Gratki dzikusa. Ładna sztuka. Szerokości i bezawaryjności....i jak najmniej "fotek"
O2 - odpalanie silnika TSI na dwa razy
Zwiń
X
-
O2 - odpalanie silnika TSI na dwa razy
Jestem zielony w tych sprawach i chciałbym poznać Waszą opinię.
Jak wiadomo nasze Octavie, a przynajmniej te z silnikami TSI, w pewnym zakresie temperatru odpalają silnik na podwyższonych obrotach (~1200rpm) w celu szybszego rozgrzania katalizatora.
Strasznie mnie to wpienia. Raz że silnik żre wtedy dużo paliwa, dwa że na ogół uruchamiam auto w garażach gdzie strasznie niesie się ten hałas i wszyscy się oglądają co tak rzęzi.
Zauważyłem, że nawet gdy momentalnie po pierwszym odpaleniu zgasi się silnik i po kilku sekundach zapali go ponownie, to za drugim razem bardzo przyjemnie startuje z obrotami w okolicy 700rpm.
Pytanie czy taka 'procedura' (szybkie zgaszenie po pierwszy starcie i ponowne odpalenie po kilku sekundach), przy założeniu, że auto będzie tak odpalane do dwóch razy dziennie, może być szkodliwa dla silnika lub innych komponentów i wpłynąć na ich wyraźnie szybsze zużycie ?
-
-
gieu, sam tak robię od jakiegoś czasu. Pytanie co zdrowsze dla silnika i rozrządu, rozrzedzanie oleju benzyną, czy kolejne odpalenie :roll: . Co do rozgrzewania katalizatora, a w zasadzie obejścia tej procedury, podjąłem pewne kroki, niestety na razie nie zakończyły się sukcesem. Aby wystąpiła, spełnione muszą być przynajmniej dwa warunki:
- temp. powietrza powyżej 17 stopni
- zimny katalizator
Niestety temp. powietrza nie jest chyba odczytywana z czujnika temp. zewn. w zderzaku (odpiąłem go do testu) i dogrzewanie niestety się włączyło, ale raczej pewnie z czujnika w dolocie. Jeszcze się nie poddaję. Rozmawiałem również z lokalnym tunerem w Łodzi, powiedział że dla jednej osoby gra nie jest warta świeczki, ale gdyby zdecydowało się więcej osób, mógłby przeanalizować dump z ECU pod tym kątem.
Komentarz
-
-