Dzięki za pomoc, tylko, KTÓRA to sonda :?: pierwsza czy druga :?: Czy jak ją zdiagnozuję VAGiem jak było w którymś wątku to wyjdzie :?:
Kary za spaliny, czyli droższe samochody
Zwiń
X
-
Kary za spaliny, czyli droższe samochody
Od 2012 r. wszystkie sprzedawane w Unii Europejskiej samochody będą mogły emitować co najwyżej 120 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Przekroczenie limitu będzie kosztowało 35 euro za każdy gram od każdego pojazdu. W 2015 r. będzie to już 95 euro.
Decyzję dotyczącą limitów emisji spalin podjęła Komisja Europejska. To kolejny krok w walce o ochronę środowiska. Restrykcyjnym ograniczeniom sprzeciwiali się niemieccy producenci samochodów. Chcieli oni, aby cięższe auta mogły wydzielać więcej CO2 i żeby kary były niższe. Koncerny z Włoch i Francji sugerowały jak najmniejsze odchylenia od przyjętego limitu i szybko rosnące kary.
Ostatecznie Komisja zaproponowała, by nowy limit emisji był uśrednioną wartością dla całej floty samochodów. Koncerny będą też mogły łączyć się w grupy, np. Porsche mogłoby wtedy obliczać swoją średnią razem z producentem małych aut, dzięki czemu obniżyłoby poziom emisji dwutlenku węgla.
Zdaniem przedstawicieli producentów, nowe przepisy dotyczące CO2 mogą przyczynić się do znacznego zwiększenia cen samochodów, średnio nawet o 1000 – 1500 euro (ok. 3600 – 5400 zł).
- Wdrożenie technologii pozwalających na ograniczenie emisji dwutlenku węgla jest coraz bardziej kosztowne, szczególnie w przypadku aut z silnikami diesla. Bardziej rygorystyczne normy skończą się zapewne podwyżkami cen samochodów – mówi Jakub dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Dziś sprzedawane w Europie auta emitują średnio ok. 160 g CO2 na kilometr. W Polsce średnia wynosi 155 g/km. Różnica jest wynikiem nieco innej struktury sprzedaży (większy udział samochodów mniejszych).
W rankingu segmentów najmniejszą średnią ważoną emisję CO2 mają samochody klasy mini (136 g/km) i małe (139 g/km). Najwięcej dwutlenku do atmosfery wylatuje z rur aut luksusowych (251 g/km), sportowych (217 g/km) i terenowych (213 g/km), co związane jest z większymi pojemnościami ich silników i większym zużyciem paliwa. Średnia dla modeli zasilanych benzyną wynosi 157 g/km, a dla diesli 152 g/km.
[...]
W artykule zamieszczono również tabele modeli o największej i najmniejszej emisji CO2.
[źródło: motofakty link]O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
-
Czyli wszystko po staremu. Niby ceny i mandaty nakladane sa na producentow ... ale oni w trosce o zdrowie psychiczne swoich konsumentow przerzucaja ow koszta na nich.
Beznadzieja i tyle. Nikt chyba nie łudził się, ze koncerny przyjma te koszta na siebie :evil:Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
Komentarz