Dolewanie oleju 2T do ON

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xcracer
    Classic
    • 2017
    • 0
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    Dolewanie oleju 2T do ON

    Witam,

    podpinając się pod temat jakie żarówki polecacie do świateł postojowych i mijania bo szczerze mówiąc oryginalne żarówki postojowe i mijania raz że nie bardzo ładnie wyglądają a ich efektywność też nie powala
    Wiec kwestia na jakie by było najlepiej je wymienić??
  • xcracer
    Elegance
    • 2014
    • 851
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    Dolewanie oleju 2T do ON

    Czytałem trochę tematów na innych forach odnośnie dolewanie oleju 2T do ON. Część osób stosujących ten zabieg dosłownie rozpływa się na zaletami takiego postępowania. Twierdzą, że to bardzo dobre dla pompek i całego układu paliwowego. Sam nie wiem co o tym myśleć. Czy ktoś z Was stosował taki patent? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

    Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego tematu...

    Tutaj kilka tematów:

    Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.




    Moja FLka:

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

    Komentarz

    • xtremesystems
      RS
      • 2010
      • 2254
      • Hyundai

      #3
      wlasnie zerknalem na ten temat alfoholikow.

      na pierwszej stronie wszyscy sie nad tym spuszczaja . na ostatnich 5ciu juz zostala grupa zapalencow ktora na sile chce z gowna krecic bicz


      ja dolewam diesel skydd
      w zime dwa kielony na bak , latem 1

      jest to anty costam co zapobiega wytracaniu parafiny zima.

      dotatkowo czysci wtryski . na jakiejs polibudzie zrobili test kilku dodatkow m.in. Diesel skydd wyszlo im ze mniej dymi on podczas spalania z tym dodatkiem. wiec samo przez sie musi byc dobre dla aut z DPF. i rzeczywiscie zadziej mi sie dopala filtr

      Komentarz

      • xcracer
        Elegance
        • 2014
        • 851
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Właśnie dlatego sam nie wiem co o tym myśleć...

        Skydda dolewałem do 1.9 tdi AGR i BXE. Różnic nie zauważyłem. Auta zawsze bez problemu odpalały zimą(bo taka jest główna funkcja Skydda) ale bez dolewania również zawsze paliły bez zarzutu.
        Moja FLka:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

        Komentarz

        • Adrian
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 662
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Ja czasami jak nie zapomnę dolewam 100 na cały zbiornik 2t liqui moly. Różnic nie widzę w chwili obecnej ale może w perspektywie czasu coś to zmieni. W sumie koszt nie zbyt wielki.
          PerfectService by DGW
          Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
          Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
          Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

          Komentarz

          • xcracer
            Elegance
            • 2014
            • 851
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Adrian możesz napisać, którego dokładnie LM dolewasz?
            Moja FLka:

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

            Komentarz

            • Rosomak
              L&K
              • 2011
              • 1365
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zanim nabyłem Skodę, miałem MB W124 300D i w nim prostą jak cep rzędową pompę wtryskową.
              Na zimę lałem Castrol TDA, a latem można było zastosować np. olej 2T w ilości 0,5-1L na 70L ON.
              Olej dawał bardzo fajny efekt bo znacznie wyciszał wtryski i na pewno je dobrze smarował.
              Jeżeli teraz bym miał jakiegoś TDI z rotacyjną pompą wtryskową (bez żadnych dziadostw typu CR, lub PD) to lałbym do paliwa co 2gie tankowanie jakiegoś syntetyka 2T.
              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

              Komentarz

              • Adrian
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 662
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Ja dolewam tego:


                Rozmawiałem o tym z DGW i powiedział że nie ma przeciwwskazań do lania tego dodatku do PD. Jedyne co może im się stać to będą bardziej nasmarowane.
                PerfectService by DGW
                Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Dolewanie oleju do ropy to stara szkoła mechaników-popularna do dziś ale to jest dokładnie taka sama szkoła jak olejowa - u nich- po 100 tyś km półsyntetyk po 200tyś km minerał. Nie mówie że to szkodzi ale obecne diesle sa troszke "inne" niż te sprzed 30 lat.
                  Lepiej poprostu tankować na sprawdzonych stacjach.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • sosna1
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 463
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Adrian
                    Jedyne co może im się stać to będą bardziej nasmarowane.
                    kiedyś mi pompiarz polecił lanie mixolu, (twierdził, że paliwo mamy jakie mamy a olej zapobiegnie odkładaniu się nagarów i sadzy dodatkowo smarując wtryski) co drugie tankowanie 0,5-1l na zbiornik,lałem jeździłem nic się nie działo.
                    Marcin



                    My ©koda is fantastic

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Do pomp rotacyjnych można bo paliwo zawiera coraz mniej środków smarnych.
                      Do DPF nie.
                      Jest to mało ekologiczne niemniej kto lał to potrafi wyczuć różnice.
                      Jak lać to tylko syntetyczne niskopopiolowe 1:100.

