[O1 TDI] Dźwine drżenie/stukanie na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adminek
    Classic
    • 2011
    • 7

    [O1 TDI] Dźwine drżenie/stukanie na wolnych obrotach

    Haha cenna rady/rady

    Auto ma już podniesioną moc 170/400 Nm i z tym tyle jedzie.
    AWX ma skrzynie 5 biegową a AVF 6 biegową i widać różnice, Passat i A4 (AWX) jakie miałem z tym silnikiem ni cholery bez chipa nie poszły więcej niż 210 km/h
  • kempa007
    Classic
    • 2010
    • 22

    #2
    [O1 TDI] Dźwine drżenie/stukanie na wolnych obrotach

    Witam,

    Silnik 1.9 tdi, Octavia I, kombi, 90KM. Ostatnio bylem wymienić olej na Motula u nowego mechanika no i od tamtej pory coś mi zaczęło dzwonić pod maską. Nie podejrzewam zeby to było coś związanego z wymianą oleju. Objaw jest trudny do zbadania gdyż na luzie nic nie słychać, dopiero po zapięciu biegu i ruszeniu na wolnych obrotach, kolo 1000, w zasadzie na kazdym biegu przy przyspieszaniu mam odgłos tak jakby jakas blaszka uderzała o komore silnika. Początkowo myslałęm, że to wina brakującej (tez po wizycie u mechanika) sruby mocującej górną osłonę silnika. Niestety po przykręceniu jej objaw nie ustaje i w sumie z kazdym kilometrem staje się coraz wyrazniejszy. Ostatnio podobne objawy mialem u mamy w aucie. Tam winowajca byla wypięty z plastikowego uchwytu jakis przewod. Skodzina jest niestety dużo barziej zabudowana i pobieżnie juz sprawdziłem wszystko co było w zasięgu ręki. Niby okay. Czy ktoś wie co jeszcze można sprawdzić. Ewidentnie coś rezonansuje...

    [ Dodano: Wto 01 Lip, 14 13:19 ]
    Czy w masce są jakieś części mogące wpadać w rezonans? Pod spodem mam jakąś filcową matę- nie wiem jakieś wygłuszenie czy coś. Gdy to poklepałem trochę, drżenie ustało...
    --
    Formuła 1 - Dziel Pasję
    http://www.formula1.pl

    Komentarz

    • ovi
      Ambiente
      • 2014
      • 105

      #3
      Może nowy mechanik coś namieszał z olejem Możesz zalać Ceramizerem, powinno pomóc. Problem z dzwoniącymi szklankami rozwiązał od razu więc może i u Ciebie pomoże.

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        kempa007, po otwarciu maski, pod podszybiem, bezpośrednio na górze grodzi leci przewód od instalacji ogrzewania/chłodzenia - dość cienka czarna rurka, podczas pracy silnika dość cieplutka :twisted:
        Sprawdź, czy nie jest luźna w uchwycie. Tak miałem u siebie, po podłożeniu kawałkiem twardszej maty drgania przestały być takie dokuczliwe.
        Oprócz tego przyjrzyj się dokładnie plastikom i mocowaniom wszystkiego w komorze silnika.
        Na pewno coś wpada w rezonans :wink:
        Odpal go, otwórz maskę i słuchaj punkt po punkcie :diabelski_usmiech
        A objaw występuje tylko podczas jazdy, czy może na postoju z wyższymi obrotami również :?:
        Weź jeszcze kogoś do pomocy :P

        I jeszcze - który rocznik auta i jaki masz przebieg?

        ovi, pomimo, że też używam ceramizera i również go polecam, to niestety śrubek i uchwytów za nas nie poprawi :P
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • ovi
          Ambiente
          • 2014
          • 105

          #5
          Jeżeli jest tak jak mówisz to oczywista oczywistość A używasz do silnika czy skrzyni?

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            ovi, nie wiem kogo pytasz, ale ja już ci odpowiedziałem w wątku o ceramizerach
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            Pracuję...