Leon 3 Cupra

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lockin
    Rider
    • 2013
    • 706
    • Superb II (3T4)

    Zamieszczone przez feels3
    Mialem przyjemnosc przejechac sie Cupra 280KM, ustawilem sobie wszystko w tryb CUPRA, oprocz zawieszenia, DCC ustawilem na tryb komfort i mimo 19cali musze przyznac ze przelatuje to nad warszawskimi dziurami zgrabniej i ciszej niz moja zwykla O3.

    Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Cupra w codziennej jezdzie. Halas na autostradzie rowniez bardzo w porzadku.

    Osiagow komentowac nie bede, ciezko emocje przeniesc na papier, ale ciagnie mocno, nie ma co
    Popieram, jeździłem dzisiaj wersją Cupra 280 i muszę powiedzieć że to był błąd, teraz siedzę i zastanawiam się jak sensownie argumentować taki zakup z funduszy domowych
    A tak poważnie pomimo 19' byłem pod wrażeniem pracy zawieszenia (w stosunku do zwykłej O3) oraz do wyciszenia we wnętrzu przy prędkościach +120 (jeździłem nową O3 1.4 tsi tydzień temu i było znacznie głośniej). Co do jakości plastików w środku to po opisach co po niektórych spodziewałem się tragedii, a jest po prostu inaczej niż w O3 (np. są miękkie boczki, fajniejsze zegary, mega miękkie obicie deski u góry czy podświetlenie ambientowe drzwi).
    Jeździłem także wersją FR 1.4 150 ACT i wrażenia z jazdy jak najbardziej jak powyżej (oczywiście za wyjątkiem mocy generowanej przez silnik), system ACT załączał się bezszelestnie i niczego nie było czuć.
    JEST >>> O2FL by Lockin

    BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
    BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
    BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
    BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

    Komentarz

    • Leniwiec
      Rider
      • 2009
      • 624
      • Octavia IV (NX3)
      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

      lockin, jak się domyślam jeździłeś tą samą democzarnulą co ja w sobotę :lol:
      Kur..a, wrażenia zajebiste bez dwóch zdań :diabelski_usmiech
      Jedyne co mnie w tym aucie na prawdę irytuje, to ten cholerny generator dźwięku - co za kretyn wymyślił, że tego wyłączyć nie można :evil:

      Też się zastanawiam, skąd to nastawienie, że Seat ma gorzej wykonane wnętrze niż Skoda. Mi bardziej doskwiera dziwna polityka VW odnośnie wyposażenia - o ile brak możliwości dodania Webasto jeszcze mogę przełknąć, ale brak podgrzewanej szyby czy bi-ksenonów chociaż w opcji to niefajna sprawa.
      Ale po takiej jeździe to nawet te "braki" nie odwiodłyby mnie od zakupu. Prowadzenie tego auta w zakrętach to zupełnie inna półka niż Octavia :twisted:
      Pozdro

      Komentarz

      • lockin
        Rider
        • 2013
        • 706
        • Superb II (3T4)

        Zamieszczone przez Leniwiec
        lockin, jak się domyślam jeździłeś tą samą democzarnulą co ja w sobotę :lol:
        Kur..a, wrażenia zajebiste bez dwóch zdań :diabelski_usmiech
        Jedyne co mnie w tym aucie na prawdę irytuje, to ten cholerny generator dźwięku - co za kretyn wymyślił, że tego wyłączyć nie można :evil:
        Dokładnie tą samą, podobno już jest nawet sprzdana i dalej jeździ jako demo bo nie mają nic innego. Generator dzwięku fakt, ale to samo jest w O3, ja szczerze mówiąc odłączył bym to ustrojstwo bo chciałbym też jeździć w trybie cupra bez rozgłosu na pół osiedla
        Tak do końca co do LEDów zamiast ksenonów ciężko się wypowiedzieć, trzeba to zobaczyć na żywo w nocy, nie ma miarodajnych testów na necie a kamera też nie pokaże Ci tego tak jak to wygląda na żywo, jedno jest pewne że świeci to lepiej niż H7.
        Poza tym dla mnie największą porażką w O3 jest brak możliwości zakupu tańszej wersji ksenonów tak jak w golfie, wykładam 1370 pln i mam bi-ksenony basic, które świecą tak samo jak TOP bez jakiegoś tam dynamicznego doświetlania.
        JEST >>> O2FL by Lockin

