Zamieszczone przez Asystentka
Diesel - woda w baku. Co dolac do baku aby to przepalic?
Zwiń
X
-
Diesel - woda w baku. Co dolac do baku aby to przepalic?
Witajcie
W drugim aucie (HDI diesel) mam prawdopodobnie wode w baku... Zawsze sie pilnowalem i tankowalem JEDYNIE na markowych stacjach, ale ktoregos razu nie mialem wyjscia i zatankowalem na wakacyjnej sezonowej stacyjce, ktora to wygladala jak z czarnobyla...
Jaki efekt? Ano dokladnie taki jakiego sie obawialem tankujac tam. Prawdopodobnie nalalem do baku wody. Trwa to juz 2 miesiace i gdy spada poziom paliwa w zbiorniku, komputer piszczy ze: UWAGA!!!! WODA W FILTRZE PALIWA.
Trzeba cos z tym zrobic tym bardziej ze zima idzie... a wiec... co tu dolac? Ma ktos jakis sprawdzony srodek? Czytalem o dolewnaiu benzyny, ale nie jestem przekonany - wolalbym jakis konkretny przeznacozny do tego srodek.
-
-
ukuk, sprawdziło, sprawdziło. Tylko ważne jest żeby to wlać zanim w baku zacznie zamarzać, bo inaczej to nic nie da :P jak pamiętam to za 500 ml dałem coś koło 25 zł chyba. Obsłużyłem na tym 2 TDI przez ostatnią - nazwijmy to umownie :lol: - zimę i jeszcze z 1/3 mi została :szeroki_usmiech
[ Dodano: Czw 13 Lis, 14 14:48 ]
ale nie ma żadnych cudownych właściwości typu oczyszczanie wtrysków, zmniejszanie spalania, zmniejszanie zużycia oleju itd. :diabelski_usmiech :lol:
[ Dodano: Czw 13 Lis, 14 14:51 ]
poszukałem w necie i mam co to kupiłem
Komentarz
-
-
Zlalem wszystko z filtra i zalalem polecony przez rafiki dodatek (kupilem w mniejszej butelce 250ml za 20 zl, w 0,5 litowej byl po 36 zl). Zobaczymy jaki bedzie efekt. Filtr w najblizszym czasie idzie do wymiany.
samtech84 - narazie zobaczymy jak z tym pojdzie. Generalnie nie lubie lac do baku jakis wynalazkow i biodiesel brzmi jak dla mnie troche strasznie - taki krok musialbym poprzedzic szczegolowa lektura na temat kompatybilnosci HDI vs biodiesel.
Dzieki wszystkim za pomoc.
Komentarz
-
-
ukuk,
nie panikuj, woda w paliwie to normalka,
od dawna radzę sobie dolewając do baku 0,5 l denaturatu przed tankowaniem, taki zabieg stosuję 1-2 razy przed zimą. Działa.
Kiedyś miałem auto z czujnikiem wody w filtrze, w trasie zapaliła sie lampka "water in fuel" , wlałem denaturat, po ok 20 min. jazdy lampka zgasła.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01pedros, nie wiem co i gdzie trzeba tankować aby mieć syf w baku.
w to lato, pierwszy raz od kupna O1(2006r.)wyjmowałem smok ze zbiornika, poza ok 4l paliwa nie było śladu czegokolwiek, nawet sitko w smoku było czyste.
Dobre stacje, pelny bak i jest ok.
U mnie w Skodzie też jak w klinice... bo wiem gdzie tankuje a czasami jeszcze dodatki do paliwa dolewam ze względu na lpg.
Kiedyś natomiast miałem diesla i poprzedni właściciel przepisie auto z pustym brakiem to w serwisie twierdzili że glony się zalęgły.
Komentarz
-
-
Oprocz tej wody, tam w baku powinno byc czysciutko. Ja w 90% przypadkow tankuje na "swoim" Shell-u, a w sumie w 99,9% na stacjach markowych, nie tykam nawet tych marketowych i innych Neste-wynalazkow - tylko BP, Statoil i Shell. To pechowe tankowanie to byl wlasnie ten 0,1%... :evil: Samochod nie dal nawet po sobie poznac, ze jest woda, normalnie pali i pracuje, jedynie ten komunikat wyskakiwal.
