Hyundai Genesis - luksusowa limuzyna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Hyundai Genesis - luksusowa limuzyna

    czesc moj pomiar byl robiony na MAHA glowna siedziba ktora znajduje sie w gliwicach .hamownia jest dosyc nowa i rolki sa jeszcze nie wyslizgane ,powiem szczerze ze wynik tez mnie troche zdziwil.wykres mam postaram sie go nie dlugo puscic.
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Hyundai Genesis - luksusowa limuzyna

    Wszystko wskazuje, że zgodnie z zapowiedziami Hyundai szykuje prawdziwy atak na segment aut luksusowych. Zwiastunem tego będzie pierwsza limuzyna tej marki z silnikiem V8 i napędem na tylną oś.

    Już na początku kwietnia na salonie samochodowym w Nowym Jorku, Hyundai pokaże koncepcyjną limuzynę Genesis. W niedalekiej przyszłości zastąpi on nieoferowaną w Europie limuzynę Equis, która na rodzimym rynku oraz w USA cieszy się dużym powodzeniem.

    Hyundai Genesis otrzyma zupełnie nowy opracowany przez koncern silnik V8 napędzający tylne koła. Pierwsze szkice konceptu, które Państwu prezentujemy, pozwalają przypuszczać, ze Hyundai przygotował naprawdę ładne auto o proporcjonalnej i eleganckiej sylwetce. Jeśli jeszcze będzie tak samo jeździć, jak wygląda, niemieccy i amerykańscy konkurenci powinni już teraz zacząć się obawiać.

    Koncept zwiastuje nadejście sportowego, tylnonapędowego sedana segmentu premium, który zasili gamę modelową koncernu w 2008 roku.

    Concept Genesis poszerza ofertę modelową Hyundaia o nowe elementy z zakresu osiągów, designu oraz funkcjonalności - powiedział Steve Wilhite, dyrektor operacyjny Hyundai Motor America. - Gdy samochód pojawi się w sprzedaży w 2008 roku, będzie musiał konkurować z najmocniejszymi graczami na rynku, jednak będzie do tego znakomicie przygotowany.

    Concept Genesis zbudowano na prototypowej platformie Hyundaia z zupełnie nowym układem napędu tylnych kół, co sygnalizuje, iż koncern pragnie zadowolić nawet najbardziej wymagających kierowców. Concept Genesis jest napędzany nowoopracowanym silnikiem Hyundaia z 8 cylindrami w układzie V i 32 zaworami, oznaczonym jako Tau DOHC. Samochód jest początkiem aktywności Hyundaia w sektorze premium.

    Concept Genesis jest przejawem pragnienia koncernu Hyundai, aby umieścić światowej klasy produkty we wszystkich segmentach rynku motoryzacyjnego - powiedział John Krafcik, wiceprezes ds. rozwoju i strategii produktu Hyundai Motor America. - Dzięki modelowi Genesis zyskujemy wyjątkową pozycję na rynku - koncepcyjny model posiada bardzo wydajną platformę z napędem na tylne koła, wydajny układ napędowy oraz elegancki i nowoczesny design - wszystko to przy cenach rozpoczynających się grubo poniżej 30.000 dolarów.

    NOWY UKŁAD NAPĘDU TYLNYCH KÓŁ PO RAZ PIERWSZY ZASTOSOWANY W USA

    Concept Genesis posiada tylny napęd - pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane w samochodzie marki Hyundai w Stanach Zjednoczonych. Zaletą napędu na tyle koła jest zapewniający optymalną charakterystykę prowadzenia rozkład mas pomiędzy przodem a tyłem samochodu w stosunku 53:47 oraz bardziej precyzyjna charakterystyka układu kierowniczego.

    Doskonałe właściwości jezdne koncepcyjnego modelu Genesis są dodatkowo wspierane przez system elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC), który jest jednym z najważniejszych osiągnięć ostatnich lat w dziedzinie bezpieczeństwa. Hyundai jest czołowym koncernem motoryzacyjnym, który standardowo montuje układ ESC w swoich samochodach. Ponad 70 procent wszystkich modeli Hyundaia na rok 2007 zawiera w wyposażeniu standardowym.poprawiający bezpieczeństwo system ESC.

