Na forum Seata Leona pojawił się wstępny cennik wersji Cupra.
Data publikacji w Polsce nie jest jeszcze znana choć w Niemczech już można kupować od dłuższego czasu.
Ceny generalnie na poziomie Golfa GTI przy czym Cupra ma w standardzie szperę. No i Seat daje teraz 4 lata gwarancji.
Auto mocniejsze choć moment obrotowy ten sam czyli 350Nm przy czym wymagane paliwo to Pb98.
Ceny Seata Leona Cupra dla wersji 5d:
265 KM manual 109 / DSG 117
280 KM manual 114 / DSG 122
Wersja 3d tylko w manualu tańsza o 2 tys. zł.
O wersji kombi Cupra na razie ani słowa choć ma się pojawić.
Uwzględniając gabaryty Leon Cupra to konkurent dla Golfa GTI niż O3 RS.
http://www.youtube.com/watch?v=e4UXpO_eRbI Octavia III RS idzie lepiej niż Golf 7 GTi performance , a jego widac od 150 leon objeżdża. Zawsze można kupić rsa , który ma wiecej miejsca i zrobić chipa.
Cena biorąc pod uwagę moc i wyposażenie (szpera, adaptacyjny zawias, 19" w standardzie) rewelacyjna. Czy pełny led to przewaga na bixenonem nie jestem przekonany - xenon lepiej świeci. Środek dramatyczny, porażka, ale może bym się przywyczaił.
Gdyby nie potrzeba było ciut większego auta, pewnie stałbym już w kolejce
No wiesz - jest jeszcze Golf GTI - lepsze wykonanie przy nieznacznie gorszych osiągach: szperę + zawias można dokupić w wyposażeniu. Choć co do zawiasu bym się zastanawiał - koszty wymiany takich amortyzatorów są znacznie wyższe niż zwykłych, a na naszych drogach zużycie jest szybkie.
W sumie brakuje jeszcze Leon Cupra w wersji kombi - ponoć ma być ale nie wiadomo kiedy.
Generalnie im auto krótsze tym jest bardziej zwinne: Golf i Leon są krótkie, ale mają małe bagażniki, O3 RS TSI jest (za?)duża. Ma za to co najmniej dobre osiągi, ale już prowadzi się trochę inaczej.
Leon Cupra kombi przy swojej długości 4.54 m może być całkiem sensownym kompromisem.
Ale golf z prerformancem i zawiasem może wyjść drożej i nie ma seryjnych 19 to raz, a dwa - osiągi - do setki może różnica nie powala, ale ja jeżdżę dużo autostradami, z prędkościami, delikatnie mówiąc, zdecydowanie autostradowymi a różnica w zakresie 150-250 będzie już odczuwalna. O kombi tak jak piszesz - niby się coś tam wspomina, ale żadnych konkretów...
I trzy - golf z zewnątrz podoba mi się zdecydowanie mniej od leona, jak również mniej od skody rs - jest zbyt zwykły, nudny.
Teraz śmigam na 18 zima/lato też w kompakcie i zero problemów, wręcz bym ujął jeszcze poł cm - no poza nadmorskimi drogami, tam jest masakra Przy czym u mnie 90% to A4. W skodulce np. biorę 19, bo mi się podobają bardzo - robią robotę, na zimę za to wezmę pewnie 17, i średnia będzie 18
PS. Fajne musi być te Twoje 260/500 - ja mam 223/434 w bravo 2.0 i zdałoby się więcej.
PS. Fajne musi być te Twoje 260/500 - ja mam 223/434 w bravo 2.0 i zdałoby się więcej.
Fajnie jest jak jest sucho :lol:
Odnosnie 18, na 18 śmigam na okrągło przez cały rok, na 19 bym sie troche bał ponieważ na 18 jeżdżę jak na 16 więc 19 znacznie szybciej bym pogiął :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pią 01 Sie, 14 11:14 ]
Zamieszczone przez Maicroft
No i za chwile skonczymy na Golfie R za 150tys Jeszcze kilka KM wiecej, DSG + 4x4 w cenie
Czekam z utęsknieniem na cuprę R gdzie też ma mieć 4x4, cena zapewne wtedy będzie mniejsza niż golfa R
piramida, Na filmiku wklejonym przez kolegę adamwo, właśnie do tych 150km/h większych różnic nie ma między Golfem GTI, a tym Leonem.
I chodzi mi właśnie o to, że różnica będzie na dziesiątki sekundy, a dwa różne auta wielkościowo, a w prędkościach użytkowych podobnie szybkie. Stąd takie branie na O3 RS.
Jakoś sceptycznie podchodzę do tych wyników - też widziałem porównanie, gdzie RS objeżdżała golfa gti performance, tu z kolei tenże golf do 150 idzie równo z leonem, ergo najcięższa i najsłabsza octa jest najdynamiczniejszym autem Strach pomyśleć jakby yeti podstawili...
Biorac pod uwage skrzynie i naped to w cenie do 200tys, w tej chwili chyba ten model nie ma konkurencji.
Bo A45AMG oraz BMW 135i lub M1 to nie te pieniazki. Reszta to oski, Subaru czy Evo to manuale.
A45 kosztuje cennikowo 185k (nie wiem jakie są możliwe rabaty w MB)i jedyny niezbędny do dodadnia element to sportowy wydech za 2,4k. Więc jak już mówimy o cenach do 200k to jednak A45 jest raczej bezkonkurencyjny. Co nie zmienia faktu, że to już wyższa półka cenowa niż te 115-120k za Cupre.
maro rs, Tu nie chodzi, że jest szybsza, ale że wiele nie odstaje, a własnościami użytkowymi i to bardzo. Rezygnujesz z 5% osiągów zyskujesz 20% przestrzeni.
Dlatego właśnie jestem na tym forum, a nie seata czy vw Ale obiektywnie, mimo że różne teściki pokażą różne wyniki, trzeba powiedzieć, że porównując tylko jazdę/parametry, będzie jednak ostatnia z wyżej wymienionych. Najbardziej chyba szkoda że nie ma szpery, launch control jako zabawkę też bym przytulił.
Komentarz