Nowe TSI i siedmiobiegowe DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Nowe TSI i siedmiobiegowe DSG

    Pozdro dla spotkanego dziś z rana na trasie Legionowo - Warszawa Salvado
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Nowe TSI i siedmiobiegowe DSG

    Volkswagen zaprezentował niedawno w Wiedniu podczas międzynarodowego sympozjum dwie swoje nowości - kolejną wersję silnika TSI oraz siedmiobiegową skrzynię DSG. Oba rozwiązania pojawią się na rynku już w drugiej połowie roku.

    Silniki TSI stanowią propozycję koncernu Volkswagen w globalnej walce branży motoryzacyjnej z zanieczyszczaniem środowiska. Jednostki o małej pojemności (obecnie tylko 1,4 litra), relatywnie dużej mocy zadowalają się niewielką ilością paliwa. To zasługa kombinacji bezpośredniego wtrysku z turbodoładowaniem.

    Do obecnej gamy dwóch wersji silnika TSI (140 i 170 KM) dołączy najsłabsza jednostka, która dysponować będzie mocą 122 koni mechanicznych. W porównaniu do niewiele słabszej jednostki 1,6 FSI (115 KM), silnik TSI dysponuje o 30 procent wyższym maksymalnym momencie obrotowym (200 Nm w porównaniu do 155 Nm). W niskim zakresie obrotów moment obrotowy jest wyższy nawet o 66 procent. Mimo większej mocy i lepszej charakterystyki przebiegu momentu obrotowego udało się nawet nieznacznie zmniejszyć zużycie paliwa (od ok. 5-10%).

    Pod względem technicznym najsłabsza jednostka TSI różni się od swoich mocniejszych braci właściwie jednym, ale zasadniczym szczegółem. Za zwiększoną moc odpowiada wyłącznie standardowe turbodoładowanie, bez dodatkowego kompresora.

    Po raz pierwszy do seryjnej produkcji trafi także siedmiobiegowa skrzynia DSG, czyli automatyczna przekładnia wykorzystująca podwójne sprzęgło. Dodanie jeszcze jednego przełożenia pozwoli ograniczyć zużycie paliwa. Skrzynia ta będzie dostępna z prawie wszystkimi modelami Volkswagena, od Polo po Passata.

    Oczywiście nie zabraknie też kombinacji dwóch nowości niemieckiego koncernu. Przykładowo, Golf wyposażony w silnik TSI 122 KM oraz siedmiobiegową skrzynię DSG będzie uzyskiwał spalanie na poziomie 5,9 l/100 km.

    [onet.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • brandO
      Rider
      • 2006
      • 624

      #3
      Zamieszczone przez NEOrADEk
      Przykładowo, Golf wyposażony w silnik TSI 122 KM oraz siedmiobiegową skrzynię DSG będzie uzyskiwał spalanie na poziomie 5,9 l/100 km.
      szkoda ze to tylko przykładowo
      auto...ulica... i wyścig z samym sobą...
      Time is up...
      Stop Pijanym Kierowcom!

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        Ta siedmiobiegowa DSG fajnie będzie chodzić a możliwości hmmm
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz


        • #5
          Podobno będzie mogła przenieść dużo wyższy moment obrotowy niż obecna DSG.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Patent na duzo Nm jest znany przez Niemcow od dawna, ale oni twierdza po co robic cos mocniejszego niz jest, skoro to co jest wystarcza, a przy okazji ogranicza sie mozliwosc do chipowania
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            Pracuję...