Odpowiedzialość przy akcji serwisowej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    ciekawie sie robi. warto przytrzymac ta fabie

    Zostaw komentarz:


  • koleś
    odpowiedział(a)
    No prosze:

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis

    Tuner (przez duże T) zgrywa do "archiwum" org. soft z danego ecu.
    Aso ma gotowce od sztampy do wszystkich ecu (danego silnika). I tu właśnie na życzenie klienta za odpłatnością taki soft wgrywają. Ale czy po zmianie na eco soft jest możliwość powrotu odpłatnie do pierwotnego softu?
    Jak już ma się płacić to lepiej program sobie zrobić poprawiający fabrykę - a jest co poprawiać.

    Technicznie da się przywrócić (jednakże trzeba mieć wsad) ale formalnie nikt nie widzi takiej potrzeby.

    Kogo zaswędziało i dał się nabrać na germańska scieme z softem jedyna opcja jest poddać auto korekcie oprogramowania w najmniejszym zakresie to i mocy przybędzie i mniej spalać będzie a monet nabierze cywilizowanego kształtu na wykresie.

    jak auto na gwarancji to poczekać ....
    ja nie robiłem i jestem przeszczesliwy ze mogę być bardziej eko niż auta po akcji (bo to częsty zarzut dziennikarzy ktorzy przebadali skład spalin po tzw asowym sofcie)





    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Kopie softu swojego można zrobić u zaufanego tunera.
    potem tylko pozostaje sprawdzanie sumy kontrolnej czy nie uległa zmianie.

    Aso robi zwykły update a właściwe nowe wgranie w miejsce starego bez kopii.
    Tuner (przez duże T) zgrywa do "archiwum" org. soft z danego ecu.
    Aso ma gotowce od sztampy do wszystkich ecu (danego silnika). I tu właśnie na życzenie klienta za odpłatnością taki soft wgrywają. Ale czy po zmianie na eco soft jest możliwość powrotu odpłatnie do pierwotnego softu?
    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Kopie softu swojego można zrobić u zaufanego tunera.
    potem tylko pozostaje sprawdzanie sumy kontrolnej czy nie uległa zmianie.

    Aso robi zwykły update a właściwe nowe wgranie w miejsce starego bez kopii.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Owszem tak samo nie jest obligatoryjne jak rysowanie lakieru podczas mycia auta w ASO a jednak .... w ASO pracują ludzie i często dochodzi do pomyłek ponieważ ASO Vw nie podlega pod VAG tylko to są zwykli przedsiębiorcy zatrudniający na prawach rynku pracowników W ramach swoich działań.

    za każdym razem jak oddaje do ASO mocno podkreślam intencje pozostawienia softu bez zmian.
    W ASO jest niestety większe prawdopodobieństwo "nieoczekiwanych" zdarzeń.
    W np. (z reguły dużo mniejszym od aso) znanym-zaufanym warsztacie (bo niestety tu też są różne) nie ma z reguły problemu uczestniczenia w całym procesie przeglądu, naprawy auta. I to prawdopodobieństwo "nieoczekiwanych" zdarzeń jest tu zdecydowanie mniejsze. I od razu ustalenie co i jak dalej.
    Ale tego zorientowany konsument jest raczej świadomy.

    A propos tematu ciekawe jest czy po wgraniu akcyjnego softu, niezadowolenia klienta z niego i chęci nawet na odpłatne ponowne wgranie oryginalnego softu aso było by wtedy "uprzejme" to zrobić ???

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    Jak auto po gwarancji to nie musi widzieć ASO. Dla pieczątki i wpisu? Eco soft nie jest obowiązkiem pod rygorem kary
    Owszem tak samo nie jest obligatoryjne jak rysowanie lakieru podczas mycia auta w ASO a jednak .... w ASO pracują ludzie i często dochodzi do pomyłek ponieważ ASO Vw nie podlega pod VAG tylko to są zwykli przedsiębiorcy zatrudniający na prawach rynku pracowników W ramach swoich działań.

    za każdym razem jak oddaje do ASO mocno podkreślam intencje pozostawienia softu bez zmian.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    ...
    nie zmienia to faktu ze aktualizacja softu nie jest rozsądnym pomysłem.
    jak babcie kocham za każdym razem będę podłączał 5kV z generatora pod złącze diag i zabronię podpinania jak auto będę oddawał do ASO
    Jak auto po gwarancji to nie musi widzieć ASO. Dla pieczątki i wpisu? Eco soft nie jest obowiązkiem pod rygorem kary

