Spokojnie, ja też w życiu nie słuchałem Disco polo, metalu zresztą też nie, ale pomyślałem sobie że może być śmiesznie. Ale - nie to nie. Do jutra :diabelski_usmiech
Test samochodowej nawigacji GPS
Zwiń
X
-
Test samochodowej nawigacji GPS
Nawigacja stała się modna. Dobry interes zwietrzyli producenci, więc półki sklepowe uginają się od nowego sprzętu. Oto test kilkunastu urządzeń z bogatej oferty. Sprawdź jakość działania, łatwość obsługi, a także szczegółowość map.
Podróżowanie po Polsce z nawigacją stało się bardzo komfortowe. Mapy stają się coraz bardziej szczegółowe, a nawigacje kosztują mniej. Niestety, jeszcze żadne z markowych urządzeń nie jest w stanie doprowadzić pod każdy adres w naszym kraju. Możliwość odnalezienia nawet najmniejszej wioski jest jednak nie do przecenienia, więc warto przyjrzeć się danym statystycznym, które wyraźnie wskazują możliwości nawigowania po naszym kraju.
Maleje przy tym przewaga polskich programów nawigacyjnych, gdyż renomowani dostawcy, tacy jak Navteq i Tele Atlas, szybciej nadrabiają spore zaległości. Szybko rośnie oferta urządzeń wyposażonych w mapy Europy. Co ważne, planowanie europejskich wakacji z nawigacją przestaje już być kosztowne, gdyż za cenę poniżej 2000 zł można nabyć sprzęt z kompletem dokładnych map, co jeszcze kilkanaście miesięcy temu było niemożliwe. Już mało kto oferuje jedynie uproszczone mapy głównych dróg europejskich, jakkolwiek w sklepach można jeszcze znaleźć urządzenia ze słabszym kompletem planów poszczególnych państw.
Poziom techniczny sprzętu bardzo się wyrównał. Modele nowej generacji bez problemu odbierają sygnał GPS w samochodach z atermiczną czy ogrzewaną przednią szybą. Zdarza się, że nawigacja działa także w budynkach, co dotychczas graniczyło z cudem. Poprawili się także producenci palmtopów, na które dotychczas dość często narzekano. Perspektywy są zatem świetne. Urządzenia są już na tyle dobre, że pozostaje czekać na jak najbardziej szczegółowe mapy naszego kraju.
Wyścig między producentami map trwa.
Dobra nawigacja powinna być wygodna w obsłudze. Idealny zestaw powinien być tak prosty i wygodny w obsłudze, by można było wygodnie korzystać z niego w trakcie jazdy i nie trzeba było sięgać po instrukcję obsługi. Niestety, nie wszyscy producenci sprzętu nawigacyjnego zadbali o ergonomię. Rozwiązania takie jak miniaturowa klawiatura na dużym ekranie, która jest niezbędna do wprowadzenia celu, to dyskwalifi kacja dla sprzętu i programu. Niestety, wciąż trudno o idealny zestaw.
Jak testowaliśmy sprzęt?
Wszystkie urządzenia testowaliśmy, jeżdżąc po drogach miejskich jak i poza miastem. W trakcie testu zwróciliśmy uwagę na prowadzenie przez skomplikowane rozjazdy i czy uwzględnione zostały znaki nakazu i drogi jednokierunkowe. Sprawdziliśmy też, jak szybko urządzenia reagują na zmianę kierunku jazdy i czy trudno zaprogramować cel podróży. Każdy sprzęt musiał zaliczyć test w terenie. Sporo czasu poświęciliśmy na sprawdzenie, jak łatwo zaprogramować nawigację i wyznaczyć trasę.
[dziennik.pl] link do testu
p.s.
podejście do tematu z innego źródła niż ogólnie przyjęte... ;-)aczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
-
Komentarz