Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DSG7 - tryb N po zatrzymaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • DSG7 - tryb N po zatrzymaniu

    andrzej111, OK, dzięki za info Jeszcze nie zamówiłem, bo nie mam potwierdzenia, że na 100% będzie pasować do swinga. Co prawda jest to oryginalna część VW o nr oem 5N0035341G więc powinna pasować, ale... Mimo to chyba się skuszę, bo co może nie pasować... :roll:

  • #2
    DSG7 - tryb N po zatrzymaniu

    Jak wieść niesie, automaty nie lubią gdy na postoju przełącza się tryb na N, bo są gorzej smarowane. Czy to samo dotyczy DSG, a konkretnie wersji dla słabszego momentu obrotowego, czyli 7-biegowego?

    W instrukcji piszą, że "nie ma potrzeby podczas krótkotrwałego zatrzymania przełączać na N".
    Nie ma potrzeby - ale czy to skrzyni w niczym nie przeszkadza? Gdyby przeszkadzało, napisaliby chyba "nie należy"?
    Gdy dojeżdżam do świateł i wiem że będą się dłużej czerwone, to nie chcę trzymać nogi na hamulcu, stąd to pytanie. Octavia nie ma niestety auto-holda.

    Komentarz


    • #3
      Nie ma potrzeby, bo ta skrzynia sama rozprzegla sie na postoju. I nie ma znaczenia wtedy czy wrzucimy N czy D na hamulcu, bo po dzwieku silnika slychac ze naped jest rozlaczony. Tam puszczenie hamulca powoduje wrzucenie biegu. Tak samo pelzanie jest inaczej rozwiazane niz w DSG6.

      HHC nic nie daje w tym momencie, bo trzyma tylko 5 sekund.

      A co do trzymania nogi na hamulcu, no coz jakos przestalem sie tym martwic. Tak swiece innym i co z tego (pewnie jestem chamem) , jak inni tez mi swieca, albo oslepiaja z naprzeciwka roznej masci HIDami, zle ustawionymi reflektorami itd. To niech autorzy super aut przerobia stopy, zeby po postoju dluzszym niz 3-5 sekund ich moc malala o 50% :roll:
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Nie ma potrzeby, bo ta skrzynia sama rozprzegla sie na postoju. I nie ma znaczenia wtedy czy wrzucimy N czy D na hamulcu, bo po dzwieku silnika slychac ze naped jest rozlaczony.
        Chodzi mi w pytaniu bardziej o to, czym N różni się od (D + hamulec). Czy rozsprzęglenie jest takie samo, czy też jednak na D jest "zdrowsze" dla skrzyni?

        Zamieszczone przez Maicroft
        Tam puszczenie hamulca powoduje wrzucenie biegu. Tak samo pelzanie jest inaczej rozwiazane niz w DSG6.
        Jakie to różnice w tym pełzaniu? I jakie pomiędzy (D + hamulec) i N w obu skrzyniach? Bo dla 6-biegowej mam wrażenie że tak samo rozsprzęgla przy hamulcu. Niestety, jeździłem DSG6, a będę miał DSG7, a podobno się jednak różnią, i to nie tylko liczbą biegów.

        Znalazłem jeszcze coś takiego, co świadczy że niby N nie szkodzi:

        If it's a longer stop and especially if it's one with the dry as opposed to wet clutches I'd be far more disposed to putting handbrake on and sliding it into N. VAG claim when I asked about the potential for wear when doing this that it isn't a problem despite the advice for old style torque converter boxes being to leave them in D to avoid undue wear. Better in that case to slip into N.

        However other manufacturer dual clutch gearboxes may have different instructions, eg the Volvo/Ford Powershift the instruction is definitely leave it in D, just drive like a normal old style auto.
        oraz

        I asked about the wear involved in frequent D>N>D in traffic, the old advice being that it caused more wear to the gearbox than just leaving it in D all the time, this advice being for old style torque converter boxes. They responded yep just leave it in D and it will sort itself out.

        VAG on the other hand say theirs works in a different way and the D>N>D is not a problem, you can leave it in D but they have no issue with sliding into N at every stop.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Prekompilator
          Maicroft napisał/a:
          Nie ma potrzeby, bo ta skrzynia sama rozprzegla sie na postoju. I nie ma znaczenia wtedy czy wrzucimy N czy D na hamulcu, bo po dzwieku silnika slychac ze naped jest rozlaczony.


          Chodzi mi w pytaniu bardziej o to, czym N różni się od (D + hamulec). Czy rozsprzęglenie jest takie samo, czy też jednak na D jest "zdrowsze" dla skrzyni?
          Co zdrowsze nie wiem. W zwyklym automacie na N niby cisnienie mniejsze, ale to przeciez auto stoi. A P i N to jest to samo. Na D zawsze czuwa na pusczenie hamulca.

          Zamieszczone przez Prekompilator
          Jakie to różnice w tym pełzaniu? I jakie pomiędzy (D + hamulec) i N w obu skrzyniach? Bo dla 6-biegowej mam wrażenie że tak samo rozsprzęgla przy hamulcu. Niestety, jeździłem DSG6, a będę miał DSG7, a podobno się jednak różnią, i to nie tylko liczbą biegów.
          W DSG6 po zatrzymaniu silnik caly czas jest zasprzeglony ze skrzynia. Tam wrzucenie N lub P ewidentnie powoduje zmiane dzwieku silnika oraz zmiane obrotow.

          W DSG7 po zatrzymaniu obroty za chwile spadaja do takich jak normalnie sa na wolnych i nie ma roznicy w pracy silnika ani obrotach na P,N,D+hamulec trzymany x sekund.

          Do tego w DSG6 odpuszczenie lekko hamulca powoduje pelzanie auta. W DSG7 trzeba odpuscic calkiem i po chwili skrzynia zalaczy bieg i auto zaczyna pelzac.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          POWRÓT NA GÓRĘ
          Pracuję...
          X