Start-Stop - czy są już jakieś statystyki długotermonowe?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przybysz86
    Classic
    • 2013
    • 160
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Start-Stop - czy są już jakieś statystyki długotermonowe?

    Tak się zastanawiałem: czy są już jakieś długofalowe statystyki na temat tego jak S-S wpływa na żywotność samochodu?

    Wiem, że jest to potencjalnie niebezpieczne dla turbiny (brak smarowania itd) ale w ruchu miejskim można uznać, że turbina często nie jest jakoś bardzo rozgrzana a na autostradzie można S-S wyłączyć.
    W internecie i prasie artykuły są od Sasa do Lasa od takich, że S-S to zło wcielone przez takie, że niby ok ale uzysk niewielki po takie, że S-S to najlepsze co spotkało motoryzację.
    A jak to ma się do rzeczywistości? Są jakieś znane przypadki gdzie samochody z S-S wymagają zauważalnie częstszej wymiany podzespołów itd?
  • Bambek1
    Elegance
    • 2015
    • 963
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Znajomy użytkował w leasingu przez dwa lata BMW x5 z tym systemem on się przyzwyczaił ale mnie to kurwica szarpała jak kilka razy prowadziłem to auto i zwłaszcza z podporządkowanej przy dużym ruchu się "wciąć z przytupem" to masz ułamek sekundy na reakcję, czekasz na ostatnie auto jak przejdzie a ten wtedy gaśnie bo za długo czekałeś i już dupa zanim odpali i ruszy bo następne się szybko zbliża, niby całe to S-S dzieje się szybko jednak cenne sekundy się traci wg mnie.
    Auto zrobiło niecałe 130kkm jak oddawał i było bez awarii. Nie patrzył na spalanie (co to bogatego obchodzi), nie wiem nawet czy to można było wyłączyć.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • przybysz86
      Classic
      • 2013
      • 160
      • Octavia III (5E3)
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      no 130k w 2 lata to jednak sporo więcej w trasie niż przeciętny Kowalski robiący 15-20k rocznie z czego 90% w mieście.

      Komentarz

      • robertowicz
        Drive
        • 2016
        • 97

        #4
        Może nie Skoda ale Passat b7 2.0 tdi mojego wujka ktory nie dba o auto, 70%miasto i jakies 80tys przebiegu. Moje i jego stwierdzenia duzo glosniejszy silnik podczas kazdego odpalania po gasnieciu na stopie, wieksze wibracje silnika niz na poczatku, troszke dluzej trwa kazdorazowe odpalenie, silnik wylacza nawet w zimie po przejechaniu 2km i tak samo po ostrej jezdzie. Wiekszych awari nie bylo ale przebieg maly.

        Komentarz

        • himi
          L&K
          • 2013
          • 1115
          • Octavia II (1Z3)
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

          #5
          SS w dieslu to idiotyzm. W benzynie też to guano wyłączam ręcznie. Z czasem pewnie VCDS wyłącze w diabły. Dla turbin to zło ewidentne. Dla rozruszników też wg mnie, a i aku nie pożyje dłużej dzięki tym wynalazkom.

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 963
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis
            no 130k w 2 lata to jednak sporo więcej w trasie niż przeciętny Kowalski robiący 15-20k rocznie z czego 90% w mieście.
            Bardzo sporo. Ale to "byznesmen" ciagle tylko jazda i komóra przy uchu, przebieg nabijało jeszcze dwóch jego synów ale może z 10-15% tego przebiegu zrobili. Najwiecej pewnie jak na wakacje jeździli jeden wracał z chorwacji drugi sie przesiadał i jechał nad bałtyk ogólnie jednak to w czasie duży przebieg. Aku w tej bejcy to chyba jakiś AGM siedział tak mi się wydaje pewien nie jestem.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Mam. Nie ma problemu. Często wyłączam bo irytuje ale używam do obadania czy dupy nie wypala i czy aku doładowany.

              w kontekście włączania się do ruchu. Diesel startuje BŁYSKAWICZNIE! !! Nie ma najmniejszego problemu z włączeniem się do ruchu.

              jedyna wada odczuwalna to drenowanie akumulatora, akurat mam 2 i naprzemiennie sobie wymieniam co pół roku - ale to robie prewencyjnie (AGM plus Optimate non stop podpięty co daje z 6.5 mOhm 5.5 mOhm)

              przebieg 80kkm trasa 30 miasto 70 procent.
              VCDS można wyłączyć choć pierwsza moja taka robaxskutkowala permanentnie wyświetlaniem napisu AWARIA SS.

