Setna rocznica wielkich sukcesów sportowych ©kody

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Setna rocznica wielkich sukcesów sportowych ©kody

    Też korzystam ze stacji w Grudziądzu i nie mam odczuć negatywnych.
    Montowali mi zakupiony z tego forum tempomat i pomimo wpadki na końcu wmyśl zasady "jedno zrobione drugie spieprzone" błyskawicznie doprowadzili auto do porządku.
    Miałem też okazję korzystać u nich z naprawy blacharskiej. Ostro skasowali ubezpieczyciela sprawcy kolizji, ale to szło z jego OC, więc nie interweniowałem ...

    pozdrawiam,
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Setna rocznica wielkich sukcesów sportowych ©kody

    Realizując pierwsze testy modelu ©koda Fabia Super 2000, firma ©koda Auto uczciła setną rocznicę jednego z najbardziej pomyślnych okresów w historii swej rywalizacji sportowej. Przypada to na czas, kiedy samochody z Mladá Boleslav nie nosiły jeszcze nazwy ©koda, lecz Laurin & Klement. W 1908 roku modele F, FC oraz FCS wzięły udział w zawodach czołowych samochodów na całym świecie, bijąc liczne oficjalne oraz nieoficjalne rekordy prędkości.

    Więcej o Nowej ©kodzie Fabia Super 2000:



    Hieronimus w samochodzie Laurin & Klement

    Błyskawiczny rozwój technologiczny pociągnął za sobą wymóg poszerzenia fachowej wiedzy oraz zapewnienia lepszego wsparcia. Dostrzegając konieczność rozwoju prowadzonej działalności, w roku 1907 firma Laurin & Klement przekształciła się w spółkę akcyjną. Rozwój technologiczny nie był jednakże jedynym elementem wymagającym wsparcia, w związku z czym zarząd postanowił również zainwestować w wyścigi samochodowe - jedno z najpotężniejszych narzędzi promocyjnych.

    W grudniu tego samego roku firma zatrudniła Otto Hieronimusa - uznanego w całej Europie projektanta samochodów wyścigowych oraz kierowcę rajdowego. Na przestrzeni kolejnych kilku lat Hieronimus, hrabia Kolowrat oraz kilku innych kierowców rozsławiło markę Laurin & Klement na cały świat.

    Swe pierwsze osiągnięcia rajdowe pojazdy firmy Laurin & Klement świętowały w rajdzie górskim Zbraslav-Jílovi¹tì w marcu 1908 roku, w ramach którego marka ta zwyciężyła w obrębie sześciu kategorii, w następnych pięciu klasach zdobyła drugie miejsce, a w jeszcze kolejnej zajęła miejsce trzecie. W późniejszym okresie tego samego roku marka Laurin & Klement zdobyła na terenie Bośni wielką nagrodę za jazdę na regularność, hrabia Paul Draskovich zwyciężył w rajdzie górskim Ivanpass w kategorii pojazdów z silnikiem 2-litrowym, a hrabia Alexander Kolowrat wygrał rajd górski Ries w kategorii pojazdów z silnikiem o pojemności 1,5 litra.

    Hieronimus odniósł również sukces w zawodach Petersburg-Moskwa. Zwyciężył w swojej kategorii i choć była to kategoria silników o najmniejszej pojemności, udało mu się ukończyć zawody na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej.

    Opisywana marka triumfowała następnie w rajdzie górskim Semmering, w ramach którego pojazdy firmy Laurin & Klement zwyciężyły w obrębie wszystkich trzech kategorii, do jakich zostały zgłoszone, zajmując jednocześnie dwa drugie oraz dwa trzecie miejsca.

    Nieco później Hieronimus pobił nieoficjalny rekord prędkości w wyścigu ze startu lotnego na dystansie jednego kilometra w Neukirchner-Alle (31,2 s, przeciętna prędkość 115,385 km/h).

    W grudniu 1908 roku Václav Klement postanowił udać się do Anglii, a jego misja znów zakończyła się sukcesem - osiągając 118,72 km/h, Hieronimus ustanowił na torze wyścigowym Brooklands nowy oficjalny rekord prędkości.


    Laurin & Klement bije rekord prędkości w Brooklands

    [źródło: skoda link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • Ziomus1987
      Ambiente
      • 2007
      • 202

      #3
      Ładna liczba i oby tak dalej
      Szukam pracy

      Komentarz

      Pracuję...