Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez pablo30
    Witam
    Ku mojemu zdźiwieniu po przejechaniu 2 tyś km zauważyłem, że oleju delikatnie ubywa.

    silniki VW mają to do siebie że nie lubią za duzych stanów oleju. moim zdaniem usuń nadmiar oleju, obejrzyj silnik i zbiornik płynu chłodzącego jeżeli nie ma śladu nieszczelności jeździj i obserwuj. pamiętaj lej zawsze na około 2/3 stanu (mini-max poziom oleju)
    rozumiem że stan oleju po wymianie sprawdziłeś po krótkiej jeździe testowej i odczekaniu około 5 minut aby olej spłyną do miski, a nie bezpośrednio po zalaniu (dochodzi pojemność nowego filtra oleju która pobiera olej ze stanu ok 250 ml)
    a jeżeli chodzi o normy VW to wskazanym byłoby ich przestrzeganie ale jak patrze po opisach olei to bardzo często oleje które spełniają normę 505.00 spełniają też norma 502.00 możne wiec nie jest źle.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez hajdi
      u mnie po 6000tys ani deko oleju nie brakuje
      Przegoń auto z prędkością 150-200km/h na odcinku 100km i wtedy sprawdź

      To czy brakuje czy nie w dużej mierze zależy od ciężaru nogi

      Komentarz


      • a do mojej ostatnio w ASO zalali MOBILA ESP Formula 5W-30 - pierwszy przegląd po ok 25 000 km przebiegu (ale sporo po mieście) ale w Maxidocie przegląd ma byc po 15 tys km :?: :shock: ...
        Chyba muszę się tam wybrać coby ustawili na 30000 km - jak jest zaznaczone w książce serwisowej.
        Przy okazji pan w serwsie stwierdził że do dolewek może być olej niekoniecznie spełanijący normę VW 504 00
        O II fl kombi elegance

        Komentarz


        • Zamieszczone przez przemo9
          Chyba muszę się tam wybrać coby ustawili na 30000 km - jak jest zaznaczone w książce serwisowej.
          dobre
          można i co 60kkm zmieniać.
          jeździsz w mieście czy na trasie?
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz


          • Zamieszczone przez przemo9
            pan w serwsie stwierdził
            :haha:

            -zmień serwis - to raz (tak wogóle możesz dolać nawet mineralny...jak silnik będzie tego potrzebowała sytuacja będzie podbramkowa :P - grunt by ten olej był w silniku...) ale takie podejście Pana z serwisu jest do dupy! już lepiej kupić na zapas banieczkę odpowiedniego oleju i go wozić w bagażniku lub częściej sprawdzać stan oleju na bagnecie;
            -Mobil ESP 5W-30 to olej HC więc zmieniaj go lepiej co 15 tys km (olej dla "ekologów" jak ja to mówię, ujdzie w tłoku :P ) daleko mu do pełnego syntetyku, to olej III grup - to dwa
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • PAOLO ESCO, ty zajmujesz się zawodowo olejami czy to tylko twoje hobby.Pytam poważnie bo widze w olejach jesteś obyty

              Komentarz


              • Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez przemo9
                Chyba muszę się tam wybrać coby ustawili na 30000 km - jak jest zaznaczone w książce serwisowej.
                dobre
                można i co 60kkm zmieniać.
                jeździsz w mieście czy na trasie?
                ok 10 000-15 000 to raczej trasy a reszta to po mieście

                [ Dodano: Sob 06 Lis, 10 17:57 ]
                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zamieszczone przez przemo9
                pan w serwsie stwierdził
                :haha:

                -zmień serwis - to raz (tak wogóle możesz dolać nawet mineralny...jak silnik będzie tego potrzebowała sytuacja będzie podbramkowa :P - grunt by ten olej był w silniku...) ale takie podejście Pana z serwisu jest do dupy! już lepiej kupić na zapas banieczkę odpowiedniego oleju i go wozić w bagażniku lub częściej sprawdzać stan oleju na bagnecie;
                -Mobil ESP 5W-30 to olej HC więc zmieniaj go lepiej co 15 tys km (olej dla "ekologów" jak ja to mówię, ujdzie w tłoku :P ) daleko mu do pełnego syntetyku, to olej III grup - to dwa
                wyrażenie pan w serwsiesie miało być w cudzysłowie ops: ...
                Możesz rozwinąć swoją myśl o oleju mobil esp :
                co to znaczy: olej HC? olej III grupy?? i dlaczego daleko mu pełnego syntetyku???
                O II fl kombi elegance

