Zamieszczone przez robertowicz
Ford Mondeo V
Zwiń
X
-
Ford Mondeo V
Dzisiaj miałem okazję zapoznać się - na razie tylko w sposób statyczny - z najnowszym Fordem Mondeo w wersji titanium. Oto moje wrażenia:
Stylistyka
Piękny, piękny i jeszcze raz piękny !! Bryła auta jest bardzo dynamiczna ! Przód z wąskimi ledowymi reflektorami i Frodowsko-Astonowskim wlotem powietrza do chłodnicy robi duże wrażenie. Auto wygląda bardzo zadziornie. Boczny rzut z pięknie opadającym dachem w wersji liftback tez wygląda bardzo dynamicznie. Także tył, ze swoimi lampami w kształcie bumerangu robi bardzo dobre wrażenie. Całość jest spójna stylistycznie i bardzo dynamiczna. Moim zdaniem najnowsze Mondeo, to jedno z najładniejszych aut w klasie średniej. Jednym zarzut dotyczący sylwetki auta, to to ,ze podobnie jak w poprzednim modelu, taka bryła auta wymaga kół o średnicy minimum 18" (nawet 17-stki "znikają" w nadkolach i wydaja się zbyt małe).
Wnętrze/jakość wykonania
Tu też jest dobrze, powiem nawet bardzo dobrze Poprzez szerokie drzwi zajmujemy miejsce na obszernych, acz trochę zbyt ... miękkich (!!) fotelach. Oparcie jest dobrze wyprofilowane i ładnie trzyma ciało. siedzisko jest wystarczająco długie, a fotel jako całość naprawdę wygodny. Bardzo wygodna w obsłudze i ładnie zaprojektowana jest też środkowa konsola. Niestety standardowy radioodtwarzacz, oraz pokrętła do obsługi automatycznej klimatyzacji wyglądają trochę tanio. Zbyt małe są również przyciski na panelu klimatyzacji. Za to całość jest bardzo dobrze zmontowana i to chyba jedyne zarzuty do wnętrza Mondeo. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są bardzo wysokiej jakości. Góra deski rozdzielczej oraz parapety drzwiowe i są wykonane z miękkiego plastiku. Pozostałe plastiki są twarde ale bardzo dobrej jakości. Najnowsze Mondeo V odpala się za pomocą przycisku start/stop. Po odpaleniu silnika naszym oczom ukazują się bardzo czytelne zegary które kryją w sobie również czytelny ekran komputera pokładowego. Niestety po raz kolejny trzeba skrytykować podstawowe radio, które nie dość ze wygląda tanio, jak wyżej już napisałem, to ma byt mały ekran. Jest to o tyle ważne, ze na tym ekranie wyświetlają się informacje z systemu klimatyzacji i czujników parkowania, które przez jego niewielką przekątną są po prostu mało czytelne.
Przesiadamy się na tył auta i ... o kurcze Superb II ma godnego konkurenta !! W mondeo V miejsca zarówno z przodu jak i z tylu jest pod dostatkiem. Z tyły da się swobodnie założyć nogę na nogę i nie dotykać czubkiem buta fotela kierowcy. Tylna kanapa jest bardzo wygodna. Pasażerowie maja do dyspozycji wygodny centralny podłokietnik z uchwytami na kubki, a ich pasy bezpieczeństwa mogą być wyposażone, tak jak w oglądanym przeze mnie egzemplarzu, w zintegrowane poduszki powietrzne.
Ogólna ocena wnętrza najnowszego Forda Mondeo V jest bardzo pozytywna, aczkolwiek jest parę małych niedoskonałości.
Bagaznik
Na przestrzeń bagażowa najnowszego Mondeo chyba nikt nie możne narzekać. Może rekordu nie ma, ale 458 l pojemności bagażnika powinno sprostać każdemu wyzwaniu. Ponad to bagażnik ma regularne kształty i "okienko" w oparciu tylnej kanapy do przewożenia długich przedmiotów.
Z bagażnikiem wiąże się niestety największa wada oglądanego egzemplarza Forda Mondeo V. Mianowicie tylna klapa nie chciała się ... zamykać :shock: Wszystko jedno czy zamknąć ją próbowałem ja, czy tez pracownik salonu. Aby wykonawca tę operacje należało trzasnąć ja z siła jaka używało sie do zamykani drzwi w ... Żuku. Trochę wstyd w aucie tej klasy za ta cenę.
