Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8 tsi vs 2.0 Tfsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8 tsi vs 2.0 Tfsi

    Akurat ze sprinterem nie mialem sam do czynienia w sensie "kierowca", spotykam ludzi ktorzy jezdza.Z moich spostrzezen to zdecydowanie blacha poprawiona (choc renowce nie dorowna pod tym wzgledem) ale widywalem mlode roczniki a juz przyrdzewiale, jesli chodzi o przestrzen kierowcy to jest wporzadku, dobra jakosc i spasowanie, schowki pod siedzeniami i sporo miejsca, podobno jeden z wygodniejszych dostawczakow i moge w to uwierzyc. Co do silnikow to z tego co sie dowiedzialem od ludzi sa bardziej paliwozerne, moze z ad blue juz jest lepiej, ale Ty nie szukasz takiego. Silniki juz chyba lepsze niz poprzednie generacje CDI, ale mysle ze Kazik Ci wiecej powie o Sprinterach a zwlaszcza o silnikach
    Co jak co ale chyba najwieksza przestrzen w blaszce na chwile obecna proponuje Iveco.

  • #2
    1.8 tsi vs 2.0 Tfsi

    Wiem ,że 1.8 tsi ma problem z rozrządem ale co jeszcze boli ten silnik. O 2.0 nic nie wiem . Z prerspektywy kupującego czego szukać i z czym się mieć na baczności.

    No i realne spalanie przy w miarę spokojnej jeździe.

    Komentarz


    • #3
      Z info ASO wiem, że w 1.8 dosyć często zdarza się przeciek pompy wody. Moją OIIFL ten problem dotknął.
      Spalanie realne, jakie ja uzyskiwałem w 1.8TSI to jeśli dobrze pamiętam, średnio komp pokazywał ok. 7,2l/100km przy spokojnej jeździe.

      Komentarz


      • #4
        Do obu silników trzeba też dodać zużycie oleju.

        W 1.8 TSI wydaje się to być wręcz większym problemem, ale może to z racji tego, że częściej się o tym czyta bo aut z tym silnikiem jest więcej. Radzę zapoznać się z wątkiem:
        Forum - Octavia Club Polska
        a w szczególności z ostatnimi ~5 stronami.

        W przypadku 2.0 (nie wiem czy 1.8 też) należy pamiętać o wymianie popychacza pompy paliwa (koszt części w ASO to 150 zł więc tragedii nie ma).

        Realne spalanie głównie w cyklu miejskim na odcinkach ~15km masz u mnie w podpisie. W zależności od płynności jazdy mogę osiągnąć 8.5 jak i 11. W trasie od 7 do 9. Przy prędkości 180 chwilowe zużycie to 13-14. Tak jak to mówią: zużycie zależy od ciężaru Twojej prawej nogi, tak więc górne wartości podane przeze mnie są spokojnie do "pobicia"

        Moim zdaniem: koszty utrzymania 1.8 a 2.0 są bardzo zbliżone. Różnica jednak jest w tym, że 1.8 występuje w cywilnych wersjach, a 2.0 w RS. Zależy więc co Ci bardziej odpowiada.

        Komentarz


        • #5
          patryk23, 1.8 CDAA, 2.0 CCZA ( problem z nadmiernym zużyciem oleju, po ok. 100000 km cieknące pompy wody, problemy z rozrządem ). Dodam, że jeżeli będzie skrzynia DSG7 to zdarzają się awarie mechatroniki. Tylko tyle i aż tyle :diabelski_usmiech

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz


          • #6
            Zastanawiam się raczej na wersją cywilna ale b.dobrze wyposażoną a te zaczynają się od 1.8 ( 1.4 odpuszczam w przedbiegach) . Jestem na ,,głupim,, etapie bo w moim mam porobione wszystko i nie ma za bardzo do czego sie przyczepić ,ale chciałbym już coś nowego. Tyle ,że zmienić na nowy i ,ładować, w niego to też głupota .Musi być pewniak.

            Komentarz


            • #7
              hmm, z tym olejem to nie wszystkie biorą, ja kupując swoją i naczytając się że bierze olej od 3 lat wożę w bagażniku zapas a nigdy nie musiałem dolewać
              co prawda co rok, póltora wymieniam ale nigdy nie ubywało

              spalanie średnio około 7,2 jak się lekko jedzie po mieście i dłużej niż 10 km
              na trasie spokojnie jadąc na tempomacie (tak do 130) to i 6l/100 pokaże,
              ale mocniej naciskając to 10-11 bez problemu ciągnie
              wszytsko zależy jak się mocno pedał wciska

              co do awarii to odpukać na razie nic się nie dzieje
              ogólnie bardzo zadowolny jestem

              Komentarz


              • #8
                Z olejem loteria. Nie wiem na ile w a4 jest ten sam motor co w o3 ale u mnie zero dolewek między wymianami .
                Audi A4 1.8TFSI

                Komentarz


                • #9
                  1.8 TSI miało problemy z napinaczami rozrządu oraz z braniem oleju do 2011 r. Potem te wady zostały wyeliminowane i już nie występują.
                  W moim SII 1.8 TSI z listopada 2012 r. problemów z rozrządem brak. Jeśli chodzi o olej to również nie ma potrzeby dolewek między przeglądami.
                  Czarny Elegance

                  Komentarz


                  • #10
                    Fajny czeski artykuł o 1.8 i 2.0 tsi
                    Error 404 (Not Found)!!1
                    ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                    mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X