                Komentarz


                • zasadniczo LL nie służy to tego, żeby było taniej, jak większość myśli, tylko do tego, żeby było dobrze (zresztą w O2 to nie jest LL tylko ZMIENNY cykl) bo oczywiście większość kierowców nie jest zainteresowana skracaniem interwału wymiany oleju mimo istnienia ku temu ewidentnych przesłanek, więc skoro już masz taki mądry samochód, że myśli za Ciebie to skorzystaj z tego zamiast w sytuacji, w której komp informuje o tym, że wymiana będzie wcześniej - wydłużać ten czas wg. swojego widzimisię, opartego jak rozumiem tylko na tym, żeby "było taniej".
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz


                  • PAOLO ESCO, to ja może nawiązując bezpośrednio do tematu tego posta :wink: ... 1.4 TSI, jeżdżony niestety głównie w mieście, często na krókich dystansach. Obecnie ustawiony na zmienny okres przeglądowy, olej zmieniony raz przy przebiegu 5200km na Motul Specific z normą VW 504.00-507.00 (mało go ubywa, góra 0,3l. na 10k km, za to olej szybko robi się ciemny). Teraz zamierzam go zmieniać co 15k km lub co rok (bo robię rocznie 12-15k km). Dwa podstawowe pytania:
                    1. Czy zmienić okres przeglądów na stały 15k, czy lepiej zmniejszyć zmienny do maksymalnie 15k zamiast 30k km?
                    2 Zważywszy na częstszą wymianę, czy nadal stosować wspomnianego Motula, czy może przejść na jakiś 5W-40 i jakiej firmy?
                    Pozdrawiam,
                    Andys

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Andys
                      1. Czy zmienić okres przeglądów na stały 15k, czy lepiej zmniejszyć zmienny do maksymalnie 15k zamiast 30k km
                      Nie możesz zmniejszyć zmiennego okresu do max. 15 kkm. Nie ma takiej opcji. W przypadku interwału QG1 to szafa decyduje kiedy należy zawitać do seriwsu. Możesz zacząć zmieniać oliwę co 15 kkm, ale czy stosując ten olej co przy zmiennym interwale serwisowym ma to sens?
                      Zamieszczone przez Andys
                      2 Zważywszy na częstszą wymianę, czy nadal stosować wspomnianego Motula, czy może przejść na jakiś 5W-40 i jakiej firmy?
                      Zdaje się do 1.4 TSI lejemy olej 504.00, a przynajmniej ja do tej pory nie spotkałem oleju 5W40 spełniającego wspomnianą normę.

                      Komentarz


                      • Nie możesz zmniejszyć zmiennego okresu do max. 15 kkm. Nie ma takiej opcji.
                        Dzięki za odpowiedź, choć swoje pytania kierowałem do PAOLO ESCO,
                        zwłaszcza, że mogę zmniejszyć zmienny okres przeglądowy i jest taka opcja w VCDSie.

                        Zdaje się do 1.4 TSI lejemy olej 504.00, a przynajmniej ja do tej pory nie spotkałem oleju 5W40 spełniającego wspomnianą normę.
                        Tu znów się mylisz kolego, do 1.4 TSI musimy lać 504.00 tylko przy zmiennym okresie przeglądowym. Przy stałym, instrukcja dopuszcza niższe klasy olejów, w tym również takie o lepkości 5W-40.

                        Nadal czekam na odpowiedź od guru :szeroki_usmiech
                        Pozdrawiam,
                        Andys

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Andys
                          zwłaszcza, że mogę zmniejszyć zmienny okres przeglądowy i jest taka opcja w VCDSie.
                          tzn. zmienny ale nie więcej niż 15kkm?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz


