Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Porownanie GLOSNOSCI TSI i TDI...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Porownanie GLOSNOSCI TSI i TDI...

    SS o i widzisz. Jak chcesz to potrafisz :P
    matu

  • #2
    Porownanie GLOSNOSCI TSI i TDI...

    Czesc

    Mam w tej chwili Octavie II 1.4 TSI z manualna skrzynia.

    Z roznych powodow chce zmienic auto na auto ze skrzynia automatyczna -
    Rapid jest w zasiegu finansowym - nie chce wydac 100.000zl na Octavie...

    Nie znalazlem duzego forum Rapidowcow, wiec pisze tu, mam nadzieje
    ze sie nie pogniewacie - rzecz dytyczy w sumie silnikow, wiec...

    Jak jezdzi 1.4TSI wiem - zrobilem nim 40tys.km.

    Natomiast nie wiem jak jezdzi 1.6TDI 90HP... a nie ma jak porownac bo
    w salonach nie ma wersji demo z TDI.

    NIE INTERESUJA mnie rzeczy typu Vmax, dynamika etc - obydwa silniki
    beda pod tym wzgledem napewno wystarczajace. Jezdzilem Rapidem
    z silnikiem 75HP i bylo jak dla mnie do przyjecia. Prosze nie tracic czasu
    na przekonywanie mnie ze jest inaczej

    Interesuje mnie TYLKO glosnosc, wibracje etc - czy silnik TDI jest wyraznie
    glosniejszy od TSI, czy czuc wibracje klekota etc. Czy auto jest uciazliwie
    glosne przy predkosciach 130-140km/h??? Cisza TSI bardzo mi sie podoba,
    nie chcialbym zeby wkurzalo mnie terkotanie pod maska, czy nie da Boze
    jakies wibracje

    Bede wdzieczny za pare slow informacji jak z tym w 1.6TDI

    Jakub

    Komentarz


    • #3
      Jeśli cisza i bardzo niski poziom wibracji są dla ciebie bardzo ważne, to zostań przy 1,4 TSI ;-)
      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

      Komentarz


      • #4
        kukubara, z tego co widze w cenniku to 1.6 tdi automat, jest drozszy niz 1.4tsi z automatem. Wiec nad czym sie tu zastanawiac bierz tsi z dsg, bedzie ciszej i taniej
        Black magic

        Komentarz


        • #5
          Jakby sie nad niczym nie zastanawiac to by to forum nigdy nie powstalo ;-)

          Nigdy nie mialem nowoczesnego dizla, wiec troche kusi.

          Tak sobie marudze z nudow

          q

          Komentarz


          • #6
            Wszystko zalezy ile i w jakich warunkach jezdzisz, jak glownie miasto to lepiej benzynka.
            Ja poprzednio mialem diesle, 1.3 fiatowskie i 1.5 dci, juz nigdy do klekotow nie wroce, wlasnie przez ten dzwiek i wibracje.
            Black magic

            Komentarz


            • #7
              Wiesz, ja bym raczej na 100 procent nie kupił dziś TSI na łańcuchu. Bo problemów z nimi więcej niż jakimikolwiek TDI w historii. Porównujesz stare diesle z CR-ami. A to znaczna różnica.

              Komentarz


              • #8
                kukubara, jako że mam 1.6TDI 105KM to mogę napisać tyle, że ten silnik jest cichy, na pewno nie aż tak jak 1.4TSI ale jest Ok. Ja z TSI jeździłem tylko 1.2 TSI Rapidem i jak się przesiadłem na swoje 1.6TDI to byłem szczęśliwy, że TSI nie mam już. Który wybrać, tego nie doradzę, zależy od upodobań. Różnica w zakupie 1.6TDI 105KM vs 1.4TSI 140KM jest z tego co pamiętam około 6000zł więc w moim przypadku się ona bardzo szybko zwróci.

                Wibracje??? Jakie wibracje :shock:

                [ Dodano: Czw 12 Lut, 15 21:37 ]
                kukubara, jeżeli bywasz w okolicy Miechowa to możemy się spotkać i porównać różnice. W Krakowie będę tylko jutro i potem dwa tygodnie mam wolnego.

                [ Dodano: Czw 12 Lut, 15 21:40 ]
                Zamieszczone przez greg505
                kukubara, z tego co widze w cenniku to 1.6 tdi automat, jest drozszy niz 1.4tsi z automatem. Wiec nad czym sie tu zastanawiac bierz tsi z dsg, bedzie ciszej i taniej
                Chyba tylko w zakupie a z cichością nie przesadzaj. 1.4TSI w OIII chodzi głośniej albo podobnie jak 1.6TDI przy przyspieszaniu. :wink:
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez himi
                  Porównujesz stare diesle z CR-ami. A to znaczna różnica.
                  Akuratnie MultiJet jak i DCI sa na CommonRailu.

