Opona Run flat
Zwiń
X
-
AdamB, niestety tak
w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
naprawa wiąże się z uszkodzeniem tej powłoki i taka opona jest juz bezuzyteczna
tzn możesz naprawiać (w Polsce wszystko jest możliwe) ale ta opona nie jest już pełnowartościowa
[ Dodano: Pon 01 Wrz, 14 12:32 ]
chciałbym kupić Runflata 17" za 500 :wink:Zamieszczone przez AdamB500zlprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, strzeliłem tak ceną. A co do RN to nigdy aż tak się tym nie interesowałem, a może inaczej, nie zakładałem, że takiej opony naprawić się nie da. Wg mnie to taki mały absurd jest, aby oponę dobrą po przebiciu (które w zasadzie może się zdarzyć zaraz po założeniu) trzeba wyrzucić i to za tak duże pieniądze.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
AdamB, niestety w BMW własnie popłynałem na komplecie RunFlatów :roll:
3opony przebite bo gwoździe się wysypały z cięzarówki
poza tym jest jeszcze jedna rzecz która mało kto bierze pod uwagę- RunFlat po naprawie(pomijam mniejsza funkcjonalność) jest dość ciężki do wyważenia- info od znajomego wulkanizatoraprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
AdamB, nikt nie mówi, że się nie da, bo oczywiście się da, ale większość RF traci po tym swoje właściwości ze względu na osłabienie struktury. Najgorzej jak coś się stanie z bokiem opony, który jest specjalnie wzmacniany - wtedy to niezależnie od wielkości uszkodzenia jest wręcz zabronione naprawianie takich opon.
Komentarz
-
-
poprostu jest to tak, że jak bok opony dostanie to kaplica totalna i na śmietnik. Ale zwykła opona jak dostanie w bok to też za ciekawie nie jest. A jak gwoździk się wbije na powierzchni styku z nawierzchnią, to pewnie da radę to naprawić, tylko już nie będzie to opona run flat, tylko zwykła. I ciężej to wyważyć przez braki w tej wewnętrznej strukturze. Ale na rozum da się, sam bym próbował w dobrym zakładzie jak mała dziurka, bo szkoda na śmietnik wywalać dobry bieżnik, tylko dlatego, że nie pełni już funkcji runflat.
Komentarz
-
-
czyli się nie da na tą chwilę, aby przywrócić 100% sprawność, albo inaczej jeszcze warsztaty wulkanizacyjne nie posiadają odpowiedniej technologii.Zamieszczone przez rafikiAdamB, nikt nie mówi, że się nie da, bo oczywiście się da, ale większość RF traci po tym swoje właściwości ze względu na osłabienie struktury.
http://motofocus.pl/nowosci/5988/nie...aszny/strona/2 Da się
ale trochę zachodu jest :wink:
Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
generalnie..
nie zaleca się naprawiania opona rof ale jest to dopuszczalne i praktykowane.
oczywiściemówimy o naprawach na czole opony czyli na bieżniku.Zamieszczone przez piotrek_gdyAdamB, niestety tak
w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
nie zaleca się choćby z takiego powodu że najprawdopodobniej , nie chce mi się sprawdzać , wszystkie opony rf maja indeks prędkości V a producenci opon nie zalecają napraw takich opon . lepiej wymienić ja na nową a najlepiej to przynajmniej dwie lub komplet :wink: .
więc jeżeli rf nie jet przejechany parędziesiąt kilometrów bez powietrza i ma małe uszkodzenie typu gwóźdź lub wkręt spokojnie można ja naprawiać .
chyba piszesz o innych oponach typu seal inside , które również są naprawialne tylko trzeba mieć o tym pojęcie choć blade..Zamieszczone przez piotrek_gdyAdamB, niestety tak
w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
, czyli gdzieś sie przeszkolić ewentualnie coś w tym stylu...
dużo było gwoździ w jednej oponie ? mam nadzieje że Cię nacięli na ta wymianę..Zamieszczone przez piotrek_gdyAdamB, niestety w BMW własnie popłynałem na komplecie RunFlatów :roll:
3opony przebite bo gwoździe się wysypały z cięzarówki
Piotruś jeżeli piszesz faktycznie o runflatach to jest to niestety bzdura.Zamieszczone przez piotrek_gdypoza tym jest jeszcze jedna rzecz która mało kto bierze pod uwagę- RunFlat po naprawie(pomijam mniejsza funkcjonalność) jest dość ciężki do wyważenia- info od znajomego wulkanizatora
to dalej będzie opona rof . i o jakie braki chodzi... :niewiemZamieszczone przez sew1981A jak gwoździk się wbije na powierzchni styku z nawierzchnią, to pewnie da radę to naprawić, tylko już nie będzie to opona run flat, tylko zwykła. I ciężej to wyważyć przez braki w tej wewnętrznej strukturze.
