Decentralizacja Volkswagena. Koncern zostanie podzielony...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rysiu
    Classic
    • 2012
    • 13

    Decentralizacja Volkswagena. Koncern zostanie podzielony...

    Planowałem kupić inne auto bo na Octavie mnie stać nie było szczerze mówiąc, ale ojciec miał kiedyś i był zadowolony no i uciułałem jeszcze pare groszy żeby ją kupić. Stąd ten okrojony budżet i portfel nie rzucający cienia

    Zrobię tak jak piszecie czyli najpierw sprawy papierkowe, potem rozrząd, opony i na końcu hamulce.
  • Northeusz
    RS
    • 2010
    • 1677
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    #2
    Decentralizacja Volkswagena. Koncern zostanie podzielony...

    Decentralizacja Volkswagena. Koncern zostanie podzielony na cztery holdingi

    Struktura Volkswagen Group zostanie gruntownie przebudowana i zdecentralizowana - koncern z Wolfsburga ma zostać podzielony na cztery holdingi, grupujące pokrewne marki - donosi poniedziałkowe wydanie dziennika gospodarczego "Handelsblatt".

    Reorganizacja spółki oznacza zerwanie z długoletnią strategią Ferdinanda Piëcha, byłego szefa rady nadzorczej VW Group, a wcześniej prezesa, który po niedawnym ostrym konflikcie o władzę z obecnym prezesem Martinem Winterkornem został zmuszony do odejścia ze stanowiska.

    Strategia ta polegała na utrzymywaniu dość dużej autonomii poszczególnych marek, którym pozwalano nawet na konkurowanie między sobą.

    Volkswagen Group, który ćwierć wieku temu był o krok od bankructwa, pod rządami Piëcha wyrósł na jedną z największych potęg wśród koncernów samochodowych. Analitycy uważają jednak, że stworzona przez niego struktura rozrosła się w ostatnich latach do takich rozmiarów, że koncern zatracił zdolność szybkiego reagowania na tendencje rynkowe.

    Celem obecnych zmian ma być głównie przyspieszenie procesów decyzyjnych i poprawa wydajności koncernu, który w ostatnim czasie zmaga się z problemem nadmiernych kosztów produkcji i niskiej rentowności głównej marki. Porażką okazała się także ofensywa na rynku amerykańskim.

    Powołując się na źródła z wewnątrz firmy, "Handelsblatt" pisze, że 12 marek, które należą do koncernu Volkswagen Group zostaną pogrupowane zgodnie z ich charakterem rynkowym.

    - W skład pierwszego holdingu, którym pokieruje były menedżer BMW Herbert Diess, wejdą marki popularne: Volkswagen, Skoda i Seat.
    - Kolejny holding obejmie markę Audi oraz należące do niej włoskie marki Lamborghini (samochody sportowe) i Ducati (motocykle), a zawiadywał nim będzie szef Audi Rupert Stadler.
    - Z kolei szef Porsche Matthias Müller pokieruje holdingiem grupującym marki prestiżowe: Bugatti, Bentley oraz Porsche.
    - Ostatni holding, pod kierownictwem byłego szefa działu ciężarówek Daimler AG Andreasa Renschlera, obejmie marki użytkowe: Volkswagen Commercial Vehicles, MAN oraz Scania.

    Każdy z holdingów ma decydować, jakie modele sprzedaje na jakich rynkach, a każdy z czterech szefów ma zasiadać w radzie dyrektorów Volkswagen Group. Zlikwidowana ma zostać funkcja szefa globalnej sprzedaży i marketingu, którą obecnie pełni Christoph Klingler.

    Jak podkreśla cytowana przez "Handelsblatt" firma analityczna Evercore ISI, istotna zmiana to zgrupowanie marek Volkswagen, Seat i Skoda. W ten sposób powstanie podmiot o rocznych obrotach na poziomie 120 mld euro, sprzedający 7,6 mln samochodów rocznie, ale charakteryzujący się rentownością na dość niskim poziomie 2,7 proc.

    Unifikację tę można uznać za zimny prysznic dla szefów Skody, która dzięki relatywnie dużej autonomii była w stanie wypuszczać na rynek modele będące w stanie skutecznie rywalizować z macierzystą marką Volkswagen. Czeska marka notuje w ostatnich bardzo szybki wzrost sprzedaży, szczególnie na rynku chińskim.


