takie moje małe spekulacje.......wygląda na to, że w nabliższych dniach będą małe zmiany związane z rokiem modelowycm 2015. Najważniejsze (które widać już w danych Seata z rynku niemieckiego, ale o ile wiem, będą w najbliższych dniach wprowadzenie w WV i Skodzie). Produkcja prawdopodobnie od 22 tygodnia, czyli od końca maja mniej więcej.
Zmiany:
Siliniki:
1.2 TSI 86KM ==> 1.2 TSI 86KM ale EURO6
1.2 TSI 105KM ==> 1.2 TSI 110KM EURO6
1.4 TSI 122KM ==> 1.4 TSI 125KM EURO6 (tego w Octavii chyba nie ma?)
1.4 TSI 140KM ==> 1.4 TSI 150KM ACT EURO6
z kolei na stronie nowego polo wygląda na to, że najmnieszy 1.2 TSI będzie miał teraz 90KM, EURO6. Ale bałagan mają
diesli mi się nie chciało sprawdzać - nie interesują mnie
silniki seata jak w linku na samym końcu wiadomości - mam jakiś problem z edycją :twisted:
z innych zmian wygooglałem, że radio Bolero i wyższe wersje mają mieć tzw. Mirror Link czyli możliwość wyświetlania na ekranie radia tego co mamy na telefonie/smartfonie i obsługiwanie ekranem dotykowym tegoż radia.....podobno google map czy filmy będzie się dało tylko na postoju - niby dla bezpieczeństwa (a tak naprawdę to sprzedaż fabrycznych nawigacji by im spadła)....ale pewnie jakoś będzie się dało odblokować to może być wprowadzone ciut później niż MY2015
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6J5KNaaVRoQ[/youtube]
z innych spraw są pogłoski, że być może będzie się dało zamówić podgrzewaną przednią szybę z małymi silnikami TSi
i być może jakieś nowe kolory lakieru?
zapraszam do dyskusji :szeroki_usmiech i życzę odpoczynku w Święta
co do podgrzewanej szyby w slabszych silnikach jest to bardzo prawdopodobne, z informacji od lokalnego dealera, podobno czekaja na ostateczne wytyczne i cene
Przerwa wakacyjna w sierpniu oczywiście jest, ale zamiana modelowa następuje w czerwcu.
Standardowo w Koncernie VW AG zmiana roku modelowego następuje w 22 tygodniu. Auta od tego tygodnia maja następny rok modelowy.
Nie ma to wpływu na przerwy wakacyjne.Nie są one związane ze zmiana roku modelowego. Może jednak zaistnieć sytuacja, jak np wejście O3 - wtedy w danym roku nie ma zmiany roku modelowego.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
1.2 TSI 86KM ==> 1.2 TSI 86KM ale EURO6
1.2 TSI 105KM ==> 1.2 TSI 110KM EURO6
1.4 TSI 122KM ==> 1.4 TSI 125KM EURO6 (tego w Octavii chyba nie ma?)
1.4 TSI 140KM ==> 1.4 TSI 150KM ACT EURO6
Czy może to ktoś inny potwierdzić (znajomi w VW, Skodzie) ? Jak to się ma do innych koncernów?
Na pewno cos zmieniaja. W Czechach od paru dni nie mozna konfigurowac Octavi. Wstrzymuja tez podawanie terminow produkcji dla nowych zamowien. Byle szybko wprowadzili zmiany bo mi nie chcialbym czekac wieki na samochod.
Czy tylko ja mam wrażenie że VAG z tymi zmianami w silnikach przesadza , bo wychodzi na to ,że produkują gówno i ciągle muszą to ulepszać np: Japończycy tak nie mają czy mi się zdaje?
Kwestia czy te same zmiany będą w Polsce.
Na angielskim forum też są podane zmiany ale z tego co się dowiedziałem nijak mają się do zmian w PL (np. jako standard podłokietnik z przodu w ichniejszej wersji Ambition).
Te zmiany co podałeś są bliższe temu co u nas podobno ma być choć jest napisane że np. nowe radio Swing ma być od wersji Ambition a u nas dostępne jako opcja od Active tylko czy też z dodatkami jak DAB, BT i łączność APPLE po USB?
Co do radia to w innym wątku umieściłem zdjęcie z wizualizacji środka auta z tym radiem. Wizualizacja jest dostępna na czeskim konfiguratorze.
Po za tym z ciekawszych rzeczy doszły mnie słuchy, że od silnika 1.2 TSI w górę będzie można mieć ogrzewanie przedniej szyby. Ciekawe czy w każdym wyposażeniu i czy to prawda?
a w Rosji I na Ukrainie zamiast silnika 1.2 TSI od niedawna jest w sprzedaży 1.6 MPI 110KM o symbol CWVA. To silnik z wyglądu bardzo podobny do 1.2 TSI I 1.4 TSI ( z tej samej rodziny EA211. Tylko bez turbo i z wtryskiem wielopunktowym. Pewnie dobry do LPG).
Napisałem do Skody-auto.pl, czy będzie w sprzedaży w PL, to mi odpisali, że silnik BSE nie będzie już oferowany :diabelski_usmiech
Napisałem potem do skoda-auto.cz......od tygodnia nie odpowiedzieli, więc mnie pewnie oleją.....
tu jest bardzo krótki opis 1.6 MPI z klasycznym automatem hydrokinetycznym.....jak ktoś się uczył w szkole rosyjskiego, to może się pomęczyć auto dopiero się pojawiło w Rosji, jeszcze nikt nie jeździł na www_octavia-club_ru, którego jestem członkiem :szeroki_usmiech
Kult0035... i to wlasnie byloby to czego szukam, mianowicie gazolubny silnik i prosty automat. Gdyby ta konfiguracja byla dostepna w Polsce to czekalbym na o3 mpi w automacie aby zamienic swojego Toura gdzie cholernie brakuje mi automatu
Myślę, że 1,6 110km byłby w polsce rozchwytywany, bo już mało kto ma takie silniki, ale znając Euro-ped..skie przepisy ekologiczne - tego silnika u nas nie będzie.
Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Polacy brali by te 1.6 pod gazownie jak Cygan zasiłek , hmm w Rosji chyba nie obowiązują normy spalania Euro, dlatego u nich jest dostępny.
Jak bym kupił w Rosji taką 1.6 i chciał przyprowadzić ją do Polski, zarejestrowali by ją?
Mały edit postu
Dziś byłem w Pol Mot Auto (trzeba było z gwarancji skorzystać) rozmawiając z doradcą serwisowy dowiedziałem się że wiedzą o tym silniku 1.6 w OIII i nawet na szkoleniach jeździł taką Octavią bo w Poznaniu mają tak ową.
Teraz najciekawsze jest duża szansa ze w PL też będzie oferowany z fabryczną instalacją LPG.
Komentarz