Chevrolet Camaro w Europie od 2009r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Chevrolet Camaro w Europie od 2009r

    r.ketrzynski no wlasnie moj "drugi kierowca" troszke opornie za to prawo jazdy sie bierze.. No ale moze inni pomysl podlapia
    Dzisiaj rozmawialem z huwe i jak na razie termin mu pasuje (z tym ze ja dopiero dzisiaj skojarzylem ze 7 lipca to my mamy ognisko zakladowe :twisted: - no nic, pewnie trzeba sie bedzie oszczedzac)
    deespe, z ta szmata to moze i masz racje (w sensie ze moze cos tam byc) ale jak to sprawdzic/wyciagnac :?:
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Chevrolet Camaro w Europie od 2009r

    Koncepcyjny Chevrolet Camaro Coupe debiutuje w Europie podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Chevrolet Europe podjął decyzję o rozpoczęciu importu tego niesamowitego samochodu od 2009 roku.
    [...]
    Koncepcyjny Camaro ucieleśnia osiągi i pasję, które sprawiły, że pierwsze generacje Camaro są najbardziej poszukiwanymi przez kolekcjonerów modelami. Obecnie dochodzi do tego bardziej oszczędny napęd, zaawansowane zawieszenie i współczesna stylistyka. Celem jest stworzenie sportowego coupe przyciągającego młodych ludzi przy jednoczesnym zachowaniu popularności wśród aktualnych entuzjastów.

    „Miliony ludzi w każdym wieku uwielbiają Camaro", powiedział Ed Welburn, Wiceprezes GM ds. Globalnego Designu. „Modele Camaro są piękne i zapewniają osiągi, które są wyzwaniem dla drogich, europejskich modeli GT. Są przy tym wystarczająco praktyczne, aby można było jeździć nimi na co dzień, a ich cena leży w zasięgu wielu kupujących".

    Długa maska, krótki tył i szeroki rozstaw kół koncepcyjnego Camaro nie pozostawiają wątpliwości,
    że to poważny samochód wyczynowy. Wrażenie to potwierdza 400-konny silnik V-8 wykonany ze stopu aluminium, sześciobiegowa, ręczna skrzynia biegów i zaawansowane niezależne zawieszenie dla wszystkich kół.

    Podobnie jak poprzednicy, koncepcyjny Camaro jest wystarczająco praktyczny, aby można było nim jeździć na co dzień. Wykorzystuje on rozwiązania techniczne, mające na celu oszczędność paliwa,
    np. Aktywne Zarządzanie Paliwem (Active Fuel ManagementTM), polegające na odłączaniu cylindrów, co daje konsumpcję paliwa na poziomie tylko 7,8l/100km. Wielkość samochodu nie utrudnia poruszania się po mieście i parkowania, zaś z tyłu mogą usiąść dwie dorosłe osoby.

    Prosty, silny design

    Ze względu na historię Camaro, zespół projektantów GM wybrał stylistykę, która jest przepełnionym nowoczesnością hołdem dla oryginalnej wersji modelu. Istotnym źródłem inspiracji była wersja z 1969 roku, uznawana przez wielu za najlepszy design. Jednak w trakcie prac w Warren w stanie Michigan zespół projektantów GM bacznie przypatrywał się też najnowszej wersji modelu Corvette i samolotom, np. myśliwcowi YF-22. Poszukiwano designu, który będzie ucieleśniał ducha modelu z 1969 roku, ale jednocześnie dokona jego świeżej i współczesnej interpretacji.

    „Proporcje pojazdu, długa maska i silnie zarysowane błotniki mówią - oto napędzany
    na tylne koła wyczynowy samochód", stwierdził Tom Peters, Dyrektor ds. Designu samochodów wyczynowych napędzanych na tylną oś. Wyrazista osłona chłodnicy i maska podkreślają moc, zainspirowanej silnikiem modelu Corvette, jednostki V-8. Duże koła i opony, wyeksponowane hamulce i wyrazisty kształt błotników sygnalizują, że właściwości jezdne i hamulce Camaro odpowiadają olbrzymiej mocy silnika.

    Kabina Camaro jest niejako zawieszona pomiędzy ostrymi kształtami błotników, co jest pomysłem zaczerpniętym z myśliwców i nowego modelu Corvette. Podobnie jak w innych modelach sportowych, jej najważniejszą cechą jest prosty i użytkowy design uzupełniony doskonałą estetyką. „Koncepcyjny Camaro to nie tylko kształt", powiedział Peters. „Stylistyka łączy w sobie to, czego samochód ten potrzebuje, aby optymalnie działać".

    Taka sama prostota charakteryzuje wnętrze koncepcyjnego Camaro. Wskaźniki i wykończenia
    w kolorze pomarańczowym nawiązują do pierwszego Camaro, ale całość jest bardzo przemyślana
    i praktyczna, bo właśnie tego oczekują kierowcy sportowych Chevroletów.

    Doskonałe osiągi

    Koncepcyjny Camaro wyposażony jest w legendarny silnik V-8 najnowszej generacji. Sześciolitrowa jednostka LS2 posiada blok i głowice wykonane ze stopu aluminium. Korzysta także z systemu Active Fuel ManagementTM, który odłącza cztery cylindry, gdy obciążenie silnika jest niewielkie. Moc ednostki to 400 koni mechanicznych, przy czym konsumpcja paliwa to tylko 7,8l/100km. Sześciobiegowa, ręczna skrzynia biegów koncepcyjnego Camaro posiada tak dobrane przełożenia, aby umożliwiały agresywne przyspieszanie, pewne wyprzedzanie i włączanie się do ruchu oraz wydajną jazdę przy prędkościach autostradowych.

    Nowoczesne samochody sportowe to nie tylko szybkość na prostych odcinkach, dlatego koncepcyjny Camaro otrzymał zaawansowany układ jezdny. Niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu wykorzystuje progresywne resory śrubowe i amortyzatory gazowe. Wentylowane 14-calowe tarcze hamulcowe, zapewniają doskonałe hamowanie w każdych warunkach. Osiągi i wygląd uzupełniają pięcioramienne felgi z lekkich stopów, 21-calowe z przodu i 22-calowe z tyłu.

    [mototarget.pl link]
    Załączone pliki
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Co po za nerka nie jest mi potrzebne do zycia? :roll:
      Bo chetnie sprzedam za ten samochod.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • NEOrADEk
        L&K
        • 2005
        • 1469

        #4
        A tu jeszcze raz ale egzemplarz prezentowany w Genewie

        [ Dodano: Czw 08 Mar, 07 10:25 ]
        Zamieszczone przez Purchawa
        Co po za nerka nie jest mi potrzebne do zycia?
        Bo chetnie sprzedam za ten samochod
        ... wszystko? :szeroki_usmiech
        Załączone pliki
        O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
        "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


        Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

        Komentarz


        • #5
          to Aveo juz europejczykom nie wystarcza ? :P

          widac wyraźnie rozbieżność miedzy tym koncernem Chevy a naszym Chevy :P

          Komentarz

          • BioBogon
            Elegance
            • 2005
            • 921

            #6
            Qrka, ta laska na drugim zdjęciu zasłania wnętrze :?
            Leon FR 2.0TDI 170KM

            Komentarz

            Pracuję...