1.4 TSI 122km + chip czy 1.8 TSI 160km który lepszy wady/zalety

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zbynio007
    Drive
    • 2013
    • 94
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    1.4 TSI 122km + chip czy 1.8 TSI 160km który lepszy wady/zalety

    Witam was, dawno mnie tu na forum nie było ale dzisiaj pisze do was o poradę z racji tego że całe życie jeździłem tylko dieslami nadszedł czas na zmianę oczywiście na Skodę. Szukam Octavii o silnikach jak w temacie. Tylko i wyłącznie z turbo roczniki które mnie interesują to 2009-2011 O2FL. Chciałbym zaciągnąć opinii użytkowników. Czy 1.4 122km nie za słaby np na Octavię w combi lub ewentualnie nadaje się pod chip tuning? Z kolei o 1.8 piszą że bierze olej, że panewki, że cieknie itd. A może jest już temat porównawczy tych dwóch silników?

    Liczę na waszą pomoc
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Taniej zrobic sam rozrzad w takim 1.4TSI niz zrobic remont kapitalny z wymiana rozrzadu w 1.8TSI. No chyba zeby kupic 1.8TSI BZB, tam problemow nie bylo.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • zbynio007
      Drive
      • 2013
      • 94
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      aż tak? to jakie silniki benzynowe albo po jakich rocznika byly juz poprawione?

      Komentarz


      • #4
        W o3 kupisz już poprawione. A przynajmniej taki jest stan wiedzy na dzisiaj.

        Komentarz

        • jmors44
          Rider
          • 2010
          • 455
          • Octavia III (5E3)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • DPCA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          wydaje się bezpieczniej kupić 1.4 i wymienić rozrząd ( moc możesz spokojnie zwiększyć ), z 1.8 może być bardzo różnie większość twierdzi, że albo masz albo będziesz miał kłopoty z olejem
          jmors44

          Komentarz


          • #6
            Jeśli zwiększać moc, to razem ze zwrotnicami i hamulcami, bo 1.4 w o2 ma oldskulowe zaciski FS-III (bez osobnych jarzm) i tarcze 280 mm.

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1086
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Ja tylko przypomnę stare amerykańskie powiedzenie na temat motoryzacji: "prawdziwa moc bierze się z pojemności, a nie z turbodoładowania". Gdyby nie było w tym racji, samochody z silnikami 2.0 i więcej byłyby tańsze od takiego doładowanego 1.0 czy 1.4 chociaż te doładowane teoretycznie mają nawet większą moc. A tak nie jest, większa "pojemność" jest droższa, nawet jeżeli na "papierze" jest słabsza, bo ma wiele innych zalet, które skutecznie dyskwalifikują tą teoretyczną "papierową" moc.
              Ostatnio edytowany przez Marian 2; 1432.

              Komentarz


              • #8
                Ale tak czy srak, ta papierowa moc 1.4 spokojnie objedzie oldskulowego 2.0. I nawet umieć jechać nią mniej trzeba, bo moment trzyma w szerokim zakresie.

                Bardzo chciałem kupić takie oldskulowe 2.0, ale wady wynikające ze starości pojazdu skutecznie mnie do tego zniechęciły.

                Komentarz

                • Clip
                  Elegance
                  • 2015
                  • 905

                  #9
                  Najlepiej poprawiony 1.8 i chip
                  Powered by R-Performance

                  Komentarz

                  Pracuję...