Volkswagen Golf TDI Hybrid

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIETRO1973
    Ambiente
    • 2008
    • 240

    Volkswagen Golf TDI Hybrid

    Zamieszczone przez ZipY
    loru, stałem w ogonku do zawrotki zaraz za mostem (lewy pas), żeby dojechać do Stawki
    ja zawracam za Dworcem Gdańskim przy czym jeszcze muszę żonkę wysadzić obok metrze, jutro będę jechał to się bacznie porozglądam.
    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Volkswagen Golf TDI Hybrid

    Gdy w mediach coraz głośniej mówi się o premierze Golfa nowej generacji (stylizacja, ceny), niedawno zakończona wystawa branżowa w Genewie była miejscem prezentacji popularnego modelu kompaktowego niemieckiej marki posiadającego nowoczesny napęd hybrydowy. Kto wie, czy to ekologiczne rozwiązanie nie wejdzie w przyszłości do oferty seryjnej koncernu z Wolfsburga?
    Prezentując Golfa TDI Hybrid, marka Volkswagen demonstruje, jak wielkie możliwości zaoszczędzenia energii tkwią w kombinacji nowoczesnego silnika wysokoprężnego, jednostki elektrycznej oraz 7-biegowej przekładni DSG. Ten pokazany światowej publiczności po raz pierwszy na Salonie Genewskim model studyjny zużywa tylko 3,4 litra oleju napędowego na 100 km.

    Zaprojektowany jako wydajna pełna hybryda, Golf TDI Hybrid doskonale radzi sobie zarówno w trybie pracy wykorzystującym tylko silnik spalinowy, jak i w trybie mieszanym, czyli napędzany kombinacją silnika TDI i elektrycznego. Napęd taki gwarantuje wysoką moc połączoną z oszczędnością paliwa. Możliwy jest także napęd samym silnikiem elektrycznym, nie wytwarzający żadnych emisji.

    Siła z silników jest przenoszona na przednią oś przez 7-biegową przekładnię DSG. Dodatkowo w ruchu miejskim system start/stop podczas postoju automatycznie wyłącza turbodiesla.

    Jako główne źródło napędu Volkswagen zastosował niezwykle oszczędny, trzycylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,2 litra, z wtryskiem Common-Rail i zmienną geometrią turbiny sprężarki. Jednostka TDI osiąga moc 55 kW/ 75 KM (przy 4000 o/m) i maksymalny moment obrotowy 180 Nm (od 2200 o/m). Elektryczny, synchroniczny silnik daje 20 kW / 27 KM mocy i moment obrotowy 140 Nm, w sposób całkowicie wolny od emisji.

    Bez dobrze przemyślanego zarządzania energią żaden hybrydowy pojazd nie będzie dobrze funkcjonował. Dotyczy to naturalnie także Golfa TDI Hybrid: inteligentna współpraca silnika TDI, elektrycznego, skrzyni biegów DSG i akumulatora czyni z tego napędu hybrydowego rekordzistę w dziedzinie oszczędności. Najtrudniejszym zadaniem dla konstruktorów hybrydy Volkswagena było obniżenie emisji CO2 poniżej 90 g/km. Cel został osiągnięty. Z zaledwie 89 gramami Golf TDI Hybrid jest niezwykle ekologicznym i oszczędnym autem.

    źródło: http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/...DI-Hybrid.html
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zamieszczone przez shado
      Golf TDI Hybrid
      ....
      Zamieszczone przez shado
      rzycylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,2 litra, z wtryskiem Common-Rail i zmienną geometrią turbiny sprężarki. Jednostka TDI osiąga moc 55 kW/ 75 KM (przy 4000 o/m) i maksymalny moment obrotowy 180 Nm (od 2200 o/m). Elektryczny, synchroniczny silnik daje 20 kW / 27 KM mocy i moment obrotowy 140 Nm, w sposób całkowicie wolny od emisji.
      Przeciez to jest paranoja, taki silnik byl wlozony do Lupo kiedys, jak to ma jezdzic w Golfie ktory wazy 500kg wiecej. Troche wyzsza moc, ale jednak. Spalanie fajne, Lupo palilo 3l, a tu tylko 0,4l wiecej 7-biegowe DSG, to tez bedzie fajne rozwiazanie. Ciekawe czy do RS-a w tym roku dadza 6 czy 7 biegowe DSG :diabelski_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • shado
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 5315
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Maicroft, ja mam wrażenie,że to tak trochę robią "sztuka dla sztuki". Chcą się pochwalić, że coś takiego można zrobić, ale czy to sprawdzi się w praktyce i czy będą na to klienci to inna sprawa..
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Lupo sprzedawalo sie bez problemow. Tylko Lupo 3L z seryjnym Lupo nawet 1.4TDI to mialo malo wspolnego. Elementy zawieszenia odchudzone, elementy nadwozia z aluminium, inne lzejsze felgi, nawet kierownica odchodzona. Obawiam sie, ze ten Golf to bedzie taka wydmuszka w karoserii Golfa z super ekonomicznym silnikiem. Wygluszenia, jakies male oponki na tym beda tez oszczedzac. Cena auta, jak sadze bedzie powalac.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Techno200
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 782
            • Tesla

