Mam w tej chwili Octavie II 1.4 TSI z manualna skrzynia.
Z roznych powodow chce zmienic auto na auto ze skrzynia automatyczna -
Rapid jest w zasiegu finansowym - nie chce wydac 100.000zl na Octavie...
Nie znalazlem duzego forum Rapidowcow, wiec pisze tu, mam nadzieje
ze sie nie pogniewacie - rzecz dytyczy w sumie silnikow, wiec...
Jak jezdzi 1.4TSI wiem - zrobilem nim 40tys.km.
Natomiast nie wiem jak jezdzi 1.6TDI 90HP... a nie ma jak porownac bo
w salonach nie ma wersji demo z TDI.
NIE INTERESUJA mnie rzeczy typu Vmax, dynamika etc - obydwa silniki
beda pod tym wzgledem napewno wystarczajace. Jezdzilem Rapidem
z silnikiem 75HP i bylo jak dla mnie do przyjecia. Prosze nie tracic czasu
na przekonywanie mnie ze jest inaczej
Interesuje mnie TYLKO glosnosc, wibracje etc - czy silnik TDI jest wyraznie
glosniejszy od TSI, czy czuc wibracje klekota etc. Czy auto jest uciazliwie
glosne przy predkosciach 130-140km/h??? Cisza TSI bardzo mi sie podoba,
nie chcialbym zeby wkurzalo mnie terkotanie pod maska, czy nie da Boze
jakies wibracje
Bede wdzieczny za pare slow informacji jak z tym w 1.6TDI
kukubara, z tego co widze w cenniku to 1.6 tdi automat, jest drozszy niz 1.4tsi z automatem. Wiec nad czym sie tu zastanawiac bierz tsi z dsg, bedzie ciszej i taniej
Wszystko zalezy ile i w jakich warunkach jezdzisz, jak glownie miasto to lepiej benzynka.
Ja poprzednio mialem diesle, 1.3 fiatowskie i 1.5 dci, juz nigdy do klekotow nie wroce, wlasnie przez ten dzwiek i wibracje.
Wiesz, ja bym raczej na 100 procent nie kupił dziś TSI na łańcuchu. Bo problemów z nimi więcej niż jakimikolwiek TDI w historii. Porównujesz stare diesle z CR-ami. A to znaczna różnica.
kukubara, jako że mam 1.6TDI 105KM to mogę napisać tyle, że ten silnik jest cichy, na pewno nie aż tak jak 1.4TSI ale jest Ok. Ja z TSI jeździłem tylko 1.2 TSI Rapidem i jak się przesiadłem na swoje 1.6TDI to byłem szczęśliwy, że TSI nie mam już. Który wybrać, tego nie doradzę, zależy od upodobań. Różnica w zakupie 1.6TDI 105KM vs 1.4TSI 140KM jest z tego co pamiętam około 6000zł więc w moim przypadku się ona bardzo szybko zwróci.
Wibracje??? Jakie wibracje :shock:
[ Dodano: Czw 12 Lut, 15 21:37 ] kukubara, jeżeli bywasz w okolicy Miechowa to możemy się spotkać i porównać różnice. W Krakowie będę tylko jutro i potem dwa tygodnie mam wolnego.
[ Dodano: Czw 12 Lut, 15 21:40 ]
Zamieszczone przez greg505
kukubara, z tego co widze w cenniku to 1.6 tdi automat, jest drozszy niz 1.4tsi z automatem. Wiec nad czym sie tu zastanawiac bierz tsi z dsg, bedzie ciszej i taniej
Chyba tylko w zakupie a z cichością nie przesadzaj. 1.4TSI w OIII chodzi głośniej albo podobnie jak 1.6TDI przy przyspieszaniu. :wink:
Porównujesz stare diesle z CR-ami. A to znaczna różnica.
Akuratnie MultiJet jak i DCI sa na CommonRailu.
Diesel jest OK ale w wiekszych autach, gdzie wyciszenie jest na bardzo dobrym poziomie.
Rapidem nie jezdzilem, ale jest to raczej budzetowe, mieskie auto w ktorym wyciszenie jest na niskim poziomie.
Trzeba sie przed zakupem przejechac, porownanie tego silnika w o3 chyba tez nie ma sensu, bo jednak jest to lepiej wyciszone autko.
kukubara, Jezeli zaden salon nie ma tdi do jazd probnych, to mozesz skorzystac z wypozyczalni samochodow, z tego co widze to na Balicach maja rapida tdi http://www.awos24.com.pl/grupa-d.html
greg505, ja nie wiem czy to tdi rapid na tych balicach....bo ich opisy są bardzo "rzeczowe" , zobacz co piszą przy megance: "Renault Megane Combi TDi to samochód z silnikiem benzynowym."...co to w ogóle jest megane tdi i do tego z silnikiem benzynowym? jakiś swap zrobili - hybrydę z vaga? :P :lol: :lol:
Jeździłem Rapidem 1,2 TSI cały tydzień i stwierdzam, że to bardzo ciche auto o niskim poziomie wibracji a jeśli ktoś twierdzi, że TDI będzie podobnie cichy i mało wibrujący, to łże jak pies. I nie mówicie mi, że mam małe doświadczenie bo jeździłem też autami z 1,5 DCI, 1,6 TDCI-1,6HDI jak i całą paletą diesli w najnowszych Audi. :wink:
nie chcialbym zeby wkurzalo mnie terkotanie pod maska, czy nie da Boze
jakies wibracje
W ten sam sposób skreślasz diesla z listy.
