O2 - odpalanie silnika TSI na dwa razy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sterngre
    Classic
    • 2010
    • 38

    O2 - odpalanie silnika TSI na dwa razy

    Gratki dzikusa. Ładna sztuka. Szerokości i bezawaryjności....i jak najmniej "fotek"
  • gieu
    Rider
    • 2009
    • 607
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    O2 - odpalanie silnika TSI na dwa razy

    Jestem zielony w tych sprawach i chciałbym poznać Waszą opinię.

    Jak wiadomo nasze Octavie, a przynajmniej te z silnikami TSI, w pewnym zakresie temperatru odpalają silnik na podwyższonych obrotach (~1200rpm) w celu szybszego rozgrzania katalizatora.
    Strasznie mnie to wpienia. Raz że silnik żre wtedy dużo paliwa, dwa że na ogół uruchamiam auto w garażach gdzie strasznie niesie się ten hałas i wszyscy się oglądają co tak rzęzi.

    Zauważyłem, że nawet gdy momentalnie po pierwszym odpaleniu zgasi się silnik i po kilku sekundach zapali go ponownie, to za drugim razem bardzo przyjemnie startuje z obrotami w okolicy 700rpm.

    Pytanie czy taka 'procedura' (szybkie zgaszenie po pierwszy starcie i ponowne odpalenie po kilku sekundach), przy założeniu, że auto będzie tak odpalane do dwóch razy dziennie, może być szkodliwa dla silnika lub innych komponentów i wpłynąć na ich wyraźnie szybsze zużycie ?
    Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

    Komentarz

    • Andys
      Elegance
      • 2007
      • 762

      #3
      gieu, sam tak robię od jakiegoś czasu. Pytanie co zdrowsze dla silnika i rozrządu, rozrzedzanie oleju benzyną, czy kolejne odpalenie :roll: . Co do rozgrzewania katalizatora, a w zasadzie obejścia tej procedury, podjąłem pewne kroki, niestety na razie nie zakończyły się sukcesem. Aby wystąpiła, spełnione muszą być przynajmniej dwa warunki:
      - temp. powietrza powyżej 17 stopni
      - zimny katalizator
      Niestety temp. powietrza nie jest chyba odczytywana z czujnika temp. zewn. w zderzaku (odpiąłem go do testu) i dogrzewanie niestety się włączyło, ale raczej pewnie z czujnika w dolocie. Jeszcze się nie poddaję. Rozmawiałem również z lokalnym tunerem w Łodzi, powiedział że dla jednej osoby gra nie jest warta świeczki, ale gdyby zdecydowało się więcej osób, mógłby przeanalizować dump z ECU pod tym kątem.
      Pozdrawiam,
      Andys

      Komentarz

      • Prekompilator
        Rider
        • 2013
        • 420

        #4
        Nie lepiej po prostu zacząć jechać po kilku/kilkunastu sekundach? Wyższe obroty oznaczają, że nie tylko katalizator szybciej się rozgrzeje, ale też silnik - tym bardziej gdy zaczniesz jechać zamiast stać w miejscu.

        Komentarz

        • iFi
          Elegance
          • 2012
          • 906

          #5
          Zamieszczone przez Prekompilator
          Nie lepiej po prostu zacząć jechać po kilku/kilkunastu sekundach? Wyższe obroty oznaczają, że nie tylko katalizator szybciej się rozgrzeje, ale też silnik - tym bardziej gdy zaczniesz jechać zamiast stać w miejscu.
          U Kolegi zdaje się efektu takiego nie ma, więc...

          Ja osobiście boję się jechać jak odpala się ta cholerna procedura. Samochód zachowuje się wtedy przynajmniej dziwnie. Chyba, że tylko ja tak mam :/ Osobiście też z chęcią wyciął bym to w pień.

          Kwestia teraz czy faktycznie tej benzyny do miski spływa aż tak dużo. Przybywa wam od tego oleju?

