Opona Run flat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pkleszcz
    Drive
    • 2011
    • 95

    Opona Run flat

    Taki mam panel...



    A rozrząd potwierdzam, service zaleca wymianę co 210k km lata nawet do 8l.
    Jaki olej polecacie ... mam dostęp do castrola ale wiem ze musi być dedykowany do silników z filtrem cząstek stałych.
    spotkaliście się z filtrem oleju firmy Müller Filter???
    i brać 5w30 czy 5w40 ?
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 910
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Opona Run flat

    Witam
    Mam taka oponkę z BMW X1 typu run flat, czy ktos sie orientuje czy naprawia sie tego typu opony? Jest to w miare nowa opona bo przejechała ok 5kkm i najechała na gwóźdź
    Prosze o rady
    Dzieki :wink:

    Komentarz

    • Nexus6
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4847
      • Volkswagen

      #3
      nie naprawia sie tego typu opony
      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        Nexus6, z wyjątkiem opon w systemie Pax Michelin, które można jednorazowo naprawić, o ile uszkodzenie nie wystąpiło na boku opony, takie coś wyczytałem. No ale generalnie się nie naprawia... :evil:

        Komentarz

        • toomasz
          Elegance
          • 2010
          • 910
          • Volkswagen
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          no to klapa

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez Nexus6
            nie naprawia sie tego typu opony
            Kupuje sie raka oponę za powiedzmy 500zl i wyrzucasz na śmietnik bo gwóźdź sie wbił ?? Oj coś mi sie nie chce wierzyć. :roll:
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              AdamB, niestety tak
              w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
              naprawa wiąże się z uszkodzeniem tej powłoki i taka opona jest juz bezuzyteczna
              tzn możesz naprawiać (w Polsce wszystko jest możliwe) ale ta opona nie jest już pełnowartościowa

              [ Dodano: Pon 01 Wrz, 14 12:32 ]
              Zamieszczone przez AdamB
              500zl
              chciałbym kupić Runflata 17" za 500 :wink:
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                piotrek_gdy, strzeliłem tak ceną. A co do RN to nigdy aż tak się tym nie interesowałem, a może inaczej, nie zakładałem, że takiej opony naprawić się nie da. Wg mnie to taki mały absurd jest, aby oponę dobrą po przebiciu (które w zasadzie może się zdarzyć zaraz po założeniu) trzeba wyrzucić i to za tak duże pieniądze.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  AdamB, niestety w BMW własnie popłynałem na komplecie RunFlatów :roll:
                  3opony przebite bo gwoździe się wysypały z cięzarówki

                  poza tym jest jeszcze jedna rzecz która mało kto bierze pod uwagę- RunFlat po naprawie(pomijam mniejsza funkcjonalność) jest dość ciężki do wyważenia- info od znajomego wulkanizatora
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • rafiki
                    RS
                    • 2012
                    • 15975
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    AdamB, nikt nie mówi, że się nie da, bo oczywiście się da, ale większość RF traci po tym swoje właściwości ze względu na osłabienie struktury. Najgorzej jak coś się stanie z bokiem opony, który jest specjalnie wzmacniany - wtedy to niezależnie od wielkości uszkodzenia jest wręcz zabronione naprawianie takich opon.
                    رافال
                    Spoty
                    Cause freedom is a lonely road

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #11
                      poprostu jest to tak, że jak bok opony dostanie to kaplica totalna i na śmietnik. Ale zwykła opona jak dostanie w bok to też za ciekawie nie jest. A jak gwoździk się wbije na powierzchni styku z nawierzchnią, to pewnie da radę to naprawić, tylko już nie będzie to opona run flat, tylko zwykła. I ciężej to wyważyć przez braki w tej wewnętrznej strukturze. Ale na rozum da się, sam bym próbował w dobrym zakładzie jak mała dziurka, bo szkoda na śmietnik wywalać dobry bieżnik, tylko dlatego, że nie pełni już funkcji runflat.