wychodzi na to że mylicie dwa typy opon - runflat i seal.
runflaty nie mają żadnej powłoki w środku /chyba że jakieś wyszły a ja jestem niedouczony :roll: / , za to mają , w dużym uproszczeniu , bardzo mocną konstrukcje która pozwala parędziesiąt km przejechać bez powietrza.
powłoki w środku maja opony typu seal , ale to nie sa runflaty , na nich nie można jechać bez powietrza .
mam nadzieje ze nic mi sie nie popieprzyło bo pisze w pośpiechu.. :szeroki_usmiech
da się jeżeli uszkodzenie nie jest poważneZamieszczone przez AdamBczyli się nie da na tą chwilę,O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Napiszę z własnego doświadczenia...miałem Bridgestony Turanza ER300 RFT. Dwa razy złapałem gumę, raz z przodu raz z tyłu. Za każdym razem była to mała dziurka po gwoździu. Opony zostały naprawione i nic niepokojącego się nie działo. Warsztat nic nie wspominał o problemach z wyważeniem czy o przeciwwskazaniach do naprawy...
Komentarz
-
-
...Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.Zamieszczone przez xcracer(...) Warsztat nic nie wspominał o problemach z wyważeniem czy o przeciwwskazaniach do naprawy...
Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
Fajny warsztat...
Psim obowiązkiem było powiedzieć, że tego się nie łata.
Klienci są różni i warsztaty też są różne.
Czasami klient się uprze, a warsztat bardzo chce zarobić...
Ale mieli obowiązek ostrzec, że opona jest do wymiany.
Komentarz
-
-
kolego nie mąć ludziom w głowach .w runflatach naprawy czołowe się normalnie naprawia i producenci na to pozwalają.Zamieszczone przez Voit..Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.
Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
Fajny warsztat...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
xcracer, leszekmw, zgadzam się z wami, od czoła jak opona ma dziurkę, spokojnie na logikę i praktykę warsztatową patrząc da się to naprawić. Chyba, że ktoś ma za dużo siana i chce wydawać kasę na nowy komplet bo tak radzą jakieś "snormy" napędzające sprzedaż.....
Voit, porównanie tego do auta zespawanego z 3 to lekka przesada. Takim sposobem myśląc to nikt nie mógłby grzebać we własnym aucie i robić przeróbek na zasadzie kat out, czy chiptuning, bo łamie "normy" producenta....oczywiście mówię o przeróbkach u profesjonalistów, a nie w garażu u heńka i tak samo myślę o dobrej wulkanizacji, która ma pojęcie co robi z każdym rodzajem opony dostępnej na rynku.
Komentarz
-
-
sew1981, wczoraj pisałem o tym że się nie zaleca ale to producenci podawali parę lat temu . wczoraj po naszej dyskusji tutaj rozmawiałem z pirelli i contim i w tej chwili naprawy są jak najbardziej dopuszczalne , oczywiście wykonywane przez "przeszkolonych wulkanizatorów"..Zamieszczone przez sew1981Chyba, że ktoś ma za dużo siana i chce wydawać kasę na nowy komplet bo tak radzą jakieś "snormy" napędzające sprzedaż.....O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
od początku eksploatacji run flatów można je było naprawiać... strefa naprawialna jest tylko ograniczona... 70-80 % szerokości bieżnika.... bark i bok opony nie wchodzą w ogóle w rachubę przy naprawie...Zamieszczone przez leszekmwkolego nie mąć ludziom w głowach .w runflatach naprawy czołowe się normalnie naprawia i producenci na to pozwalają.Zamieszczone przez Voit..Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.
Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
Fajny warsztat...
ASO (np. Toyota przy BRSach) w ogóle nie naprawiają opon klientom, tylko wymieniają na nowe...
generalnie, nie każdy wulkanizator umie naprawić oponę :twisted:
ze 2 lata temu kolega przywiózł mi koło bez powietrza po naprawie w Norauto... opona w ogóle nie była zszorstkowana, tylko wkład został przyklejony prosto na warstwę butylową... samochód daleko na tym nie ujechał...Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
Komentarz