Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowy czynnik klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nowy czynnik klimatyzacji

    maksiu, konta mieć nie trzeba, ale youtube to usługa google, więc oglądając tam filmy korzystasz z usługi google :P

  • #2
    Nowy czynnik klimatyzacji

    Koledzy i koleżanki.
    Jak zapewne wiecie w tym roku weszła nowa gówniana dyrektywa UE która reguluje i narzuca stosowanie nowego ponad 10cio krotnie droższego czynnika klimatyzacji.
    Obowiązkowa wymiana na nowy czynnik ma nastąpić w samochodach nawet tych co już są w ruchu do 2017roku.

    Wobec powyższego mam 2 pytania:

    1.Czy czynnik ten (HFO-1234yf) możemy wpompować w nasze układy bez przeróbek klimatyzacji?
    2. Czy gdybym zakupił sobie na alledrogo butlę 11kg czynnika R134a i jeździł z nim na wymianę/przegląd do zaprzyjaźnionego mechanika to jest możliwość podłączenia tego pod maszynę i późniejsze odłączenie? Czy jest to prosta czynność dla mechanika/maszyny uzupełniającej czynnik klimy?
    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

    Komentarz


    • #3
      mkania777, zaczyna się już kombinowanie, jednak Polak to ma we krwi :lol:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz


      • #4
        Ja wiem że w Polsce są ludzie którym UE kazałaby przelecieć jeża, to zapytaliby się tylko w jakiej pozycji...
        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

        Komentarz


        • #5
          HFO-1234yf jest wysoce drogi i niebezpieczny. Kilka koncernów motoryzacyjnych mówi "NIE" unijnej głupocie popieranej przez pewne lobby. VAG pracuje w tej chwili nad CO2 jako czynnik, który kosztuje śmieszne pieniądze w porównaniu do tego "gów.a, a jednocześnie jest bezpieczny.
          Ekoteroryzm się szerzy.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • #6
            Pseudo eko... ten nowy czynnik czy świetlówki kompaktowe są o wiele gorsze niż poprzednie rozwiązania.
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz


            • #7
              np tu Forum - Octavia Club Polska też się rozmawia na ten temat
              Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez mkania777
                Ja wiem że w Polsce są ludzie którym UE kazałaby przelecieć jeża, to zapytaliby się tylko w jakiej pozycji...
                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                2009 Renault Clio MTV 1.4
                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez mkania777
                  1.Czy czynnik ten (HFO-1234yf) możemy wpompować w nasze układy bez przeróbek klimatyzacji?
                  2. Czy gdybym zakupił sobie na alledrogo butlę 11kg czynnika R134a i jeździł z nim na wymianę/przegląd do zaprzyjaźnionego mechanika to jest możliwość podłączenia tego pod maszynę i późniejsze odłączenie? Czy jest to prosta czynność dla mechanika/maszyny uzupełniającej czynnik klimy?
                  1. Nowy czynnik jest obowiązkowy do samochodów wyprodukowanych od 01.01.2013. Do starych nic na razie nie wiem.
                  2. Nie wiem czy mechanik zapoda Twój czynnik do 'kombajnu".

                  Jedno jest pewne - nowy syfiasty HFO-1234yf ( a może raczej HFO-1234Syf) jest drogi, szkodliwy dla ludzi (palny i parzący). Podobno Mercedes postawił się i go nie stosuje wykazując, że jest niebezpieczny dla ludzi. Ale czy to prawda? W O 3 w mojej firmie - jest to nowe gówno.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez ruwado
                    Jedno jest pewne - nowy syfiasty HFO-1234yf ( a może raczej HFO-1234Syf) jest drogi, szkodliwy dla ludzi (palny i parzący). Podobno Mercedes postawił się i go nie stosuje wykazując, że jest niebezpieczny dla ludzi. Ale czy to prawda? W O 3 w mojej firmie - jest to nowe gówno.
                    Jestes pewien tego info o O3?
                    Pare dni temu na onecie byl artykul o tym czynniku i tam podawali ze faktycznie wlewaja to do nowych samochodow, ale tych ktorych konstrukcje byly HOMOLOGOWANE w 2013 a nie produkowane, czyli teoretycznie O3 nie powinna miec tego syfu.
                    Na podparcie tezy autorzy artykulu podawali ze w 2012 homologowano ca. 100 nowych konstrukcji, a w tym roku dopiero 2. Niektore firmy ponoc homologowaly "na zapas"

                    Komentarz


                    • #11
                      Gdzieś czytałem artykuł, że wszystkie samochody produkowane od 2013r mają mieć nowy czynnik, a obecnie użytkowane wymianę do 2017r.
                      Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                      http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                      Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                      Komentarz


