Witam,
Jak wiadomo, skoda - w przeciwieństwie do vw - nie jest wyposażona w auto-hold. Powodem jest brak hamulca elektrycznego. Auto-hold działa następująco:
- rozsprzęgla skrzynię po zatrzymaniu,
- nie zasprzęgla po puszczeniu hamulca,
- blokuje hamulce żeby auto się nie toczyło
Zależy mi na punkcie pierwszym i drugim - żeby auto nie pełzało po puszczeniu hamulca, lecz dopiero po naciśnięciu gazu. Hamulec elektryczny nie ma więc nic do tego, może w takim razie wystarczy zmienić soft skrzyni? Ktoś przerabiał ten temat?
Tylko na wzniesieniu i na chwilę. Na płaskim od razu jedzie do przodu. Chcę, żeby jechał dopiero po naciśnięciu gazu (chyba że jest spadek terenu).
Zamieszczone przez Maicroft
A co do pkt 1, to tak przeciez nastepuje w DSG 7. Zasprzeglenie nastepuje po chwili od puszczenia hamulca. Tego nie ma w DSG 6, to fakt.
Oczywiście - pkt 1 już jest. Chodzi niejako o p 1 i 2 razem.
BTW. W dsg6 zauważyłem, że przy nieco mocniejszym (ale nadal lekkim) naciśnięciu hamulca obroty silnika spadają, więc chyba też wysprzęgla.
Jak wiadomo, skoda - w przeciwieństwie do vw - nie jest wyposażona w auto-hold
Zamieszczone przez Maicroft
Z kazdym DSG 7 jest HHC i trzyma chwile hamulce.
w auto hold nie, tylko w HCC
auto hold to automatyczny hamulec postojowy, działa na koła osi tylnej nie poprzez układ hydrauliczny tylko mechaniczny (elektromechaniczny) całkowicie inne zaciski hamulcowe na osi tylnej
auto hold to automatyczny hamulec postojowy, działa na koła osi tylnej nie poprzez układ hydrauliczny tylko mechaniczny (elektromechaniczny) całkowicie inne zaciski hamulcowe na osi tylnej
Nie chcę tego hamulca - chcę tylko, żeby skrzynia pozostawała wysprzęglona po puszczeniu hamulca nożnego zamiast pełzać.
No tak, te 5 sekund jest wysprzeglony, a potem potrafi stoczyc sie do tylu, zanim zasprzegli. Tego nie grali w DSG6. Mi to przeszkadza, szczerze mowiac. Bo juz nie raz mi to auto cofnelo przy szybkiej zmianie z R na D, co w DSG 6 albo zwyklej skrzyni nie mialo miejsca.
Mowie o takiej takiej, gdy cofniesz, nacisniesz hamulec, wrzucisz D na wcisnietym hamulcu i zdejmiesz noge z hamulca. Wtedy nie wystepuje zasprzeglenie na juz, tylko za chwile.
40 lat temu ludzie radzili sobie jeszcze z niesynchronizowanymi skrzyniami manualnymi. Teraz automaty z 21 wieku niektórych przerastają. Faceci niewieścieją? Może szofera trzeba zatrudnić.
zepter00, Bede uszczypliwy, bo w wielu tematach nie jestes lepszy, bo ja przedstawiam fakty, a ty robisz ze mnie idiote co nie potrafi jezdzic autem. Misiaczku ja troche kkm przejechalem automatami i potrafie odczuc roznice miedzy nimi i ich zachowaniem. Wiec przedstawiam fakty, a nie wydumki, ze mozna to albo tamto.
Tak zachwalam efekt rozsprzeglenia DSG7, nie podoba mi sie zwloka zasprzeglenia miedzy zdjeciem nogi z gazu, a poczatkiem pelzania na plaskim - cos jeszcze.
Tak.. Nikogo (tym bardziej idioty) z ciebie nie robię. W tej chwili sam doskonale wywiązujesz się z tego zadania. Pytałem tylko jak zwykły ciekawy czegoś człowiek.
W tej chwili to już absolutnie wszystko.
P.S: Misiaczkiem dla ciebie nie jestem i wypraszam sobie takie zwroty w stosunku do mojej osoby. W tej chwili zachowałeś się tak, że ktoś mógłby określić ciebie jako np urażona, przemądrzała gimnazjalistka. Dziwi fakt, że administratorzy, którzy wymyślili coś takiego jak regulamin, sami go nie stosują. Mam nadzieję, że to tylko kwestia przemęczenia albo chwilowych nieporozumień z żoną.
Nigdy nie trzymam nogi na hamulcu gdy mam dłużej stać w miejscu i w automacie też chciałbym tego uniknąć. Tym bardziej że to wyłącznie kwestia oprogramowania.
Komentarz