AdamB, dzieki za opinie szkoda, zdaje sobie z tego sprawe :wink: a tak na marginesie to moze "wolaja" do Ciebie abys je zmienil, tylko nie rozumiemy ich jezyka :szeroki_usmiech
nie nie, bieżnik jest OK (głębokość), a do zmiany nadają się, owszem, ale z powodu głośności właśnie.
(i nie są to też jakieś stare opony)
Portal motoryzacyjny MSN Cars pokusił się o zestawienie dziesiątki najbardziej udanych modeli Audi o sportowych osiągach.
Okazją jest 75-lecie założenia Auto Union. Cztery skrzyżowane koła symbolizują cztery marki, które zespoliły swoją działalność w ramach Auto Union w 1932 roku. Były to Wanderer, DKW, Horch i Audi. W tym samym roku zlecono Ferdynandowi Porsche zaprojektowanie auta, które mogłoby wygrywać także wyścigi. Tak powstał Union typ A, który w 1934 roku wygrał zawody GP Niemiec, Szwajcarii i Czechosłowacji, ucierając trochę nosa Mercedesowi.
Po wojnie z czwórki producentów Auto Union zachowało się tylko DKW, przejęte zresztą przez konkurencyjnego Mercedesa. Później Auto Union wpadło w ręce koncernu Volkswagena, który połączył je z NSU. Nazwa Audi AG powróciła na stałe w 1985 roku.
Na liście dziesięciu najbardziej udanych aut ze znaczkiem 4 kół znalazły się:
- Audi Quattro, rok 1981-1990
- Audi S8 (i S6), rok 2005- (2006- )
- Audi S3, rok 2007-
- Audi TT, rok 2006-
- Audi RS6, rok 2002-2004
- Audi RS4, rok 2005-
- Audi RS2, rok 1994-1996
- Audi Q7 V12 TDI, rok 2007 (ciągle jeszcze jako pojazd koncepcyjny)
- Audi R10, rok 2006-
- Audi R8, rok 2007-
SportQuattro (totalny biały kruk z rajdowym rodowodem)
UrQuattro (to samo, ale dla "mas")
RS2 (pierwsze ultra kombi)
RS6 '02 (kombi-zabójca dla taty-zabójcy)
RS4 B7 (niby zwykła A4, a jednak urywa czapke, takze dźwiękiem z wydechu)
RS4 B5 (j.w., ale dodatkowy "+" za ponadczasową sylwetkę)
S8/S6 '06 (V10, dźwięk i moc wyrywa z butów, a jednak z automatem, takze do dostojnej jazdy)
S2 (tańsza RS2 w budzie ponadczasowego coupe z baaardzo duzymi mozliwosciami do zwiekszania mocy)
R8 (za pierwsze Audi z centralnie umieszczonym silnikiem i za suchą miskę olejową)
90 B2 Quattro (za niezniszczalność!)
Q7 V12TDI (za pomysl, moc i pionierke wśrod najmocniejszych diesli SUV)
Typy wyścigowe:
200 Trans Am (za zmasakrowanie wszystkiego na torach)
IMSA GTO (za to samo, ale z jeszcze wieksza siłą)
S1 Pikes Peak i zwykłe S1 (za wprowadzenie Quattro do rajdów)
R8 (za masakrowanie przez pare lat konkurencji w Le Mans 24h)
R10 (za wprowadzenie silnika wysokoprężnego do wyścigów z prawdziwego zdarzenia z sukcesami!)
5000CS (za 400km/h w Nardo w latach 80tych)
Komentarz