              Komentarz

              • Adam-Ski
                Rider
                • 2009
                • 476
                • Seat
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                U mnie, służbowy Rapid 1.4 TDI-CR, auto ma trochę ponad rok, przebieg ca. 46 tys. Przy normalnej jeździe po mieście S-S daje radę, natomiast przy trasach typy K-ce - Łodź S-S wyłączam. Moim zdaniem S-S to pikuś przy DPF'ie gdzie nie wiadomo kiedy w jeździe mieszanej się to wypala .
                A co do S-S, jak już kiedyś pisałem, Honda na rynku USA w modelu Jazz z systemu S-S się wycofała ze względu na chociażby rozruszniki czy inne silnikowe elementy - widać poszli po rozum
                Ostatnio edytowany przez Adam-Ski; 6393.
                Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

                Był Rapid 1.4 TDI-CR

                Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Dodam jeszcze ze większość SS połączone jest z rekuperacją energii tj przy zdejmowaniu giry z gazu akumulator dostaje nadzwyczajna dawkę prądu i napięcia stad akumulator AGM musi być. Dobre jest i to ze przy przyspieszaniu alternator pracuje na minimalnym obciążeniu żeby nie urywać kierownikowi cennych milisekund z zabawy spod świateł.

                  Ale nie wybaczę tego ze na bramkach na autostradzie (turbina mocno rozkręcona ) SS potrafi wyłączyć silnik tak sobie bo tak a w dieslu nie mam pojęcia czy mam wymuszone chłodzenie turbiny kiedy silnik off.

                  Mam mocne wrażenie ze SS powstał tylko po to by cyferki ze średnia emisja z testowej trasy były akceptowalne bo tak jak większość z nas uważam ze to po prostu wk*rwia

                  Komentarz

                  • przybysz86
                    Classic
                    • 2013
                    • 160
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                    ...Mam mocne wrażenie ze SS powstał tylko po to by cyferki ze średnia emisja z testowej trasy były akceptowalne bo tak jak większość z nas uważam ze to po prostu wk*rwia
                    a to jest pewne bo w teście bodaj 20%+ jest na postoju więc tam to znacząca zmiana.
                    Ja jak jeździłem chwilę wypożyczonym samochodem z S-S (także bez dbania o długowieczność) znalazłem kiedy S-S się ładnie przydaje a mianowicie na wszelkiego rodzaju przejazdach kolejowych, etc kiedy wiesz, że masz dłuższy postój ale nie jest to finalna destynacja. Nie trzeba się przy ruszaniu bawić z kluczykami (lub guzikiem start jeśli ktoś ma) tylko wrzucasz bieg i jedziesz.

                    Komentarz

                    • RABIN
                      Rider
                      • 2009
                      • 450
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Od tygodnia mam golfa z SS. 1.6tdi nie mogę się przyzwyczaić do SS i automatycznego ręcznego. Auto po uśpienia budzi się ekspres jednak w kabinie czuć że zapala mimo że auto jest świetnie wyciszone. Golf 36tys przebiegu z wypożyczalni

                      Komentarz

                      • beaviso
                        Elegance
                        • 2010
                        • 767
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Ja w swoim drugim aucie (Insignia 2.0T) mam S-S, ale statystyk nie zbieram :P Sekwencja startowa wygląda tak - przekręcić kluczyk na sekundę (rozrusznik działa automatycznie), nacisnąć przycisk Sport, nacisnąć duży przycisk wyłączania Start-Stop. Wyłączam to badziewie. I da się jeździć. Sporadycznie zapominam, ale na pierwszych światłach sobie przypomnę. Mam manualną skrzynię, więc już samo wciśnięcie sprzęgła odpala silnik - nawet gdybym chciał tego używać, to nie byłoby problemu opóźnionego startu odczuwalnego przy automacie.

