a i człowiek mechaniki troszkę liźnie ... Do odkręcenia kolektora nie potrzeba wielu narzędzi , ot nasadowa 13 tka , nasadowa 10 tka , imbus 6 tka , jakaś przedłużka i mały torx ( nie pamiętam numeru ) . Robota łatwa i przyjemna
LPG a ubytek, spalanie oleju.
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisW tym silniku olej należy wlewać max do 2/3 siatkowanego pola na bagnecie . Nadmiar zostanie niezwłocz.nie wydmuchany i wciągnięty w odmę . Skropliny oleju są odsysane do kolektora właśnie tym małym wężykiem łączącym odmę i kolektor .
Komentarz
-
-
Jeśli ten temat Ciebie interesuje to zrób testy a uzyskasz odpowiedź . W instrukcji samochodu jest napisane aby nie przelewać oleju poza wyznaczony literowo zakres bo może dojść do uszkodzenia katalizatora . Jak myślisz , z jakiej przyczyny ? Zapewne w kilka sekund nie wciągnie ale np. po 1000 km jak najbardziej możliwe .
Komentarz
-
-
Olej jak wpier******ł tak bierze. Mechanik, Pan Piotr Masicz z Ćmiłowa pod Lublinem, zmienił mi olej na Shell Helix H8 5w40 i filtr oleju. Oczywiście olej przelany do połowy za kreskowany polem. Na pytanie co teraz ? Jeździć ... A jak bedzbę brał olej , pytam się Pana mechanika ?? To zostawi Pan auto na 1000km to nim pojeżdżę...nie wiem czy płakać czy się śmiać.
Oczywiście olej i filtry zmienione za free. Na moim motulu X cess 5w40 przjechalem 3400km i zostało pół bagnetu ( z moją dolewka 0,5 l)Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisNa moim motulu X cess 5w40 przjechalem 3400km i zostało pół bagnetu ( z moją dolewka 0,5 l)
Dolewałeś do silnika/oleju jakichś specyfików??
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Trzeba ich omijać szerokim łukiem.
Mi tacy magicy wlali 5L do 1.6 Mpi AKL w O1 i jadąc pod wzniesienie wywaliło uszczelkę pod pokrywą zaworów oraz zalało przepustnicę przez odmę.
Naprawa ponad 300 pln.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Raczej zgubiła ich rutyna. Skoro już robili takie samochody to wiedzą co sprawdzić. Z resztą sam mechanik mówił że nie mierzył tulei cylindrów bo pierścienie wystarcza i będzie po problemie. Z tego co widzę, to nie chętnie ktoś zajrzy do tego silnika po raz drugi. Wola się ratować nowym olejem. Gdybym wiedział, że tak będzie wyglądał remont to już bym lat te pół litra oleju na tysiska i jeździł...Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisGdybym wiedział, że tak będzie wyglądał remont to już bym lat te pół litra oleju na tysiska i jeździł...
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Niestety wracam z tematem ubytku oleju. Po przejechaniu ok 2000km na bagnecie zostały dwie kreski...masakra. Niestety mechanik, który robił auto jest niedostępny do 15 sierpnia. Jeden z mechaników, który był na tyle uprzejmy , żeby zobaczyć auto stwierdził, że musi być już coś nie tak bo końcówki tłumika są już mocno okopcone . Także, leje i jezdze dalej. Teraz to mam chyba spalanie 0,2-0,25l na 1000km..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisTeraz to mam chyba spalanie 0,2-0,25l na 1000km..
Z drugiej strony cieszyłem się ze to tylko ok 0.3 na 1000 km, bo te silniki potrafią wciągać znacznie więcej.
Komentarz
-
-
Kolego shanzi widać jakąś poprawę czy nadal bierze tyle samo? Mój brał latem 1L/1000km a nawet ponad, zimą schodził do 0,3-0,4 prawdopodobnie przez obniżenie temperatury w związku z załączaniem ogrzewania. Obecnie dobijam do 1000km po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych, przez ten okres wziął ok. 0,25L, trochę mnie to martwi ale mam nadzieję że się odrobinę poprawi.
Tu jeszcze post kolegi z innego forum:
Witam. Mam już nalatane 11900 km od maja po wymianie pierścieni tłokowych. Zauważyłem że coraz mniej bierze oleju, pierwszy raz wziął 1 l po 2500 km,drugi raz 0,7 l na 2400 km,trzeci raz ok 0.9 l na 4000 km,nastąpiła wymiana oleju i teraz ok 6 mm na bagnecie po 3000 km. Wydaje mi się że docieranie jeszcze trwa na dobre.
