AMSOIL Diesel Injector Clean (ADF)- TEST

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xcracer
    Classic
    • 2017
    • 0
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    AMSOIL Diesel Injector Clean (ADF)- TEST

    A ja bym jednak wyjął ten licznik i sprawdził na okoliczność zimnych lutów :diabelski_usmiech
    No chyba, że już to zrobiłeś :|
  • xcracer
    Elegance
    • 2014
    • 851
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    AMSOIL Diesel Injector Clean (ADF)- TEST

    Zrobiłem mały test AMSOILa Diesel Injector Clean (ADF) . Po zakupie auta(z przebiegiem niecałe 125 000 km,O2 FL, 2.0 tdi BKD, 2010 rok) sprawdziłem stan filtra paliwa i powietrza. Filtry były wymieniane przy 118 000 km więc wyglądały bardzo dobrze. Filtr paliwa był czysty, wyglądał jak taki dopiero zamontowany. Od pierwszego tankowania po zakupie zacząłem używać AMSOIL Diesel Injector Clean (ADF) , który podobno czyści cały układ paliwowy i wtryskiwacze. Byłem sceptycznie nastawiony do tego typu środków. Bardziej miałem nadzieję, że nie zaszkodzi niż pomoże :wink: . Dodatek dolewałem przed każdym tankowaniem do pełna przez ostatnie 3500 km zgodnie z instrukcją na opakowaniu. W zeszłym tygodniu kupiłem nowy ori filtr i w sobotę zabrałem się za wymianę.

    Zobaczcie jaki widok ukazał się moim oczom po wyciągnięciu starego filtra:



    Przed wymianą przygotowałem sobie 2 puste, plastikowe butelki. Do jednej wlałem to paliwo, które zostało w filtrze. Było czyste więc doszedłem do takiego wniosku...zanieczyszczenia przybrały taką formę, że filtr był je w stanie wyłapać.

    Dodam, że auto było tankowane tylko i wyłącznie na Shellu, BP oraz niemieckich i austriackich stacjach.

    Filtr poszedł do kosza. Z obudowy filtra odessałem całe paliwo, wszystko wyczyściłem, włożyłem nowy filtr i zalałem ON.

    Żeby była jasność to nie ADF tak zasyfił filtr tylko osady, które zostały wypłukane. Tak jak pisałem wcześniej, przed zalewaniem filtr był czysty(sam sprawdziłem).

    Co Wy na to?
    Moja FLka:

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      czasami inspekcja wizualna baku pokazuje że możliwe jest nawet życie biologiczne w baku diesla zatem prewencja jest bardzo dobrą opcją.

      Komentarz

      • kornat
        Rider
        • 2007
        • 578

        #4
        Kolega również tankował na BP i też miał taki filtr. Nie stosował żadnych uszlachetniaczy a filtr był czarny jak smoła. Zdjęcie w poniższym linku

        Komentarz

        • xcracer
          Elegance
          • 2014
          • 851
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Tak jak pisałem wcześniej, zaraz po zakupie sprawdziłem filtr i był czysty. Tankowałem tylko na jednej stacji BP, na której tankuję praktycznie od początku jej istnienia. W poprzednich autach w momencie wymiany filtr miałem czysty...Nigdy nie narzekałem na jakość paliwa z tej stacji.

          Filtr wymieniłem na nowy. Będę dalej dolewał ADFa i za ok. 2-2,5 tys km sprawdzę jego stan.
          Moja FLka:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

          Komentarz

          • himi
            L&K
            • 2013
            • 1115
            • Octavia II (1Z3)
            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

            #6
            Hmmm, jutro mam wymieniać filtr paliwa. Zalewam auto Amsoilem i mam również ten dodatek. Zatem sugerujesz jeszcze jazdę ze starym filtrem i wyjeżdżenie sześciu baków? Nie wiem w jakim stanie jest filtr w tej chwili.

            Komentarz

            • xcracer
              Elegance
              • 2014
              • 851
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Ciężko mi coś sugerować...Może rozkręć obudowę i zobacz w jakim stanie jest filtr?
              Ja tak zrobiłem i przed zalewaniem ADFa filtr był czysty. Po wyjeżdżeniu całej butelki efekt był taki jak powyżej(gnój w filtrze).
              Moja FLka:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

              Komentarz

              • himi
                L&K
                • 2013
                • 1115
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Idąc twoim tropem filtr powinien być czarny. 2 miesiące temu ostro zalałem ADF-a, nawet w większej dawce niż zaleca producent. Mimo wszystko jutro go wymienię. Zobaczymy w jakim będzie stanie.

                Komentarz

                • xcracer
                  Elegance
                  • 2014
                  • 851
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Wrzuć jakieś fotki starego filtra. Ja dodatkowo odciągnąłem całe paliwo z obudowy, wszystko wyczyściłem i zalałem czystym ON. Pamiętasz kiedy była ostatnia wymiana filtra?
                  Moja FLka:

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                  Komentarz

                  • himi
                    L&K
                    • 2013
                    • 1115
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                    #10
                    Rok temu dokładnie miałem wymieniany filtr.Nowego cleanera nie wleję, bo dostałem w paczce z Amsoilem 5x30...Millersa do benzyny

                    BTW - nie miałem pojęcia, że w fabiowego 1,6 TDI CR wchodzi prawie pięć litrów oleum...Muszę dokupić na dolewki...

