Zrobiłem mały test AMSOILa Diesel Injector Clean (ADF) . Po zakupie auta(z przebiegiem niecałe 125 000 km,O2 FL, 2.0 tdi BKD, 2010 rok) sprawdziłem stan filtra paliwa i powietrza. Filtry były wymieniane przy 118 000 km więc wyglądały bardzo dobrze. Filtr paliwa był czysty, wyglądał jak taki dopiero zamontowany. Od pierwszego tankowania po zakupie zacząłem używać AMSOIL Diesel Injector Clean (ADF) , który podobno czyści cały układ paliwowy i wtryskiwacze. Byłem sceptycznie nastawiony do tego typu środków. Bardziej miałem nadzieję, że nie zaszkodzi niż pomoże :wink: . Dodatek dolewałem przed każdym tankowaniem do pełna przez ostatnie 3500 km zgodnie z instrukcją na opakowaniu. W zeszłym tygodniu kupiłem nowy ori filtr i w sobotę zabrałem się za wymianę.
Zobaczcie jaki widok ukazał się moim oczom po wyciągnięciu starego filtra:
Przed wymianą przygotowałem sobie 2 puste, plastikowe butelki. Do jednej wlałem to paliwo, które zostało w filtrze. Było czyste więc doszedłem do takiego wniosku...zanieczyszczenia przybrały taką formę, że filtr był je w stanie wyłapać.
Dodam, że auto było tankowane tylko i wyłącznie na Shellu, BP oraz niemieckich i austriackich stacjach.
Filtr poszedł do kosza. Z obudowy filtra odessałem całe paliwo, wszystko wyczyściłem, włożyłem nowy filtr i zalałem ON.
Żeby była jasność to nie ADF tak zasyfił filtr tylko osady, które zostały wypłukane. Tak jak pisałem wcześniej, przed zalewaniem filtr był czysty(sam sprawdziłem).
Tak jak pisałem wcześniej, zaraz po zakupie sprawdziłem filtr i był czysty. Tankowałem tylko na jednej stacji BP, na której tankuję praktycznie od początku jej istnienia. W poprzednich autach w momencie wymiany filtr miałem czysty...Nigdy nie narzekałem na jakość paliwa z tej stacji.
Filtr wymieniłem na nowy. Będę dalej dolewał ADFa i za ok. 2-2,5 tys km sprawdzę jego stan.
Hmmm, jutro mam wymieniać filtr paliwa. Zalewam auto Amsoilem i mam również ten dodatek. Zatem sugerujesz jeszcze jazdę ze starym filtrem i wyjeżdżenie sześciu baków? Nie wiem w jakim stanie jest filtr w tej chwili.
Ciężko mi coś sugerować...Może rozkręć obudowę i zobacz w jakim stanie jest filtr?
Ja tak zrobiłem i przed zalewaniem ADFa filtr był czysty. Po wyjeżdżeniu całej butelki efekt był taki jak powyżej(gnój w filtrze).
Idąc twoim tropem filtr powinien być czarny. 2 miesiące temu ostro zalałem ADF-a, nawet w większej dawce niż zaleca producent. Mimo wszystko jutro go wymienię. Zobaczymy w jakim będzie stanie.
Wrzuć jakieś fotki starego filtra. Ja dodatkowo odciągnąłem całe paliwo z obudowy, wszystko wyczyściłem i zalałem czystym ON. Pamiętasz kiedy była ostatnia wymiana filtra?
Zalecam zawsze wymianę filtra paliwa przed zastosowaniem preparatów czyszczących wtryski i układ paliwowy a w przypadku przebiegów ponad 200 tyś. dobrym rozwiązaniem jest przeczyszczenie baku przed takim zabiegiem. Jak nam zabrudzi na powrót filtr po zastosowaniu preparatu to ponownie wymieniamy na nowy. W baku diesla po dużym przebiegu jest tyle syfu, że trudno uwierzyć (w dodatku zasklepiony a po zastosowaniu preparatów zaczyna się "odrywać").
Druga sprawa to, że niektóre środki czyszczące są agresywne i należy zastosować dodatki smarujące tak aby zapewnić ochronę pompy i układu wtryskowego. Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny ale też działa agresywnie na pompę i wypłukuje syf z baku. Miałem kiedyś w dostawczym Masterze kłopoty po jego zastosowaniu (syf z baku poszedł w układ wtryskowy, dodatkowo pojawiły się opiłki), choć obyło się bez regeneracji pompy czy wtryskiwaczy. Jeśli ktoś nie chce zdejmować baku można pomyśleć o preparatach typowo do rozpuszczania zanieczyszczeń w baku ale ulotka producenta swoje a życie swoje.
Nie twierdze, że się coś stanie bo pewnie w 9 przypadkach na 10 nie ale sam miałem pewne doświadczenia i wiem, że należy do tego typu zabiegów podchodzić z głową.
Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny ale też działa agresywnie na pompę i wypłukuje syf z baku. Miałem kiedyś w dostawczym Masterze kłopoty po jego zastosowaniu (syf z baku poszedł w układ wtryskowy, dodatkowo pojawiły się opiłki), choć obyło się bez regeneracji pompy czy wtryskiwaczy. Jeśli ktoś nie chce zdejmować baku można pomyśleć o preparatach typowo do rozpuszczania zanieczyszczeń w baku ale ulotka producenta swoje a życie swoje..