                          • shok a tak sobie troszkę czytam i szperam po różnych forach, można powiedzieć, że zboczone hobby ...choć już niekiedy mi się po prostu pisać nie chce jak czytam niektóre wypowiedzi. Tak faktycznie to co piszemy to "pierdoły" ogólne temat jest o wiele bardziej skomplikowany a podziały olejów w chwili obecnej są tak skomplikowane że niekiedy trudno określić czy olej jest pełnym syntetykiem czy też olejem HC a może mocnym olejem klas III + z domieszkami PAO i estrów.
                            Jeśli ktoś jeszcze myślim, że Motul jest 100 syntetycznym olejem to też jest w błędzie.
                            Motulem X-cess, nie jest w 100% syntetykiem to wzmocniony HC.
                            Mobil 1 New Life 0W-40 kiedyś syntetyk...dziś SHC Technology ...a Fully syntetic i SHC Technology to nie to samo :? i tak dalej...
                            Już kiedyś pisałem, że jak ktoś myśli że kupi za 120-150 zł bańkę oleju z napisem syntetyk...to niech się nie dziwi że faktycznie jest to HC lub wzomniony estrami HC. Cudów nie ma full syntetyk na bazie PAO lub estrach kosztuje. Jak widać Mobil...chcąc być konkurencją dla Castrola Edga którego oleje to HC lub wzmaciane HC+ , też przeszedł na tańszą bazę. Ludzie i tak będą kupować i myśleć, że kupili jak mogli najlepszy produkt...bo reklamowany :wink:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • tzn. zmienny ale nie więcej niż 15kkm?
                              Dokładnie, mogę ustawić zarówno dolny jak i górny zakres przebiegu, przy zmiennym okresie przeglądowym, tak samo jak chociażby jakość oleju.
                              Pozdrawiam,
                              Andys

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Andys
                                1.4 TSI, jeżdżony niestety głównie w mieście
                                wg mnie stała zmiana co 15 tys km i będzie ok. Jakoś nie widzę oleju w samochodzie z silnikiem 1,4 jeżdżonym w większości po mieście po 28-30 tys km.
                                Ja bym do 1,4 lał 5W/30 lub teraz na zimę 0W/30.
                                To chyba by było najrozsądniejsze, tym bardziej że przyjmując, że chcesz zmieniać olej teraz to klasa lepkości 0W/30 na zimę jak znalazł lub na 0W/40. Przy Twoich przebiegach rocznych jak podałeś akurat zmiana wypadłą by powiedzmy za rok akurat przed zimą tak więc tu by byłkolejny + zmiany na olej z dobrym indexem lepkości.
                                Sam przecież napisałeś
                                Zamieszczone przez Andys
                                Teraz zamierzam go zmieniać co 15k km lub co rok (bo robię rocznie 12-15k km).
                                .
                                Aha i nie prawdą jest, że oleje 0W/.. to woda :P

                                Jak Cię stać na konia to stać też i na owies... k
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • PAOLO ESCO, dzięki za odpowiedź

                                  wg mnie stała zmiana co 15 tys km i będzie ok. Jakoś nie widzę oleju w samochodzie z silnikiem 1,4 jeżdżonym w większości po mieście po 28-30 tys km.
                                  Ja bym do 1,4 lał 5W/30 lub teraz na zimę 0W/30.
                                  To chyba by było najrozsądniejsze, tym bardziej że przyjmując, że chcesz zmieniać olej teraz to klasa lepkości 0W/30 na zimę jak znalazł lub na 0W/40. Przy Twoich przebiegach rocznych jak podałeś akurat zmiana wypadłą by powiedzmy za rok akurat przed zimą tak więc tu by byłkolejny + zmiany na olej z dobrym indexem lepkości.
                                  Nie mam szansy jeżdżąc w cyklu miejskim przejechać nawet 28 tys. km, bo komp wcześniej wezwie, ale i tak przestawię na 15 tys.
                                  Nie napisałem, że będę zmieniał olej teraz, bo przejechałem na podanym Motulu 10 tys, ale mimo wszystko dzięki za radę, bo poszła w innym kierunku.

