Lancer Evolution X jest nowej generacji sedanem 4WD o wysokich osiągach, dzięki któremu kierowca w zupełnie nowy sposób doświadcza dynamicznej jazdy Mitsubishi przez połączenie prędkości z panowaniem nad pojazdem, pewnością i bezpieczeństwem.
Celem projektantów nowego Lancera Evolution X było stworzenie takiego samochodu, który byłby możliwie najszybszy i jednocześnie możliwie najbardziej bezpieczny w prowadzeniu. W osiągnięciu tego celu pomaga wyposażenie Lancera Evolution X w najnowsze rozwiązania technologiczne znane w przemyśle motoryzacyjnym, w tym system kontroli dynamiki jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control - kontrola napędu wszystkich kół) i nowo opracowana dwusprzęgłowa, sportowa skrzynia Twin Clutch SST. Lancer Evolution X jest nowej generacji sedanem 4WD o wysokich osiągach, dzięki któremu kierowca w zupełnie nowy sposób doświadcza dynamicznej jazdy Mitsubishi przez połączenie prędkości z panowaniem nad pojazdem, pewnością i bezpieczeństwem.
Zgrabna, agresywna i funkcjonalna linia nadwozia Lancera Evolution X decyduje o ekscytującym wyglądzie zewnętrznym, który sugeruje doskonałe osiągi na szosie. Całość uzupełnia funkcjonalne wnętrze, które zachęca kierowcę, by w pełni skupił się na prowadzeniu swej maszyny. Lancera Evolution X cechuje wspólny dla wszystkich nowych sedanów Mitsubishi Motors przód (odwrócony pochyły nos z trapezoidalną kratką osłony chłodnicy), pierwszy raz pokazane w nowym Galancie Fortis*. Obok rzucającej się w oczy agresywności, cechującej sportowego sedana o wysokich osiągach, przód został odpowiednio wyprofilowany w celu uzyskania optymalnych osiągów aerodynamicznych.
Lancer Evolution X charakteryzuje się doskonałym napędem i kierowalnością dzięki nowemu mocnemu i lekkiemu 2-litrowemu silnikowi DOHC MIVEC z aluminiowym kadłubem, całkowicie nowemu nadwoziu i sztywniejszemu zawieszeniu. Pomimo tej rasowej turbodoładowanej jednostki napędowej, nowy model uzyskał trzy gwiazdki za emisję spalin (o 50% niższą od wartości wymaganych przez japońskie normy z roku 2005). Znakomite osiągi na drodze i czystość ekologiczna uzupełnione są o elementy bezpieczeństwa, jakich należy się spodziewać od modelu nowej generacji o wysokich osiągach: dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera, poduszka kolanowa kierowcy i system reflektorów adaptacyjnych AFS. Wchodzą one w skład wyposażenia standardowego dla wersji GSR.
Twin Clutch SST jest sześciobiegową półautomatyczną skrzynią biegów z wbudowanym automatycznym podwójnym sprzęgłem, które pozwala na błyskawiczne, gładkie zmiany biegów z rewelacyjnym przyspieszeniem, przy jednoczesnym sprawnym przenoszeniu napędu, dającym w efekcie wyjątkową oszczędność paliwa. Aby sprostać wyższej mocy i momentowi obrotowemu dostarczanemu przez nowy silnik, Lancer Evolution X oferowany jest z nową 5-biegową manualną skrzynią biegów, zapewniającą płynniejsze przełączanie biegów i lepsze wyczucie dźwigni zmiany biegów dla tych kierowców, którzy preferują bardziej bezpośrednią kontrolę typową dla skrzyń manualnych.
Wszystkie modele Lancer Evolution X GSR wyposażone są w system kontroli dynamiki jazdy S-AWC. System inteligentnie steruje kilkoma podsystemami, które regulują moment napędowy i siłę hamowania dla każdego koła, przewidując i reagując na zamiary kierowcy w czasie rzeczywistym w szerokim zakresie sytuacji drogowych. Pozwala to kierowcom o różnych umiejętnościach beztrosko cieszyć się sportową jazdą.
* Lancer/Lancer EX na rynkach zagranicznych
Na stronie z oryginalnym artykułem znajduje się więcej fotek nowego Evo (patrz link poniżej
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
Jak dla mnie kocur potworny :twisted:
IMO zjada Impreze bez dwóch zdań, choć ten tył lekko zalatuje Alfą :roll:
Bouli Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
To samo przyszło mi do głowy w pierwszej chwili ale ładnie wygląda
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
Ja powiem krótko: ZACHOROWAŁEM NA LANCERA EVO 5 LAT TEMU - TO JEST NIEULECZALNE!! :diabelski_usmiech
No chyba że Mitsubishi zrobi taką popelinę jak Subaru z Imprezą.
Wygląda fajnie. Biorąc jeszcze pod uwagę, że Subaru dało ciała z nową Imprezą to myślę, że będzie miało też fajną sprzedaż bo może przejąć potencjalnych klientów Imprezy.
Zdycydowanie potrafię odróżnić WRX od WRX STI.
Wystarczy porównać Twoje auto i samochód Jabara1975 :wink:
Dlatego napisałem, że może będzie wersja WRX STI w sedanie bo w ogłoszeniu wyraźnie pokazany jest WRX :roll: :wink:
Zdycydowanie potrafię odróżnić WRX od WRX STI.
Wystarczy porównać Twoje auto i samochód Jabara1975 :wink:
Dlatego napisałem, że może będzie wersja WRX STI w sedanie bo w ogłoszeniu wyraźnie pokazany jest WRX :roll: :wink:
sorry wodzu ale z Twojego posta mozna bylo wywnioskowac naprawde rozne rzeczy ale nie to co piszesz :lol:
ale niech Ci bedzie ze bylo tam zdanie "skoro jest WRX to moze i STI bedzie" :lol: :wink:
IMO niezły sprzęt... przód agresywnie wygląda, a tył - jak koledzy wspomnieli - deczko alfa... jednak czy można jeszcze jakieś auto wyprodukować żeby nie było do innego choć trochę podobne??
Zdycydowanie potrafię odróżnić WRX od WRX STI.
Wystarczy porównać Twoje auto i samochód Jabara1975 :wink:
Dlatego napisałem, że może będzie wersja WRX STI w sedanie bo w ogłoszeniu wyraźnie pokazany jest WRX :roll: :wink:
sorry wodzu ale z Twojego posta mozna bylo wywnioskowac naprawde rozne rzeczy ale nie to co piszesz :lol:
ale niech Ci bedzie ze bylo tam zdanie "skoro jest WRX to moze i STI bedzie" :lol: :wink:
a teraz to większość ludzi kupuje je dla lansu i podrywania blachar
???? znam co najmniej 7 wlascicieli evo w warszawie i zaden nie uzywa auta do tego, nie ma co szufladkowac ludzi bo by sie nam Emil i Karol obrazili za opinie dresiarzy bo jezdza biemdablju
Komentarz