Zamieszczone przez ZipY
Volkswagen Golf TDI Hybrid
Zwiń
X
-
Volkswagen Golf TDI Hybrid
Gdy w mediach coraz głośniej mówi się o premierze Golfa nowej generacji (stylizacja, ceny), niedawno zakończona wystawa branżowa w Genewie była miejscem prezentacji popularnego modelu kompaktowego niemieckiej marki posiadającego nowoczesny napęd hybrydowy. Kto wie, czy to ekologiczne rozwiązanie nie wejdzie w przyszłości do oferty seryjnej koncernu z Wolfsburga?
Prezentując Golfa TDI Hybrid, marka Volkswagen demonstruje, jak wielkie możliwości zaoszczędzenia energii tkwią w kombinacji nowoczesnego silnika wysokoprężnego, jednostki elektrycznej oraz 7-biegowej przekładni DSG. Ten pokazany światowej publiczności po raz pierwszy na Salonie Genewskim model studyjny zużywa tylko 3,4 litra oleju napędowego na 100 km.
Zaprojektowany jako wydajna pełna hybryda, Golf TDI Hybrid doskonale radzi sobie zarówno w trybie pracy wykorzystującym tylko silnik spalinowy, jak i w trybie mieszanym, czyli napędzany kombinacją silnika TDI i elektrycznego. Napęd taki gwarantuje wysoką moc połączoną z oszczędnością paliwa. Możliwy jest także napęd samym silnikiem elektrycznym, nie wytwarzający żadnych emisji.
Siła z silników jest przenoszona na przednią oś przez 7-biegową przekładnię DSG. Dodatkowo w ruchu miejskim system start/stop podczas postoju automatycznie wyłącza turbodiesla.
Jako główne źródło napędu Volkswagen zastosował niezwykle oszczędny, trzycylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,2 litra, z wtryskiem Common-Rail i zmienną geometrią turbiny sprężarki. Jednostka TDI osiąga moc 55 kW/ 75 KM (przy 4000 o/m) i maksymalny moment obrotowy 180 Nm (od 2200 o/m). Elektryczny, synchroniczny silnik daje 20 kW / 27 KM mocy i moment obrotowy 140 Nm, w sposób całkowicie wolny od emisji.
Bez dobrze przemyślanego zarządzania energią żaden hybrydowy pojazd nie będzie dobrze funkcjonował. Dotyczy to naturalnie także Golfa TDI Hybrid: inteligentna współpraca silnika TDI, elektrycznego, skrzyni biegów DSG i akumulatora czyni z tego napędu hybrydowego rekordzistę w dziedzinie oszczędności. Najtrudniejszym zadaniem dla konstruktorów hybrydy Volkswagena było obniżenie emisji CO2 poniżej 90 g/km. Cel został osiągnięty. Z zaledwie 89 gramami Golf TDI Hybrid jest niezwykle ekologicznym i oszczędnym autem.
źródło: http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/...DI-Hybrid.html
-
-
Zamieszczone przez shadoGolf TDI HybridZamieszczone przez shadorzycylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,2 litra, z wtryskiem Common-Rail i zmienną geometrią turbiny sprężarki. Jednostka TDI osiąga moc 55 kW/ 75 KM (przy 4000 o/m) i maksymalny moment obrotowy 180 Nm (od 2200 o/m). Elektryczny, synchroniczny silnik daje 20 kW / 27 KM mocy i moment obrotowy 140 Nm, w sposób całkowicie wolny od emisji.7-biegowe DSG, to tez bedzie fajne rozwiazanie. Ciekawe czy do RS-a w tym roku dadza 6 czy 7 biegowe DSG :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Lupo sprzedawalo sie bez problemow. Tylko Lupo 3L z seryjnym Lupo nawet 1.4TDI to mialo malo wspolnego. Elementy zawieszenia odchudzone, elementy nadwozia z aluminium, inne lzejsze felgi, nawet kierownica odchodzona. Obawiam sie, ze ten Golf to bedzie taka wydmuszka w karoserii Golfa z super ekonomicznym silnikiem. Wygluszenia, jakies male oponki na tym beda tez oszczedzac. Cena auta, jak sadze bedzie powalac.
Komentarz
-
-
Poprostu szopke robia. Niestety takie rozwiazania i tak nic nie zmienia, Koszt ekplatacji nizszy, ale oczywiscie koszta zakupu na pewno beda wyzsze. Prawdziwa rewolucja bedzie calkowicie nowy, niezalezny wzgledem ropy system zasialania. A pozatym mul...Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5
Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy
Komentarz
-
-
Maicroft, szybkie to to nie będzie.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.
Czyli nie będzie to muł, a całkiem żwawe miejskie autko, które posili się zaledwie 3L ropy.
Dla mnie to wreszcie coś ciekawego, bo jaki ma sens pakowanie elektryka do benzyny? Po to zeby obnizyc spalanie do 6-7l? IMO połączenie z dieslem jest o wiele lepsze.
[ Dodano: Sob 22 Mar, 08 22:06 ]
Zamieszczone przez PuchaczMaicroft, szybkie to to nie będzie. Ale i nie najwolniejsze.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.
Czyli nie będzie to muł, a całkiem żwawe miejskie autko, które posili się zaledwie 3L ropy.
Dla mnie to wreszcie coś ciekawego, bo jaki ma sens pakowanie elektryka do benzyny? Po to zeby obnizyc spalanie do 6-7l? IMO połączenie z dieslem jest o wiele lepsze.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Nie jest tragicznie. Octavia I w wersji z napedem na przednia os bagaznik ma okolo 520l, 4x4 mial 100l mniejszy i tu wyglada ze bedzie dokladnie tak samo. Linia bagaznika bedzie na rowno z krawedzia zaladunku. Tak wiec nie ma kola zapasowego, bedzie pewnie inna wneka, do tego inny moze byc bak i tak naprawde bagaznik dalej bedzie duzo miescil.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PuchaczWarto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Piet-TiaZamieszczone przez PuchaczWarto zwrócić uwagę na fakt, że łącznie przy załączonych obu silnikach auto będzie miało moc 102 KM i momen obrotowy 320 Nm (przy 2200 rpm). Przy czym elektryk będzie "dawał z siebie wszystko" wtedy kiedy tylko będzie załączony. IMO to już całkiem przyjemne osiągi.Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
...problem w tym ze takie akumulatorki wytrzymuja 4lata a cena za nowe powala,
moze sie okazac ze przy drugiej wymianie koszt naprawy podwoi wartosc tego auta.
Inna sprawa jest z silnikiem i jak Maicroft juz wspominal z lekkoscia jego wykonania, producent nie przewiduje naprawy glownej tej jednostki bo wiekszosc
gwintow jest wykonana bezposrednio w stopie bloku i przy ponownym dokreceniu
ulega zniszczeniu (info dotyczylo lupo 3l 1,2tdi wszystkie inne 3, 4 i 6garowe tdi nie mialy tego problemu) .
Komentarz
-
Komentarz