Skoda będzie wprowadzać do produkcji Oktavię zasilaną gazem CNG. Zapowiada się jeszcze tańsze jeżdżenie oczywiście jeśli w Polsce będzie kiedyś rozwinięta sieć takich stacji.
georgg, kolega ma w firmie(PEGENIGE) :wink: kilka aut z CNG
problemem jest mały zasię i to, że butla jest o wiele cięższa więc dupa niemiłosiernie siada :roll:
mieli juz 2x wymieniane sprężyny
no ale oni przynajmniej nie mają problemu z tankowaniem CNG :diabelski_usmiech
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
W Pawlowicach kolo Jastrzebia Zdroju jest stacja CNG, tam tankuja autobusy jezdzace w miescie na CNG.
W Warszawie stacje kojarze gdzies w okolicach budynkow Expo.
No i teraz najwazniejsze. Auto z opisu chodzi na benzynie oraz CNG. Pytanie jak odpala to na czym, potem dopiero sie przelacza ?? Jak z dotryskami - wtryskiwacze LPG czesto moga byc zasilane rowniez CNG, wiec wystarczylo obecna instalacje Landi zaadoptować do CNG - czy moze to bezposredni wtrysk CNG w TSI :?:
Słabo rozwiniętą sieć stacji tankowania CNG można "ominąć" instalując pompę do skraplania gazu - fakt: pozwolić mogą sobie na to właściwie jedynie właściciele domów jednorodzinnych, ale i tak jest to opcja warta rozważenia... jeśli oczywiście dopłata do instalacji nie będzie zabójcza.
Słabo rozwiniętą sieć stacji tankowania CNG można "ominąć" instalując pompę do skraplania gazu - fakt: pozwolić mogą sobie na to właściwie jedynie właściciele domów jednorodzinnych, ale i tak jest to opcja warta rozważenia... jeśli oczywiście dopłata do instalacji nie będzie zabójcza.
Teraz Agamek12 ponoć nie jest to już takie łatwe i tanie . W instalacji do tankowania należy co określoną ilość tankowań wymienić moduł kompresora, co należy dodać do kosztu każdego tankowania, no i o możliwości tankowania należy powiadomić dostawcę gazu (to chyba ostatnio jakoś weszło), co pewnie wiąże się z "dodatkową drobną opłatą". Ale fakt faktem, jakby w PL sieć była rozwinięta lub rozwijała się w jakimś rozsądnym tempie byłoby całkiem przyjemnie.
Może w Polsce sprzedadzą pojedyncze sztuki 8)
O CNG się mówiło z 10/15 lat temu, ale tylko mówiło - LPG się rozwinęło i dla CNG już nie ma miejsca.
Jedynie jw CNG mają bazy autobusowo-zakładowe czy PGNiG.
Nawet biorąc pod uwagę niższe spalanie CNG (o 20%) względem lpg (1m3/1l)
to przy cenie 3,6zł/m3 nadal jest drożej niż lpg.
Fiat sprzedaje Pande od wielu lat w wersji CNG. Ale tam zasieg byl jakis stosunkowo maly.
Główną zaletą Pandy CNG mają być bardzo niskie koszty eksploatacji. I tak rzeczywiście jest, choć w ostatnim czasie ceny gazu CNG i tak poszły trochę do góry. Po krótkich obliczeniach, przy założeniu, że w mieście Panda Panda zużyje ok. 6 kg CNG/100 km, i przy cenie 2,1 zł/kg CNG, zaś zwykła Panda spali 7,3 l benzyny, przy cenie 3,9 zł za litr, wychodzi, że na każdych 100 przejechanych kilometrach Pandą CNG zaoszczędzamy prawie 16 zł. W trasie wielkości spalania oczywiście spadają (w trybie CNG niecałe 5 kg/100 km), to jednak "zysk" mniej więcej pozostaje na podobnym poziomie. W kalkulacjach o opłacalności nabycia Pandy CNG, nie wolno zapomnieć o wyższej cenie wyjściowej tej wersji. W stosunku do odpowiedniej wersji wyposażeniowej z silnikiem benzynowym, Panda Natural Power kosztuje równe 10 tys. zł więcej (48.990 zł). To oznacza, że inwestycja zakupu Pandy CNG zacznie nam się zwracać po ok. 62,5 tys. km.
Butle na gaz pomieszczą ok. 16 kg CNG, co pozwala pokonać w ruchu miejskim dystans nieco ponad 250 km, zaś w trasie ponad 300 km. Razem ze standardowym 30-litrowym bakiem benzyny, daje nam to zasięg maksymalnie 800 kilometrów.
To jakis stary artykul, ale mozna zobaczyc roznice spalania jednego i drugiego.
Panda z LPG nie robilem wiecej niz 250km na zbiorniku, bo zbiornik w kole to malenka butla
Ciekawe gdzie beda zbiorniki w Octavii. Panda miala dwa
Komentarz