                        M.
                        666 4U

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez przybysz86 Zobacz wpis

                          a to jest pewne bo w teście bodaj 20%+ jest na postoju więc tam to znacząca zmiana.
                          Ja jak jeździłem chwilę wypożyczonym samochodem z S-S (także bez dbania o długowieczność) znalazłem kiedy S-S się ładnie przydaje a mianowicie na wszelkiego rodzaju przejazdach kolejowych, etc kiedy wiesz, że masz dłuższy postój ale nie jest to finalna destynacja. Nie trzeba się przy ruszaniu bawić z kluczykami (lub guzikiem start jeśli ktoś ma) tylko wrzucasz bieg i jedziesz.
                          No są tez plusy

                          np rekuperacja czyli sprawniejsze ładowanie akumulatora (AGM)

                          mocniejszy rozrusznik

                          automatyczne uruchamianie auta po np zasuszeniu czy innym nieplanowanym zaśnięciem

                          jak wspomniałeś przejazdy kolejowe albo skrzyżowania które znamy za kwitnie się kilka minut

                          mniejsza ilość spalin na postoju

                          niniej oszczędności są relatywnie małe.

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            Producent panewek wydał wersję z warstwą teflonu dla silników ss także pierwszy właściciel nie powinien mieć problemów z tym.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Statystyki sa takie ze wiekszość chce to wyłączyć
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • toomasz
                                Elegance
                                • 2010
                                • 909
                                • Volkswagen
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Z tego co mi wiadomo, to odpalanie silnika podczas jazdy z systemu Start- Stop , realizowane jest z energii kondensatora w którym gromadzi się ona z rekuperacji .

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Ale nie w VAG. Odpalanie realizowane jest z akumulatora AGM którego teoretycznie podładowano hamując silnikiem (wtedy prąd ładowania wzrasta jak i samo napięcie- sprawdzone empirycznie). Bluemotion ma rekuperację energii ale nie jest ona realizowana kondensatorem lecz akumulatorem AGM.

                                  Komentarz

                                  • Alonzo_
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2460
                                    • Hyundai

                                    #18
                                    Nie rozumiem po co to komu poza właśnie oszukiwaniem pod testy emisji. Bo na spalaniu żadna korzyść. To czego się często używa siłą rzeczy się zużywa a jakość materiałów dziś stosowana jest "do konca gwaracji". Także na rozrusznik, aku, turbo itp wokół elementy to dobrze nie wpływa. Ale to bedzie zmartwienie kolejnego właściciela. Nowe muszą do 200 kkm wytrzymać.
                                    Ja pamiętam reakcje J. Clarksona w jakims starym TG na hasło SS - " Po co to komu? Przecież jest kluczyk (przycisk) i kiedy chce to wyłączam/włączam wg własnego uznania - decyduje sam a nie samochód za mnie. "
                                    I sie z tym zgadzam.
                                    A wracając do pytania - wg mnie ciężko bedzie o takie statystyki. Jedyni ejednostkowe przypadki i podejrzenia.
                                    Bo jak i kto jednoznacznie określi na sporej próbie że pady rozusznika mają z tym coś wspólnego? Nie ma szansy wg mnie.
                                    Pad rozrusznika może miec kilka innych przyczyn, podobnie akumulatora. A turbo, silnik/smarowanie to już zupełnie nie do ugryzienia bo tu problemy pojawiają się długo po przyczynie, degradacja zachodzi z reguły powoli i w czasie. I tu też zawsze można zwalić winę na wiele innych elementów po drodze ( w tym na użytkownika).
                                    Także wg mnie możemy tylko podejrzewać ale nie znajdziemy nigdzie takich publikacji.
                                    Jak przestaje się to opłacać producentowi to jak kolega pisał o hondzie w USA - powoli to wycofaja ale nie napiszą, ze to było złe bo zaraz ich UOKIK uszczupliłby mocno rachunki firmy. NIkt się nie przyzna nawet jak to jest lipa.
                                    Na razie im (producentom) jest to na ręke i wciskają nam że to dla dobra planety....na razie.
                                    Ostatnio edytowany przez Alonzo_; 7050.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...