Czytając posty na forum, wertując kolejne strony OCP dowiedziałem się, że olej w skrzyni automatycznej należy wymieniać. Będąc Skodo-laikiem, proszę jak "chłop babie na wozie" wytłumaczyć gdzie jest bagnet z miarką i czy nie posiadając kanału można wymienić olej we własnym zakresie. Czy gra nie warta tzw. świeczki i sprawniej wychodzi to w jakimś warsztacie?
jeśli chodzi o DSG to wymieniasz 60Tkm, bo tak zaleca serwis-nie ma miarki (a przynajmniej nic o tym nie wiem) i potrzebny jest taki śmieszny przyrząd metalowo-gumowy :szeroki_usmiech z kranikiem na końcu- do tej pory były problemy (trzeba się było duzo wczesniej umawiać, bo serwisy sobie pożyczały ten przyrząd, teraz , gdy okazało się, że kosztuje grosze(kilkaset złotych) i aut z automatem przybywa, większość serwisów już go ma
po opisie widze, że masz O1, nie wiem jakie tam skrzynie były montowane ale sądzę, że jak w VW,audi- tam też masz okresowe wymiany oleju
sprawdź książke obslugi tam powinny być informacje
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
keey, w O1 nie ma żadnego bagnetu. olej wymienia się co 60kkm. ja to zrobiłem miesiąc temu- za wszystko z ori filtrem zapłaciłem 300zł. żeby wymienić olej trzeba tak jakby odkrecić miskę olejową skrzyni odkręcić filtr wymienić go zakręcić miskę uprzednio zakładając nowa uszczelkę a potem wpompować nowy świeży olej- wchodzi ok 3-4 litry
Z książki wynika, że typ skrzynki to DTB lub DMS. W sumie powinno w niej być 6,05 l oleju. Ale niestety wspominając książkę obsługi VW Garbusa (Jeżdżę samochodem VW Garbus), śmiem twierdzić, że ta do Octavii jest marna. I niestety autor nie zaleca wymiany oleju. Ale ten temat był już poruszany. W każdym razie stworzę "fundusz olejowy" i polecę do warsztatu. Dzięki za pomoc.
[ Dodano: Nie 01 Lut, 09 15:02 ] Maru 123, jesteś zadowolony po wymianie? Zagłębiając się w lekturę ASB można w jakieś lęki popaść, że zaraz coś się wysypie itp. Jestem zdecydowany na 50% i ciągle pracuję nad drugą 50-tką. Więc... jakie są Twoje wrażenia?
Ale niestety wspominając książkę obsługi VW Garbusa (Jeżdżę samochodem VW Garbus), śmiem twierdzić, że ta do Octavii jest marna. I niestety autor nie zaleca wymiany oleju.
Niestety w wielu przypadkach choć trzeba wymieniać olej brak informacji na ten temat w książkach co gorsza ASO twierdzi że się nie wymienia! (i tu mowa o nie tylko Skodzie ale VW czy Audi)
Zamieszczone przez keey
Zagłębiając się w lekturę ASB można w jakieś lęki popaść, że zaraz coś się wysypie itp.
Jak przeczytasz dokładnie to dowiesz się że najczęściej jest to wina użytkownika (choć są skrzynie w których jest odwrotnie np Multitronik (ona praktycznie tylko w Audi)) typu zbyt szybkie przełączalnie z R na D (lub odwrotnie)(gdyby ktoś się pytał to robi się to wtedy gdy auto stoi a nie ma nawet znikomą prędkość) czy niedbanie o skrzynie czyli brak wymiany oleju (i przede wszystkim filtra) itp.
Z R na D to jeszcze nie problem, gorzej w druga strone - tak samo jest w manualnych skrzyniach. Dlatego np DSG nie zalacza wstecznego zaraz po wrzuceniu na R tylko ma lekkie opoznienie.
keey, unikaj zostawiania auta na P gdy stoi na nierówności , wtedy skrzynia jest cały czas "napięta" , nawet czuć jak potem odpalasz samochód i przełączasz na R lub D że wajcha idzie czasami z oporem i ma takie szarpniecie.
jak zostawiasz na pochyłości to najlepiej stanąć , trzymać na hamulcu , zaciągnąć ręczny a dopiero potem przełączyć na P . jak ruszasz po postoju oczywiście odwrotna kolejność.....
