Nowy Mercedes C w wersji kombi, zanim trafił do salonów sprzedaży, już stał się obiektem tuningu. Carlsson nie przestraszył się prac Brabusa nad klasą C, dzięki czemu otrzymaliśmy ciekawe porównanie możliwości i estetyki obydwu firm.
Mercedes klasy C stuningowany przez Carlssona ma sporo dodatkowych elementów aerodynamicznych, wydech inox sport (owalny 2x2), poprawione zawieszenie i 19-calowe felgi. Porównanie samochodów pod względem estetycznym to rzecz gustu. Warto natomiast zobaczyć, jak powiększono moc w obydwu autach. Carlsson zwiększył ją w modelu C 350 z 272 do 295 KM. Ten pojazd osiąga prędkość 100 km/h w 6 s. Jego maksymalna szybkość to 270 km/h. Przy okazji tuningu udało się zmniejszyć o 10% wydzielanie dwutlenku węgla.
Carlsson zajął się też pozostałymi silnikami. Przygotowany przez firmę na targi w Essen tuning zwiększa moc modelu 220 CDI ze 170 do 204 KM, a 320 CDI z 244 do 266 KM.
Ten sam model tuningowany przez Brabusa był prezentem, jaki zrobiła sobie firma na 30-lecie. Tu też pojawiły się 19-calowe felgi i poprawki stylistyczne. Silnik modelu C 200 CDI zyskał 35 KM (175 KM), C 220 CDI podkręcono do 220 KM, C 320 CDI do 272 KM. W tej wersji silnika Diesla auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Zadbano także o silniki benzynowe. Pojemność silnika modelu C 350 zwiększono do 4 l, co pozwoliło uzyskać moc 332 KM (37 KM więcej niż u Carlssona). Przekłada się to na 275 km/h maksymalnej prędkości i możliwość rozpędzenia kombi do setki w 5,9 s.
Gdy się pisze o tuningu Mercedesa C w wersji kombi, nie sposób nie wspomnieć o modelu przygotowanym przez AMG na Salon we Frankfurcie [...].
Model C 63 wyposażono w silnik V8 o pojemności 6,3 l i mocy 457 KM. Pozwoliło to na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Z silnikiem współpracuje 7-stopniowa skrzynia biegów. Auto ma sportowe zawieszenie, nowe ESP oraz 18- lub 19-calowe felgi do wyboru. W tej wersji Mercedes powinien być dostępny na początku 2008 roku w cenie 69,853 tys. euro. Cen wersji Carlssona i Brabusa nie podano. [...]
Komentarz