        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

        Komentarz

        • metrotest
          Rider
          • 2006
          • 506
          • Volkswagen
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          Zamieszczone przez lockin
          A tak poważnie pomimo 19' byłem pod wrażeniem pracy zawieszenia (w stosunku do zwykłej O3) oraz do wyciszenia we wnętrzu przy prędkościach +120 (jeździłem nową O3 1.4 tsi tydzień temu i było znacznie głośniej). Co do jakości plastików w środku to po opisach co po niektórych spodziewałem się tragedii, a jest po prostu inaczej niż w O3 (np. są miękkie boczki, fajniejsze zegary, mega miękkie obicie deski u góry czy podświetlenie ambientowe drzwi).
          To był manual czy DSG? Pewno DSG bo mocne wersje z manualem są niedostępne do jazdy w salonach. Choć ręczna skrzynia w wersji Cupra szału nie robi, podobnie zresztą jak w O3 RS. Oba auta nie mają dedykowanych skrzyń biegów do takich wersji silnikowych.

          Swoją drogą dziwna polityka dla mnie to oferowanie tradycyjnego hamulca ręcznego przy DSG w Seat i Skoda a z kolei elektrycznego hamulca ręcznego z manualną skrzynią biegów w VW.

          Cupra prowadzi się zwinniej niż O3 RS ze względu na bardziej kompaktowe rozmiary. Fajne jest też to, że kombi /ST/ prowadzi się praktycznie tak samo jak wersja 5d.

          Jakość wykonania b. nierównomierna. Górna część kokpitu przyjemna, ładne zegary itp., ale jakość plastików w rejonie skrzyni biegów jest już b. słaba. Ogólnie O3 robi tu lepsze wrażenie.
          Mnie trochę zaskoczył wysoki poziom gdzie zaczyna się szyba w drzwiach, przy płaceniu np. na bramkach trzeba było wysoko podnosić rękę.

          Nie zmienia to faktu, że Seat jest po prostu ładny .

          Sprawdza się też w aucie seryjne DCC, choć koszty eksploatacji będą przez to wyższe.

          Ogólnie w zależności od oczekiwanych gabarytów auta Cupra /zwłaszcza ST/ jest ciekawą alternatywą dla O3. Zwłaszcza, że jest też tańsza wersja 265. Niestety obie wersje (265 i 280) powinny być napędzane Pb98.

          Inna sprawa, że generalnie O3 trzymać raczej będzie lepiej cenę niż Leon 3, choć obie marki gorzej niż VW. W Seatach użytkownicy narzekają też na miękki /delikatny/ lakier.

          Słowem coraz szerszy wybór. I dobrze.

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            metrotest, każda mocna benzyna powinna jeździć na 98 wiec nie wiem skąd ten zawód z twojej strony.
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              piramida, chciałeś chyba napisać "małolitrażowa wysilona mocna benzyna"
              aż se muszę kiedyś z ciekawości zatankować jakieś ultimate 98...
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Enriquez, miałem na mysli każde mocne tsi gdzie tankując lipne 95 silnik jest narażony na spalanie stukowe dlatego zaleca się paliwo z większa liczbą octanową.
                Wszyscy znamy jakość polskiego paliwa tak więc nie patrzmy na to co podaje instrukcja obsługi dotycząca interwałów olejowych jak i liczby octanowej paliwa :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Enriquez, RS moze jezdzic na normalnej 95 jak rozumiem ??

                  Te mocniejsze silniki z Cupry albo z R-ki maja obligatoryjnie 98
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • metrotest
                    Rider
                    • 2006
                    • 506
                    • Volkswagen
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                    Można też jeździć Cuprą na PB95, ale wtedy będą gorsze osiągi.
                    Pytanie co jeśli lać często PB95 do Cupry - czy będzie to szkodzić w dłuższym okresie?

                    Zresztą wątek jest generalnie o Cupra jako aucie, konkurencie O3 RS i Golfa GTI a koncentracja póki co jest na rodzaju paliwa :wink:

                    Komentarz

                    • RABIN
                      Rider
                      • 2009
                      • 450
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Nie chce siać fermentu ale już pierwsze kupy trafiły na serwis pierwsza po 2500km i zielona panewka druga z walnieta wiązka po kilkuset km :?

                      Komentarz

                      • feels3
                        Rider
                        • 2013
                        • 348

                        Zamieszczone przez lockin
                        Popieram, jeździłem dzisiaj wersją Cupra 280 i muszę powiedzieć że to był błąd, teraz siedzę i zastanawiam się jak sensownie argumentować taki zakup z funduszy domowych
                        Ja juz odkladam po grosiku, polecam sie temu uczuciu nie opierac i robic to samo, bedzie mniej bolec :diabelski_usmiech :wink:

                        Komentarz

                        Pracuję...