lec, dobrze mówi, może być tak że granica tzw. światłocienia jest pochylona, prawidłowo powinno być tak że od lewej jest płasko i zaczyna się wznosić w prawo ale jest wyraźna granica między obszarem oświetlonym a nieoświetlanym. adeks, Podjedź wieczorem pod ścianę na odległość ok. 5m, włącz światła mijania i zobacz jak świecą. Jeżeli nie będą równo względem siebie to trzeba regulować.
Jak prawidłowo sprawdzić ustawienie świateł w warunkach polowych?
Potrzebny jest odcinek ok. 10m - płaski, pionowa ściana (np. parking przy hipermarkecie) i metrówka albo kawałek kija oraz wyczucie ile to jest 10cm ;-).
Ustawiamy auto 10m od ściany, regulator wysokości świateł (jeżeli nie mamy xenonów) ustawiamy na 0.
Włączamy światła mijania.
Metrówką mierzymy wysokość środka reflektora od ziemi. Wysokość przełamania światłocienia na ścianie powinna być ok. 10cm niżej od wysokości środka reflektora.
Jak wspomniałem wcześniej granica między obszarem oświetlonym a nieoświetlonym powinna być wyraźna a pozioma granica powinna być pozioma.
Punkt przełamania granicy światła (początek wznoszenia w prawo) powinien być w osi reflektora.
Jeżeli powyższe warunki są spełnione to mamy dobrze ustawione światła.
Jak prawidłowo sprawdzić ustawienie świateł w warunkach polowych?
Potrzebny jest odcinek ok. 10m - płaski, pionowa ściana (np. parking przy hipermarkecie) i metrówka albo kawałek kija oraz wyczucie ile to jest 10cm ;-).
Ustawiamy auto 10m od ściany, regulator wysokości świateł (jeżeli nie mamy xenonów) ustawiamy na 0.
Włączamy światła mijania.
Metrówką mierzymy wysokość środka reflektora od ziemi. Wysokość przełamania światłocienia na ścianie powinna być ok. 10cm niżej od wysokości środka reflektora.
Jak wspomniałem wcześniej granica między obszarem oświetlonym a nieoświetlonym powinna być wyraźna a pozioma granica powinna być pozioma.
Punkt przełamania granicy światła (początek wznoszenia w prawo) powinien być w osi reflektora.
Jeżeli powyższe warunki są spełnione to mamy dobrze ustawione światła.
Komentarz