Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Diesel na gaz?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Diesel na gaz?

    Dokładnie.

  • #2
    Diesel na gaz?

    Ciekawe?

    Strona nie została odnaleziona

    Komentarz


    • #3
      to chyba już nie nowość tylko kwestia wdrożenia i jakości instalacji bo z tego co wiem to z lpg różnie bywa, nie zawsze jest różowo. Pytanie tylko komu będzie na tym zależało jak już nawet ropniak taniej pojedzie, no i te stacje z cng, więc pewnie kolejny plan w łeb. o aucie na wode też już było , ale bardziej prawdopodobne diesel z gazem niż woda.

      Komentarz


      • #4
        W tirach juz od dawna montuja i to nie jest nic nowego

        Komentarz


        • #5
          ej ej . to nie chodzi o diesel + lpg tylko o diesel + CNG. A to nowosc

          Komentarz


          • #6
            a czy to sie tak da w ogóle ze z LPG? bo z CNG to slyszalem, ale LPG...

            EDIT: pisząc wyżej o LPG miałem na myśli benzyniaki, tak dla porównania, że bywa to konstrukcja kłopotliwa

            Komentarz


            • #7
              a to przepraszam, moj blad.

              Komentarz


              • #8
                odświeżam, bo nikt nie odpowiedział na pytanie
                da się, ale 1) instalacja bardzo droga i 2) mieszanka musi zawierać nie więcej niż 30% LPG czyli oszczędność żadna
                Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                Komentarz


                • #9
                  Waśka, należy dodać, że LPG jako dotrysk w ciężarówkach nie jest wcale taki bezpieczny dla ich silników. Znam pewną firmę gdzie na parkingu stoi 5 ciągników siodłowych w których rozsypały się silniki na skutek zastosowania dotrysku gazu... Jaka w tym przypadku była oszczędność to można sobie odpowiedzieć samemu na to pytanie. Nie są to odosobnione przypadki, zatem lepiej ostrożnie. Zainteresowani być może znajdą w necie nawet wyniki badań i raporty osoby, która w temacie gazu ma bardzo dużo do powiedzenia.
                  ...nie ma to jak Octavia :drive:
                  >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                  Komentarz


                  • #10
                    czy jesteś pewny, jak eksploatowano te Scanie? bo jeśli nie bardzo, to tu byłbym ostrożny w wyciąganiu wniosków... ludzie różne eksploatują instalacje. to jak z benzyniakami: silnik nie pasujący do gazu, oszczędzania na dobrym gazowniku i komponentach, mieszanka skrajnie uboga (bo oszczędność paru złotych na 100 km), oszczędzanie na serwisie (np na regulacji zaworów), itp itd. potem ktoś taki pisze na forach że LPG zniszczył mu silnik i w ogóle ssie. :roll:
                    przyczyn może być wiele i wiele z nich może być winą użytkownika lub instalatora
                    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Hunter
                      Waśka, należy dodać, że LPG jako dotrysk w ciężarówkach nie jest wcale taki bezpieczny dla ich silników. Znam pewną firmę gdzie na parkingu stoi 5 ciągników siodłowych w których rozsypały się silniki na skutek zastosowania dotrysku gazu... Jaka w tym przypadku była oszczędność to można sobie odpowiedzieć samemu na to pytanie. Nie są to odosobnione przypadki, zatem lepiej ostrożnie. Zainteresowani być może znajdą w necie nawet wyniki badań i raporty osoby, która w temacie gazu ma bardzo dużo do powiedzenia.
                      A ja znam firmę, w której po testach, wszystkie nowe ciężarówki mają montowane LPG.

                      Komentarz


                      • #12
                        Przeróbka DIESLA na GAZ! Można ZAOSZCZĘDZIĆ na paliwie nawet 3 TYS. ZŁ rocznie - Super Express - wiadomości, polityka, sport

                        Tutaj znów o dieslu na LPG. Tylko jak robię niecałe 10 tys rocznie to chyba traci to ekonomiczne uzasadnienie.
                        Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                        ---


                        A to moja skodzinka:
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                        Komentarz


                        • #13
                          guzolot, jasne że traci sens. Kiedyś to nawet zgrubnie liczyłem i wyszło, że przy takich przebiegach okres zwrotu kosztów instalacji może być porównywalny do okresu eksploatacji pojazdu.

                          Ale przy przebiegu rocznym ok 60kkm to już kwestia 2-3 lat, może szybciej - zleży od zużycia paliwa (liczone dla osobówki).

                          A co do wskazanego artykułu - jakoś mi się obliczania nie zgrywają - koszt instalacji 6-8kpln, przebieg roczny 20kkm, średnie spalanie 9,5l/100km (czego?), 3kpln/12mc zysku i całkowity zwrot inwestycji po 2-3 latach?. To chyba jakaś wyższa matematyka.

                          Fakt, przy oszczędności 3kpln/12mc inwestycja rzędu 8kpln zwróci się po niespełna 3 latach, ale skąd taki wynik?

                          ----------------------
                          Edit:
                          Wykryłem już skąd wynik - ktoś założył, że owo spalanie średnie 9,5l/100km zostanie utrzymane i dla ON i dla LPG. Jeżeli jednak przyjmiemy, że spalanie LPG będzie o kilka l/100km wyższe, to już się teoria sypie.
                          Pozdrawiam
                          Wodan

                          Szkodnik: O1 1.9 TDI AXR kombi

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X