                                  Jak Cię stać na konia to stać też i na owies...
                                  Nigdzie nie mówiłem, że chcę zaoszczędzić na oleju, zwłaszcza że do 1.4 TSI wchodzi go 3,6l. tak więc nawet te sprzedawane w bańkach 4l. wystarczą na wymianę i pewnie na roczną dolewkę też
                                  Nie napisałeś czy zostać przy Motulach, czy wybrać coś innego, nie chcę pisać, że cena nie gra roli, ale akurat na oleju nie muszę oszczędzać :szeroki_usmiech
                                  Pozdrawiam,
                                  Andys

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Andys
                                    czy zostać przy Motulach, czy wybrać coś innego
                                    Motul Specific z normą VW 504.00-507.00 dobry olej III klasy wzmocniony.
                                    Alternatywa to:
                                    Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W30-III grupa+
                                    Valvoline XL III 5W/40 (niby 100% syntetyka) ale nie potwierdziłem tego jeszcze więc napiszę III grupa++
                                    a to jedna z najwyższych półek Millers xf-longlife-5w30 (drogi niestety :? ) wybierał bym między nimi.
                                    Bez normy 504.00
                                    LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40- pełen syntetyk
                                    LM Synthoil Energy 0w-40 - pełen syntetyk (ciężko go dostać w Polsce w Niemczech bez problemu)
                                    Fuchs Titan Supersyn 0W30 - pełen syntetyk

                                    A Ty nie masz filtra cząstek stałych w 1.4 TSI CAXA? Jeśli masz to niestety norma 504 i 507.

                                    [ Dodano: Sob 06 Lis, 10 20:49 ]
                                    Zamieszczone przez Andys
                                    Nigdzie nie mówiłem, że chcę zaoszczędzić na oleju, zwłaszcza że do 1.4 TSI wchodzi go 3,6l. tak więc nawet te sprzedawane w bańkach 4l. wystarczą na wymianę i pewnie na roczną dolewkę też
                                    i to dobre podejście jest
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Andys
                                      Tu znów się mylisz kolego, do 1.4 TSI musimy lać 504.00 tylko przy zmiennym okresie przeglądowym.
                                      OK. Ja wychodzę z założeniea, że skoro producent przewidział interwał serwisowy QG1 to należy się do niego stosować. Zakładam iż w Twojej książce serwisowej jest stosowna wlepa informująca Cię o tym.......
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Jakoś nie widzę oleju w samochodzie z silnikiem 1,4 jeżdżonym w większości po mieście po 28-30 tys km.
                                      I bardzo dobrze że nie widzisz, bo zapewne przy jeździe po mieście szafa odezwałaby się po 10-13 kkm. Więć IMHO wartość wspomniana przez Ciebie jest bardzo hipotetyczna.
                                      Zamieszczone przez Andys
                                      Nie mam szansy jeżdżąc w cyklu miejskim przejechać nawet 28 tys. km, bo komp wcześniej wezwie,

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez mrrudzin
                                        Zamieszczone przez hajdi
                                        u mnie po 6000tys ani deko oleju nie brakuje
                                        Przegoń auto z prędkością 150-200km/h na odcinku 100km i wtedy sprawdź

                                        To czy brakuje czy nie w dużej mierze zależy od ciężaru nogi
                                        Mam podobnie - w ogóle nie bierze oleju. Ostatnio trasa Londyn-Gdańsk-Londyn. Prędkości do Gdańska wg GPSa 160-200 zapięte na tempomacie, z powrotem spokojniej, ale 200 też się kilka razy pojawiło i... nadal olej w tym samym miejscu na skali bagnetu...

                                        [ Dodano: Sob 06 Lis, 10 21:08 ]
                                        Zamieszczone przez Dzida
                                        PAOLO ESCO napisał/a:
                                        Jakoś nie widzę oleju w samochodzie z silnikiem 1,4 jeżdżonym w większości po mieście po 28-30 tys km.

                                        I bardzo dobrze że nie widzisz, bo zapewne przy jeździe po mieście szafa odezwałaby się po 10-13 kkm. Więć IMHO wartość wspomniana przez Ciebie jest bardzo hipotetyczna.
                                        U mnie trasa/miasto 50/50 i nadal pokazuje na szafie przegląd po 30kkm (od ostatniej wymiany), więc wciąż jestem ciekaw jak komputer ustala tą wartość. Dodam, że jak sprawdzam olej na bagnecie to ma wciąż barwę ciemnobrązową.
                                        Mój "Batmobil"

                                        Komentarz


                                        • Dzida,
                                          Andys napisał/a:
                                          Tu znów się mylisz kolego, do 1.4 TSI musimy lać 504.00 tylko przy zmiennym okresie przeglądowym.