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez rafiki
                        AdamB, nikt nie mówi, że się nie da, bo oczywiście się da, ale większość RF traci po tym swoje właściwości ze względu na osłabienie struktury.
                        czyli się nie da na tą chwilę, aby przywrócić 100% sprawność, albo inaczej jeszcze warsztaty wulkanizacyjne nie posiadają odpowiedniej technologii.

                        http://motofocus.pl/nowosci/5988/nie...aszny/strona/2 Da się ale trochę zachodu jest :wink:
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          generalnie..
                          nie zaleca się naprawiania opona rof ale jest to dopuszczalne i praktykowane.
                          oczywiście
                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                          AdamB, niestety tak
                          w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
                          mówimy o naprawach na czole opony czyli na bieżniku.
                          nie zaleca się choćby z takiego powodu że najprawdopodobniej , nie chce mi się sprawdzać , wszystkie opony rf maja indeks prędkości V a producenci opon nie zalecają napraw takich opon . lepiej wymienić ja na nową a najlepiej to przynajmniej dwie lub komplet :wink: .
                          więc jeżeli rf nie jet przejechany parędziesiąt kilometrów bez powietrza i ma małe uszkodzenie typu gwóźdź lub wkręt spokojnie można ja naprawiać .

                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                          AdamB, niestety tak
                          w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
                          chyba piszesz o innych oponach typu seal inside , które również są naprawialne tylko trzeba mieć o tym pojęcie choć blade.. , czyli gdzieś sie przeszkolić ewentualnie coś w tym stylu...

                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                          AdamB, niestety w BMW własnie popłynałem na komplecie RunFlatów :roll:
                          3opony przebite bo gwoździe się wysypały z cięzarówki
                          dużo było gwoździ w jednej oponie ? mam nadzieje że Cię nacięli na ta wymianę..

                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                          poza tym jest jeszcze jedna rzecz która mało kto bierze pod uwagę- RunFlat po naprawie(pomijam mniejsza funkcjonalność) jest dość ciężki do wyważenia- info od znajomego wulkanizatora
                          Piotruś jeżeli piszesz faktycznie o runflatach to jest to niestety bzdura.

                          Zamieszczone przez sew1981
                          A jak gwoździk się wbije na powierzchni styku z nawierzchnią, to pewnie da radę to naprawić, tylko już nie będzie to opona run flat, tylko zwykła. I ciężej to wyważyć przez braki w tej wewnętrznej strukturze.
                          to dalej będzie opona rof . i o jakie braki chodzi... :niewiem

                          wychodzi na to że mylicie dwa typy opon - runflat i seal.
                          runflaty nie mają żadnej powłoki w środku /chyba że jakieś wyszły a ja jestem niedouczony :roll: / , za to mają , w dużym uproszczeniu , bardzo mocną konstrukcje która pozwala parędziesiąt km przejechać bez powietrza.
                          powłoki w środku maja opony typu seal , ale to nie sa runflaty , na nich nie można jechać bez powietrza .
                          mam nadzieje ze nic mi sie nie popieprzyło bo pisze w pośpiechu.. :szeroki_usmiech

                          Zamieszczone przez AdamB
                          czyli się nie da na tą chwilę,
                          da się jeżeli uszkodzenie nie jest poważne
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • xcracer
                            Elegance
                            • 2014
                            • 851
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Napiszę z własnego doświadczenia...miałem Bridgestony Turanza ER300 RFT. Dwa razy złapałem gumę, raz z przodu raz z tyłu. Za każdym razem była to mała dziurka po gwoździu. Opony zostały naprawione i nic niepokojącego się nie działo. Warsztat nic nie wspominał o problemach z wyważeniem czy o przeciwwskazaniach do naprawy...
                            Moja FLka:

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                            Komentarz

                            • Voit
                              Elegance
                              • 2010
                              • 816

                              #15
                              Zamieszczone przez xcracer
                              (...) Warsztat nic nie wspominał o problemach z wyważeniem czy o przeciwwskazaniach do naprawy...
                              ...Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.
                              Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
                              Fajny warsztat...