    LINK
    Pozdrawiam
    Northeusz

    Komentarz

    • maol72
      Ambiente
      • 2014
      • 245
      • Octavia III (5E3)
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      No to zobaczymy co będzie :?: :?: :?:

      Ciekawe czy nowinki z Audi bedą przechodzić do VW (oraz sióstr Skoda i braci Seat) :shock:
      O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
      -----------------------------------------------------
      Moja eReSka

      Aktualne Personal POI: teraz taniej na POIfantastic.eu

      Komentarz

      • rafiki
        RS
        • 2012
        • 15975
        • Superb III (3V3)

        #4
        Re: Decentralizacja Volkswagena. Koncern zostanie podzielony

        Zamieszczone przez Northeusz
        Celem obecnych zmian ma być głównie przyspieszenie procesów decyzyjnych
        Jeśli chodzi o procesy decyzyjne w całej grupie VW ogólnie to ciekaw jestem jak chcą je przyspieszyć decentralizacją. To przeczy podstawowym zasadom zarządzania przedsiębiorstwem
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road

        Komentarz

        • Alonzo_
          RS
          • 2009
          • 2460
          • Hyundai

          #5
          Dziadostwo jeszcze większe będzie.
          Napisali, że skoda, VW, seat mają niską marżę. Także trzeba będzie to poprawić bo pewnie teraz każdy holding będzie sam na siebie zarabiać musiał (chyba, że juz tak było).
          Dla mnie to zła wiadomość.
          Te 3 marki pójdą w totalną budżetówkę.
          Nie mowie o dizajnie kolejnych modeli ale wg mnie VW będzie miał trzymać jako taki poziom, seat niby "emocjon" a skoda zejdzie do poziomu dacii w reno tyle, że z tą ekosreko technologią i świadomym postarzaniem produktu to będzie równia pochyła bo ludziom kupującym tanie auta niepotrzebne są auta tanie ale drogie po gwarancji w utrzymaniu. (drogie jak na pozycjonowanie czyli segment "budżet").
          Aby poprawić cyferki jeszcze większy nacisk będzie na oszczędności i sztuczki w stylu jak gówno opakować w ładny papierek aby lud to kupił i chciał łykać superskodę.
          Przecież za IMO obniżeniem jakości OIII (fatycznej i odczuwalnej subiektywnie) nie poszła jej jakoś spektakularnie niska cena ?
          To gdzie te super oszczędności na MQB?
          Obym się mylił.

          Komentarz

          • vigo12
            Classic
            • 2009
            • 28

            #6
            VW powinien pozbyć się niedochodowego Seata , zmniejszyć liczbę modeli i poprawić ich jakość .Te zmiany na pewno wpłyną na poprawę rentowności.

            Komentarz

            • phrix
              L&K
              • 2007
              • 1000
              • Audi
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              wg mnie VW będzie miał trzymać jako taki poziom, seat niby "emocjon" a skoda zejdzie do poziomu dacii w reno tyle, że z tą ekosreko technologią i świadomym
              Jak na razie Skoda idzie w przeciwnym kierunku (czyt. nowy Superb) bliżej mu do konkurowania z Audi i Mercedesem niż z Renault.
              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

              _

              Komentarz

              • Alonzo_
                RS
                • 2009
                • 2460
                • Hyundai

                #8
                Zamieszczone przez phrix
                wg mnie VW będzie miał trzymać jako taki poziom, seat niby "emocjon" a skoda zejdzie do poziomu dacii w reno tyle, że z tą ekosreko technologią i świadomym
                Jak na razie Skoda idzie w przeciwnym kierunku (czyt. nowy Superb) bliżej mu do konkurowania z Audi i Mercedesem niż z Renault.
                :shock:
                Takie ambitne wnioski po fotkach, ewentualnie zmacaniu środka?
                Wybacz, nie macałem jeszcze.
                Ale porównanie iście kozackie.
                Ale chodzi o odbiór materiałów w obcowaniu (ich wysoką jakość, spasowanie)? Wyciszenie kabiny i komfort podróży, układ jezdny? Co konkretnie zbliża się do Audi i Merca?
                Bo chyba nie tylko to, że nie skrzypi przy dotykaniu?
                Sorry ale ja nie chciałbym aby wewnątrz materiałowo robiło Audi czy Merc takiego wrażenia jak nowy SIII. Pewnie Audi i Merc też by ie chciało.
                Rozwiń co masz na myśli.
                Bo na razie pozostaje przy swoim.

                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Wczoraj sobie trochę posiedziałem w mojej O3, na dole - chciałem się zorientować gdzie jest gateway. Stwierdzam, że sposób, w jaki zaprojektowano te plastiki, te połączenia i w ogóle - sprawia to wrażenie takiej chińskiej tandety, która ma się zepsuć przy byle okazji. Żeby nie być gołosłownym - brak niektórych śrubek przy klimatroniku (miejsca są, ale śrubek brak, element tylko wciśnięty), łożyska kolumny kierowniczej odkryte - widać kulki, osłona słupka A trzyma się tylko na podstopnicy, plastiki w tym rejonie totalnie tandetne, nie popodklejane niczym, brak osłony nad pedałami, materiał wygłuszający gródź silnika - to po prostu czarna wata grubości 10mm, kostka elektryki fotela ukryta gdzieś w czeluściach dywanika, natomiast przejście kabli jest przez dziurę w dywaniku, lampki oświetlenia skarpetek - luźno latają w wycięciach foteli - jakby nie był to prawidłowy model do tego, znaczek skody na feldze powoli odpada. I tak można długo jeszcze. Ja rozumiem oszczędności - ale cena jakoś się nie zmieniła, a powiedziałbym, że jest wyższa niż O2FL. Podejrzewam, że takie "detale" występują również w S3. Więc gdzie te porównania do Merca czy Audi.
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  Pracuję...