          Komentarz

          • gieu
            Rider
            • 2009
            • 607
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez iFi
            Zamieszczone przez Prekompilator
            Nie lepiej po prostu zacząć jechać po kilku/kilkunastu sekundach? Wyższe obroty oznaczają, że nie tylko katalizator szybciej się rozgrzeje, ale też silnik - tym bardziej gdy zaczniesz jechać zamiast stać w miejscu.
            U Kolegi zdaje się efektu takiego nie ma, więc...

            Ja osobiście boję się jechać jak odpala się ta cholerna procedura. Samochód zachowuje się wtedy przynajmniej dziwnie. Chyba, że tylko ja tak mam :/ Osobiście też z chęcią wyciął bym to w pień.

            Kwestia teraz czy faktycznie tej benzyny do miski spływa aż tak dużo. Przybywa wam od tego oleju?
            Ja przybywania oleju nie zauważyłem.

            Prekompilator ale ja ruszam nawet po kilku sekundach. Chwilę później muszę się zatrzymać na 'bramkach' i podjechać pod stromy podjazd. Na podjeździe pierwszy bieg jest zbyt wysoki, a na drugi silnik zaczyna zdychać. Do tego zużycie paliwa przez pierwszych kilkaset metrów to kilkanaście l/100km.

            Po starcie z obrotami ~700rpm żadnego z tych problemów nie ma i właśnie na tym mi zależy.

            Andys - pomysł z tunerem ciekawy.
            Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

            Komentarz

            • Andys
              Elegance
              • 2007
              • 762

              #7
              Poziom oleju w misce mam praktycznie stały, ale zawartość benzyny w oleju wyczuwam nosem :-) Jeśli po 1tys. km od wymiany oleju w takich warunkach pogodowych, gdzie praktycznie każde uruchomienie auta (poranne, popołudniowe) włącza procedurę, czuję "zapach" benzyny wyciągając bagnet oleju, to dla mnie to wystarczający znak.
              Pozdrawiam,
              Andys

              Komentarz

              • iFi
                Elegance
                • 2012
                • 906

                #8
                Zamieszczone przez Andys
                Poziom oleju w misce mam praktycznie stały, ale zawartość benzyny w oleju wyczuwam nosem Jeśli po 1tys. km od wymiany oleju w takich warunkach pogodowych, gdzie praktycznie każde uruchomienie auta (poranne, popołudniowe) włącza procedurę, czuję "zapach" benzyny wyciągając bagnet oleju, to dla mnie to wystarczający znak.
                Pytam z ciekawości, u mnie tez olej stoi w miejscu... zapach... no ma taki sobie :P ale sam nie wiem czy coś więcej na nos mogę o nim powiedzieć Po zimie, gdzie tych odpaleń praktycznie nie było jego zapach był niemal identyczny.

                Komentarz

                • Andys
                  Elegance
                  • 2007
                  • 762

                  #9
                  Zamieszczone przez iFi
                  Zamieszczone przez Andys
                  Poziom oleju w misce mam praktycznie stały, ale zawartość benzyny w oleju wyczuwam nosem Jeśli po 1tys. km od wymiany oleju w takich warunkach pogodowych, gdzie praktycznie każde uruchomienie auta (poranne, popołudniowe) włącza procedurę, czuję "zapach" benzyny wyciągając bagnet oleju, to dla mnie to wystarczający znak.
                  Pytam z ciekawości, u mnie tez olej stoi w miejscu... zapach... no ma taki sobie :P ale sam nie wiem czy coś więcej na nos mogę o nim powiedzieć Po zimie, gdzie tych odpaleń praktycznie nie było jego zapach był niemal identyczny.
                  Kolego, ja jeżdżę autem na krókich dystansach praktycznie tylko po mieście. Porównaj statystyki z Motostat swoje z moimi. Przy jeździe w trasie, kiedy olej porządnie się nagrzewa, benzyna z niego odparowuje, u mnie nie ma kiedy. Ja czuję różnicę w zapachu oleju w zimie i teraz.
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz

                  • xof
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 191

                    #10
                    Nie można momentalnie wyłączać po starcie, bo jest hydrauliczny napinacz łańcucha, łańcuch może przeskoczyć. 5 sekund będzie ok. Tylko wtedy wszyscy będą się oglądać co to za idiota .
                    1200 rpm nie po to by rozgrzać katalizator, te kilkanaście sekund (tak jest u mnie) nic nie dadzą. Chodzi o podgrzanie komory spalania, tylko po co i dlaczego tylko w określonej, niezbyt niskiej temp?
                    Może wtedy wtryskiwacze przestawiają się na inny tryb i w sumie wychodzi oszczędność na paliwie.