                  Diesel jest OK ale w wiekszych autach, gdzie wyciszenie jest na bardzo dobrym poziomie.
                  Rapidem nie jezdzilem, ale jest to raczej budzetowe, mieskie auto w ktorym wyciszenie jest na niskim poziomie.

                  Trzeba sie przed zakupem przejechac, porownanie tego silnika w o3 chyba tez nie ma sensu, bo jednak jest to lepiej wyciszone autko.

                  kukubara, Jezeli zaden salon nie ma tdi do jazd probnych, to mozesz skorzystac z wypozyczalni samochodow, z tego co widze to na Balicach maja rapida tdi Strony nie znaleziono | Osekrent.pl
                  Black magic

                  Komentarz


                  • #10
                    greg505, ja nie wiem czy to tdi rapid na tych balicach....bo ich opisy są bardzo "rzeczowe" , zobacz co piszą przy megance: "Renault Megane Combi TDi to samochód z silnikiem benzynowym."...co to w ogóle jest megane tdi i do tego z silnikiem benzynowym? jakiś swap zrobili - hybrydę z vaga? :P :lol: :lol:

                    Komentarz


                    • #11
                      sew1981, licznik postów sobie nabijasz :wink:
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz


                      • #12
                        Jeździłem Rapidem 1,2 TSI cały tydzień i stwierdzam, że to bardzo ciche auto o niskim poziomie wibracji a jeśli ktoś twierdzi, że TDI będzie podobnie cichy i mało wibrujący, to łże jak pies. I nie mówicie mi, że mam małe doświadczenie bo jeździłem też autami z 1,5 DCI, 1,6 TDCI-1,6HDI jak i całą paletą diesli w najnowszych Audi. :wink:
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz


                        • #13
                          kukubara,

                          nie chcialbym zeby wkurzalo mnie terkotanie pod maska, czy nie da Boze
                          jakies wibracje
                          W ten sam sposób skreślasz diesla z listy.
                          Jak zauważył zepter ciężko jest przeforsować stwierdzenie, a chyba o to Ci chodzi, że diesel charakteryzuje się porównywalną kulturą pracy do benzyny. TDI CR jest cichszy od TDI PD, ale nadal nie jest cichy.
                          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                          Komentarz


                          • #14
                            kukubara - będę 20-23 luty w Krk moim autem, możemy się spotkać i porównać.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez zepter00
                              Jeździłem Rapidem 1,2 TSI cały tydzień i stwierdzam, że to bardzo ciche auto o niskim poziomie wibracji a jeśli ktoś twierdzi, że TDI będzie podobnie cichy i mało wibrujący, to łże jak pies.
                              W porównaniu do 1.9TDI ASV to 1.2 TSI będzie cichy i bez wibracyjny, ale jeżdżąc OIII 1.6TDI już takiej przepaści nie ma, jest głośniej trochę w 1.6 TDI jak już wcześniej napisałem, ale 1.2 czy 1.4 TSI ciche nie są specjalnie. Jak jedziesz 1.2TSI z obrotami 1500-2000 to jest cicho, ale jak wyżej ciągniesz to te silniki też średnio przyjemnie brzmią. Jeździłem 1.2TSI 85KM Rapidem po trasie jak i po wsiach mając jednocześnie porównanie do swojej OIII 1.6TDI. Na jeździe próbnej jeździłem 1.4TSI OIII i ten silnik zrobił na mnie średnie wrażenie, szczególnie na zimnym. Przy przyspieszaniu strasznie werczał i wcale nie cicho. No i tak trochę poza tematem. 1.2TSI 85KM Rapid spalał około 0.7l więcej niż moje 1.6TDI 105KM w OIII na tych samych odcinkach.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • #16
                                TSI jak jest zimny to klekocze prawie jak dizel,
                                robi sie cichy gdy sie rozgrzeje.

                                Jak depnac do dechy to odglos doladowanej benzyny
                                bardzo mi odpowiada
                                A jak jade spokojnie to nie chce slyszec silnika i tak jest.

