar1975, A czy ja napisalem, ze Forester to zlom?? Jakby Forester mial automata z silnikiem 2.5 to nie byloby Octy II :twisted: Ale wtedy nie mial i jest Octa. Daleki jestem od nazwania Octavi samochodem terenowym, albo o zacieciu terenowym. To jest takie tansze Volvo XC70 albo Audi Allroad, ktorym daleko do terenowek. W sumie zadne z tych aut nie jest terenowka, bo terenowką to mozemy nazwac auto zbudowane na ramie


                  A takie testy mi sie zawsze podobaja, biorac pod uwage, ze subaru ma staly naped na 4 kola, a volvo to jest zwykly haldex jak w octavi
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Masmo
                    L&K
                    • 2005
                    • 1145

                    #34
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    A takie testy mi sie zawsze podobaja, biorac pod uwage, ze subaru ma staly naped na 4 kola, a volvo to jest zwykly haldex jak w octavi
                    Taki do końca stały to jest w off-roadach ze zblokowanym dyfrem lub całkiem bez dyfra(dołączny 4WD przy użyciu wajchy). Inne rozwiązania dopuszczają różnicę prędkości obrotowych osi przedniej i tylnej (bo muszą do jazdy po czarnym). Istotą jest sposób podziału momentu.
                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Masmo, No tak, ale dzis wiekszosc samochodow wszystko co sie da ma sterowane elektronika, to juz nie UAZ, ze sie nie psul, bo nie mialo sie co zepsuc :szeroki_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Jabar1975
                        RS
                        • 2006
                        • 3331

                        #36
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        to juz nie UAZ, ze sie nie psul, bo nie mialo sie co zepsuc
                        ale UAZ to najbardziej awaryjne auto terenowe
                        nasza droga: www.wpzs.pl

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          To zalezy, ono chyba bylo pomyslane w innych celach niz teraz jest wykorzystywane. Ostatnio bylem u goscia ktory takie cos ma i mowi, ze najgorsza rzecza byl silnik, teraz ma jakis z mercedesa i problemy sie skonczyly. Ale skrzynia czy napedy nic nie narzekal.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #38
                            Maicroft, jesli sie nim upala w terenie to silniki, elektryka, czasami skrzynia kleka, mosty i reduktor sa OK i czasami uzywane do innych aut (np. Samurai), wielu milosnikow jazdy UAZem lub GAZem, wymienia silniki na inne i przerabia instalacje elektryczna.
                            Generalnie jest to samochod terenowy wiec w takim celu ma byc uzytkowany - tym bardziej ze nie ma w nim mowy o jakiejkolwiek inne jezdzie niz w terenie
                            no to zjechalismy ze scouta na UAZa :diabelski_usmiech

                            aha jedyna zaleta uaza to ze jak sie juz popsul to prawie kazdy kowal go potrafil naprawic - lub inny zenek zlota raczka
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #39
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Masmo, No tak, ale dzis wiekszosc samochodow wszystko co sie da ma sterowane elektronika, to juz nie UAZ, ze sie nie psul, bo nie mialo sie co zepsuc :szeroki_usmiech
                              Na szczęście są jeszcze produkowane prawdziwe terenówki bez protez elektronicznych w przeniesieniu napędu: HiLux, Patrol, Pickup, Jimi.
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • Janusz
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 598

                                #40
                                musze przyznac ze ladna jest hmm powiem wiecej zajeb.... chcialbym taka

                                Komentarz

                                • Tonny S
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 67

                                  #41
                                  Odgrzeje troszke temat ponieważ miałem możliwość oblookac Scouta na Targach w Lipsku i potwierdziło się to co czułem po zdjęciach z netu - autko jest rewelacyjne szkoda tylko, ze z 2.0 TDi 140 KM i DPF ale jeśli ktoś potrzebuje kombi (wóżek, pies) auta bardziej rekreacyjnego, którym od czasu do czasu zjechał by z asfaltowej drogi jest naprawde dobrym wyborem !! nie jest to co prawda auto terenowe ale na nasze dziury kompromis ;-) Co do osiągów i motorowni no cóż nie bedzie to przecinak ale po programie myśle, ze bedzie to smigać jak seryjne 2.0 TDi wiec w zupełności wystarczająco dobrze jak na nasze warunki drogowe ;-)

                                  BTW jak to mój kolega określił - taki allroad dla mniej zamożnych ;-) na 1 rzut oka bardzo przypomina poprzednią wersje Audi Allroad ;-)
                                  www.leonclub.pl

                                  Leon FR/ARL + powered by CompSport

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #42
                                    Ja też widziałem Scouta, jadącego na lorze. Wyglądał IMO bardzo fajnie.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    Pracuję...