Podsumowanie
Wersja Mondeo IV, którą oglądałem, to Titanium z nadwoziem typu liftback i silnikiem 1.5 EcoBost (160 KM). Taki egz. z wyposażeniem podstawowym dla wersji Titanium to koszt 103 000 zł. Tanio nie jest, uwzględniając, że w tej, najbogatszej przecież wersji wyposażenia, dopłaty, aż 5 150 zł wymagają reflektory w technologii LED (standardem są żarówki halogenowe), a radio jakie otrzymujemy w standarcie to podstawowa jednostka. Dopłaty wymagają również czujniki odległości w zderzakach , co mógłbym zrozumieć w wersji podstawowej Ambiente Plus, ale nie w najbogatszej Titanium !!
Ogólnie najnowsze Mondeo V to bardzo ładny samochód, oferujący ponadprzeciętna ilość miejsca wewnątrz kabiny i olbrzymi bagażnik. Kabina jest dobrze wykonana. Materiały również są dobrej jakości. Niestety, kuleje trochę stosunek ceny do wyposażenia jakie otrzymujemy. Poprawy wymaga także system zamykania tylnej klapy, oraz zbyt małe przyciski na panelu klimatyzacji i zbyt mały ekran podstawowego radia.
Wróżę jednak spoty sukces rynkowy temu modelowi, bo samochód naprawdę jest bardzo ładny, a jak wiadomo kupuje się przede wszystkim, oczami. Dodatkowo, jeśli układ zawieszenia potrafi to, do czego od dawna przyzwyczaił nas Ford, to będzie to kolejny, olbrzymi, plus dla Mondeo.Czarny Elegance
-
-
Są rabaty..i to srogie.
Na auto skonfigurowane na 146950 kpln dostałem cenę 125 600.
Dokładnie był to mk5 liftback 2.0 tdci 180 km z powershiftem wersja titanium+
pakiet titanium x
audio premium
pakiet winter 1
webasto.
Trzeba nadmienić, że auto już w seryjnej wersji titanium jest ordynarnie dobrze wyposażone..
CO do świateł..wystarczy wybrać pakiet titanium x za 5000 i dostajemy:"
Pakiet Titanium X - reflektory w technologii 'Ford Dynamic LED' (zawierają: Adaptive Technology (automatyczne 5 000.00
dostosowanie kształtu i zasięgu strumienia świetlnego do warunków otoczenia i kierunku jazdy), LED Technology (światła
mijania, drogowe, do jazdy dziennej, pozycyjne i kierunkowskazy w technologii LED) Intelligent Light Technology
(automatyczny wybór rodzaju oświetlenia zależnie od prędkości jazdy), pokrywa bagażnika zamykana/ otwierana
elektrycznie i bezdotykowo (pakiet niedostępny z tylnym spojlerem) - TT"Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ArundillJa czekam na kombi
Zamieszczone przez Arundillpytales sie moze, czy sa mozliwe jakies rabaty?
[ Dodano: Sob 10 Sty, 15 22:00 ]
Zamieszczone przez nibelungTrzeba nadmienić, że auto już w seryjnej wersji titanium jest ordynarnie dobrze wyposażone..Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Poniżej wyposażenie seryjne titanium.IMHO jest przyzwoicie.
pakiet titx rozwiązuje problem świateł.