A ja do każdego bez wyjątku auta z układem wtryskowym CR lub PD stosuje magnes neodymowy. Dołożony do obudowy filtra skutecznie zapobiega przenoszeniu opiłków dalej do układu paliwowego.
A co do "fuel cleanerów" to mówię stanowcze nie.
Nie pomoże w niczym, może jedynie zaszkodzić. Jak układ jest brudny i zasyfiony to jedynym dobrym sposobem oczyszczenia jest demontaż i płukanie zbiornika gorąca wodą, podobnie płukać trzeba instalację paliwowa, a w przypadku gdy jeszcze nic się nie dzieje, czyszczenie "na wszelki wypadek" to jedynie może sprawę pogorszyć przez np. rozpuszczenie utrwalonego już osadu jaki się zebrał w baku i puszczeniem go dalej na aparaturę pompowo-wtryskową.
Kolega miał identyczny filtr po wyjeżdżaniu kilku baków z dodatkiem oleju 2t. On dolewa 250 ml na pełny zbiornik diesla. Temat dość znany na forum Avensis
A ty poważnie z tym magnesem? Pytam bo czasem nie wiem czy ty żartujesz czy poważnie piszesz. Ten magnes niby coś wyłapuje ? Widzisz jakieś opiłki ? Jak tak to gdzie niby one się zbierają ?
Ja kupiłem bardzo chwalonego Tunapa 989. Ale nie użyłem, bo wymieniłem wtryski na nowe. Jakby ktoś chciał, mam na sprzedaż. Można go lać wprost w filtr paliwa, albo do zbiornika. Polecany mocno na forum superba.
Zalałem tą jedną i tyle. Nie wyrobiłem sobie opinii, nie analizowałem filtra. Tunapa kupiłem za radą kilku userów z forum superba, ponoć bardzo skuteczny. Ale zanim zalałem zdążyłem wymienić wtryski po prostu, a nowych nie będę już czyścił
Kolega miał identyczny filtr po wyjeżdżaniu kilku baków z dodatkiem oleju 2t. On dolewa 250 ml na pełny zbiornik diesla. Temat dość znany na forum Avensis
A ty poważnie z tym magnesem? Pytam bo czasem nie wiem czy ty żartujesz czy poważnie piszesz. Ten magnes niby coś wyłapuje ? Widzisz jakieś opiłki ? Jak tak to gdzie niby one się zbierają ?
Z tym magnesem to powaznie.
Profilaktycznie do każdego samochodu który u mnie ma w firmie jest do roboty a nie na handel każę na filtr paliwa przyczepić magnes.
Czasami zdarza się w cdi - słaba jakość paliwa - po prostu pompa podawcza może opiłkować itp. Potem opiłki np. zatykaja czujnik jakości paliwa i wóz nie ma mocy.
Więc jest na filtrze mocny magnes neodymowy (kto choć raz miał w ręku, to wie o co chodzi) to jesli jakiekolwiek opiłki sa w układzie, to on je na bank wyłapie.
Czy widzę? musiałbym rozcinac puszkę filtra żeby zobaczyć, a tego mi się nie chce robić.
A gdzie się zbierają? Przylegają do obudowy filtra która jest namagnesowana przez magnes.
Na podobnej zasadzie działają magnetyczne korki spustowe w miskach olejowych.
[ Dodano: Nie 31 Sty, 16 10:06 ]
Zamieszczone przez himi
Ja kupiłem bardzo chwalonego Tunapa 989. Ale nie użyłem, bo wymieniłem wtryski na nowe. Jakby ktoś chciał, mam na sprzedaż. Można go lać wprost w filtr paliwa, albo do zbiornika. Polecany mocno na forum superba.
A co do "fuel cleanerów" to mówię stanowcze nie.
Nie pomoże w niczym, może jedynie zaszkodzić. Jak układ jest brudny i zasyfiony to jedynym dobrym sposobem oczyszczenia jest demontaż i płukanie zbiornika gorąca wodą, podobnie płukać trzeba instalację paliwowa, a w przypadku gdy jeszcze nic się nie dzieje, czyszczenie "na wszelki wypadek" to jedynie może sprawę pogorszyć przez np. rozpuszczenie utrwalonego już osadu jaki się zebrał w baku i puszczeniem go dalej na aparaturę pompowo-wtryskową.
Dokładnie! Wiele osób po zakupie auta leje agresywne środki do baku nie znając kondycji wnętrza.
Ja mając to szczęście ze użytkuje auta od nowości pozwalam sobie na prewencję i leje dobre paliwa i co jakiś czas strzał dobrego środka ale raczej nie do agresywnego czyszczenia ale do polepszenia smarowania i zwiększenia potencjału czyszczenia poprzez detergenty.
Do TDI AMSOIL potem co któryś bak Millers diesel Eco coś tam
Do Benzyny Millers Eco Petrol Powermax (przy LPG przydaje się )
Przy regularnym stosowaniu filtry nie są zaklejone a zapobiegamy hodowli. ..
kazik4x4, w sumie dobry patent, szczególnie w wołach roboczych z delikatnymi commonrailami - jak np. cdi.
A taki magnez można nawet pozyskać z np. starych głośników :wink:
Kazik - materiał, z którego wykonane jest np. wnętrze pompy wtryskowej (bo to głównie one mogą potencjalnie opiłować) zostanie przyciągnięty przez neodym? Jesteś pewien?
Komentarz