Opona Run flat
Zwiń
X
-
AdamB, niestety tak
w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
naprawa wiąże się z uszkodzeniem tej powłoki i taka opona jest juz bezuzyteczna
tzn możesz naprawiać (w Polsce wszystko jest możliwe) ale ta opona nie jest już pełnowartościowa
[ Dodano: Pon 01 Wrz, 14 12:32 ]
Zamieszczone przez AdamB500zlprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, strzeliłem tak ceną. A co do RN to nigdy aż tak się tym nie interesowałem, a może inaczej, nie zakładałem, że takiej opony naprawić się nie da. Wg mnie to taki mały absurd jest, aby oponę dobrą po przebiciu (które w zasadzie może się zdarzyć zaraz po założeniu) trzeba wyrzucić i to za tak duże pieniądze.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
AdamB, niestety w BMW własnie popłynałem na komplecie RunFlatów :roll:
3opony przebite bo gwoździe się wysypały z cięzarówki
poza tym jest jeszcze jedna rzecz która mało kto bierze pod uwagę- RunFlat po naprawie(pomijam mniejsza funkcjonalność) jest dość ciężki do wyważenia- info od znajomego wulkanizatoraprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
AdamB, nikt nie mówi, że się nie da, bo oczywiście się da, ale większość RF traci po tym swoje właściwości ze względu na osłabienie struktury. Najgorzej jak coś się stanie z bokiem opony, który jest specjalnie wzmacniany - wtedy to niezależnie od wielkości uszkodzenia jest wręcz zabronione naprawianie takich opon.
Komentarz
-
-
poprostu jest to tak, że jak bok opony dostanie to kaplica totalna i na śmietnik. Ale zwykła opona jak dostanie w bok to też za ciekawie nie jest. A jak gwoździk się wbije na powierzchni styku z nawierzchnią, to pewnie da radę to naprawić, tylko już nie będzie to opona run flat, tylko zwykła. I ciężej to wyważyć przez braki w tej wewnętrznej strukturze. Ale na rozum da się, sam bym próbował w dobrym zakładzie jak mała dziurka, bo szkoda na śmietnik wywalać dobry bieżnik, tylko dlatego, że nie pełni już funkcji runflat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiAdamB, nikt nie mówi, że się nie da, bo oczywiście się da, ale większość RF traci po tym swoje właściwości ze względu na osłabienie struktury.
http://motofocus.pl/nowosci/5988/nie...aszny/strona/2 Da się ale trochę zachodu jest :wink:Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
generalnie..
nie zaleca się naprawiania opona rof ale jest to dopuszczalne i praktykowane.
oczywiścieZamieszczone przez piotrek_gdyAdamB, niestety tak
w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
nie zaleca się choćby z takiego powodu że najprawdopodobniej , nie chce mi się sprawdzać , wszystkie opony rf maja indeks prędkości V a producenci opon nie zalecają napraw takich opon . lepiej wymienić ja na nową a najlepiej to przynajmniej dwie lub komplet :wink: .
więc jeżeli rf nie jet przejechany parędziesiąt kilometrów bez powietrza i ma małe uszkodzenie typu gwóźdź lub wkręt spokojnie można ja naprawiać .
Zamieszczone przez piotrek_gdyAdamB, niestety tak
w dużym uproszczeniu jak oglądasz wnętrze opony to zauważysz że runflat jest pokryty od wewnątrz cienką powłoką(taką błoną) gumową która zapewnia dodatkową szczelność
Zamieszczone przez piotrek_gdyAdamB, niestety w BMW własnie popłynałem na komplecie RunFlatów :roll:
3opony przebite bo gwoździe się wysypały z cięzarówki
Zamieszczone przez piotrek_gdypoza tym jest jeszcze jedna rzecz która mało kto bierze pod uwagę- RunFlat po naprawie(pomijam mniejsza funkcjonalność) jest dość ciężki do wyważenia- info od znajomego wulkanizatora
Zamieszczone przez sew1981A jak gwoździk się wbije na powierzchni styku z nawierzchnią, to pewnie da radę to naprawić, tylko już nie będzie to opona run flat, tylko zwykła. I ciężej to wyważyć przez braki w tej wewnętrznej strukturze.
wychodzi na to że mylicie dwa typy opon - runflat i seal.
runflaty nie mają żadnej powłoki w środku /chyba że jakieś wyszły a ja jestem niedouczony :roll: / , za to mają , w dużym uproszczeniu , bardzo mocną konstrukcje która pozwala parędziesiąt km przejechać bez powietrza.
powłoki w środku maja opony typu seal , ale to nie sa runflaty , na nich nie można jechać bez powietrza .
mam nadzieje ze nic mi sie nie popieprzyło bo pisze w pośpiechu.. :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez AdamBczyli się nie da na tą chwilę,O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Napiszę z własnego doświadczenia...miałem Bridgestony Turanza ER300 RFT. Dwa razy złapałem gumę, raz z przodu raz z tyłu. Za każdym razem była to mała dziurka po gwoździu. Opony zostały naprawione i nic niepokojącego się nie działo. Warsztat nic nie wspominał o problemach z wyważeniem czy o przeciwwskazaniach do naprawy...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcracer(...) Warsztat nic nie wspominał o problemach z wyważeniem czy o przeciwwskazaniach do naprawy...
Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
Fajny warsztat...
Psim obowiązkiem było powiedzieć, że tego się nie łata.
Klienci są różni i warsztaty też są różne.
Czasami klient się uprze, a warsztat bardzo chce zarobić...
Ale mieli obowiązek ostrzec, że opona jest do wymiany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Voit..Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.
Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
Fajny warsztat...O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
xcracer, leszekmw, zgadzam się z wami, od czoła jak opona ma dziurkę, spokojnie na logikę i praktykę warsztatową patrząc da się to naprawić. Chyba, że ktoś ma za dużo siana i chce wydawać kasę na nowy komplet bo tak radzą jakieś "snormy" napędzające sprzedaż.....
Voit, porównanie tego do auta zespawanego z 3 to lekka przesada. Takim sposobem myśląc to nikt nie mógłby grzebać we własnym aucie i robić przeróbek na zasadzie kat out, czy chiptuning, bo łamie "normy" producenta....oczywiście mówię o przeróbkach u profesjonalistów, a nie w garażu u heńka i tak samo myślę o dobrej wulkanizacji, która ma pojęcie co robi z każdym rodzajem opony dostępnej na rynku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Chyba, że ktoś ma za dużo siana i chce wydawać kasę na nowy komplet bo tak radzą jakieś "snormy" napędzające sprzedaż.....O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez Voit..Klient przyjechał, więc wykonali usługę i skasowali.
Klienta się obsługuje i kasuje, a nie straszy.
Fajny warsztat...
ASO (np. Toyota przy BRSach) w ogóle nie naprawiają opon klientom, tylko wymieniają na nowe...
generalnie, nie każdy wulkanizator umie naprawić oponę :twisted:
ze 2 lata temu kolega przywiózł mi koło bez powietrza po naprawie w Norauto... opona w ogóle nie była zszorstkowana, tylko wkład został przyklejony prosto na warstwę butylową... samochód daleko na tym nie ujechał...Opony i felgi nowe-ceny hurtowe
Mobile phone: 501-517 687/668-39 64 74
Komentarz
-
Komentarz