FORD MONDEO 2.0 TDCi 180 KM, PowerShift Titanium 5dr 132 000.00
02. Wposażenie standardowe (wybrane elementy):
· Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
· System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) (zawiera: układ kontroli trakcji (TA), układ wspomagania awaryjnego
hamowania (EBA)) układ ułatwiajacy ruszanie na wzniesieniach (HSA)
·
Poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i
2. rzędzie siedzeń, poduszka kolanowa kierowcy,
·
Lane Keeping Alert - zawiera: Lane Keeping Aid (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu), Auto High
Beam (system automatycznego sterowania światłami drogowymi), Driver Alert system monitorowania koncentracji
kierowcy),
·
· Traffic Sign Recognition - system rozpoznawania znaków drogowych
· Wycieraczki przedniej szyby – sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
· Przednia szyba podgrzewana, podgrzewane dysze spryskiwaczy
· Ford KeyFree-system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, przycisk rozrusznika Ford Power
· Kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości
· Auto-Start-Stop, system monitorowania ciśnienia w oponach
· Wewnętrzne klamki drzwi wykończenie chromowane
· Nakładki na progi przednich drzwi z wykończeniem w kolorze alumunium, dywaniki podłogowe welurowe p/t
· Kierownica i chwyt dźwigni zmiany biegów wykończona skórą
Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC i AppLink, kolorowy wyświetlacz 4.2", zestaw głośnomówiący z Bluetooth® i funkcja
sterowania głosem (bez jęz. Pol.) funkcja wzywania pomocy, 8 głośników, zdalne sterowanie, gniazda: AUX-IN/USB/iPod®
·
· Wyświetlacz między zegarami 10.1"
Klimatyzacja - dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury dodatkowe nawiewy na słupkach 'B' na drugi rząd
siedzeń
·
· Dodatkowa nagrzewnica elektryczna (PTC) (standard tylko z TDCI)
· Tempomat zawiera regulowany ogranicznik prędkości
Konsola centralna Premium z przesuwanym podłokietnikiem, gniazdem USB w schowku pod podłokietnikiem, dwoma
uchwytami na kubki, przyciskiem elektrycznego hamulca ręcznego, otwartym schowkiem i gniazdkiem 12V i nawiewami na
drugi rząd foteli
·
· Lusterko wsteczne samoczynnie ściemniające się
· Oświetlenie wnętrza -diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia (w 7 kolorów)
Ford MyKey® funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej i maksymalnej
głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania deaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
·
Szyby elektrycznie sterowane przednich i tylnych drzwi, opuszczane i podnoszone jednym naciśnięciem przycisku, z
czujnikami przeszkody, funkcja całkowitego otwierania i zamykania wszystkich szyb
·
· Przednie fotele w stylu sportowm
Fotel kierowcy i pasażera z ręczną regulacją położenia w 4. kierunkach (góra-dół/przód-tył), regulacja podparcia odcinka
lędźwiowego
·
· Przednie fotele podgrzewane, z regulacją temperatury
· Tylna kanapa składana na płasko, dzielona w proporcji 60:40, podłokietnik na środku, z 2. uchwytami na kubki
· Nakładka ochronna na tylny zderzak
· Roleta zasłaniająca przestrzeń bagażową (tylko wersja kombi)
· Szyby boczne -obramowanie w kolorze chromu
· Lusterka boczne składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże
· Dolny pas zderzaka przedniego i tylnego lakierowany w kolorze nadwozia
Górna krata wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem, dolna krata wlotu powietrza - lakierowana w kolorze gloss
black, z chromowanym obramowaniem
·
· Przednie światła przeciwmgielne - z funkcją doświetlania zakrętów
· Obudowy przednich świateł przeciwmgielnych lakierowane w kolorze gloss black z chromowanym pierścieniem
· Relingi bagażnika dachowego z wykończeniem w kolorze chromu (tylko wersja kombi)
· Listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia
· Felgi aluminiowe - 17" ogumienie 235/50 (niedostępne z TDCI ECOnetic)
· Koło zapasowe dojazdowe
· Światła do jazdy dziennej
· Automatycznie sterowane wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
Reflektory halogenowe projekcyjne włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła, Auto High
Beam - system automatycznego sterowania światłami drogowymi
·
· Tylne światła LEDTrack events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
Komentarz
-
-