                    Komentarz

                    • Prekompilator
                      Rider
                      • 2013
                      • 420

                      #11
                      Zamieszczone przez gieu
                      Prekompilator ale ja ruszam nawet po kilku sekundach. Chwilę później muszę się zatrzymać na 'bramkach' i podjechać pod stromy podjazd. Na podjeździe pierwszy bieg jest zbyt wysoki, a na drugi silnik zaczyna zdychać. Do tego zużycie paliwa przez pierwszych kilkaset metrów to kilkanaście l/100km.

                      Po starcie z obrotami ~700rpm żadnego z tych problemów nie ma i właśnie na tym mi zależy.
                      Ale to może dobrze że tak jest - silnik się szybciej nagrzewa i dzięki temu pracuje w lepszych warunkach.
                      I co z tego, że spalanie przez kilkaset metrów masz wyższe, skoro później masz dużo niższe bo silnik jest rozgrzany?
                      Ja w fabii 1.4 (nie tsi) po 2 km mam średnie ok. 10-11, a na długiej trasie ok. 5.5 - 6.0.

                      Komentarz

                      • piociel
                        Rider
                        • 2010
                        • 526
                        • Volkswagen

                        #12
                        Panowie robicie z igły widły. Ja wsiadam i jadę. Ile ta procedura trwa? 20 sek? Wy chyba się boicie tych wysokich liczb, które widzicie na chwilowym spalaniu.
                        Bez tej procedury też głośno zapala, bo napinacz. A tym co się przejmują co inni myślą to powiem, że myślą zgodnie z prawdą: kupa złomu.
                        Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                        Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                        Komentarz

                        • Przem78
                          Rider
                          • 2013
                          • 561

                          #13
                          Zamieszczone przez gieu
                          Jak wiadomo nasze Octavie, a przynajmniej te z silnikami TSI, w pewnym zakresie temperatru odpalają silnik na podwyższonych obrotach
                          Kolego ciekaw jestem jak byś odpalał Poloneza na ręcznym ssaniu na 30 razy, żeby tylko obroty nie wzrosły ?? u mnie jest dokładnie tak samo (silnik 1.4 CHPA) i w tym czasie (podwyższonych obrotów) już zaczyna pełną parą działać klima, potem wrzucasz bieg robisz głośnej radio i do przodu w tym nie żadnej filozofii to tak działa.

                          P.S jakieś głupie te TSI, że dbają o siebie i komfort pasażerów :P
                          Pozdr. Przemek

                          Komentarz

                          • gieu
                            Rider
                            • 2009
                            • 607
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Prekompilator, xof otóż to nie jest po to by rozgrzac silnik! Chodzi o szybsze rozgrzanie katalizatora, zeby silnik mogl sie pochwalic nizsza emisja spalin.

                            Piociel wiele nie wniosles. Nikt sie niczego nie boi. Bez tej procedury silnik startuje z obrotami ponizej 700rpm i jest bardzo, bardzo cichy. Jak 'slyszysz napinasz' to lec do ASO - robia to na gwarancji.

                            Przem78 o jakim ssaniu Ty piszesz? To nie jest zadne ssanie. '...w tym nie ma zadnej filozofii, To tak dziala' - no jasne ze tak dziala, to akurat wszyscy wiedza.