                                          OK. Ja wychodzę z założeniea, że skoro producent przewidział interwał serwisowy QG1 to należy się do niego stosować. Zakładam iż w Twojej książce serwisowej jest stosowna wlepa informująca Cię o tym.......
                                          A ja wychodzę z założenia, że producenci robią co mogą, aby w dzisiejszych czasach być bardziej Eco, a wlepa informuje jedynie o trybie, w którym auto wyjechało z fabryki ...

                                          I bardzo dobrze że nie widzisz, bo zapewne przy jeździe po mieście szafa odezwałaby się po 10-13 kkm. Więć IMHO wartość wspomniana przez Ciebie jest bardzo hipotetyczna.
                                          Mocno przesadziłeś, aby w trybie QG1 komp wzywał na serwis po 10-13 tys. km to musiałbyś chyba ciągle jeździć na dystansach 1km, mieć ustawiony w kompie olej o jakości "poor" i nie wiem co jeszcze. Jak już pisałem, eksploatuję auto prawie wyłącznie w mieście i po przejechanych 15k km, komp sugeruje (na tą chwilę) że do serwisu zostało mi jeszcze 11k km.

                                          PAOLO ESCO,
                                          Motul Specific z normą VW 504.00-507.00 dobry olej III klasy wzmocniony.
                                          Skoro jest dobry, to może przy nim zostać, bo ...
                                          Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W30-III grupa+
                                          Valvoline XL III 5W/40 (niby 100% syntetyka) ale nie potwierdziłem tego jeszcze więc napiszę III grupa++
                                          a to jedna z najwyższych półek Millers xf-longlife-5w30 (drogi niestety ) wybierał bym między nimi.
                                          Bez normy 504.00
                                          LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40- pełen syntetyk
                                          LM Synthoil Energy 0w-40 - pełen syntetyk (ciężko go dostać w Polsce w Niemczech bez problemu)
                                          Fuchs Titan Supersyn 0W30 - pełen syntetyk
                                          Toś mi teraz pomógł :lol: :wink:
                                          pytając o coś lepszego niż Motule miałem na myśli dostępne oleje w Polsce no i o lepkości, którą wcześniej ustaliliśmy :wink:

                                          A Ty nie masz filtra cząstek stałych w 1.4 TSI CAXA? Jeśli masz to niestety norma 504 i 507.
                                          IMHO, nie mam filtra cząstek stałych (czy on nie występuję tylko w silnikach z ZS?). Po za tym, instrukcja dopuszcza oleje o niższej normie niż 504.00 przy skróconych okresach serwisowych.

                                          To jeszcze na koniec spytam, co sądzisz o oleju Quaker State Q Advanced Engine Long Life VW 5W/30
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz


                                          • Andys - LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40- pełen syntetyk
                                            Link - dostawca sprawdzony :P
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Andys - LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40- pełen syntetyk
                                              Czyli jednak 5W-40, ale krótko i na temat, dzięki
                                              Pozdrawiam,
                                              Andys

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Andys
                                                Cytat:
                                                Motul Specific z normą VW 504.00-507.00 dobry olej III klasy wzmocniony.
                                                Skoro jest dobry, to może przy nim zostać
                                                olej dla ekologów bleee :lol:
                                                Zamieszczone przez Andys
                                                jednak 5W-40
                                                jednak ...i masz pewność, że to syntetyk IV grupa
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez winni77
                                                  U mnie trasa/miasto 50/50 i nadal pokazuje na szafie przegląd po 30kkm (od ostatniej wymiany), więc wciąż jestem ciekaw jak komputer ustala tą wartość. Dodam, że jak sprawdzam olej na bagnecie to ma wciąż barwę ciemnobrązową.
                                                  U mnie zaraz po odbiorze komp wskazywał wymianę ~ 30 kkm.

                                                  Po przejechaniu ~ 14 kkm (70 % miasto) wskazuje, że wymiana przy 16.900 km.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez loyd
                                                    Po przejechaniu ~ 14 kkm (70 % miasto) wskazuje, że wymiana przy 16.900 km.
                                                    a brachol ma przejechane na fabrycznie zalanym oleju :!: 11 tys km 95% to niemieckie autostrady) Octavia II 1,9 - i w Niemczech na ASO sprawdzał jakość oleju ostatnio - stan oleju 82% sprawności :shock: ale trzeba dodać że silnik/auto nówka z salonu(komp pokazywał mu zmianę na jakieś 27 tys km).
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X