pozdrowienia dla kierownika srebrnej o1 liftback z malutkim spojlerkiem ktory mnie obtrąbił dziś na puławskiej w okolicach auchan dogoniłem i obmigałem :szeroki_usmiech
Odprysk na szybie... niegroźny?
Zwiń
X
-
Odprysk na szybie... niegroźny?
Niegroźny odprysk na szybie?
Kamień spowodował odprysk na szybie czołowej? W wielu przypadkach nie trzeba jej wymieniać, wystarczy naprawić. Koszt jest znacznie niższy niż cena nowej szyby.
Kamienie wyrzucane spod kół samochodów jadących przed nami mogą uszkodzić szybę czołową w naszym samochodzie. Co robić? Wymiana jest kosztowna i kłopotliwa, szczególnie w nowoczesnych autach z szybami klejonymi. W niektórych przypadkach uszkodzenie można usunąć w profesjonalnym warsztacie. Koszt naprawy nie jest duży - od kilkudziesięciu zł. Za nową szybę wraz z montażem w zależności od modelu trzeba zapłacić co najmniej kilkaset zł. Jeszcze droższe są szyby do ciężarówek i autobusów. Tutaj trzeba liczyć się z wydatkiem kilkunastu tys. zł.
Pieniędzy za naprawę możemy domagać się od zarządcy drogi, na której doszło do uszkodzenia szyby. Niektórzy ubezpieczyciele twierdzą, że pieniądze można ściągnąć też od sprawcy zdarzenia - kierowcy, którego pojazd cisnął kamykiem w szybę naszego auta. Jednak naszym zdaniem, jeśli sprawca się "postawi", nie wyegzekwujemy z jego OC ani grosza - ze względu na trudność dowodową. Wyjątek: jeśli jedziemy za ciężarówką wiozącą źle zabezpieczony żwir i z powodu spadających z niej kamyków dojdzie do nieszczęścia, najlepiej od razu wezwać policję. Z kopią policyjnego protokołu udajemy się do ubezpieczyciela sprawcy po pieniądze na naprawę lub wymianę szyby. Można też skorzystać z własnego ubezpieczenia AC, ale z reguły wiąże się to z utratą części zniżek. Może taniej
i prościej po prostu pojechać do warsztatu?
Wymiana szyby nie jest konieczna
Firma ubezpieczeniowa może odmówić wymiany szyby, gdy uzna, że można ją naprawić. Takiej decyzji nie podejmie jednak, gdy odprysk będzie znajdować się bezpośrednio przed oczami kierowcy. Czy uszkodzenia szyby czołowej trzeba naprawiać? Niezwłocznie, chyba że trzeba ją wymienić! Odprysk z czasem powiększa się i powoduje pękanie szyby. Ponadto do uszkodzenia dostają się zanieczyszczenia i woda. Im starsze uszkodzenia, tym mniejsza szansa na idealną naprawę. Do naprawy kwalifikują się uszkodzenia, których wielkość nie przekracza średnicy monety 5-złotowej. Kuracji nie podlegają nie tylko uszkodzenia znajdujące się przed oczami kierowcy (bo zwykle po naprawie pozostaje niewielki ślad), ale i położone w okolicy krawędzi szyby (minimalna odległość to ok. 5 cm). Nie da się też naprawić dziur w szybie, jakichkolwiek pęknięć oraz zarysowań. Wymienione uszkodzenia mogą być powodem zatrzymania przez policję dowodu rejestracyjnego.
Ubytki w szybie uzupełnia się specjalną żywicą. Po oczyszczeniu miejsca uszkodzenia wprowadza się w nie pod ciśnieniem przezroczystą żywicę, która uzupełnia wewnętrzne ubytki szyby. Zewnętrzną część wypełnia tzw. żywica wykańczająca, której wytrzymałość mechaniczna po utwardzeniu promieniami UV jest - według fachowców naprawiających szyby - tylko o 5 proc. mniejsza od nieuszkodzonego elementu. Niestety, ta warstwa żywicy jest matowa. Pozostawia więc na szybie widoczny ślad. Jednak gdy naprawione uszkodzenie nie znajduje się bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, nie ma sprawy - najwyżej przeszkadza pasażerowi. Źle wykonanej usługi nie można poprawić. Wprawdzie zewnętrzną warstwę żywicy można wymienić, to jednak na niewiele się zda, gdyż pęcherzyków powietrza, które pozostały w spoinie uzupełniającej pękniecie, nie wyeliminuje się.
Zbawienna żywica
Końcowy efekt naprawy będzie tym lepszy, im uszkodzenie jest mniejsze. Ważna jest również szybka interwencja. Profesjonalne firmy zalecają, by użytkownicy samochodów, którzy zamierzają poddać kuracji uszkodzone miejsca w szybie czołowej, zakleili je czymkolwiek, choćby taśmą samoprzylepną lub naklejką zaraz po uderzeniu kamienia, by nie dopuścić do wniknięcia brudu.
Zawsze warto też się zastanowić nad wymianą szyby - nieporysowaną, dobrej marki warto ratować. Starą, byle jaką i tanią szybę lepiej wymienić.
Metoda próżniowa
Są różne sposoby naprawiania szyb. Nowoczesnym rozwiązaniem jest metoda podciśnieniowa przystosowana szczególnie do napraw uszkodzeń punktowych nieprzekraczających 22 mm, tj. średnicy monety 5-złotowej. Z uszkodzonego miejsca wyciągana jest wilgoć i powietrze. Następnie wpuszczana jest żywica. Cała procedura trwa około 15 minut i kosztuje 120-150 zł. Po jej zakończeniu auto jest gotowe do jazdy. Z tej metody korzysta m.in. znana sieć Autoglass Jaan. Fachowcy z tej firmy zapewniają przywrócenie 95 proc. pierwotnej wytrzymałości szyby w miejscu uszkodzenia. Gdy się jednak okaże, że szyba w miejscu naprawy będzie pękać, niektóre firmy bez protestu odliczą koszt naprawy od ceny wymiany szyby na nową.
