Clio TCE 100 - małe, mocne turbo!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Clio TCE 100 - małe, mocne turbo!

    Zamieszczone przez deespe
    sebasuperb, gra wypasik. trzeba ją druknąć i wziąć na spota. aha i weź toto swoje granie w kości... też ktoś może się skusi po rozluźnieniu :P
    hehe wątpie, bo będzie raczej za chłodno na te tet te
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Clio TCE 100 - małe, mocne turbo!

    Technika projektowania jednostek napędowych rozwinęła się na tyle, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby mimo niewielkiej pojemności rozwijały one dużą moc. Przykładem jest silnik TCE 100, który trafił właśnie pod maskę Renault Clio.

    Najnowsza benzynowa jednostka koncernu Renault ma pojemność 1,2 l. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki rozwija moc 101 KM (przy 5500 obr./min), a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 145 Nm i jest dostępny przy 3000 obr./min.

    Funkcja „overpower” umożliwia uzyskanie na ok. 1 minutę dodatkowej mocy 5 KM i momentu obrotowego 6 Nm podczas jazdy na drugim, trzecim i czwartym biegu powyżej 4500 obr./min. Udaje się to dzięki dostarczeniu dodatkowej porcji powietrza wykorzystywanego w mieszance paliwowej.

    Zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosi 7,6 l/100 km, a w trasie 5,0 l/100 KM. To mniej niż w przypadku silnika 1,4 l/98 KM (8,7/5,4 l) także stosowanego w Clio, chociaż osiągi są lepsze (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,1 sekundy w porównaniu do 11,9 sekundy).

    Ograniczenie zapotrzebowania na benzynę wynika m.in. z mniejszej pojemności komór spalania, wyższej skuteczności mieszania paliwa z powietrzem i ograniczenia o 20 kg masy jednostki 1,2 l w porównaniu z silnikiem 1,4 l.

    Clio TCE 100 oferowane jest już w Polsce. Ceny samochodu w wersji 3-drzwiowej zaczynają się od 44 100 zł, a w wersji 5-drzwiowej od 45 500 zł. To o 1200 zł więcej niż w przypadku samochodu z silnikiem 1,4 l.

    Wrażenia z jazdy
    Clio z silnikiem 1,2 l/100 KM jest autem dość dynamicznym. Turbosprężarka zaczyna pracować przy ok. 1500 obr./min, dzięki czemu sprawne rozpędzanie się już przy niewielkich prędkościach obrotowych jednostki napędowej nie stanowi problemu. Dość duża elastyczność (97 proc. momentu obrotowego dostępne jest w zakresie od 2000 do 5000 obr./min) sprawia, że biegów nie trzeba zmieniać zbyt często. Silnik jest dość dobrze wyciszony. Dźwięk jego pracy zaczyna przeszkadzać przy ok. 3800 obr./min. [...]

    [motofakty link]
    Załączone pliki
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz


    • #3
      te 5 koni to da sie wogole odczuc ?

      Komentarz

      • look
        Drive
        • 2005
        • 73

        #4
        Nastała era malych silników turbo tylko sie cieszyć, następne auto kupie z takim silnikiem, tylko ze stajni VW, taki 1.4 TSI piekna sprawa

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          NEOrADEk, nie mam przekonania do tak małych silników nawet jeśli mają turbinkę .Jakoś nie przemawia to do mnie.
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • Iron
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 281

            #6
            Jestem ciekaw żywotności takich silników :roll:


            Oczekuje:
            Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

            Obecnie:
            Citigo Style ASG
            Kymco Downtown 300i ABS

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              Iron, 160 tysięcy?
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez koja86
                NEOrADEk, nie mam przekonania do tak małych silników nawet jeśli mają turbinkę .Jakoś nie przemawia to do mnie.
                Zamieszczone przez Iron
                Jestem ciekaw żywotności takich silników
                Zgadzam się z Wami w 100 %
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • QBA
                  RS
                  • 2004
                  • 2646

                  #9
                  Mialem okazje jezdzic Coltem CZT (1.5T 150KM i cos ok. 210Nm) i powiem tak. Niby parametry takie jak seryjne 1.8T... ale kultura pracy pozostawia wiele do zyczenia. Co prawda samochodzik calkiem niezle sie zbiera, ale to nie to samo co wiekszy silnik o podobnych parametrach... i spalanie jak sie wykorzystuje moc, to oscyluje w granicach 12-13 litrow na setke, a przy normalnej jezdzie po miescie to ok. 10l, czyli zblizone do 1.8T :roll: I do tego ten paskudny dzwiek malolitrazowego silniczka ad:

                  Komentarz

                  Pracuję...