                    Komentarz

                    • samtech84
                      Elegance
                      • 2008
                      • 988
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Jak w tdi VP zatankuje się biodiesela to też ładnie syf ze zbiornika rozpuszcza i zatrzymuje się na filtrze paliwa.

                      Komentarz

                      • Ozdar
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 144
                        • Superb III (3V3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        W jaki sposób dawkowaliście ilość dodatku Amsoil?

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Ozdar
                          W jaki sposób dawkowaliście ilość dodatku Amsoil?
                          4 podzialki na 60 l bak. Podzialki odczytujesz odwracając butelkę.
                          Ja tak leję.


                          Komentarz

                          • tomek evo
                            Rider
                            • 2013
                            • 474
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Zalecam zawsze wymianę filtra paliwa przed zastosowaniem preparatów czyszczących wtryski i układ paliwowy a w przypadku przebiegów ponad 200 tyś. dobrym rozwiązaniem jest przeczyszczenie baku przed takim zabiegiem. Jak nam zabrudzi na powrót filtr po zastosowaniu preparatu to ponownie wymieniamy na nowy. W baku diesla po dużym przebiegu jest tyle syfu, że trudno uwierzyć (w dodatku zasklepiony a po zastosowaniu preparatów zaczyna się "odrywać").
                            Druga sprawa to, że niektóre środki czyszczące są agresywne i należy zastosować dodatki smarujące tak aby zapewnić ochronę pompy i układu wtryskowego. Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny ale też działa agresywnie na pompę i wypłukuje syf z baku. Miałem kiedyś w dostawczym Masterze kłopoty po jego zastosowaniu (syf z baku poszedł w układ wtryskowy, dodatkowo pojawiły się opiłki), choć obyło się bez regeneracji pompy czy wtryskiwaczy. Jeśli ktoś nie chce zdejmować baku można pomyśleć o preparatach typowo do rozpuszczania zanieczyszczeń w baku ale ulotka producenta swoje a życie swoje.
                            Nie twierdze, że się coś stanie bo pewnie w 9 przypadkach na 10 nie ale sam miałem pewne doświadczenia i wiem, że należy do tego typu zabiegów podchodzić z głową.

                            Komentarz

                            • kazik4x4
                              RS
                              • 2008
                              • 2728

                              #15
                              Zamieszczone przez tomek evo
                              Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny ale też działa agresywnie na pompę i wypłukuje syf z baku. Miałem kiedyś w dostawczym Masterze kłopoty po jego zastosowaniu (syf z baku poszedł w układ wtryskowy, dodatkowo pojawiły się opiłki), choć obyło się bez regeneracji pompy czy wtryskiwaczy. Jeśli ktoś nie chce zdejmować baku można pomyśleć o preparatach typowo do rozpuszczania zanieczyszczeń w baku ale ulotka producenta swoje a życie swoje..
                              A ja do każdego bez wyjątku auta z układem wtryskowym CR lub PD stosuje magnes neodymowy. Dołożony do obudowy filtra skutecznie zapobiega przenoszeniu opiłków dalej do układu paliwowego.
                              A co do "fuel cleanerów" to mówię stanowcze nie.
                              Nie pomoże w niczym, może jedynie zaszkodzić. Jak układ jest brudny i zasyfiony to jedynym dobrym sposobem oczyszczenia jest demontaż i płukanie zbiornika gorąca wodą, podobnie płukać trzeba instalację paliwowa, a w przypadku gdy jeszcze nic się nie dzieje, czyszczenie "na wszelki wypadek" to jedynie może sprawę pogorszyć przez np. rozpuszczenie utrwalonego już osadu jaki się zebrał w baku i puszczeniem go dalej na aparaturę pompowo-wtryskową.

                              Komentarz

                              • shok
                                RS
                                • 2009
                                • 2070
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Kolega miał identyczny filtr po wyjeżdżaniu kilku baków z dodatkiem oleju 2t. On dolewa 250 ml na pełny zbiornik diesla. Temat dość znany na forum Avensis
                                A ty poważnie z tym magnesem? Pytam bo czasem nie wiem czy ty żartujesz czy poważnie piszesz. Ten magnes niby coś wyłapuje ? Widzisz jakieś opiłki ? Jak tak to gdzie niby one się zbierają ?

                                Komentarz

                                • himi
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1115
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                  #17
                                  Ja kupiłem bardzo chwalonego Tunapa 989. Ale nie użyłem, bo wymieniłem wtryski na nowe. Jakby ktoś chciał, mam na sprzedaż. Można go lać wprost w filtr paliwa, albo do zbiornika. Polecany mocno na forum superba.

                                  Komentarz

                                  • Ozdar
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 144
                                    • Superb III (3V3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #18
                                    himi, a o ADF finalnie jakie masz opinie? Wykorzystałeś więcej niż jedną butelkę?