                      Paradoksalnie po zastosowaniu mniej kopci dużymi cząsteczki ale nie można udawać że nic się nie dzieję

                      Komentarz

                      • Rosomak
                        L&K
                        • 2011
                        • 1365
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez pedros
                        Jest to mało ekologiczne
                        to jest najmniejszy i wręcz nieistotny problem...
                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                        Komentarz

                        • maly2st
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 245

                          #13
                          jak miałem swojego diesla na pomiędzy rotacyjnej bez turbo zimą miałem często problemy z odpalaniem ze względu na parafine stary mechanior poradził mi łac 1:10 PB :ONu oraz 20ml na 10loleju syntetycznego do dwusowow i odkąd zacząłem zima tak łac skończył się problem z parafina.
                          poradził tez ze gdyby mi przyszło na opole jedzie to dodawać nawe30ml na 10l oleju do dwusowow

                          a swoją drogą mój 1,6 d pojechał latem z Lodzi do Kołobrzegu i spowrotem na oleju rzepakowy z bierdonki (dobra promocja była) i średnie spalanie (800km trasy i 200km miasto) na rowny1000 km wyszło 45l oczywiście bez szaleństw (54kuce)

                          Komentarz

                          • dragster
                            Elegance
                            • 2009
                            • 895
                            • Honda

                            #14
                            Zamieszczone przez pedros
                            Do pomp rotacyjnych można bo paliwo zawiera coraz mniej środków smarnych.
                            Było tak gdy zmniejszono ilość siarki w oleju napędowym, wtedy zacierały się pompy w dieslach osobowych i ciężarowych. Obecnie dodawane biokomponenty znacząco poprawiają smarność ropy. Temat doskonale rozpracowany na forum avensis.
                            Moim zdaniem, jedynie zimą gdy ilość bio zostaje zmniejszona w oleju napędowym warto dodawać np. kleen flo diesel lubricant - ponoć smaruje i obniża temperaturę płynności.
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz

                            • ksyniu22
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 119

                              #15
                              Ja stosowałem ravenol scooter półsyntetyk do ibizy 1,9 tdi PD, wypaliłem tego 2 litry czyli jakieś 10 zbiorników.
                              Zauważyłem spalanie mniejsze o około 0,4 litra na setkę i tak jakby silnik ciszej pracował także ja polecam

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez dragster
                                Zamieszczone przez pedros
                                Do pomp rotacyjnych można bo paliwo zawiera coraz mniej środków smarnych.
                                Było tak gdy zmniejszono ilość siarki w oleju napędowym, wtedy zacierały się pompy w dieslach osobowych i ciężarowych. Obecnie dodawane biokomponenty znacząco poprawiają smarność ropy. Temat doskonale rozpracowany na forum avensis.
                                Moim zdaniem, jedynie zimą gdy ilość bio zostaje zmniejszona w oleju napędowym warto dodawać np. kleen flo diesel lubricant - ponoć smaruje i obniża temperaturę płynności.
                                sprostuję - mniej sodków smarnych pochodzenia siarkowego ( kiedyś siarka również brała udział w smarowaniu ale jest korozyjna, ot taki paradoks z piekła rodem)

                                naturalnie podpisuję sie pod specyfikami dedykowanymi zwłaszca w nowszych konsteukcjach bo odpowrność na zmiany parametrów ON leży w coraz węższych przedziałach.

                                Komentarz

                                • ovi
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 105

                                  #17
                                  Jeżeli o mnie chodzi to zawsze na zimę dolewam Ceramizer, dużo lepiej odpala i trochę równiej chodzi. Znajomy mi polecił bo też miał taki problem, nie chciało mi się wierzyć a tu jednak pomogło.

                                  Komentarz

                                  • barteq
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 309
                                    • Opel

                                    #18
                                    Ja co 2/3 tankowanie wleje 200 ml 2T na 50l ropy. A zalewam RAVENOL SCOOTER 2T.
                                    W porównaniu do ludzi z forum avensisa nie zauważyłem ani lepszej pracy silnika, ani mniejszego spalania na 2T natomiast brak dymienia przy pełnym bucie jest faktem.
                                    Kupiłem 2 butelki tego oleju, zużyje je i więcej już nie będę tego zalewał.


                                    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                    Komentarz

                                    • xcracer
                                      Elegance
                                      • 2014
                                      • 851
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Po lekturze wielu stron postanowiłem spróbować na własnym samochodzie. Przez ok. 2000 km do każdego tankowania dolewałem olej Liqui Moly 2T 1052 w dawce ok. 1:250. Paliwo tankowane na tej samej stacji, zwykły ON.
                                      Pierwsze co najbardziej mnie zaciekawiło to rzekome czyszczenie wtryskiwaczy i poprawa korekcji. Poniżej wynik mojego badania . Screen nr 1 - sytuacja przed zalewaniem 2T. Screen nr 2 - po ok. 2000 km na oleju 2 T. Pomiary zarówno w przypadku pierwszym jak i drugim wykonane na mocno rozgrzanym silniku po przejechaniu ok. 60 km. Wszystkie odbiorniki prądu wyłączone. Oceńcie sami:




                                      Wrażenia obiektywne:
                                      - bardziej miękka, cicha praca silnika na biegu jałowym
                                      - łagodniejszy rozruch silnika
                                      - ogólnie cichsza praca silnika, szczególnie na zimnym(jeżdżę tym autem codziennie, 7 dni w tygodniu więc takie rzeczy zauważam od razu)

                                      Wrażenia subiektywne:
                                      - mniejsze spalanie ok. 0,4-0,5 l/100 km. To jeszcze muszę potwierdzić, na razie dystans to jak pisałem tylko 2000 km.W każdym tygodniu jeżdżę praktycznie identyczne trasy po tych samych drogach i w podobnym stylu.

                                      Pisano o mniejszym zadymieniu spalin. Tego nie zauważyłem bo i przed zastosowanie oleju 2T auto nie dymiło

                                      Jeśli jeszcze coś sobie przypomnę dopiszę.
                                      Moja FLka:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                      Komentarz

                                      Pracuję...