Komentarz
-
-
Poprawy nie widać. U mnie po ciągłej obserwacji bierze ok 1 kreski z bagnetu na 250 km , czyli jak to mówią pi x drzwi 200-250 ml na 1000km. U mnie juZ powoli dobija do 10 tkm po remoncie. Przy 241 500 miałem nowy olej i filtr . Teraz mam 245 800 i dolalem przez ten czas litr oleju 5w40. Ostatnio było jeszcze 6/11 kresek bagnetu. Liczenie tych kresek doprowadza mnie do ku*wicy, ale wiem mniej więcej ile oleju mi bierze. Niestety przy tych 241 500 miałem przelany trochę olej , więc nie wiem na ile jest miarodajny wynik, ale myślę , że te 250 ml na 1000km łyka. U mnie prawdopodobnie jest owal na cylindrach... Moje zużycie spadło o połowę , chociaż za 1900zl za remont to chyba bym wolał już dolewać oleju. Pisz i obserwuj jak u Ciebie. Przy małym remoncie po 2-3tys powinno przestać brać olej.
Komentarz
-
-
czy to trochę nie aby obsesja z tym olejem możne nie ma co sprawdzać co 1000 km tylko skoro zrobiłeś remont to przejedź te 3-5 tysięcy km (wożąc oczywiście banieczkę w bagażniku jak by co) i wtedy sprawdź. ja ostatnio tak zrobiłem i wyszło mi że po 2500 km ok 0,5 l oleju musiałem dolać i w zasadzie nawet nie wiem jak to traktować jako duże czy małe zużycie oleju? natomiast remontu w ogóle nie biorę pod uwagę auto ma 17 lat i myślę że może w okresie 3-5 lat je zmienię.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czupakabra Zobacz wpisczy to trochę nie aby obsesja z tym olejem możne nie ma co sprawdzać co 1000 km tylko skoro zrobiłeś remont to przejedź te 3-5 tysięcy km (wożąc oczywiście banieczkę w bagażniku jak by co) i wtedy sprawdź. ja ostatnio tak zrobiłem i wyszło mi że po 2500 km ok 0,5 l oleju musiałem dolać i w zasadzie nawet nie wiem jak to traktować jako duże czy małe zużycie oleju? natomiast remontu w ogóle nie biorę pod uwagę auto ma 17 lat i myślę że może w okresie 3-5 lat je zmienię.Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
-
Dlatego zrób minimum 3 tys km i wtedy sprawdz. Jak kojarze jestes z okolic lublina, to zrob jesli mozesz w najblizszy weekend trase w góry, do Wrocławia albo nad morze daj sie silnikowi wykazać Bez pilowania, przepisowo zrob dluga trase i wtedy sprawdz. Potem dobij do tych przykladowych 3 tys i wtedy bedzie to najbardziej miarodajne, tak mi sie wydaje. I zeby nie bylo, rozumiem Cie i wiem ze taka sytuacja moze zjesc mase nerwów.Ostatnio edytowany przez czupakabra; 41662.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czupakabra Zobacz wpisDlatego zrób minimum 3 tys km i wtedy sprawdz. Jak kojarze jestes z okolic lublina, to zrob jesli mozesz w najblizszy weekend trase w góry, do Wrocławia albo nad morze daj sie silnikowi wykazać Bez pilowania, przepisowo zrob dluga trase i wtedy sprawdz. Potem dobij do tych przykladowych 3 tys i wtedy bedzie to najbardziej miarodajne, tak mi sie wydaje. I zeby nie bylo, rozumiem Cie i wiem ze taka sytuacja moze zjesc mase nerwów.
Różnica to 50ml/1000km, a moja niewiedza wynika z tego , że jak sam dolewam to nie przelewam oleju. Co innego u mechanika. Stąd mój pomiar jest miarodajny.
Dziś byłem u mechanika i jestem bardzo odosobnionym przypadkiem, bo wymianą pierścieni zawsze pomogła u innych klientów ( minimalne lub braki dolewanie oleju).
Pozostaje mi jeździć i dolewać.
Ps. Jestem z LublinaOstatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
-
Jak ściągałem kolektor dolotowy niedawno to na jednym zaworze był olej na drugim śladowe ilości, czy to oznacza że głowica została spartaczona? Przy tym zaolejonym zaworze wtryskiwacz miał nieszczelność, łapał lewe powietrze, czy to mogło mieć wpływ na pobór oleju? Nieszczelna też była rurka trzymająca bagnet oleju, może przez to odpowietrzanie skrzyni korbowej nieprawidłowo działało?
Komentarz
-
Komentarz