Salon Samochodowy w Detroit był jako pierwszy świadkiem wydarzenia, które umocniło reputację marki Mercedes-Benz jako pioniera motoryzacji i dyktatora mody samochodowej wśród producentów aut klasy premium. W Europie ani w na targach w Genewie, ani we Frankurcie, ale w Warszawie jest prezentowany czterodrzwiowy kabriolet Concept Ocean Drive.
To auto koncepcyjne jest zupełnie nowatorską propozycją odrodzenia tradycji dużych luksusowych kabrioletów, z którą do świata motoryzacji zwraca się Mercedes-Benz. Brak konieczności trzymania się wytycznych w zakresie stylistyki czy parametrów technicznych dał konstruktorom wolną rękę podczas pracy nad projektowaniem najbardziej komfortowego i eleganckiego kabrioletu świata.
Concept Ocean Drive to budzący zachwyt klejnot na kołach. Będąc czterodrzwiowym kabrioletem, należy do tej luksusowej klasy aut, która niemal znikła z naszych dróg. Na podobieństwo luksusowych kabrioletów z dawnych czasów ta perełka rodem ze Stuttgartu charakteryzuje się wyjątkową elegancją, stylowym wyrafinowaniem i ekskluzywnością. Innymi słowy, samochód ten reprezentuje kulturę motoryzacyjną w jej najatrakcyjniejszym i budzącym największe pożądanie wydaniu.
Ów jednorazowy rarytas motoryzacyjny dysponuje zupełnie nowym nadwoziem, niemal klasycznym w swym wyrazie, o wyraźnie zdefiniowanych liniach i tętniącej życiem dwubarwnej powłoce lakierniczej, nadającej całości wybitnie charyzmatyczny charakter. Choć z jednej strony Concept Ocean Drive odznacza pewien dystans typowy dla elity automobilowej arystokracji, jest w nim jednak także otwarte zaproszenie do udania się na przejażdżkę z otwartym dachem wzdłuż najwspanialszych nadmorskich promenad świata. Luksus spasowanych z artyzmem, egzotycznych materiałów nadaje temu autu rangę doprowadzonego do perfekcji dzieła sztuki.
Concept Ocean Drive nie został zaprojektowany jedynie po to, aby wzbudzać marzenia, służy także bardzo praktycznym celom. Samochody koncepcyjne stanowią zawsze doskonałą okazję dla konstruktorów i projektantów, aby ci zajęli się tematami mniej znanymi, spojrzeli na kwestie motoryzacyjne z innej perspektywy, rzucili się w wir nowych pomysłów.
I nie chodzi wcale tylko o czystą zabawę z formą, to także sposób na nawiązanie bliższego dialogu z klientem, poddania nowych propozycji pod osąd opinii publicznej. Dzięki temu projektanci mogą poczuć przyszłość trendów stylistycznych, oddać się opracowywaniu i zastosowaniu nowych rozwiązań stylistycznych.
Wyjątkowe, luksusowe, koncepcyjne cabrio ze Stuttgartu ma za zadanie przekształcić „samochód marzeń” w rzeczywistość. Jednocześnie stanowi afirmację doskonałości i uosobienie wartości, jakimi szczyci się marka Mercedes-Benz, obejmujących tradycyjne podstawowe zasady sztuki motoryzacyjnej, jak na przykład niezrównana jakość konstrukcji i wykończenia, wygoda podróży, poczucie naturalnej doskonałości, niska utrata wartości czy bezpieczeństwo. Owym wartościom towarzyszą teraz trzy dalsze kluczowe przesłania marki: pasja, fascynacja i innowacja. Filozofia stylistyczna à la Mercedes-Benz to z jednej strony zachowanie sprawdzonych tematów stylistycznych nieodłącznie kojarzących się z marką, z drugiej zaś połączenie tradycji z nowymi, zaskakującymi pomysłami i formami.
Komentarz