    System ESC nieustannie monitoruje i analizuje dane dotyczące prędkości poszczególnych kół, położenie kierownicy a tym samym kół skrętnych oraz położenie przepustnicy i pedału przyspieszenia, co pozwala kontrolować stopień bocznego uślizgu pojazdu. Mikroprocesor pokładowy ustala, czy pojazd zaczyna być podsterowny czy nadsterowny i na podstawie tych informacji przyhamowuje odpowiednie koła oraz redukuje moc silnika, aby utrzymać samochód na bezpiecznym torze jazdy.

    Zastosowanie wysokiej jakości stali w najważniejszych punktach nadwozia daje o 12-14 procent wyższą sztywność skrętną oraz niższą masę szkieletu nadwozia niż BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Sztywniejsze, lżejsze i większe nadwozie stanowi doskonałą podstawę do budowy wyjątkowo dynamicznego pojazdu z obniżonym poziomem hałasu wewnątrz kabiny pasażerskiej.

    SILNIK TAU V-8

    Znakomite osiągi modelu Genesis to zasługa nowego, 4.6-litrowego silnika V-8 Tau, który współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną ZF z trybem manualnym SHIFTRONIC® oraz dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Silnik Tau generuje ponad 300KM, co powinno zadowolić klientów ceniących wysokie osiągi. Zespół napędowy pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej sześciu sekund. Jednostka Tau została również stworzona z uwzględnieniem przyszłej rozbudowy. Kolejne warianty silnika będą mogły mieć większą pojemność, możliwość zastosowania doładowania oraz innych technologii.

    INNOWACYJNE, WYRAFINOWANE I SPORTOWO ZESTROJONE ZAWIESZENIE

    Genesis posiada zawieszenie, które jest jednym z najbardziej wyrafinowanych i zaawansowanych układów, jaki można odnaleźć w obecnych konstrukcjach w pełnym przedziale cenowym. Przednie, pięciowahaczowe zawieszenie zawiera górne i dolne wahacze łączące przednie koła z podwoziem. Ten wyrafinowany układ tworzy wirtualną oś sworznia zwrotnicy, która w dużym stopniu redukuje niepożądane ruchy kierownicy oraz zwiększa czułość układu.

    Pięciowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnych kół to równie zaawansowany układ, umożliwiający osiągnięcie precyzyjnej geometrii zawieszenia, co z kolei wpływa na znaczną poprawę komfortu jazdy i prowadzenia. Potencjał zaawansowanego zawieszenia z przodu i z tyłu jest spotęgowany możliwością wyboru dynamicznych ustawień zawieszenia, dzięki którym każdy kierowca dostosuje charakterystykę prowadzenia samochodu do własnych potrzeb... lub pragnień.

    NOWOCZESNA STYLISTYKA

    Stylistyka modelu Genesis to progresywna interpretacja nowoczesnego, sportowego sedana z napędem na tylne koła. W celu odzwierciedlenia dynamicznych możliwości układu napędowego, Genesis łączy w sobie mocno wyprofilowane formy, które zawierają precyzyjne detale, naturalne materiały oraz innowacyjny system oświetlenia, zapewniający wyrafinowany styl segmentu premium.

    SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

    Zgodnie z polityką koncernu Hyundai, polegającą na oferowaniu najbardziej zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, Concept Genesis zawiera systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, które zapobiegają wypadkom, a w razie kolizji zapewniają pasażerom pełne bezpieczeństwo. Model Genesis kontynuuje tradycję Hyundaia i w standardowym wyposażeniu zawiera układ elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC) z systemem kontroli trakcji, osiem poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki.

    Układ hamulcowy składa się z czterech tarcz wspomaganych systemem ABS oraz asystentem nagłego hamowania z układem międzyosiowego elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD. Zarówno przednie jak i tylne hamulce wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski współpracujące z tarczami o wymiarach 12,6 cala (przód) i 12,4 cala (tył).

