Skoda Yeti 2.0 TDI Monte Carlo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maczor
    Drive
    • 2008
    • 58

    Skoda Yeti 2.0 TDI Monte Carlo

    Zamieszczone przez mirek_p11
    również zamówiłem te oponki, ale 225/45/17 91H ; produkcja made in Germany. Koła pięknie się wyważyły i czekają już na sezon zimowy

    Ja zmienię ale dopiero tak za miesiąc. Dam znać jak sę będą sprawowały.

    Zamieszczone przez maxpaynemm
    PS. czemu dębica??? Dobra bedzie??
    ... a dlaczego kupiłeś Skodę a nie VW ... ? Ja z takiego samego powodu kupiłem Dębicę a mogłem Goodyear ... Dębica ma dobrą etykietę ... powinna się sprawdzić w polskich warunkach pogodowych.

    Taka informacja:

    "Największe koncerny oponiarskie oraz producenci opon na Świecie:

    1. Na pierwszym miejscu jest grupa CONTINENTAL (Niemcy) z wartością rynkową 15,03 mld EUR. Marki opon z grupy Continental:
    Uniroyal - powstała istnieje od ponad 130 lat. Wszystko zaczęło się od małego sklepu z wyrobami gumowymi w Liège, Belgia. Uniroyal od tego czasu stała się jednym z głównych graczy na rynku oponiarskim.
    Semperit (Austria)
    Barum - swój rodowód wywodzi z fuzji (1945) trzech głównych firm produkujących opony w Czechosłowacji: Bata w miejscowości Zlín, Rubena w miejscowości Náchod oraz Mitas.
    Gislaved (Szwecja)
    Viking (UK)
    Matador - Słowacka marka Matador ma wieloletnią tradycję już w 1925 roku pod tą marką produkowano opony w dawnej Czechosłowacji.
    Mabor - to portugalska marka opon która w 1991 roku została wcielona do grupy Continental.
    General Tire (USA)

    2. Drugim pod względem kapitalizacji jest BRIDGESTONE (Japonia), notowana na giełdzie w Tokyo. Wartość rynkowa w EUR wynosi 13,8 mld. Należą do niego:
    Firestone - W 1905 roku Harvey S. Firestone założył Firestone Tire and Rubber Company w Akron, stan Ohio. Od początku istnienia był głównym dostawcą opon dla Firmy Ford Motor Company.
    Dayton - Dayton Rubber Company powstało w Ohio w maju 1905.
    Posiada udziały w:
    Nokian - Nokian Tyres plc została założona w 1988 roku i była notowana na giełdzie w Helsinkach w 1995 roku. Produkcja opon do samochodów osobowych rozpoczęła się w 1932 roku i jako pierwsza na świecie zaczęła produkować opony zimowe.
    Lassa (Turcja)

    3. Na ostatnie miejsce na podium załapał się MICHELIN (Francja). Spółka jest wyceniana przez inwestorów na 12 mld EUR. Należą do niego:
    Kleber - Marka Kleber należy do grupy Michelin. Od 100 lat KLEBER zdobywa sobie reputację w trzech obszarach: niezawodności, bezpieczeństwa i w reagowaniu na problemy użytkownika.
    BF Goodrich - BFGoodrich to pierwszy amerykański producent opon.
    Riken - powstała w Japonii w 1917 roku, od 1992 roku spółka znana jest jako Michelin Okamoto.
    Kronprinz (Niemcy)
    Taurus (Węgry)
    Kormoran - to obok Dębicy jeden z dwóch największych polskich producentów opon. Firma od 1995 roku została wcielona w skład koncernu Michelin.
    Warrior (USA)
    Siatyre (Łotwa)

    4. Hankook (Korea) - 4,9 mld EUR - to pierwszy koreański producent opon. Produkcja opon rozpoczęła się w 1941 roku. W 2001 roku powstał w Roterdamie (Hollandia) oddział europejski. W 2006 roku nasiliła się ekspansja na rynki Europy.

    5. Nokian (Finlandia) - 4,7 mld EUR

    6. Cheng Shin Rubber (Chiny) marka Maxxis - 4,2 mld EUR - działa w około 150 państwach (Azji, Europie i Ameryce Północnej). Maxxis jest jedną z największych firm na rynku opon na świecie zatrudniającą ponad 20.000 pracowników.