                            Tutaj jest cos ciekawego o tym (inny silnik, ale podobne zjawisko) http://volkswagenownersclub.com/vw/s...s-when-started

                            First, vw has had many software updates to the 2.5 engine and none of them change the cold start idle. In 2005-2006 and EARLY 2007 there was a popping noise when starting cold and an update fixed this...but that isn't what you are talking about.
                            When the engine is started COLD, the secondary air pump is on and the fuel injection DOUBLES the fuel being consumed in the engine. Half the fuel is put into the exhaust and when the air pump forces fresh air into the exhaust it meets with the fuel and is burned just before the catalytic converter. The high engine rpm combined with double fuel injection and a secondary air pump forcing air into the exhaust will cause the catalytic converter to heat up very quickly and allow it to begin cleaning the exhaust very quickly. Other VW engines DO NOT do this because they have a catalyst about 2 inches (no joke) from the turbocharger and it heats up SUPER fast without a really high idle. The 2.5 doesn't allow for this and therefore the cat is more downstream.

                            When you start and shut down quickly, the ecm knows lots of fuel was just dumped into the exhaust. It knows that if the pump were to kick on and more fuel is going to be injected, there is a potential fire risk. There is no exhaust temperature sensor so it uses the oxygen sensors to determine the exhaust temperature. Unfortunately the design of all oxygen sensors don't allow for accurate monitoring until it's heated to about 300 centigrade so the computer doesn't know how much the cat has heated exactly in a short amount of time.
                            Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                            Komentarz

                            • iFi
                              Elegance
                              • 2012
                              • 906

                              #15
                              Wniosek z tego tekstu i samej dyskusji na forum, które podlinkowałeś jest taki, że po prostu lepiej odpalać tak jak jest i się przyzwyczaić/pogodzić z takim trybem...

                              Komentarz

                              • kazik4x4
                                RS
                                • 2008
                                • 2728

                                #16
                                Zamieszczone przez Andys
                                Niestety temp. powietrza nie jest chyba odczytywana z czujnika temp. zewn. w zderzaku (odpiąłem go do testu) i dogrzewanie niestety się włączyło, ale raczej pewnie z czujnika w dolocie. .
                                A temperatura katalizatora to nie jest przypadkiem z sondy lambda czytana??

                                Komentarz

                                • iFi
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 906

                                  #17
                                  Z tego co podlinkował gieu, wynika, że jest jedynie szacowana na podstawie odczytów z sond lambda... ale nie jest to możliwe jeśli sondy nie są rozgrzane, co ma miejsce przy odpalaniu....

                                  Tak więc jest to wedle tamtych tekstów zestawienie temperatury powietrza, płynu chłodzącego, czasu od ostatniego uruchomienia i zapewne jeszcze kilku innych dziwnych rzeczy...

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Odpalcie zimne auto i zobaczcie kiedy zaczynaja pracowac obie sondy.

                                    Ja obstawiam, ze jemu chodzi wlasnie o to, zeby jak najszybciej zagrzac kata, wiec musi podlac paliwem i tyle.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Andys
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 762

                                      #19
                                      Panowie, tylko Ci posiadający CAXA, napiszcie proszę, ile czasu mija od odpalenia silnika z podwyższonymi obrotami do momentu kiedy spadną do "normalnej" prędkości obrotowej. U mnie zajmuje to praktycznie minutę. Jeśli możecie podajcie dwa parametry: czas i temp. zewn.
                                      Pozdrawiam,
                                      Andys

                                      Komentarz

                                      • iFi
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 906

                                        #20
                                        Zauważyłem, że ten czas jest zależny od temperatury na zewnątrz. Im wyższa ten czas jest krótszy...

                                        Odpalanie w tym trybie widzę przeważnie gdy na termometrze mam >=15*. Nie wiem jaka jest górna granica. Np teraz, gdy jest powyżej 30*, odpala "normalnie".

                                        Czas mogę zmierzyć, ale dopiero rano jak będzie na dworze chłodniej.