Polerowanie rys
Usuwanie zarysowań szyb jest bardzo żmudnym zajęciem, a do tego mało skutecznym. Jeśli mamy całą szybę pokrytą licznymi zarysowaniami (niektóre szyby już po 2-3 latach używania są tak porysowane, że przeszkadza to podczas jazdy pod słońce i w nocy), niewiele da się zrobić. Polerowanie całej szyby zniszczy jej optykę, a ponadto ze względu na pracochłonność tego zajęcia musiałoby kosztować majątek.
Amatorskie środki do polerowania szyb (koszt to kilkanaście-kilkadziesiąt zł za opakowanie) sprawdzają się tylko w przypadku mało widocznych zarysowań i to najlepiej w sytuacji, gdy używamy ich regularnie. Ich zaletą jest też zdolność oczyszczania szyb z zabrudzeń w stopniu nieosiągalnym dla płynów do ich mycia. Nie pomogą jednak doprowadzić zniszczonej szyby do idealnego wyglądu - na polerowaniu za ich pomocą musielibyśmy spędzić kilka tygodni. Porysowaną szybę najlepiej wymienić.
[dziennik] - linkaczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
-
-
Hehe - zacząłem tylko czytac ten tekst i od razu pomyslalem sobie, ze jest on inspirowany przez firme Jaan, bo oni ostatnio maja chyba jakas akcje marketingową zwiazana z promowaniem metody naprawiania szyby.
Ustawiaja stoiska w centrach handlowych, itd...
Czytam dalej i jak w morde strzelil:
Z tej metody korzysta m.in. znana sieć Autoglass Jaan.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bernardoNie mam nic z tym wspólnego :szeroki_usmiech
promujesz AutoMape, Jaana, ciekawe kogo jeszcze? :diabelski_usmiechnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
kity z satelity ...
Byłem w 2 zakładach co niby sie tym bawią i mejlowo pisze co i jak ze mam milionpięćsetstodzięwięcset kropek małych od kamyków i pod słońce mnie hujek szczela jak na to patrze. Odpisali prosze przyjechać zrbimy .. Jak przyjechałem usłyszałem w 2 to samo ..:
Ze moga spolerowac ale moze w nocy być efekt dziwny typu reflaksy, patrzenie jak prze zlupe znieksztalcony obraz .. itp. To pytam po hujka mnie sciagali i sie reklamuja ze to robią , to oni mi na to ze ciezko tak przez emaila i proponuja wymiane szyby zawsze ! I odradzają takie regeneracje ...
No krew mnie zalała .. - chinski chwyt marketingowy - i działa kufaOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
neck99, chwyt nie chwyt ale jak masz jeden odprzysk po kamieniu lub pekniecie szybki to mozna naprawic. Najważniejsze jest z tego artykułu to że trzeba miejsce pęknięcia natychmiast zakleić. Wtedy brud się nie dostaje i przy mniejszych uszkodzeniach może po naprawie nie być widoczne to miejsce. Niestety dowiedziałem się o tym po fakcie, w dodatku piardła mi szybka w sezonie syfu na jezdni...
Komentarz
-
-
neck99, A przeczytales dokladnie newsa? Wyraznie jest napisane, ze polerowanie szyb i ogolnie usuwanie zarysowan, kropek, itd. jest nieefektywne.
Chodzi o naprawianie konkretnych odpryskow i mniejszych pekniec. A to akurat jest skuteczne jesli ktos zna sie na robocie.
Osobiscie polecam zaklad chyba w Regulach (jest w watku o rabatach, podany przez Howard7). Facet zna sie na rzeczy i np. Krupinowi zabezpieczyl dosc konkretne pekniecie.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Sigma_74
ja tam nie mam takich problemów, póltora roku mam auto druga szyba, jak rozwalam to tak ze peka a nie tam jakieś kropki
Komentarz
-
Zamieszczone przez MiKruSOsobiście polecam zakład chyba w Regułach (jest w watku o rabatach, podany przez Howard7). Facet zna sie na rzeczy i np. Krupinowi zabezpieczył dość konkretne pękniecie.bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
Perfect service by DobryGrzesWawa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JackalZamieszczone przez MiKruSOsobiście polecam zakład chyba w Regułach (jest w watku o rabatach, podany przez Howard7). Facet zna sie na rzeczy i np. Krupinowi zabezpieczył dość konkretne pękniecie.
Komentarz
-
-
Qrwa i ja dzis dostałem kamieniem,jest małe wyłupanie i pęknięcie na jakieś 2mm.
Orientujecie sie może ile czasu trzeba tak około poświęcić na naprawe tego??-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
Ja jeszcze swoja szybke dokatuje, bo mam trzy tryliardy malych pikus pikus kropek. Dobije ja i wymienie na pilkingtona :diabelski_usmiechByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSOsobiscie polecam zaklad chyba w Regulach (jest w watku o rabatach, podany przez Howard7). Facet zna sie na rzeczy
Zamieszczone przez misiek^wroDobije ja i wymienie na pilkingtona :diabelski_usmiech-----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM
Komentarz
-
-
Arek, we Wroclawiu tez mamy JAAN'a a Tato wezmie auto do nich zawiezie, bo juz sam sobie znizke wypracowal, pogadam z nim zeby dla OCP cos zalatwil :twisted:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
Komentarz