                              Psim obowiązkiem było powiedzieć, że tego się nie łata.
                              Klienci są różni i warsztaty też są różne.
                              Czasami klient się uprze, a warsztat bardzo chce zarobić...
                              Ale mieli obowiązek ostrzec, że opona jest do wymiany.

                              Komentarz

                              • xcracer
                                Elegance
                                • 2014
                                • 851
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Pytałem i usłyszałem, że uszkodzenie jest na tyle małe,.iż pozwala ma naprawę.
                                Moja FLka:

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                Komentarz

                                • Voit
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 816

                                  #17
                                  Ćwiartkę auta też da się wspawać, tylko że producent nie dopuszcza tego rodzaju napraw.

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Voit
                                    ..Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.
                                    Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
                                    Fajny warsztat...
                                    kolego nie mąć ludziom w głowach .w runflatach naprawy czołowe się normalnie naprawia i producenci na to pozwalają.
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • xcracer
                                      Elegance
                                      • 2014
                                      • 851
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      W moim przypadku uszkodzenie było również od czoła tak jak pisze Leszek.
                                      Moja FLka:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #20
                                        xcracer, leszekmw, zgadzam się z wami, od czoła jak opona ma dziurkę, spokojnie na logikę i praktykę warsztatową patrząc da się to naprawić. Chyba, że ktoś ma za dużo siana i chce wydawać kasę na nowy komplet bo tak radzą jakieś "snormy" napędzające sprzedaż.....
                                        Voit, porównanie tego do auta zespawanego z 3 to lekka przesada. Takim sposobem myśląc to nikt nie mógłby grzebać we własnym aucie i robić przeróbek na zasadzie kat out, czy chiptuning, bo łamie "normy" producenta....oczywiście mówię o przeróbkach u profesjonalistów, a nie w garażu u heńka i tak samo myślę o dobrej wulkanizacji, która ma pojęcie co robi z każdym rodzajem opony dostępnej na rynku.

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sew1981
                                          Chyba, że ktoś ma za dużo siana i chce wydawać kasę na nowy komplet bo tak radzą jakieś "snormy" napędzające sprzedaż.....
                                          sew1981, wczoraj pisałem o tym że się nie zaleca ale to producenci podawali parę lat temu . wczoraj po naszej dyskusji tutaj rozmawiałem z pirelli i contim i w tej chwili naprawy są jak najbardziej dopuszczalne , oczywiście wykonywane przez "przeszkolonych wulkanizatorów"..
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz

                                          • jerol
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 188

                                            #22
                                            duzo takich naprawialem, jedz do dobrego warsztatu niech Ci naprawia i badz spokojny, nic sie z tym nie stanie

                                            Komentarz

                                            • liveact
                                              Ambiente
                                              • 2012
                                              • 147
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez leszekmw
                                              Zamieszczone przez Voit
                                              ..Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.
                                              Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
                                              Fajny warsztat...
                                              kolego nie mąć ludziom w głowach .w runflatach naprawy czołowe się normalnie naprawia i producenci na to pozwalają.
                                              od początku eksploatacji run flatów można je było naprawiać... strefa naprawialna jest tylko ograniczona... 70-80 % szerokości bieżnika.... bark i bok opony nie wchodzą w ogóle w rachubę przy naprawie...
                                              ASO (np. Toyota przy BRSach) w ogóle nie naprawiają opon klientom, tylko wymieniają na nowe...
                                              generalnie, nie każdy wulkanizator umie naprawić oponę :twisted:
                                              ze 2 lata temu kolega przywiózł mi koło bez powietrza po naprawie w Norauto... opona w ogóle nie była zszorstkowana, tylko wkład został przyklejony prosto na warstwę butylową... samochód daleko na tym nie ujechał...
                                              Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
                                              Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #24
                                                ja raz miałem kołek wsadzony wogóle bez kleju :diabelski_usmiech
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • belgot11
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 48
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  Jak rozumiem wkład naprawczy został przyklejony na warstwę butylową opony ,bez uprzedniego zmatowienia powierzchni? - za taką naprawę i spalenie opony ,z pana "gumiarza "zrobiłbym ludzika michelin

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...