Podczas targów w Genewie zaprezentował się odmłodzony Volkswagen Phaeton z masą technicznych udoskonaleń. Nowa jednostka i nowe elementy wyposażenia trafią do produkcji w kwietniu.
Odmłodzony VW Phaeton prezentowany właśnie na targach motoryzacyjnych w Genewie, może się pochwalić nową 6-cylindrową jednostką 3,0 TDI o mocy 171 kW (233 KM), która jest pierwszym dużym silnikiem wysokoprężnym koncernu Volkswagen, a zarazem jednym z pierwszych silników na świecie, które spełniają regulacje normy Euro-5, wchodzącą w życie od roku 2009. Zasadniczą różnicą w porównaniu z normą Euro-4 jest radykalne obniżenie emisji cząstek stałych o 80 %. Poziom emisji CO2 nie może przekroczyć 259 g/km.
W porównaniu do starszego silnika 3,0 TDI, nowa jednostka oferuje o 8 KM większą moc, czyli 171 kW (233 KM). Zużycie paliwa pozostało na poziomie 9,6 l/100 km. Prędkość maksymalna seryjnego Phaetonu V6 TDI z napędem na cztery koła wynosi teraz 236 km/h. Alternatywą do 6-cylindrowej jednostki 3,0 TDI będą w odmłodzonym Phaetonie trzy silniki benzynowe (V6, V8 i W12), oferujące moc w zakresie 177 kW (241 KM) aż 331 kW (450 KM).
Kolejnymi innowacjami technicznymi, którymi może się pochwalić odświeżony VW Phaeton, to system kontroli odległości do poprzedzającego samochodu Front Scan, który zintegrowano z aktywnym tempomatem ACC (Active Cruise Control) i system wspomagający podczas zmiany pasa ruchu Side Scan, który poprzez czujniki radarowe monitoruje sytuację za i obok auta, a diodami zamontowanymi w lusterkach zewnętrznych informuje o niebezpieczeństwie kolizji. System nawigacji korzysta teraz z technologii DVD, a modyfikacjom poddano również system informacyjny komputera pokładowego.
Techniczne innowacje zauważalne są także z zewnątrz: nowością są adaptacyjne lampy bi-ksenonowe i nowo zaprojektowane lampy LED do jazdy dziennej, które skonstruowano jako cienką poziomą linię na dolnej krawędzi przednich lamp, włączającą się automatycznie przy rozruchu silnika. Nową stylistykę otrzymały także 19-calowe koła ze stopów lekkich.
moze to glupie, ale ostatnio przegladalem oferty 2-letnich aut i gdybym posiadal taka ilosc pieniedzy to wlasnie kupilbym phaeton-a a nie np. mesia albo bmw...
Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...
Komentarz