Dokładnie.
Diesel na gaz?
Zwiń
X
-
to chyba już nie nowość tylko kwestia wdrożenia i jakości instalacji bo z tego co wiem to z lpg różnie bywa, nie zawsze jest różowo. Pytanie tylko komu będzie na tym zależało jak już nawet ropniak taniej pojedzie, no i te stacje z cng, więc pewnie kolejny plan w łeb. o aucie na wode też już było http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo , ale bardziej prawdopodobne diesel z gazem niż woda.
Komentarz
-
-
Waśka, należy dodać, że LPG jako dotrysk w ciężarówkach nie jest wcale taki bezpieczny dla ich silników. Znam pewną firmę gdzie na parkingu stoi 5 ciągników siodłowych w których rozsypały się silniki na skutek zastosowania dotrysku gazu... Jaka w tym przypadku była oszczędność to można sobie odpowiedzieć samemu na to pytanie. Nie są to odosobnione przypadki, zatem lepiej ostrożnie. Zainteresowani być może znajdą w necie nawet wyniki badań i raporty osoby, która w temacie gazu ma bardzo dużo do powiedzenia....nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
czy jesteś pewny, jak eksploatowano te Scanie? bo jeśli nie bardzo, to tu byłbym ostrożny w wyciąganiu wniosków... ludzie różne eksploatują instalacje. to jak z benzyniakami: silnik nie pasujący do gazu, oszczędzania na dobrym gazowniku i komponentach, mieszanka skrajnie uboga (bo oszczędność paru złotych na 100 km), oszczędzanie na serwisie (np na regulacji zaworów), itp itd. potem ktoś taki pisze na forach że LPG zniszczył mu silnik i w ogóle ssie. :roll:
przyczyn może być wiele i wiele z nich może być winą użytkownika lub instalatoraByła 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HunterWaśka, należy dodać, że LPG jako dotrysk w ciężarówkach nie jest wcale taki bezpieczny dla ich silników. Znam pewną firmę gdzie na parkingu stoi 5 ciągników siodłowych w których rozsypały się silniki na skutek zastosowania dotrysku gazu... Jaka w tym przypadku była oszczędność to można sobie odpowiedzieć samemu na to pytanie. Nie są to odosobnione przypadki, zatem lepiej ostrożnie. Zainteresowani być może znajdą w necie nawet wyniki badań i raporty osoby, która w temacie gazu ma bardzo dużo do powiedzenia.
Komentarz
-
-
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---
A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
guzolot, jasne że traci sens. Kiedyś to nawet zgrubnie liczyłem i wyszło, że przy takich przebiegach okres zwrotu kosztów instalacji może być porównywalny do okresu eksploatacji pojazdu.
Ale przy przebiegu rocznym ok 60kkm to już kwestia 2-3 lat, może szybciej - zleży od zużycia paliwa (liczone dla osobówki).
A co do wskazanego artykułu - jakoś mi się obliczania nie zgrywają - koszt instalacji 6-8kpln, przebieg roczny 20kkm, średnie spalanie 9,5l/100km (czego?), 3kpln/12mc zysku i całkowity zwrot inwestycji po 2-3 latach?. To chyba jakaś wyższa matematyka.
Fakt, przy oszczędności 3kpln/12mc inwestycja rzędu 8kpln zwróci się po niespełna 3 latach, ale skąd taki wynik?
----------------------
Edit:
Wykryłem już skąd wynik - ktoś założył, że owo spalanie średnie 9,5l/100km zostanie utrzymane i dla ON i dla LPG. Jeżeli jednak przyjmiemy, że spalanie LPG będzie o kilka l/100km wyższe, to już się teoria sypie.
Komentarz
-
Komentarz