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Co do EGR to vw zje... bal sprawę i obudowę trzeba modyfikować żeby takie cięgno z grzybkiem nie wyskakiwało - mały dodatkowy metalowy element wtopiony w obudowę.
    dodatkowo ztcp samo mocowanie należy odwrócić o 180 stopni.


    nie zmienia to faktu ze aktualizacja softu nie jest rozsądnym pomysłem.
    jak babcie kocham za każdym razem będę podłączał 5kV z generatora pod złącze diag i zabronię podpinania jak auto będę oddawał do ASO

    Zostaw komentarz:


  • marekp3
    odpowiedział(a)
    2.0 TDI Jetta CFFB po aktualizacji softu w lipcu 2016 r. (dałem się skusić na voucher 100 zł bo potrzebowałem czujnik ciśnienia spalin). Delikatne systematyczne szarpanie silnika przy obrotach ok 1600-1800 np. jadąc na IV biegu i bardzo lekko odejmując gaz na równiej drodze. Podobnie na tempomacie. Uszkodzenie zaworu EGR (wiem, były wadliwe) i wymiana na nowy oryginał (poza ASO) niewiele pomogła. Najgorsze jest to, że przed wymianą zaworu EGR wyskakiwał podczas szarpania, które było krótkotrwałe ale intensywne, komunikat Engine fault Workshop, tryb serwisowy i czasami wyskoczył błąd EGR. Stąd jego wymiana. Teraz nie wyskakuje (na razie) nic podczas szarpania, które jest delikatniejsze. Może to wina softu? Przed aktualizacją takich zjawisk nie było.
    Ostatnio edytowany przez marekp3; 44651.

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    a to dziwne bo aso zawsze mowilo i ja im wierze widzac procedure update softu. ze nie moga cofac softu.

    polega to na tym ze podlaczaja pod kompa , ten laczy sie z centrala i sprawdza jaki mamy soft i jaki dostepny . pracownik ma za zadanie kliknac ok i nic wiecej

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
    raczej pisze że jest po już
    No to będzie musiał oddać również magiczne gumki z przewodów wtryskiwaczy ... one robiły największa robotę w zmniejszaniu udziału wyziewów azotowych... gdzieś były takie badania ... aha w wolfsburgu robili ze oprócz amuletu z kauczuku ważne jest umiejscowienie żeby złe azotowe duchy omijały temat.

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    czy pytasz hipotetycznie przed aktualizacja?
    raczej pisze że jest po już

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marekp3 Zobacz wpis
    Czy ktoś się orientuje: jeśli poddałem soft aktualizacji w ASO i po paru miesiącach jestem niezadowolony to mogę wystąpić do ASO o wgranie pierwotnej wersji? Czy pierwotna jest w ogóle gdzieś przechowywana? Podobno aktualizację pobierali bezpośrednio z Internetu pod mój model silnika i dlatego trwało to 1,5 zamiast obiecywanych 20 min...
    A dlaczego jesteś niezadowolony ?
    czy pytasz hipotetycznie przed aktualizacja?

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marekp3 Zobacz wpis
    jeśli poddałem soft aktualizacji w ASO i po paru miesiącach jestem niezadowolony to mogę wystąpić do ASO o wgranie pierwotnej wersji?
    podobno tak

    Zostaw komentarz:


  • marekp3
    odpowiedział(a)
    Czy ktoś się orientuje: jeśli poddałem soft aktualizacji w ASO i po paru miesiącach jestem niezadowolony to mogę wystąpić do ASO o wgranie pierwotnej wersji? Czy pierwotna jest w ogóle gdzieś przechowywana? Podobno aktualizację pobierali bezpośrednio z Internetu pod mój model silnika i dlatego trwało to 1,5 zamiast obiecywanych 20 min...

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    przeciez masz na kanale .