                                q

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez kukubara
                                  TSI jak jest zimny to klekocze prawie jak dizel
                                  Ja tego nie potwierdzam.
                                  Może to indywidualnie konkretny silnik tak pracuje :idea:
                                  Zamieszczone przez kukubara
                                  robi sie cichy gdy sie rozgrzeje
                                  Tu ma znaczenie jakim olejem zalany jest silnik
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez endryu
                                    Zamieszczone przez kukubara
                                    TSI jak jest zimny to klekocze prawie jak dizel
                                    Ja tego nie potwierdzam.
                                    Może to indywidualnie konkretny silnik tak pracuje :idea:
                                    Zamieszczone przez kukubara
                                    robi sie cichy gdy sie rozgrzeje
                                    Tu ma znaczenie jakim olejem zalany jest silnik
                                    Otworz maske to uslyszysz
                                    Kazdy silnik z bezposredneim wtryskiem troszeczke klekocze, tak wlasnie dzialaja te wtryski
                                    Black magic

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      Zamieszczone przez zepter00
                                      Jeździłem Rapidem 1,2 TSI cały tydzień i stwierdzam, że to bardzo ciche auto o niskim poziomie wibracji a jeśli ktoś twierdzi, że TDI będzie podobnie cichy i mało wibrujący, to łże jak pies.
                                      W porównaniu do 1.9TDI ASV to 1.2 TSI będzie cichy i bez wibracyjny, ale jeżdżąc OIII 1.6TDI już takiej przepaści nie ma, .
                                      Czytałeś to co napisałem w dalszej części mojego postu czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
                                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez greg505
                                        Otworz maske to uslyszysz
                                        Ale po co :?:
                                        No fakt raz otworzyłem u siebie w celu montażu maty na maskę Ale wtedy silnik miałem wyłączony :chytry :chytry :chytry
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Czytałeś to co napisałem w dalszej części mojego postu czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
                                          Czytałem, ale jeżeli ktoś ma problem, to Ty z czytaniem ze zrozumieniem.

                                          Zamieszczone przez zepter00
                                          czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
                                          Takie wycieczki to nie do mnie :wink:
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            jezdzilem ponad miesiąc 1.4 TSI i bylem co nieco zaskoczony tym silnikiem/mocą ale tylko dlatego, że kiedyś tam miałem cordobę z 1.4 co miała raptem 60KM :szeroki_usmiech
                                            jeśli idzie o porównanie wibracji, w stosunku do mojego 2.0 TDI, ani w jednym ani w drugim takiego zjawiska nie zauważyłem. co do głośności, to TSI jest odrobinkę cichszy ale w życiu nie kupiłbym benzyny...no chyba że cena ropy będzie znacznie wyższa od benzyny :wink:

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              [quote="AdamB"]
                                              Czytałeś to co napisałem w dalszej części mojego postu czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
                                              Czytałem, ale jeżeli ktoś ma problem, to Ty z czytaniem ze zrozumieniem.



                                              Zamieszczone przez AdamB
                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              czy będziesz dyskutował z własnymi wyimaginowanymi teoriami?
                                              Takie wycieczki to nie do mnie :wink:
                                              Wycieczki to mają uczniowie w szkole a to jest stwierdzenie faktu na podstawie wypowiedzi kogoś kto cytuje wybiórczo i usiłuje dyskutować sam ze swoimi teoriami.

                                              Diesel nie ma podejścia jeśli idzie o ciszę i kulturę pracy. To, że akurat ktoś poczuł się urażony tym stwierdzeniem bo się turla takim czy innym TDI... nijak mnie nie obchodzi.
                                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ja bym ten temat podsumował tak...nie ma co porównywać.

                                                Diesel zawsze będzie głośniejszy, będzie klekotał, przenosił w jakimś stopniu drgania na karoserię itd. Silnik diesla pod względem kultury pracy nigdy nie dorówna jednostce benzynowej.

                                                Odnosząc się do pierwszego posta autora tego tematu...jeśli te kryteria są dla Ciebie najważniejsze możesz zakończyć rozważania i pozostać przy benzynie
                                                Moja FLka:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez xcracer
                                                  Diesel zawsze będzie głośniejszy, będzie klekotał, przenosił w jakimś stopniu drgania na karoserię itd. Silnik diesla pod względem kultury pracy nigdy nie dorówna jednostce benzynowej.


                                                  Zamieszczone przez xcracer
                                                  Odnosząc się do pierwszego posta autora tego tematu...jeśli te kryteria są dla Ciebie najważniejsze możesz zakończyć rozważania i pozostać przy benzynie
                                                  Dokladnie tak. Diesel ma inne zalety, ale na pewno nie jest nia kultura pracy.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X