            #6
            Poprostu szopke robia. Niestety takie rozwiazania i tak nic nie zmienia, Koszt ekplatacji nizszy, ale oczywiscie koszta zakupu na pewno beda wyzsze. Prawdziwa rewolucja bedzie calkowicie nowy, niezalezny wzgledem ropy system zasialania. A pozatym mul...
            Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

            Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

            Komentarz

            • Puchacz
              Moderator
              S_OCP Member
              • 2004
              • 1192
              • Superb III (3V3)

              #7
              Maicroft, szybkie to to nie będzie.
              Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.

              Czyli nie będzie to muł, a całkiem żwawe miejskie autko, które posili się zaledwie 3L ropy.

              Dla mnie to wreszcie coś ciekawego, bo jaki ma sens pakowanie elektryka do benzyny? Po to zeby obnizyc spalanie do 6-7l? IMO połączenie z dieslem jest o wiele lepsze.

              [ Dodano: Sob 22 Mar, 08 22:06 ]
              Zamieszczone przez Puchacz
              Maicroft, szybkie to to nie będzie. Ale i nie najwolniejsze.
              Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.

              Czyli nie będzie to muł, a całkiem żwawe miejskie autko, które posili się zaledwie 3L ropy.

              Dla mnie to wreszcie coś ciekawego, bo jaki ma sens pakowanie elektryka do benzyny? Po to zeby obnizyc spalanie do 6-7l? IMO połączenie z dieslem jest o wiele lepsze.
              Ja tu tylko sprzątam...

              Komentarz

              • kozi1987
                Ambiente
                • 2007
                • 200

                #8
                Na wyposażeniu wnetrza oszczedzac nie beda ale z bagaznika to niewiele zostanie:
                Załączone pliki

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Nie jest tragicznie. Octavia I w wersji z napedem na przednia os bagaznik ma okolo 520l, 4x4 mial 100l mniejszy i tu wyglada ze bedzie dokladnie tak samo. Linia bagaznika bedzie na rowno z krawedzia zaladunku. Tak wiec nie ma kola zapasowego, bedzie pewnie inna wneka, do tego inny moze byc bak i tak naprawde bagaznik dalej bedzie duzo miescil.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Piet-Tia
                    Drive
                    • 2007
                    • 67

                    #10
                    Zamieszczone przez Puchacz
                    Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.
                    Tyle że to raczej tak nie działa. Specem nie jestem, ale wiele razy czytałem, że mocy i momentu z obu silników nie można sobie ot tak pododawać. W sumie chyba logiczne. Realnie powinno być tego mniej niż piszesz.

                    Komentarz

                    • mariobros
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 551

                      #11
                      Zamieszczone przez Piet-Tia
                      Zamieszczone przez Puchacz
                      Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.
                      Tyle że to raczej tak nie działa. Specem nie jestem, ale wiele razy czytałem, że mocy i momentu z obu silników nie można sobie ot tak pododawać. W sumie chyba logiczne. Realnie powinno być tego mniej niż piszesz.
                      Silnik elektryczny generuje maksymalny moment gdy... się nie obraca, a moment obrotowy takiego silnika maleje wraz ze wzrostem obrotów. Momenty silnika elektrycznego i spalinowego można dodać algebraicznie dla każdego punktu charakterystyki (złożenie), tyle że sumaryczny maksymalny moment obrotowy to wcale nie będzie MAX_moment_silnika_elektrycznego+MAX_moment_silnik a_spalinowego (tak by było jedynie w przypadku, gdyby oba maksima występowały w tym samym miejscu, co z definicji jest niemożliwe), a raczej moment wypadający w miejscu, gdzie złożenie obu charakterystyk daje wartość maksymalną
                      Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                      Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                      Komentarz

                      • dariuspolo
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1168

                        #12
                        ...problem w tym ze takie akumulatorki wytrzymuja 4lata a cena za nowe powala,
                        moze sie okazac ze przy drugiej wymianie koszt naprawy podwoi wartosc tego auta.
                        Inna sprawa jest z silnikiem i jak Maicroft juz wspominal z lekkoscia jego wykonania, producent nie przewiduje naprawy glownej tej jednostki bo wiekszosc
                        gwintow jest wykonana bezposrednio w stopie bloku i przy ponownym dokreceniu
                        ulega zniszczeniu (info dotyczylo lupo 3l 1,2tdi wszystkie inne 3, 4 i 6garowe tdi nie mialy tego problemu) .
                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                        Zuzycie paliwa

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Jestem ciekaw jak taki silnik zachowywał by sie po wirusie :twisted: Ale ogólnie podoba mi sie pomysl Hybrydy w TDI
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          Pracuję...