                                    Komentarz

                                    • himi
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1115
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                      #19
                                      Zalałem tą jedną i tyle. Nie wyrobiłem sobie opinii, nie analizowałem filtra. Tunapa kupiłem za radą kilku userów z forum superba, ponoć bardzo skuteczny. Ale zanim zalałem zdążyłem wymienić wtryski po prostu, a nowych nie będę już czyścił

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2009
                                        • 10918
                                        • Fiat

                                        #20
                                        himi, padły Ci wtryski w 2.0 cr? jaki nalot?

                                        Komentarz

                                        • kazik4x4
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2728

                                          #21
                                          Zamieszczone przez shok
                                          Kolega miał identyczny filtr po wyjeżdżaniu kilku baków z dodatkiem oleju 2t. On dolewa 250 ml na pełny zbiornik diesla. Temat dość znany na forum Avensis
                                          A ty poważnie z tym magnesem? Pytam bo czasem nie wiem czy ty żartujesz czy poważnie piszesz. Ten magnes niby coś wyłapuje ? Widzisz jakieś opiłki ? Jak tak to gdzie niby one się zbierają ?
                                          Z tym magnesem to powaznie.
                                          Profilaktycznie do każdego samochodu który u mnie ma w firmie jest do roboty a nie na handel każę na filtr paliwa przyczepić magnes.
                                          Czasami zdarza się w cdi - słaba jakość paliwa - po prostu pompa podawcza może opiłkować itp. Potem opiłki np. zatykaja czujnik jakości paliwa i wóz nie ma mocy.
                                          Więc jest na filtrze mocny magnes neodymowy (kto choć raz miał w ręku, to wie o co chodzi) to jesli jakiekolwiek opiłki sa w układzie, to on je na bank wyłapie.
                                          Czy widzę? musiałbym rozcinac puszkę filtra żeby zobaczyć, a tego mi się nie chce robić.
                                          A gdzie się zbierają? Przylegają do obudowy filtra która jest namagnesowana przez magnes.


                                          Na podobnej zasadzie działają magnetyczne korki spustowe w miskach olejowych.

                                          [ Dodano: Nie 31 Sty, 16 10:06 ]
                                          Zamieszczone przez himi
                                          Ja kupiłem bardzo chwalonego Tunapa 989. Ale nie użyłem, bo wymieniłem wtryski na nowe. Jakby ktoś chciał, mam na sprzedaż. Można go lać wprost w filtr paliwa, albo do zbiornika. Polecany mocno na forum superba.
                                          Wprost do filtra???? Wajegomać!

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #22
                                            A co do "fuel cleanerów" to mówię stanowcze nie.
                                            Nie pomoże w niczym, może jedynie zaszkodzić. Jak układ jest brudny i zasyfiony to jedynym dobrym sposobem oczyszczenia jest demontaż i płukanie zbiornika gorąca wodą, podobnie płukać trzeba instalację paliwowa, a w przypadku gdy jeszcze nic się nie dzieje, czyszczenie "na wszelki wypadek" to jedynie może sprawę pogorszyć przez np. rozpuszczenie utrwalonego już osadu jaki się zebrał w baku i puszczeniem go dalej na aparaturę pompowo-wtryskową.

                                            Dokładnie! Wiele osób po zakupie auta leje agresywne środki do baku nie znając kondycji wnętrza.

                                            Ja mając to szczęście ze użytkuje auta od nowości pozwalam sobie na prewencję i leje dobre paliwa i co jakiś czas strzał dobrego środka ale raczej nie do agresywnego czyszczenia ale do polepszenia smarowania i zwiększenia potencjału czyszczenia poprzez detergenty.


                                            Do TDI AMSOIL potem co któryś bak Millers diesel Eco coś tam
                                            Do Benzyny Millers Eco Petrol Powermax (przy LPG przydaje się )


                                            Przy regularnym stosowaniu filtry nie są zaklejone a zapobiegamy hodowli. ..

                                            Komentarz

                                            • himi
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1115
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez sew1981
                                              himi, padły Ci wtryski w 2.0 cr? jaki nalot?
                                              Zerknij do mojego wątku w stopce. Nie padły, dwa nie trzymały już parametrów. Wymieniłem cały komplet.

                                              Komentarz

                                              • sew1981
                                                RS
                                                S_OCP MemberModeratoRS
                                                • 2009
                                                • 10918
                                                • Fiat

                                                #24
                                                kazik4x4, w sumie dobry patent, szczególnie w wołach roboczych z delikatnymi commonrailami - jak np. cdi.
                                                A taki magnez można nawet pozyskać z np. starych głośników :wink:

                                                Komentarz

                                                • himi
                                                  L&K
                                                  • 2013
                                                  • 1115
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                                  #25
                                                  Kazik - materiał, z którego wykonane jest np. wnętrze pompy wtryskowej (bo to głównie one mogą potencjalnie opiłować) zostanie przyciągnięty przez neodym? Jesteś pewien?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...