Reklamacja po remoncie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shanzi
    Rider
    • 2016
    • 694
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Temat olejowy przestudiowałem, ale tak jak mówisz szkoda przepłacać, że względu na branie oleju. Mos2 od LM lałem przed remontem w nadzieji, że coś się poprawi... złudne nadzieję. Jestem ciekaw czy teraz coś da bo tani nie jest - pół banki MaxLife'a 5w40

    Komentarz

    • samtech84
      Elegance
      • 2008
      • 988
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #27
      Jeśli nie było robionego szlifu cylindrów + nowe nad wymiarowe tłoki, bądź tulejowania bloku + nowe tłoki z pierścieniami tylko nowe same pierścienie to branie oleju będzie na zasadzie loterii w jednym silniku spadnie prawie do zera, w drugim jakieś tam zawsze będzie.

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #28
        Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
        oolsztyniak, wątpie, że pracodawca się nie przejmuje, bo to jednak klientów odstrasza takie partactwo na dłuższą metę, jak za dużo tego, a nawet samą ubezpieczalnie również = poliska drożeje
        nie napisałem , że "błędy w sztuce" są normą ale, że się zdarzają. tylko w tym przypadku nikt nie umywa rąk i nie udaje, że coś albo tak było albo czegoś nie było.
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          #29
          Spala więcej o 1,5l oleju od innych na 10 tyś km. Przy cenach 12-15 zł / litr 5W-40 to wyniesie 18 zł więcej na 10 tyś km. Jest to zabójcza inwestycja w pojazd.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • shanzi
            Rider
            • 2016
            • 694
            • Octavia I combi (1U5)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
            Spala więcej o 1,5l oleju od innych na 10 tyś km. Przy cenach 12-15 zł / litr 5W-40 to wyniesie 18 zł więcej na 10 tyś km. Jest to zabójcza inwestycja w pojazd.
            To jakaś ironia czy mądrości ?? Nie chodzi o cenę oleju, tylko kwestię spalania po remoncie. Szkoda dalszego komentarza.

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #31
              poobserwuj to co będzie po wymianie i następnym razem zalej 10w/40 (proponuje z MoS2), pewnie wcześniej sam dodatek zalałeś MoS2 do 5w/40.
              możesz też dać Visco Stabil od LM do 5w/40,
              Środek zwiększający lepkość oleju silnikowego. Chroni przed obniżaniem lepkości oleju. Stabilizuje jego ciśnienie, oraz polepszając szczelność pierścieni tłokowych, minimalizuje jego

              ale to...półśrodki, pomoże na chwile, ale lepiej zalać 10w/40 według mnie.

              Komentarz

              • shanzi
                Rider
                • 2016
                • 694
                • Octavia I combi (1U5)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Myślałem o tym Visco Stabil, wszystkie produkty od LM obiecują różne korzyści po zastosowaniu. Boje się tylko, że to zadziała jak Motodoktor i zbytnio zagęści olej. A co do 10w40, to mimo tego brania oleju , szkoda mi przechodzić na półsyntetyk. Wiem, że może to w jakimś stopniu, jeśli w ogóle, ograniczyć branie oleju, jednak syntetyk to syntetyk.

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #33
                  dlatego LM bym sobie darował chyba. To nie motodoktor - jakość zdecydowanie lepsza, ale rzeczywiście półśrodek. 10w/40 z MoS2, to nie byle co, tymbardziej, że jest dopuszczalny do motoru Twojego bezproblemowo półsyntetyk. Lałem taki olej do nie biorącego 1.6 16v w Renówce i nic złego się nie działo z motorem, chodził dobrze, nie palił oleju. Wiadomo, że lepszy 5w/40, ale w wypadku brania oleju i z możliwością lania 10w/40 z normą do Twojego auta, nie zastanawiałbym się w Twojej sytuacji. Bo rozbierać silnika drugi raz nie ma sensu, coś tam zawsze weźmie teraz. 10w/40 myślę, że mniej. Też kiedyś miałem różne dylematy tego typu, bo auto mi brało też. Dodatki, 5w/50 próbowałem, ale dziś bym się nie zastanawiał nad 10w/40 do Niego - był to też prosty wolnossak 2.0.
                  Przejedź do następnej wymiany na tym co masz i obserwuj, jak będzie za bardzo wkurzało dolewanie 5w/40, to wróci się do tematu i tyle

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #34
                    Jak już jest temat dodatków typu motodoctor czy innych lepików to brakuje jeszcze żeby ktoś napisał że 10 czy 15W-40 jest gęstszy od 0W-40. Te silniki już w 1997 wyjeżdżały fabrycznie na 0w40, ale później janusze lali smoły typu 10 czy 15W.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • shanzi
                      Rider
                      • 2016
                      • 694
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      To powiedzcie mi jeszcze czy jest sens zalać mu płukankę przed wymianą oleju czy dać sobie spokoj i wymienić sam olej i filtr ? Myślę, że temat reklamacji możemy zamknąć, także dzieki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

                      Komentarz

                      • Sebastian_M26
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1823
                        • Superb II (3T4)

                        #36
                        Zawsze przy płukance więcej brudu zleci także warto, jakąś tanią bo i tak 99,9% w nich to nafta. Ważniejsze jest żeby korek miski był odkręcony na 10-15 minut.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz

                        • luckd
                          Rider
                          • 2012
                          • 310
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Ja robiłem wyminę oleju po ponad 2 tys. od remontu i po zalaniu płukanki LM pro-line olej był czarny, we filtrze też sporo syfu było. Ty już przejechałeś trochę kilometrów ale mimo to zalałbym płukankę i potrzymał ją nieco dłużej.

                          Komentarz

                          • shanzi
                            Rider
                            • 2016
                            • 694
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Tak też zrobię

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2009
                              • 10917
                              • Fiat

                              #39
                              sebastian nie porównuj motodoctora do LM Visco Stabil, bo to dwa różne światy. Oczywiście nie ma co na dłuższą metę tego lać, zgoda, to pomaga chwilowo.
                              Może będę nudny, ale lanie hiper oleju do 1.6i bse jakiś 0w/40, do auta, który już łyka olej jest nonsensem. Dobre 10w/40 z MoS2 krzywdy żadnej temu silnikowi nie zrobi, a w wypadku brania oleju ma to sens spory - i o tym wypadku pisze, a nie żeby lać półsyntetyk do zdrowego w pełni silnika. Ten najwyraźniej takim, mimo remontu nie jest. A nikt drugi raz tego rozbierał nie będzie, bo to mija się z celem, a można zalać, tańszy i też dobry olej, który rzadziej będzie się dolewało. Proste jak drut. Argumenty o jakimś 15w/40 i januszach etc...są z czapy.
                              Miłego
                              p.s. płukanka zawsze, przy każdej wymianie

                              Komentarz

                              Pracuję...