Clio Renault F1 Team R27

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Clio Renault F1 Team R27

    Witam
    Mam do Was wielką prośbę. Otóż jestem użytkownikiem Octavii I z lutego 2000r. i chciałbym wymienić w niej lampy na te z linku :


    tylko mam pytanie - czy by były odpowiednie gdyż nie wiem jak rozpoznać czy moje autko
    jest już modelem po czy przed liftingiem?
    Wiem, że pytanie może proste, ale proszę o pomoc
    POZDRAWIAM
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Clio Renault F1 Team R27

    Nie dawno wspominaliśmy na naszym forum o wersji Clio rodem z Formuły 1 [link].

    Już od maja model Clio Renault F1 Team R27 będzie dostępny w sieci sprzedaży Renault w Polsce! Ten wyjątkowy samochód, poza ekskluzywnym wyglądem, ma niezwykle sportowy charakter.

    Seria specjalna Clio Renault F1 Team R27 zaprezentowana została w styczniu przez kierowców zespołu ING-Renault F1 Team i stanowi flagową ofertę gamy Clio, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Megane Renault F1 Team R26. Opracowane przez Renault Sport Technologies, Clio Renault F1 Team jest montowane we francuskich zakładach w Dieppe, specjalizujących się w produkcji sportowych samochodów Renault. Jego pojawienie się to sposób na uczczenie podwójnego tytułu mistrza świata konstruktorów Formuły 1 i możliwość zaoferowania amatorom sportów motoryzacyjnych samochodu stanowiącego kwintesencję sportowych emocji.

    Clio Renault F1 Team R27 zostało wyposażone w zmodyfikowane sportowe zawieszenie, zapewniające jeszcze wyższą precyzję prowadzenia. Potrafi w pełni wykorzystać potencjał 200-konnej (145 kW) jednostki wolnossącej 2.0 16V osiągającej moment obrotowy 215 Nm – silnik ten dysponuje dużą rezerwą mocy i zapewnia natychmiastową reakcję.

    Regulacja zawieszenia zapewniająca ekstremalną skuteczność Clio Renault F1 Team R27 wyposażono w sportowe zawieszenie typu Cup, które w połączeniu z 17’’ obręczami BeBop w kolorze Ciemny Antracyt, zapewniają jeszcze większą precyzję prowadzenia i jeszcze mocniejsze wrażenia z jazdy.

    Dzięki dodatkowemu obniżeniu podwozia w stosunku do modelu Clio Renault Sport, specjalnej regulacji amortyzatorów i zastosowaniu specjalnych sprężyn, możliwe stało się uzyskanie jeszcze lepszych osiągów (lepszy czas na torze o 0,2 s/km). Dzięki zmienionej regulacji amortyzatorów i zwiększonej sztywności sprężyn (+27% z przodu i +30% z tyłu), auto jeszcze sprawniej pokonuje płaskie zakręty zapewniając przyjemność ekstremalnej jazdy.

    Zwiększona o 10% sztywność ugięcia i bardziej sprężyste odboje umożliwiają wykorzystanie pełnego potencjału przedniego zawieszenia z niezależnym sworzniem, zapożyczonego z Clio Renault Sport. Zapewnia to większą stabilność Clio Renault F1 Team R27 podczas hamowania i bardziej precyzyjne prowadzenie podczas przyspieszania. Ponadto auto jest wyposażone w wytrzymały i potężny układ hamulcowy przejęty z Clio Renault Sport, opracowany na bazie rozwiązania zastosowanego w Megane. Clio Renault F1 Team dysponuje z przodu tarczami wentylowanymi o średnicy 312 mm, a z tyłu tarczami pełnymi o średnicy 300 mm.

    Sportowy i dynamiczny silnik wolnossący osiąga moc 100 KM z 1 litra pojemności skokowejClio Renault F1 Team R27 jest wyposażone w opracowany przez Renault Sport Technologies silnik wolnossący 2.0 16V (F4R RS). Po przystosowaniu jest on również wykorzystywany w samochodach wyścigowych (Clio Renault Sport), rozwijając moc 145 kW przy 7250 obr/min. W połączeniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną (TL4) pozwala na osiągnięcie momentu obrotowego 215 Nm przy 5 550 obr/min. Krótkie przełożenia zapewniają lepsze przyspieszenie na biegach pośrednich, a jednocześnie dają pełne pole do popisu dla możliwości silnika. Silnik ten pokazuje w pełni co potrafi, gdy wejdziemy na maksymalne obroty. Clio Renault F1 Team przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w 27,5 s. Zużycie paliwa wynoszące 8,4l/100 km (199 g CO2/km) w cyklu mieszanym należy do najniższych w segmencie sportowych samochodów z porównywalnymi silnikami.