    7. Pirelli (Włochy) - 3,7 mld EUR - należą do niego:
    Ceat - to włoska marka opon. Samo słowo Ceat to skrót który oznaczający Cavi Electrici Affini Torino (kable i produkty pokrewne w Turynie). W 1958 roku Ceat przeniósł się do Indii gdzie powołano Ceat Tire.
    Courier (Włochy)
    Metzeler (Niemcy)

    8. Goodyear Tire (USA) - 3,1 mld EUR - należą do niego:
    Dunlop - Firma Dunlop jest jednym z wiodących na świecie producentów i sprzedawców opon do samochodów osobowych, komercyjnych i motocykli.
    Dębica - TC Dębica S.A. jest największym polskim producentem opon do samochodów osobowych i dostawczych.
    Fulda - Fulda to nazwa kojarząca się nie tylko z miastem i rzeką w Niemczech. Założona w 1900 roku firma jest również producentem wysokiej jakości opon zapewniających bezpieczeństwo, trwałość i doskonałą relację ceny do jakości. Posiadając około 10% udziałów na niemieckim rynku, Fulda jest obecnie jedną z czołowych marek.
    Sava - pochodzi ze Słowenii, a swe pierwsze kroki w branży gumowej stawiała już w 1905 roku.
    Pneumant - to niemiecki producent opon. Do roku 1989 firma została spółką publiczną. Dzisiaj, marka opon Pneumant znajduje się wśród tańszych modeli.
    Regal - Wszystkie opony Regal są produkowane w RPA przez Dunlop Tyres w dwóch zakładach produkcyjnych, z wykorzystaniem najnowszych urządzeń i zaawansowanych technologii.

    9. Sumitomo Rubber (Japonia)marka Falken - 2,3 mld EUR - została uruchomiona w swojej ojczyźnie w Japonii w 1983 r. i została wprowadzona na rynek Ameryki Północnej dwa lata później.

    10. Yokohama (Japonia) - 1,4 mld EUR - Yokohama Rubber Co jest szóstym pod względem wielkości producentem opon na świecie. Koncern produkuje opony do samochodów osobowych, sportowo-terenowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów oraz do samolotów.

    --- > http://www.oponaok.pl/pochodzenie-producentow/

    Zamieszczone przez micumi
    przejeździłem już dwa sezony na nowych Frigo HP ale w rozmiarze 195.
    ale Ty chyba miałeś "inny" bieżnik - taki jak Sava a chyba nie taki jak ja ...?
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #2
    Skoda Yeti 2.0 TDI Monte Carlo

    Chętnych zapraszam do zapoznania się z moim testem Skody Yeti 2.0 TDI w wersji Monte Carlo.
    Link do testu: http://mojblogsamochodwy.autokult.pl...di-monte-carlo
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Powyżej 130 km/h robi się w nim dość głośno. To już kolejne auto ©kody w którym występuje problem z wyciszeniem wnętrza. Pora to w końcu poprawić panowie konstruktorzy.

      Fizyki nie oszukamy i w kiosku ruchu nie bedzie cicho, ani dynamcznie i ekonomicznie :roll:

      Z tym baganikiem to jest jakies jajo. Przeciez on w wersji z kolem zapasowym i ta podniesiona pogloga nie ma 500l, chyba ze liczymy to do dachu. W wersji bez kola, gdy podloga jest duzo nizej, wtedy jest to bardziej realne.




      W wersji 4x4 slychac dodatkowo prace tylnego napedu.

      A mnie dalej zastanawia kiedy i czy Skoda bedzie miala w ofercie VAN-a (najlepiej 7 osobowego) albo takiego SUVa ktory bedzie jednak troche wiekszy, bo Yeti to przeciez male miejskie auto w zasadzie.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • pandzik
        RS
        • 2011
        • 2254
        • Seat

        #4
        To jest jedno z najgorszych aut pod znaczkiem Skody jakim miałem okazję jechać. Niewygodna pozycja dla 2 metrowca, ogólnie ciasne wnętrze, spore spalanie najmniejszego silniczka 1.2 tsi, hałas większy niż w Tourze.

        Komentarz

        • ketivv
          L&K
          • 2011
          • 1155

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Z tym baganikiem to jest jakies jajo. Przeciez on w wersji z kolem zapasowym i ta podniesiona pogloga nie ma 500l, chyba ze liczymy to do dachu. W wersji bez kola, gdy podloga jest duzo nizej, wtedy jest to bardziej realne.
          bagażnik w wersji z kołem zapasowym ma jakieś 370-380 l pojemności

          fabryczne koło zapasowe podnosi podłogę bagażnika na całej jej powierzchni o ok. 20 cm może 22 cm nie pamiętam już dokładnie

          Komentarz

          Pracuję...