maksiu, konta mieć nie trzeba, ale youtube to usługa google, więc oglądając tam filmy korzystasz z usługi google :P
Nowy czynnik klimatyzacji
Zwiń
X
-
Nowy czynnik klimatyzacji
Koledzy i koleżanki.
Jak zapewne wiecie w tym roku weszła nowa gówniana dyrektywa UE która reguluje i narzuca stosowanie nowego ponad 10cio krotnie droższego czynnika klimatyzacji.
Obowiązkowa wymiana na nowy czynnik ma nastąpić w samochodach nawet tych co już są w ruchu do 2017roku.
Wobec powyższego mam 2 pytania:
1.Czy czynnik ten (HFO-1234yf) możemy wpompować w nasze układy bez przeróbek klimatyzacji?
2. Czy gdybym zakupił sobie na alledrogo butlę 11kg czynnika R134a i jeździł z nim na wymianę/przegląd do zaprzyjaźnionego mechanika to jest możliwość podłączenia tego pod maszynę i późniejsze odłączenie? Czy jest to prosta czynność dla mechanika/maszyny uzupełniającej czynnik klimy?Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
-
-
mkania777, zaczyna się już kombinowanie, jednak Polak to ma we krwi :lol:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ja wiem że w Polsce są ludzie którym UE kazałaby przelecieć jeża, to zapytaliby się tylko w jakiej pozycji...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
HFO-1234yf jest wysoce drogi i niebezpieczny. Kilka koncernów motoryzacyjnych mówi "NIE" unijnej głupocie popieranej przez pewne lobby. VAG pracuje w tej chwili nad CO2 jako czynnik, który kosztuje śmieszne pieniądze w porównaniu do tego "gów.a, a jednocześnie jest bezpieczny.
Ekoteroryzm się szerzy.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Pseudo eko... ten nowy czynnik czy świetlówki kompaktowe są o wiele gorsze niż poprzednie rozwiązania.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
np tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=68943 też się rozmawia na ten tematByła 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777Ja wiem że w Polsce są ludzie którym UE kazałaby przelecieć jeża, to zapytaliby się tylko w jakiej pozycji...2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania7771.Czy czynnik ten (HFO-1234yf) możemy wpompować w nasze układy bez przeróbek klimatyzacji?
2. Czy gdybym zakupił sobie na alledrogo butlę 11kg czynnika R134a i jeździł z nim na wymianę/przegląd do zaprzyjaźnionego mechanika to jest możliwość podłączenia tego pod maszynę i późniejsze odłączenie? Czy jest to prosta czynność dla mechanika/maszyny uzupełniającej czynnik klimy?
2. Nie wiem czy mechanik zapoda Twój czynnik do 'kombajnu".
Jedno jest pewne - nowy syfiasty HFO-1234yf ( a może raczej HFO-1234Syf) jest drogi, szkodliwy dla ludzi (palny i parzący). Podobno Mercedes postawił się i go nie stosuje wykazując, że jest niebezpieczny dla ludzi. Ale czy to prawda? W O 3 w mojej firmie - jest to nowe gówno.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoJedno jest pewne - nowy syfiasty HFO-1234yf ( a może raczej HFO-1234Syf) jest drogi, szkodliwy dla ludzi (palny i parzący). Podobno Mercedes postawił się i go nie stosuje wykazując, że jest niebezpieczny dla ludzi. Ale czy to prawda? W O 3 w mojej firmie - jest to nowe gówno.
Pare dni temu na onecie byl artykul o tym czynniku i tam podawali ze faktycznie wlewaja to do nowych samochodow, ale tych ktorych konstrukcje byly HOMOLOGOWANE w 2013 a nie produkowane, czyli teoretycznie O3 nie powinna miec tego syfu.
Na podparcie tezy autorzy artykulu podawali ze w 2012 homologowano ca. 100 nowych konstrukcji, a w tym roku dopiero 2. Niektore firmy ponoc homologowaly "na zapas"
Komentarz
-
-
Gdzieś czytałem artykuł, że wszystkie samochody produkowane od 2013r mają mieć nowy czynnik, a obecnie użytkowane wymianę do 2017r.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Tony065, to nie mój wymysł tylko pojebów z UE. Tak czytałem, że bezwarunkowo wszystkie samochody do 2017r!!!
Zobacz sam, kiedyś był stosowany jeszcze inny czynnik niż R134a, a obecnie jest on dawkowany nawet do starych samochodów które fabrycznie miały starsze chłodziwo, bo ono definitywnie zostało wycofane w UE.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Może trochę rozjaśnię o co biega.
1. HFO-1234yf został wprowadzony, ponieważ ma 335x mniejszą zdolność do wywoływania ocieplenia klimatu (GWP) niż R134a, ale nadal jest to 4x więcej niż CO2.
2. Niefajne jest to, że pod przykrywką chronienia naszej planety patent na to posiadają firmy Honeywell i DuPont, więc ceny będą wysokie, na początku szacunkowo ok. 200 zł zamiast 20 zł za 500 g
3. Jest gazem palnym, podobno trudno go zapalić, ale ludzie z Mercedesa twierdzą co innego
4. Inny olej do tego czynnika uszkadza plastik, aluminium i jest nieznacznie szkodliwy dla zdrowia
5. Ucieka go około 2x mniej przez zwykłe węże
Nie ma na razie co siać paniki i nakręcać biznes warsztatom, zmierzcie sobie temp. 10 cm wgłąb nawiewu - u mnie przy 25 st. na zew. jest 3,5 stopnia, nie zamierzam napełniać dopóki nie przekroczy mi 6 stopni.
Komentarz
-
-
Do 2017 będziesz mógł legalnie napełniać starym, po prawdopodobnie jeszcze da się nielegalnie przez kilka lat, ale raczej nie będzie konsekwencji. Później mogą być problemy z dostępnością i cena pójdzie w górę.
Teraz trochę wróżenia z fusów - około roku 2023 (3 lata od ostatniego półlegalnego, jeszcze taniego nabicia) HFO-1234yr powinien być już tani i pewnie rozwiążą kwestię tego oleju - będzie można dawać do starych układów, bo właściwości fizyczne starego i nowego są podobne.
Prawdopodobnie spotkamy się z tym problemem dopiero za 10 lat .
Komentarz
-
-
czynnik za chwilę będzie kosztował tyle samo co stary
problem w tym że na razie robi go jedna firma na świecie (może coś już się zmieniło)
w zeszłym roku 1500zł za 100g
w tym roku butla 1kg 6tyś
nowe układy różnią się tylko końcówkami do podłączenia węży
do starych maszyn można dokupić przejściówki więc nie będzie problemu z nabiciem
Komentarz
-
-
abstinent, jest jeszcze kwestia oddziaływania nowego oleju na starą instalację. zapewne do 2017r poradzą sobie z tym zagadnieniem :?: jeżeli nie to mają prosty sposób na "utylizację" kilkuletnich staroci na r134 :evil:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
Komentarz