nibelung, niby dużo, a wcale nie dużo. Zauważ, że Ford wpakował do wersji Titanium kupę "wspomagaczy" typu line assist czy rozpoznawanie znaków drogowych. Tylko po co to komu? Jako bajer o.k. ale ja nie widze potrzeby posiadania tych systemów w swoim aucie. Natomiast nie ma tak potrzebnych na co dzień i poprawiających bezpieczeństwo rzeczy jak ksenony/LED-y (aż 5 500 zł dopłaty!), czujki parkowania (1 900 zł dopłaty), czy lepsze radio z większym, bardziej czytelnym i dotykowym, wyświetlaczem( 1 200 zł dopłaty!) - a przecież mówimy o najbogatszej wersji wyposażenia. Czyli są bajery którymi można pochwalić się przed sąsiadem czy dziewczyną, ale brak rzeczy które nie są może tak chwytliwe marketingowo, ale pomagają w codziennej eksploatacji auta. I o to mi chodziło.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigNatomiast nie ma tak potrzebnych na co dzień i poprawiających bezpieczeństwo rzeczy jak ksenony/LED-y (aż 5 500 zł dopłaty!), czujki parkowania (1 900 zł dopłaty), czy lepsze radio z większym, bardziej czytelnym i dotykowym, wyświetlaczem( 1 200 zł dopłaty!)Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBCzyli można śmiało tańszą wersję brać i dopłacić za te bajery
Naprawdę nie rozumiem polityki Forda co do skonfigurowania wyposażenia poszczególnych wersji.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bignibelung, niby dużo, a wcale nie dużo. Zauważ, że Ford wpakował do wersji Titanium kupę "wspomagaczy" typu line assist czy rozpoznawanie znaków drogowych. Tylko po co to komu? Jako bajer o.k. ale ja nie widze potrzeby posiadania tych systemów w swoim aucie. Natomiast nie ma tak potrzebnych na co dzień i poprawiających bezpieczeństwo rzeczy jak ksenony/LED-y (aż 5 500 zł dopłaty!), czujki parkowania (1 900 zł dopłaty), czy lepsze radio z większym, bardziej czytelnym i dotykowym, wyświetlaczem( 1 200 zł dopłaty!) - a przecież mówimy o najbogatszej wersji wyposażenia. Czyli są bajery którymi można pochwalić się przed sąsiadem czy dziewczyną, ale brak rzeczy które nie są może tak chwytliwe marketingowo, ale pomagają w codziennej eksploatacji auta. I o to mi chodziło.
przecież są one w kosztujący 5000 pln titanium x:
"Pakiet Titanium X - reflektory w technologii 'Ford Dynamic LED' (zawierają: Adaptive Technology (automatyczne 5 000.00
dostosowanie kształtu i zasięgu strumienia świetlnego do warunków otoczenia i kierunku jazdy), LED Technology (światła
mijania, drogowe, do jazdy dziennej, pozycyjne i kierunkowskazy w technologii LED) Intelligent Light Technology
(automatyczny wybór rodzaju oświetlenia zależnie od prędkości jazdy), pokrywa bagażnika zamykana/ otwierana
elektrycznie i bezdotykowo (pakiet niedostępny z tylnym spojlerem) - TT"
Ja robię rocznie co najmniej 70 tkm. Niektóre z tych elektrobrandzli jak np lane assist odbieram jako interesujące.
W każdym bądź razie, przy oferowanych rabatach, to świetna oferta.
Ostatnia rzecz. Cały czas piszemy o mondeo MK V nie MK IV.Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nibelungDlaczego 5,5 dopłaty do zenonówCzarny Elegance
Komentarz
-
-
widziałem takie mondeo z bliska i w środku też siedziałem na targach moto, w jakiejś lepszej wersji wyposażenia - bo takie na targach wystawiają. Fajna stylistyka środka, boku, tyłu, sporo miejsca. Ale mi osobiście ten przód zwalony z astona nie podchodzi (jedynie światła mi się podobają), poprzedni model miał ładniejszy przód według mojej subiektywnej oceny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nibelungTrzeba nadmienić, że auto już w seryjnej wersji titanium jest ordynarnie dobrze wyposażone..
Na brak climatronica można by oko przymknąć, ale już widzę, jakie larum by się na tym forum podniosło, gdyby bazowy Passat B8 pozbawiony był tak przyziemnych obecnie rzeczy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez nibelungCały czas piszemy o mondeo MK V nie MK IV.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez nibelungCały czas piszemy o mondeo MK V nie MK IV.
[ Dodano: Pon 12 Sty, 15 11:24 ]
Zamieszczone przez zepter00Zamieszczone przez BigZamieszczone przez nibelungCały czas piszemy o mondeo MK V nie MK IV.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez nibelungDlaczego 5,5 dopłaty do zenonów
Pakiet Titanium (AB1CW)
•
reflektory w technologii ‚Ford Dynamic LED’ 1
•
dodatakowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia,
•
czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Wiec problem świateł i czujników rozwiązany ;-)Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)
Komentarz
-
Komentarz