    TECHNOLOGIA

    • System elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC)
    • Zaawansowany tempomat adaptacyjny
    • Osiem poduszek powietrznych
    • Podgrzewane / wentylowane siedzenia
    • Reflektory typu HID z adaptacyjnym układem poziomowania
    • Przycisk Start uruchamiający silnik
    • System nawigacji z kamerą cofania
    • Elektryczny hamulec ręczny
    • Technologia Bluetooth
    • Wejście USB / AUX
    • Odbiornik HD Radio™
    • XM Satellite Radio®
    • System audio Infinity® Discrete Surround

    SPECYFIKACJA GENESIS PREMIUM SPORTS SEDAN

    • Konfiguracja: sportowy sedan z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła
    • Rozstaw osi: 2935 mm / 115,6 cala
    • Długość całkowita: 5004 mm / 197.0 cali
    • Szerokość całkowita: 1862 mm / 73,3 cala
    • Wysokość całkowita: 1491 mm / 58,7 cala
    • Rozstaw kół, przód/tył: 1575 mm / 62,0 cale, 1580 mm / 62,2 cala
    • Koła: 20-calowe, z lekkich stopów
    • Typ silnika: V8
    • Szacowana moc: powyżej 300KM
    • Szacowany moment obrotowy: ponad 300 lb. ft.
    • Pojemność: 4 627 cm3
    • Blok silnika: Formowany pod wysokim ciśnieniem blok aluminiowy
    • Głowica cylindra: aluminiowa
    • Mechanizm rozrządu zaworowego: dwa wałki rozrządu w głowicy - Dual Over Head Cam (DOHC)
    • Układ rozrządu: system zmiennych faz rozrządu CVVT
    • Układ dolotowy o zmiennej geometrii
    • System wtrysku: wielopunktowy wtrysk paliwa
    • Śr. cylindra x skok tłoka: 92 x 87
    • Szacowane przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 6.0 sekund
    • Prędkość maks.: 210 km/h (ograniczona)
    • Zalecane paliwo: benzyna bezołowiowa
    • Typ przekładni: 6-biegową przekładnia automatyczna ZF z trybem manualnym

    SHIFTRONIC

    • Zawieszenie: Z przodu wielowahaczowe (5-wahaczowe) / Z tyłu wielowahaczowe (5-wahaczowe)
    • Stabilizator (przód/tył): 26 mm/18 mm
    • Rozkład mas przód/tył: 53:47
    • Układ hamulcowy: tarcze z przodu i tyłu
    • Średnica tarcz z przodu (mm / cale): 320 mm/ 12,6 cali wentylowane tarcze
    • Średnica tarcz z tyłu (mm / cale): 315 mm / 12,4 tarcze lite
    • Układ kierowniczy: progresywane wspomaganie układu kierowniczego
    • Przełożenie przekładni kierowniczej: 14,86

    [mototarget.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • Pestka
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1208

      #3
      Całkiem ładny
      "Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz." Julian Tuwim
      MOJA OSTATNIA: http://sexikowo.myminicity.com/ - nowy członek
      http://sexikowo.myminicity.com/env - dbamy o środowisko
      http://sexikowo.myminicity.com/sec - bezpieczenstwo
      http://sexikowo.myminicity.com/tra - transport
      http://sexikowo.myminicity.com/ind - praca

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Gmero, dupkę ma ładną Hultaj jeden :szeroki_usmiech
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • Pestka
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1208

          #5
          Z przodu też całkiem całkiem a nawet bardzo ładny
          "Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, kiedy umrzesz." Julian Tuwim
          MOJA OSTATNIA: http://sexikowo.myminicity.com/ - nowy członek
          http://sexikowo.myminicity.com/env - dbamy o środowisko
          http://sexikowo.myminicity.com/sec - bezpieczenstwo
          http://sexikowo.myminicity.com/tra - transport
          http://sexikowo.myminicity.com/ind - praca

          Komentarz

          Pracuję...