                                        Komentarz

                                        • Andys
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 762

                                          #21
                                          U mnie graniczną temp. jest 17*. Powyżej dogrzewanie się włącza, <=17* - nie.
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz

                                          • Wojtas_Poznań
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2822

                                            #22
                                            ja mam jakiś wariacki silnik.... bo u mnie nie ma żadnej reguły na opisywanie przez Was zjawisko :szeroki_usmiech ops: :lol:
                                            SPOT Poznań:
                                            .....
                                            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                            Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                            Komentarz

                                            • grzesk
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 296

                                              #23
                                              Tak to czytam co tu wypisujecie i zastanawiacie się co ten TSI wyprawia jak jest ciepło i tak właśnie sobie zdałem sprawę, że u mnie jest tak samo od nowości.
                                              Nie wiem, może tego wcześniej w silnikach VAGa nie zauważaliście tak jak ja bo mi nie przyszło do głowy, że jest coś nie tak. Mając TSI człowiek może bardziej jest przewrażliwiony, szuka i słucha czy coś nie stuka lub działa jakoś inaczej.
                                              Może to nie jest kwestia tego, że to jest TSI tylko właśnie jakiejś funkcji w komputerze, która jest u nas od bardzo dawna.
                                              U mnie w Fabii I z 2006 r. i z silnikiem 1.2 HTP 12V BME od nowości jest identyczny objaw jak opisujecie.
                                              Mało tego u siostry, która ma F1 z 2007 r. też z 1.2 HTP 12V BME jest tak samo.

                                              To jest jakiś problem, że silniki (nie tylko TSI) tak robią, bo już nie wiem, czy mam się tego bać czy tak ma być ?

                                              Pozdrawiam
                                              SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                              SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                              Komentarz

                                              • gieu
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 607
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez grzesk
                                                Tak to czytam co tu wypisujecie i zastanawiacie się co ten TSI wyprawia jak jest ciepło i tak właśnie sobie zdałem sprawę, że u mnie jest tak samo od nowości.
                                                Nie wiem, może tego wcześniej w silnikach VAGa nie zauważaliście tak jak ja bo mi nie przyszło do głowy, że jest coś nie tak. Mając TSI człowiek może bardziej jest przewrażliwiony, szuka i słucha czy coś nie stuka lub działa jakoś inaczej.
                                                Może to nie jest kwestia tego, że to jest TSI tylko właśnie jakiejś funkcji w komputerze, która jest u nas od bardzo dawna.
                                                U mnie w Fabii I z 2006 r. i z silnikiem 1.2 HTP 12V BME od nowości jest identyczny objaw jak opisujecie.
                                                Mało tego u siostry, która ma F1 z 2007 r. też z 1.2 HTP 12V BME jest tak samo.

                                                To jest jakiś problem, że silniki (nie tylko TSI) tak robią, bo już nie wiem, czy mam się tego bać czy tak ma być ?

                                                Pozdrawiam
                                                To nie jest zły objaw i żaden problem. Odpowiada za to tak jak piszesz sterownik. Nie musisz się tym przejmować.
                                                Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                                                Komentarz

                                                • piociel
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 526
                                                  • Volkswagen

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez grzesk
                                                  Może to nie jest kwestia tego, że to jest TSI tylko właśnie jakiejś funkcji w komputerze, która jest u nas od bardzo dawna.
                                                  U mnie w Fabii I z 2006 r. i z silnikiem 1.2 HTP 12V BME od nowości jest identyczny objaw jak opisujecie.
                                                  Mało tego u siostry, która ma F1 z 2007 r. też z 1.2 HTP 12V BME jest tak samo.

                                                  To jest jakiś problem, że silniki (nie tylko TSI) tak robią, bo już nie wiem, czy mam się tego bać czy tak ma być ?
                                                  W F2 1,4 16V z 2011 tego nie ma.

                                                  Zamieszczone przez gieu
                                                  Piociel wiele nie wniosles. Nikt sie niczego nie boi. Bez tej procedury silnik startuje z obrotami ponizej 700rpm i jest bardzo, bardzo cichy. Jak 'slyszysz napinasz' to lec do ASO - robia to na gwarancji.
                                                  Jak ja miałem gwarancje to u mnie nic nie słyszeli. Straciłem zaufanie do marki przez to.
                                                  Nie będę teraz bulił 3k za naprawę bo to i tak wróci. Zobaczymy...Nie ma paniki. Być może będę pierwszy na forum z rozpieprzonym silnikiem, a wtedy prawnik bo mam papiery na to że było zgłaszane podczas gwarancji.
                                                  Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                                  Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...