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
    jest tez film o wymianie egr i co tam pada najczesciej ale to nie o tym temat
    daj link bo akurat jestem na etapie wymiany

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    czyli nie tylko soft. jeszcze jest lepszy filmik na tym kanale o wymianie wtrysku 1.6tdi. i kolo mowi ze w aucie padł wtrysk po akcji serwisowej
    wiec chyba trzeba wziac na wstrzymanie z jechaniem na akcje





    jest tez film o wymianie egr i co tam pada najczesciej ale to nie o tym temat
    Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
    co jest robione na "akcji"
    chyba sobie zrobię sam

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    co jest robione na "akcji"

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    ... do przewidzenia. Niestety. Czyli żeby spełniać przepraszam obniżać emisje albo zbliżać sie do normy z która nabyłem auto trzeba lac dodatkowe środki do paliwa .... na kogo fakturę brać przy zakupie ?

    /pytanie retoryczne.

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    nie tylko Niemcy
    Afera Dieselgate cały czas ciągnie się za Volkswagenem. Producent przeprowadził wielką akcję naprawczą dla 'zainfekowanych' samochodów, ale okazuje się, że poprawki powodują sporo problemów.

    Zostaw komentarz:


  • elpolacco
    odpowiedział(a)
    "Masz samochód oszukańczego koncernu i otrzymałeś wezwanie do aktualizacji oprogramowania? Nie rób tego" - piszą na swojej stronie przedstawiciele organizacji walczącej z Volkswagenem. I dodają: "Zadaj sobie pytanie, czy problemy, które możesz mieć po aktualizacji i nerwy, które stracisz są warte słuchania oszustów? Nasze zalecenie jest jasne. Odrzuć aktualizację! Nie pozwól by Twój samochód jeździł


    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Ja nie godzę się na aktualizacje i mam zgrana sumę kontrolna softu vcds em Iza każdym razem nerwowo spoglądam jak do ASO czasami wjadę jakieś pierdolki ogarniać ....

    Po analizie nowego softu można jednoznacznie stwierdzić ze zmianom uległy następujące obszary:

    1. Recyrkulacja spalin w szerszym zakresie i bardziej agresywne podejście do kierowania spalin do tego stopnia ze wzrasta obciążenie termiczne zespołu - efekt uboczny: obciążenie termiczne i depozytowe a poprawa emisji ditlenku azotu następuje w obszarach niskiego obciążenia jednostki przycwiekszym obciążeniu wartości są niejednoznaczne gdyż prawdopodobnie został zastosowany inny mechanizm kontrolujący przegrzanie zespołów

    2. Zmiana charakterystyki wtrysku paliwa i podział na dodatkowe fazy wtryskowe. Delikatna zmiana mapy i tu zwiększa się kultura pracy na biegu jałowym i w stanach średniego obciążenia. Maksymalne obciążenie powoduje znowu niestabilne pomiary .. znowu losowe

    3. Bardziej agresywne wypalanie bierne i czynne. Zmiana temperatury układu dpf i utrzymywanie układu bardziej ddroznego - obniżono treshold rozpoczęcia aktywnego wypalania filtra . Czy to dobrze ... i tak i nie ... kosmetycznie i teoretycznie powinno spaść średnie spalanie na trasach powyżej 200 km ... czas pokaże jak utrzymywanie drożności układu wydechowego wpłynie na trwałość jednostki ...

    4. Oczywiście wyłączono/ przeniesiono w inne miejsce sekcje odpowiedzialna za defeat czyli lecenie w kloca podczas ustalonej sekwencji testów.

    Chodzą słuchy bo empirycznie nie sprawdzałem ze po aktualizacji softu średni poziom tlenków azotu jest na niezmienionym lub wyższym poziomie.

    oprogramowanie jest własnością intelektualna koncernu VAG ale nikt nie zabroni reverse engeenerering. Jest bardzo dobrze napisane a właściwe zaimplementowane ale presja czasu nie omieszkała odcisnąć piętna na jakości kodu wiec na bank będzie kolejne podejście do tematu.


    a teraz moja opinia: tylko SCR jest w stanie załatwić problem jednorazowo i kompleksowo. Aktualizacja softu to tylko zmiana podejścia do zarzadzania problemem i przeniesienie go w inne rejony.

    Dodam ze VW stanął pod ściana i wybrał drogę skruchy i przyznał się do tego co inne koncerny stosują podpierając się bezpieczeństwem jednostki napędowej a pro lem dotyczy większości jednostek diesla z wtryskiem bezpośrednim o mocy >50 kW z litra.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...