No i tak teraz juz pojezdzilem z tym srodkiem ze 30 km. Podczas pierwszych 10km raz na chwilke piknelo, ze znowu woda w filtrze ale pozniej juz spokoj i to mimo, ze mocno dawalem po gazie (bo wlasnie pod obciazeniem toto wyskakiwalo). Na te chwile wyglada, ze operacja sie powiodla. Pewnosci nie mam bo malo tamtym autem jezdze... ale zobaczymy. Co do plukania zbiornika... zostaje taka mozliwosc ale najpiew wyjezdze bak z tym srodkiem (no chyba, ze komunikat znowu zacznie wyskakiwac).
grisza76, dzieki... ale to juz jakby po fakcie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ukuka w 90% przypadkow tankuje na "swoim" Shell-u, a w sumie w 99,9% na stacjach markowych, nie tykam nawet tych marketowych i innych Neste-wynalazkow - tylko BP, Statoil i Shell.
Zamieszczone przez b-bar01ukuk,
nie panikuj, woda w paliwie to normalka,
od dawna radzę sobie dolewając do baku 0,5 l denaturatu przed tankowaniem, taki zabieg stosuję 1-2 razy przed zimą. Działa.
Kiedyś miałem auto z czujnikiem wody w filtrze, w trasie zapaliła sie lampka "water in fuel" , wlałem denaturat, po ok 20 min. jazdy lampka zgasła.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ukukNa 100% jeszcze pewny nie jestem - najbardziej sie to objawialo gdy poziom paliwa schodzil do niskich poziomow... tak jakby z dna wode bralo.
Odnośnie denaturatu to zastanawiałem się nad tym, ale patent ten bezproblemowo daje się zastosować w silnikach z zapłonem iskrowym. Jesteście pewni, że przy zapłonie samoczynnym etanol nie narobi problemów?Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grisza76Znaczy antydepresant pomógł :-)
Co do propozycji dolewania denaturatu - są rodem z epoki PF126FL. W epoce wtrysków elektronicznych (już o CR nie wspomnę) to szybka recepta na kosztowną naprawę.
Teraz pozostaje: po pierwsze - nie tankować bele gdzie, po drugie - profilaktyka co 15 tys. km
To może ja za kolegę odpowiem: nie ma żadnego wpływu czy jest to "wtrysk elektroniczny", CR, PD, system Boscha czy rotacyjny czy jeszcze jakikolwiek inny.
A co do wody w paliwie to ja bym bardziej skłaniał się ku temu, że kolega założyciel wątku pewnie jeździ z niezbyt wypełnionym bakiem i stąd problem.
Jesienne i późnoletnie pogody powodują duże amplitudy temperatury.
Tym bardziej teraz kiedy ochłodziło się, temperatura przechodzi przez punkt 0'C czyli tzw. punkt potrójny wody (0,01'C) zwany czasami także punktem rosy.
W zbiorniku pod wpływem naprzemiennego nagrzewania się i ochładzania powietrza zamknięte tam powietrze skrapla się i w postaci wody osiada na dnie. Stąd woda w zbiorniku.
"Zatankowanie wody" na stacji paliw to powszechna teoria tych, co jeżdżą z pustym bakiem, no albo tych co skupują "oszczędności" od złodziei i leją paliwo przelewane wężem który przed chwilą leżał w piachu do bańki w której ch...j wie co było wcześniej i jeszcze na dnie zostało.
Ja do firmy kupuję hurtowo paliwo od różnych firm (która akurat ma taniej) i na przestrzeni 14 lat tylko raz się zdarzyło, że paliwo było słabej jakości.
[ Dodano: Czw 20 Lis, 14 15:20 ]
Zamieszczone przez ukukno... woda jest na dnie. Tak?... bo juz mnie z tropu wybiles.
Czyli feler pojawiłby się tuż po zatankowaniu a nie w jakimś bardziej odległym czasie.
Kolego, jeszcze raz powiadam - to efekt pogody jaka teraz jest
Komentarz
-
Komentarz