I dziwić się że później szaleją jacyś kolesie z bombami. :roll:
Nic tylko przypilnować, pała i rozum uzupełnić o brakujące elementy idei "nie ruszaj jak nie twoje" :evil:
"(...)W porównaniu z tradycyjnymi klockami, prawie nie ulegają zużyciu. Co to oznacza dla ich użytkownika? Nie tylko poważne oszczędności finansowe, bo wymienia się je znacznie rzadziej, ale także tarcze hamulcowe mają znacznie wydłużony przebieg.(...)"
"(...)Liczne testy eksploatacyjne nowych ceramicznych klocków hamulcowych ATE pokazały, że klocki ceramiczne zużywają się w dużo mniejszym stopniu i bezpośrednio przyczyniają się do znacznego wydłużenia żywotności tarcz hamulcowych.(...)"
Miałem raz za twarde klocki.
Bardzo szybko "zjadły" tarcze.
Według mnie stwierdzenie, że klocki prawie się nie ścierają, a tarcze ścierają się wolniej niż zwykle, to zwykły bełkot reklamowy.
...Zresztą podobnych "kfiatkuf" jest więcej: "(...)ceramiczne klocki hamulcowe ATE chronią i zabezpieczają tarcze hamulcowe przed korozja i wymyciami. To znowu prowadzi do odsunięcia na dalszy plan ewentualnych problemów z biciem tarcz, które powodują drgania i bicia kierownicy pojazdu(...)"
Klocki chronionią tarcze przed korozją... :lol: która powoduje bicie kierownicy :lol: :lol: :lol:
...I zapewne zapobiegają krzywieniu się tarcz po długim hamowaniu zakończonym w kałuży.
Nie, chyba nie. Przeciez to nie powoduje bicia kierownicy.
"(...)Przejrzysta powłoka ochronna, jaką wytwarzają ceramiczne klocki hamulcowe, zabezpiecza tracze przed korozja.(...)"
:shock:
Normalnie czary mary.
...A argument o oszczędności wody przekonał mnie ostateczne.
To jest jak z klockami rowerowymi. Zywiczne slabo hamuja i szybko znikaja a metaliczne jak sie rozgrzeja to sa zylety ale tarcza szybciej sie zuzywa. Cos za cos.
Te ATE na pewno nie sa wykonane cale z ceramiki a maja dodatki ceramiczne w okladzinie ciernej. Poza oczywistym belkotem marketingowym klocki moga byc na prawde dobre w skutecznosci hamowania. Ale powinni do nich sprzedawac jeszcze odpowiednie tarcze bo zwykle markety moga sie rozhartowac
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
A jak kupić klocki ATE ceramika + ATE tarcze np. PD ? Powinno zagrać chyba, że nie napisali iż do tych klocków trzeba kupić jakieś hiper mega tarcze ATE ? :roll:
szkoda, że wczesniej ich nie zauważyłem bo bym je chętnię wypróbował
drugim razem może...
a co do tych wpisów to faktycznie.. nie wiem kto im to pisał.
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Powiem krótko nie polecam...
klocki stworzone i stosowane na ameryke i na warunki amerykanskie (duzo prostych, mniejsze predkości)
w skrócie najważniejsze cechy klocków na tamten rynek: 1 cicha praca, 2 niepylenie=czyste felgi duże przebiegi w automatach
na europe: 1 duży współczynnik tarcia 2 odporność na fading
producenci dostosowują sie do rynku i klijentów, w europie jak ekolodzy wywalczą ograniczenia na autostradach w niemczech to się skończą dobre heble powyżej 130km/h i w usportowionych wersjach bedziemy mieli tarcze 288mm max (oszczedności)
bosch też ma takie klocki, ale tu niema czym sie chwalic zadna rewelacja,
smieszą mnie zachwyty pismaków z portali motoryzacyjnych i gazet typu auto..t i ich artykuły z nowościami i dobrymi radami, żal to czytać, (sorki ulżyłem sobie :-))
chcecie lepszy klocek polecam spieki np. ferodo ds2500
testowane jeżdże na tym w w swoich autach (tylko cena to 400+) ale warto
I dziwić się że później szaleją jacyś kolesie z bombami. :roll:
Nic tylko przypilnować, pała i rozum uzupełnić o brakujące elementy idei "nie ruszaj jak nie twoje" :evil:
W Octavii mam tarcze ATE Power Disc i DS performance - ceramiczne.
wady: droższe (ale tańsze niż ori w ASO)
zalety:
mniej pylą
nie puchną
wybitnie lepiej hamują z większej prędkości
jak mawiają autorytety ceramików nie powinno się przegrzewać trzymając auto na hamulcach na np światłach
Ludzie nie wierzcie w ten durny bełkot marketingowy ludzi chcących was naciągnąć na kasę. Auto Świat i Motor już dawno temu robił testy porównawcze droższych i tanich klocków hamulcowych i wyszło z tych testów, że marka i rodzaj klocków miały znikome znaczenie podczas hamowania. Niemierzalne wręcz. Wyszło, że jak ktoś chce lepiej hamować bez upgreadu tarcz i z zacisków... to opony lepsze trzeba założyć
Puchnie to portfel sprzedawcy a te klocki pewnie w dodatku piszczą jak nastolatki kiedy zobaczą Bibera a tarcze jedzą lepiej niż pluton piechoty grochówkę.
chlopie czy ty jak Pisuary masz problemy z odbieraniem rzeczywistosci i tworzysz alternatywna?
Pisze Ci ze mialem oba klocki w reku i oba testowalem na tych samych tarczach w tym samym aucie dzien po dniu. przy jednych klockach felga byla gorace a klocki przestaly hamowac po kilku ostrzejszych hamowaniach . drugie odprowadzaly cieplo .
w samym dotyku jest inna mieszanka. jedne to klocki organiczne ,drugie to semi metaliczne.
a ate ceramic (ktore tez mialem ) to ceramiki. (organiczno ceramiczne)/
a jeszcze odpowiedz sobie na pytanie czemu piszcza ......oooo eureka mają opiłki metalu
a jakbys jeszcze bardziej wysilil sie to bys doczytal ze performance tak bardzo nie piszcza jak jeszcze bardziej sportowe ds2500 badz ds3000
Komentarz