Dziękuję za wszystkie sugestie, porady, wskazówki... i z chęcią poczytam więcej. Dla mnie automat to novum. Co prawda moi znajomi uważają, że to tzw. babska skrzynia bez urazy dla kobiet, ale po krótkiej przejażdżce "oporni" zazwyczaj mówią "wow".
ja jak kupowałem swoją furę to tak samo-wow skóra turbo climatronik idt super gdyby nie ten automat :? i już właściwie nie chciałem go wogóle kupować ale przejechałem sie i mi się spodobało potem jak już stałem w zajeb**** warszawskim korku to :yay: Automat jest świetny!!
A co myślicie o silniku ALH 1,9 TDI 90 konnym w "zwykłym" automacie 4 biegowym ?
Mam taką na oku z 2002r i po niedzieli muszę się zdecydować.
Macie jakieś doświadczenia z tym automatem i takim silnikiem ?
Sorry ale już 2 razy zostałem zablokowany, że nie w tym temacie i dostałem klapsa w postaci ostrzeżenia.
Admin mnie skierował właśnie TU, więc TU piszę.
Może do niedzieli więcej osób się wypowie na moje pytanie w kwestii silnika i skrzyni, bo w poniedziałek jade na konkretne ogledziny auta.
Czytałem twój wątek i wszystko tam już zostało powiedziane. 90KM do automatu to muł. Programu nie chcesz robić więc jak ci wystarczy taka moc to bierz. Ja jeździłem takim przez 2 miesiące i to nie jedzie . Nie chodzi o wariacką jazdę ale ucieczkę w sytuacja zagrożenia (ze skrzyżowania, przy wyprzedzaniu itp). Taka konfiguracja na to nie pozwoli.
Nie rozumiem czemu bronisz się przed programem. ALH się ładnie kręci.
Turbo wieksze, wieksze wtryski, program i bedzie 170KM lekko. Ten automat zniesie duzo, to sa pancerne automaty, a nie te dzisiejsze eko syfy, zrobione z eko materialow, przez ekonomow
Turbo wieksze, wieksze wtryski, program i bedzie 170KM lekko. Ten automat zniesie duzo, to sa pancerne automaty, a nie te dzisiejsze eko syfy, zrobione z eko materialow, przez ekonomow
A jakie to koszty takiej modyfikacji ?
Ja nie muszę mieć od razu 170 koni. Wystarczy coś ok 130. Może wymiana samych wtrysków ?
Tam najlepszym elementem tej układanki jest pompa wtryskowa 11, tego nie mialy manuale. Same wtryski kiedys kolo 1000zl, a jako ze to trubina jak w AHFie to spokojnie 135-145KM bedzie z takie zabawy. Program roznie, trzeba pytac pod katem tego, ze w silniku bylyby zmienione wtryski na przykladowo koncowki 216
Mówisz, że AHF i ALH mają taką samą tubrinę ? Tego niewiedziałem. Jakby jeszcze ALH miał 110 kucy... :roll:
A co takiego ciekawego w sobie kryje pompa wtryskowa, ta w automacie ?
ma wieksza wydajnosc
sam stoje przed podobnym problemem czy dolozyc tam troche kucy czy nie
to fakt ze te automaty sa pancerne ale powyzej 120KM tuner odradza chyba ze poczatek wykresu nie bedze lecial za bardzo do gory bo skrzynie szlag trafi tak czy inaczej. wiec jesli ktos chce palowac skoda z automatem 160km/h to szmoc mu sie przyda a do zwyklej nieco bardziej dynamicznej jazdy po miescie te 120KM powinno styknac
A ja uważam że nie ma nic przyjemniejszego niż automat..
Ale lepiej większy silnik o dobrym momencie obrotoym automaty w 100 konnych jednostkach w mojej opinii nie dają takiego konfortu
Komentarz