Jak zauważył zepter ciężko jest przeforsować stwierdzenie, a chyba o to Ci chodzi, że diesel charakteryzuje się porównywalną kulturą pracy do benzyny. TDI CR jest cichszy od TDI PD, ale nadal nie jest cichy.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Jeździłem Rapidem 1,2 TSI cały tydzień i stwierdzam, że to bardzo ciche auto o niskim poziomie wibracji a jeśli ktoś twierdzi, że TDI będzie podobnie cichy i mało wibrujący, to łże jak pies.
W porównaniu do 1.9TDI ASV to 1.2 TSI będzie cichy i bez wibracyjny, ale jeżdżąc OIII 1.6TDI już takiej przepaści nie ma, jest głośniej trochę w 1.6 TDI jak już wcześniej napisałem, ale 1.2 czy 1.4 TSI ciche nie są specjalnie. Jak jedziesz 1.2TSI z obrotami 1500-2000 to jest cicho, ale jak wyżej ciągniesz to te silniki też średnio przyjemnie brzmią. Jeździłem 1.2TSI 85KM Rapidem po trasie jak i po wsiach mając jednocześnie porównanie do swojej OIII 1.6TDI. Na jeździe próbnej jeździłem 1.4TSI OIII i ten silnik zrobił na mnie średnie wrażenie, szczególnie na zimnym. Przy przyspieszaniu strasznie werczał i wcale nie cicho. No i tak trochę poza tematem. 1.2TSI 85KM Rapid spalał około 0.7l więcej niż moje 1.6TDI 105KM w OIII na tych samych odcinkach.
Jeździłem Rapidem 1,2 TSI cały tydzień i stwierdzam, że to bardzo ciche auto o niskim poziomie wibracji a jeśli ktoś twierdzi, że TDI będzie podobnie cichy i mało wibrujący, to łże jak pies.
W porównaniu do 1.9TDI ASV to 1.2 TSI będzie cichy i bez wibracyjny, ale jeżdżąc OIII 1.6TDI już takiej przepaści nie ma, .
Czytałeś to co napisałem w dalszej części mojego postu czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
jezdzilem ponad miesiąc 1.4 TSI i bylem co nieco zaskoczony tym silnikiem/mocą ale tylko dlatego, że kiedyś tam miałem cordobę z 1.4 co miała raptem 60KM :szeroki_usmiech
jeśli idzie o porównanie wibracji, w stosunku do mojego 2.0 TDI, ani w jednym ani w drugim takiego zjawiska nie zauważyłem. co do głośności, to TSI jest odrobinkę cichszy ale w życiu nie kupiłbym benzyny...no chyba że cena ropy będzie znacznie wyższa od benzyny :wink:
Czytałeś to co napisałem w dalszej części mojego postu czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
Czytałem, ale jeżeli ktoś ma problem, to Ty z czytaniem ze zrozumieniem.
czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
Takie wycieczki to nie do mnie :wink:
Wycieczki to mają uczniowie w szkole a to jest stwierdzenie faktu na podstawie wypowiedzi kogoś kto cytuje wybiórczo i usiłuje dyskutować sam ze swoimi teoriami.
Diesel nie ma podejścia jeśli idzie o ciszę i kulturę pracy. To, że akurat ktoś poczuł się urażony tym stwierdzeniem bo się turla takim czy innym TDI... nijak mnie nie obchodzi.
Ja bym ten temat podsumował tak...nie ma co porównywać.
Diesel zawsze będzie głośniejszy, będzie klekotał, przenosił w jakimś stopniu drgania na karoserię itd. Silnik diesla pod względem kultury pracy nigdy nie dorówna jednostce benzynowej.
Odnosząc się do pierwszego posta autora tego tematu...jeśli te kryteria są dla Ciebie najważniejsze możesz zakończyć rozważania i pozostać przy benzynie
Diesel zawsze będzie głośniejszy, będzie klekotał, przenosił w jakimś stopniu drgania na karoserię itd. Silnik diesla pod względem kultury pracy nigdy nie dorówna jednostce benzynowej.
Zamieszczone przez xcracer
Odnosząc się do pierwszego posta autora tego tematu...jeśli te kryteria są dla Ciebie najważniejsze możesz zakończyć rozważania i pozostać przy benzynie
Dokladnie tak. Diesel ma inne zalety, ale na pewno nie jest nia kultura pracy.
Komentarz