                      • #12
                        mkania777, ciekawe kto ma sfinansować tę wymianę czynnika w starych autach w 2017r :?: być może sam ten syf nada się bez problemów, ale wyjdą haki w postaci innych końcówek do podłączenia itd...
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz


                        • #13
                          Tony065, to nie mój wymysł tylko pojebów z UE. Tak czytałem, że bezwarunkowo wszystkie samochody do 2017r!!!
                          Zobacz sam, kiedyś był stosowany jeszcze inny czynnik niż R134a, a obecnie jest on dawkowany nawet do starych samochodów które fabrycznie miały starsze chłodziwo, bo ono definitywnie zostało wycofane w UE.
                          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                          Komentarz


                          • #14
                            Przepis dotyczy nowohomologowanych po 2013, niektóre koncerny homologowały auta, których jeszcze nie ma.
                            Producenci mają kopa, aby wprowadzić zamiennik R134a do starszych pojazdów, bo ten nowy reaguje z aluminium.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • #15
                              mkania777, spoko chłopie, wiem że to nie Twój wymysł.
                              Sebastian_M26, znaczy że nowe klimy będą plastikowe, miedziane, stalowe itd... może posiadacze O3 powiedzą coś w temacie :?:
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz


                              • #16
                                yogi_at_pozen, rozmiawiałem z kierowcą - sprawdze jeszcze raz co ma na tabliczce po maską
                                pozdrawiam - Darek

                                Komentarz


                                • #17
                                  Może trochę rozjaśnię o co biega.
                                  1. HFO-1234yf został wprowadzony, ponieważ ma 335x mniejszą zdolność do wywoływania ocieplenia klimatu (GWP) niż R134a, ale nadal jest to 4x więcej niż CO2.
                                  2. Niefajne jest to, że pod przykrywką chronienia naszej planety patent na to posiadają firmy Honeywell i DuPont, więc ceny będą wysokie, na początku szacunkowo ok. 200 zł zamiast 20 zł za 500 g
                                  3. Jest gazem palnym, podobno trudno go zapalić, ale ludzie z Mercedesa twierdzą co innego
                                  4. Inny olej do tego czynnika uszkadza plastik, aluminium i jest nieznacznie szkodliwy dla zdrowia
                                  5. Ucieka go około 2x mniej przez zwykłe węże

                                  Nie ma na razie co siać paniki i nakręcać biznes warsztatom, zmierzcie sobie temp. 10 cm wgłąb nawiewu - u mnie przy 25 st. na zew. jest 3,5 stopnia, nie zamierzam napełniać dopóki nie przekroczy mi 6 stopni.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ale generalnie, jak mam w obu furakach stare gówno, to muszę wymieniać całe furaki, żeby klima była ??

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Do 2017 będziesz mógł legalnie napełniać starym, po prawdopodobnie jeszcze da się nielegalnie przez kilka lat, ale raczej nie będzie konsekwencji. Później mogą być problemy z dostępnością i cena pójdzie w górę.
                                      Teraz trochę wróżenia z fusów - około roku 2023 (3 lata od ostatniego półlegalnego, jeszcze taniego nabicia) HFO-1234yr powinien być już tani i pewnie rozwiążą kwestię tego oleju - będzie można dawać do starych układów, bo właściwości fizyczne starego i nowego są podobne.
                                      Prawdopodobnie spotkamy się z tym problemem dopiero za 10 lat .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez xof
                                        patent na to posiadają firmy Honeywell i DuPont
                                        i tu widzę rozwiązanie problemu i naszych dyskusji - kasa, kasa, kasa!!!!! Lobby i nic innego.
                                        pozdrawiam - Darek

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No to git, akurat w 2016 kończą się leasingi ....

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Doczytałem, że VW nie stosuje obecnie nowego czynnika w żadnym samochodzie koncernu.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez xof
                                              że VW nie stosuje
                                              ale Skoda? chyba tak
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                czynnik za chwilę będzie kosztował tyle samo co stary
                                                problem w tym że na razie robi go jedna firma na świecie (może coś już się zmieniło)
                                                w zeszłym roku 1500zł za 100g
                                                w tym roku butla 1kg 6tyś
                                                nowe układy różnią się tylko końcówkami do podłączenia węży
                                                do starych maszyn można dokupić przejściówki więc nie będzie problemu z nabiciem

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  abstinent, jest jeszcze kwestia oddziaływania nowego oleju na starą instalację. zapewne do 2017r poradzą sobie z tym zagadnieniem :?: jeżeli nie to mają prosty sposób na "utylizację" kilkuletnich staroci na r134 :evil:
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X