    Charakterystyczny wygląd auta Renault F1 Team
    Czerwone zaciski hamulców Brembo, nowy kolor Żółty Sirius oraz ekskluzywne oznaczenia Renault F1 Team i World Champion, powodują, że ta seria specjalna Clio Renault Sport z miejsca przywodzi na myśl Megane Renault F1 Team. Oprócz koloru Żółty Sirius, Clio Renault Renault F1 Team jest oferowane w trzech metalizowanych kolorach (Głęboka Czerń, Błękit Monako i Szarość Makaha) oraz dwóch niemetalizowanych (Czerwień Toro i Błękit Dynamo).

    Dyfuzor wywodzący się z technologii stosowanych w sporcie, ukierunkowuje strumień powietrza przepływający pod podwoziem i wytwarza podciśnienie dociskające auto do nawierzchni. Podobnie jak w Clio Renault Sport, zwiększa siłę docisku z tyłu zmniejszając siłę nośną. Wyloty powietrza umieszczone w przednich błotnikach neutralizują boczne zawirowania, odprowadzając jednocześnie ciepłe powietrze spod maski.


    Przystosowane do sportowej regulacji i zawieszenia, kubełkowe siedzenia mają wbudowane poduszki boczne, opracowane specjalnie dla tego modelu we współpracy z Recaro. Zastosowanie sztywnej konstrukcji fotela umożliwiło uzyskanie atrakcyjniejszej stylistyki przy jednoczesnym zmniejszeniu masy i obniżeniu środka ciężkości.

    Nisko umieszczone siedzenie o mocniej wyprofilowanym kształcie stanowi naturalne zabezpieczenie przed tzw. nurkowaniem, dzięki czemu nie było konieczności sięgania po rozwiązania stosowane w samochodach seryjnych. Fabrycznie wykonane otwory na uprząż i wbudowane zagłówki nadają wnętrzu auta niezwykle sportowy wygląd. Tabliczka z numerem umieszczona przy hamulcu ręcznym nie zostawia cienia wątpliwości co do unikalnego, ekskluzywnego charakteru Clio Renault F1 Team R27.

    Know-how zakładów w Dieppe
    Clio Renault F1 Team R27 jest montowane w zakładach w Dieppe w oparciu o nadwozia produkowane we francuskim zakładzie Renault we Flins. Podobnie jak w przypadku innych samochodów sportowych opracowanych przez Renault Sport Technologies, proces produkcji jest przystosowany do specyfiki tej sportowej wersji, a jednocześnie gwarantuje poziom jakości typowy dla produkcji wielkoseryjnej.

    Od momentu wprowadzenia na rynek – czyli od czerwca 2006 – wyprodukowano ponad 8000 Nowych Clio Renault Sport, kontynuując chlubne tradycje małych sportowych samochodów marki Renault. Natomiast seria specjalna Clio Renault F1 Team R27 zaprezentowana na salonie w Genewie, zostanie wprowadzona do sprzedaży na rynku polskim w maju 2007 roku.

    Akcesoria Renault Sport
    Renault Sport Technologies wprowadziło na początku kwietnia 2007 nową linię akcesoriów pozwalających na podkreślenie sportowego i ekskluzywnego charakteru modeli Renault Sport. Niektóre z tych produktów, zaprojektowane z myślą o pasjonatach, którzy chcą posiadać samochód dostosowany do ich indywidualnych upodobań, pasują również do wszystkich samochodów z gamy Clio i Megane.

    Produkty te są sygnowane Renault Sport, ponieważ posiadają homologację biura projektowego Renault Sport Technologies, gwarantującą oprócz estetyki również ich wysokie parametry użytkowe. Są sprzedawane w sieci Renault i na stronie internetowej Renault Sport.

    Gama akcesoriów przeznaczonych dla Clio 3 będzie początkowo obejmowała następujące elementy:
    -spoiler Cup (dla wszystkich modeli Clio),
    -aerodynamiczną listwę pod zderzakiem,
    -dwa spoilery progowe,
    -dolny gril w przednim błotniku (szary lub czarny),
    -dwie rury wydechowe,
    -wyścigową naklejkę z wzorem szachownicy (biała, szara lub czarna, dla wszystkich modeli Clio),
    -dywaniki sygnowane Renault Sport.

    [mototarget.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...